zotya975 Elküldve Május26, 2015 Megoszt Elküldve Május26, 2015 Sziasztok! Esetleg meg tudná mondani nekem, hogy F astra x16sz motorhoz milyen automata váltót szereltek? Hol találom rajta a típust?Bele van ütve?Típustáblája van? Előre is köszi a segítséget! Üdv... a váltót tetején vagy az oldalán szoktak lenni adatok. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Május26, 2015 Megoszt Elküldve Május26, 2015 Sziasztok! Esetleg meg tudná mondani nekem, hogy F astra x16sz motorhoz milyen automata váltót szereltek? Hol találom rajta a típust?Bele van ütve?Típustáblája van? Előre is köszi a segítséget! Valószínűleg AF13-at. A tetején van elvileg egy adattábla. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kadettc Elküldve Május27, 2015 Megoszt Elküldve Május27, 2015 Valószínűleg AF13-at. A tetején van elvileg egy adattábla. Igen valóban megvan, csak az olajsár alatt szépen megbújt :S Úgy tünik, cserés lesz a váltó...Szereztem egy bontottat egy 14se astrából , elvileg az is AF 13 remélem fel fog menni! Link to comment Megosztás: More sharing options...
spicceshorgasz Elküldve Május29, 2015 Megoszt Elküldve Május29, 2015 Sziasztok! Sebességváltó olajat szeretnék cserélni az F Astrámban. Nem folyik, nem akadozik de szerintem még nem volt cserélve a 17 alatt. A motorkódom: X14NZ, a váltó típusát honnan tudom? A motorkódból következik? Az évjárat: 1998 és 5 ajtós ferdehátú, fapados kivitel. Az itt szerzett információk alapján: 1. kép: Olaj betöltésének helye, a "szuszogó" A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu 2. kép: Hol legyen az olajszint? A kitekert szintellenőrző csavarnál kezdjen el folyni vagy az alatt 2 centivel? Valahol az olvastam, hogy a benzineseknél az 1,6-osnál kell elhagyni a 20 mm-ert, az enyém pedig 1,4-es 8 szelepes, akkor töltsem addig amíg meg nem jelenik a csavarnál az olaj? A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu 3. kép: Leeresztéshez pedig vegyem le az olajteknőt? A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu SAE 80W viszkozitású, API GL-4 minőségű és 1,6 liter kell bele? Előre is köszi a segítséget, bocs ha már sokszor volt tárgyalva a téma. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május29, 2015 Megoszt Elküldve Május29, 2015 Sziasztok! Sebességváltó olajat szeretnék cserélni az F Astrámban. Nem folyik, nem akadozik de szerintem még nem volt cserélve a 17 alatt. A motorkódom: X14NZ, a váltó típusát honnan tudom? A motorkódból következik? Az évjárat: 1998 és 5 ajtós ferdehátú, fapados kivitel. Az itt szerzett információk alapján: 1. kép: Olaj betöltésének helye, a "szuszogó" A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu 2. kép: Hol legyen az olajszint? A kitekert szintellenőrző csavarnál kezdjen el folyni vagy az alatt 2 centivel? Valahol az olvastam, hogy a benzineseknél az 1,6-osnál kell elhagyni a 20 mm-ert, az enyém pedig 1,4-es 8 szelepes, akkor töltsem addig amíg meg nem jelenik a csavarnál az olaj? A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu 3. kép: Leeresztéshez pedig vegyem le az olajteknőt? A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu SAE 80W viszkozitású, API GL-4 minőségű és 1,6 liter kell bele? Előre is köszi a segítséget, bocs ha már sokszor volt tárgyalva a téma. Jó lesz a szintjelző csavar alatt 1.5-2 centire, és GM váltóolaj mehet bele. Leeresztés olajteknőn a feltöltés a szuszogón, ezt ki lehet csavarni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
c20net Elküldve Június2, 2015 Megoszt Elküldve Június2, 2015 Sziasztok! Lenne egy kérdésem, melyre a google nem tudta a választ: c20ne motorra tett már valaki f18+ Cr váltót? Rá lehet tenni, menni fog? Illetve van neki értelme? Ki tudja használni a sperrt? Jelenleg egy f16WR372 van rajta, és nem az igazi. válaszokat előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Június2, 2015 Megoszt Elküldve Június2, 2015 f18+ban nincsen sperr, ez csak urban legend. Link to comment Megosztás: More sharing options...
c20net Elküldve Június2, 2015 Megoszt Elküldve Június2, 2015 f18+ban nincsen sperr, ez csak urban legend. akkor csak a 205Nm-ben különbözik a sima f18tol? Link to comment Megosztás: More sharing options...
c20net Elküldve Június2, 2015 Megoszt Elküldve Június2, 2015 Kevés az infó a neten. akkor ezt a calibrások találták ki? mert ezt ott olvastam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Június2, 2015 Megoszt Elküldve Június2, 2015 Leginkább. Lehet vele két csíkot húzni, de sperr nincsen benne. Nem tudom ki találta ki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Június2, 2015 Megoszt Elküldve Június2, 2015 Sperr nincsen benne, csak valami feszített difi vagy mi a tosz, ezért van az hogy emelőn megorgatva együtt forog a két kerék, erre hiszik sokan hogy sperres. Valami ilyet olvastam múltkor a váltó tuning topicban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
c20net Elküldve Június2, 2015 Megoszt Elküldve Június2, 2015 visszatérve az eredeti kérdésre: tett már valaki c20ne motorra f18 cr váltót? működni fog? van értelme, érezhető f16wr után? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Június2, 2015 Megoszt Elküldve Június2, 2015 visszatérve az eredeti kérdésre: tett már valaki c20ne motorra f18 cr váltót? működni fog? van értelme, érezhető f16wr után? rövidebb lesz, ennyi. ja meg 180Nm-t bír az f18, és nem 160-at, mint az f16. Érdemes azért a végáttételt is nézni, nem csak a CR és WR jelöléseket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
c20net Elküldve Június3, 2015 Megoszt Elküldve Június3, 2015 Erről a végáttételről tudna nekem valaki felvilágosítást adni? Végsebességgel van összefüggésben? Ezek a jelölések hogy CR 455, CR 472, CR 495 mit jelentenek. (Lehet nem pont ezek a számok vannak rajtuk de ilyesmire emlékszem) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Június3, 2015 Megoszt Elküldve Június3, 2015 Erről a végáttételről tudna nekem valaki felvilágosítást adni? Végsebességgel van összefüggésben? Ezek a jelölések hogy CR 455, CR 472, CR 495 mit jelentenek. (Lehet nem pont ezek a számok vannak rajtuk de ilyesmire emlékszem) CR 3.55, CR 3.74 és CR 3.95. Ezek mind a végáttétel számai. C jelölés a sebességváltó áttételezése, az utána lévő szám a végáttétel száma. Link to comment Megosztás: More sharing options...
c20net Elküldve Június4, 2015 Megoszt Elküldve Június4, 2015 Aha. És magyarra lefordítva? Ha CR 3.55 akkor mit tapasztalok? Ha CR 3.74 és CR 3.95, akkor mit tapasztal egy átlagember? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Június4, 2015 Megoszt Elküldve Június4, 2015 Aha. És magyarra lefordítva? Ha CR 3.55 akkor mit tapasztalok? Ha CR 3.74 és CR 3.95, akkor mit tapasztal egy átlagember? Végsebességi különbségek lesznek fokozatonként is. 3.55 a leghosszabb és a 4.18 a legrövidebb végáttétel. Tehát egy 4.18-cal pl 3000-es fordulaton van mondjuk 90kmh-s sebességed ötödikben, addig egy 3.55-tel 120. De lehet találni neten kalkulátorokat, amik kiszámolják ezeket. Valamint az opel-infos.de oldalon megtalálható az összes opel váltó áttételezése. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Macilaci38 Elküldve Június9, 2015 Megoszt Elküldve Június9, 2015 Sziasztok! Örülök hogy itt lehetek köztetek . Most vettem egy opel astra 1.7 td motorkód x17dtl 1995 gl tipusú kocsit . A váltót egyes fokozatba csak nagyon nehezen tudom betenni (elinduláskor).Az lenne a kérdésem hogy hol keressem a hibát. Előre is köszönöm a válaszokat Laci Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Június9, 2015 Megoszt Elküldve Június9, 2015 Sziasztok! Örülök hogy itt lehetek köztetek . Most vettem egy opel astra 1.7 td motorkód x17dtl 1995 gl tipusú kocsit . A váltót egyes fokozatba csak nagyon nehezen tudom betenni (elinduláskor).Az lenne a kérdésem hogy hol keressem a hibát. Előre is köszönöm a válaszokat Laci elsö körben váltórudazat állítást ajánlanék, aztán kuplung bovden/pedál állítás, aztán ha kell kuplung cserét, aztán még marad a váltó(szinkrongyürű pl) Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Június9, 2015 Megoszt Elküldve Június9, 2015 Sziasztok! Örülök hogy itt lehetek köztetek . Most vettem egy opel astra 1.7 td motorkód x17dtl 1995 gl tipusú kocsit . A váltót egyes fokozatba csak nagyon nehezen tudom betenni (elinduláskor).Az lenne a kérdésem hogy hol keressem a hibát. Előre is köszönöm a válaszokat Laci elsö körben váltórudazat állítást ajánlanék, aztán kuplung bovden/pedál állítás, aztán ha kell kuplung cserét, aztán még marad a váltó(szinkrongyürű pl) Én beállítás előtt megnézném a váltórudazatot, hogy mennyire lötyögnek az alkatrészek. Ha ezek megszűntetésre kerültek és még mindig nem veszi, akkor lehet állítgatni... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Június9, 2015 Megoszt Elküldve Június9, 2015 Én beállítás előtt megnézném a váltórudazatot, hogy mennyire lötyögnek az alkatrészek. Ha ezek megszűntetésre kerültek és még mindig nem veszi, akkor lehet állítgatni... :) jó hát persze, meg még előtte felnyitnám a motorháztetőt, mert alulról elég macerás szerelni :evilgrin: Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Június9, 2015 Megoszt Elküldve Június9, 2015 jó hát persze, meg még előtte felnyitnám a motorháztetőt, mert alulról elég macerás szerelni :evilgrin: Ha van egy kis nőgyógyász affinitása, akkor kipufogócsövön keresztül is megcsinálja... :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra F Caravan Elküldve Június12, 2015 Megoszt Elküldve Június12, 2015 A váltóról hogyan veszem le a km óra spirált? Nálam a spirál egy alumínium hüvelyben végződik a váltónál, de nem látok csavart vagy anyát vagy bármit ami kicsavarható. A hüvelyt kell kicsavarni és azzal együtt jön ki? Ha igen a hüvelyt hogyan tudom kicsavarni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június12, 2015 Megoszt Elküldve Június12, 2015 A váltóról hogyan veszem le a km óra spirált? Nálam a spirál egy alumínium hüvelyben végződik a váltónál, de nem látok csavart vagy anyát vagy bármit ami kicsavarható. A hüvelyt kell kicsavarni és azzal együtt jön ki? Ha igen a hüvelyt hogyan tudom kicsavarni? Az alu hüvelyt kell lecsavarni a váltóról, egy kisebb kombinált fogó elfér ott. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra F Caravan Elküldve Június13, 2015 Megoszt Elküldve Június13, 2015 (edited) Az alu hüvelyt kell lecsavarni a váltóról, egy kisebb kombinált fogó elfér ott. Végül kézzel is sikerült lecsavarni. Egy kis váltótisztogatás után pedig előkerült a lecsavarható műanyag meghajtása is. Nem kicsit koszos a váltóm, előtte semmit nem láttam belőle. :D Módosítva Június13, 2015 : Astra F Caravan Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts