Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Hali! csak egy kérdés, összelehet hozni egy X16SZR motort egy X14NZ-ből való váltóval? Illetve valaki csinált már ilyet?

Ha jól tudom mind a kettő motoron F13-as váltó van csak az X14NZ-n rövidebb,pörgősebb és ez lenne a lényeg. :-)

Előre is köszönöm a segítséget :-)

Link to comment
Megosztás:

Hali! csak egy kérdés, összelehet hozni egy X16SZR motort egy X14NZ-ből való váltóval? Illetve valaki csinált már ilyet?

Ha jól tudom mind a kettő motoron F13-as váltó van csak az X14NZ-n rövidebb,pörgősebb és ez lenne a lényeg. :-)

Előre is köszönöm a segítséget :-)

Hát ha mindegyiken van F13-as váltó akkor csak simán átt kell cserélni szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Hali! csak egy kérdés, összelehet hozni egy X16SZR motort egy X14NZ-ből való váltóval? Illetve valaki csinált már ilyet?

Ha jól tudom mind a kettő motoron F13-as váltó van csak az X14NZ-n rövidebb,pörgősebb és ez lenne a lényeg. :-)

Előre is köszönöm a segítséget :-)

Igen.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az infót!

És szerintetek a rövidebb áttételnek köszönhetően jobb lenne a menetteljesítmény valamelyest?

Csak mert egyik kolléga simán lehagy az 1.4-el :-S

Ha a motornak van baja, akkor nem a váltó a megoldás. Egyébként enyémben a lehető leghosszabb F15-ös váltó van (szintén X16SZR), de tud vele haladni rendesen. Van egy kis turbólyuk, de jó váltásokkal kiküszöbölhető.

Link to comment
Megosztás:

Ha a motornak van baja, akkor nem a váltó a megoldás. Egyébként enyémben a lehető leghosszabb F15-ös váltó van (szintén X16SZR), de tud vele haladni rendesen. Van egy kis turbólyuk, de jó váltásokkal kiküszöbölhető.

Halad az enyém is,elvileg a motornak semmi baja, csak kicsit lomhának találom főleg így hogy simán legyorsul egy 1.4 60Le.

Link to comment
Megosztás:

Ha a motornak van baja, akkor nem a váltó a megoldás. Egyébként enyémben a lehető leghosszabb F15-ös váltó van (szintén X16SZR), de tud vele haladni rendesen. Van egy kis turbólyuk, de jó váltásokkal kiküszöbölhető.

Lemaradtam valamiről, van turbód? :icon11: :D

Link to comment
Megosztás:

Az 1.8 fej miatt biztos :D

Amúgy én is betettem a - vélhetően- 1.8 injektort, az 1.6 fejbe, 2-4000 között határozottabban megy, de olyan lényegi változás nem volt semmiben. Fogyasztásban sem :D

Lemaradtam valamiről, van turbód? :icon11: :D

Link to comment
Megosztás:

Az 1.8 fej miatt biztos :D

Amúgy én is betettem a - vélhetően- 1.8 injektort, az 1.6 fejbe, 2-4000 között határozottabban megy, de olyan lényegi változás nem volt semmiben. Fogyasztásban sem :D

Az konkrétan az 1.8-as, megnéztem a szám alapján. :) De most te a pillangót is áttetted vagy csak az injektort?

Amúgy 3-bar-os pumpával hozna igazi különbséget. ;)

Link to comment
Megosztás:

Én is úgy deriváltam ki hogy az lehet az 1.8-é. Maradt a régi pillangó, az újhoz fel kell bővíttetnem az SZR szívósort, meg kell nagyobb átmérőjű gázkeverőfej.
3 baros pumpával össze###ná magát az ecu, meg a szelep sem biztos kultiválná a több mint háromszor akkora nyomást :) Meg akkormár borulna minden.

Az konkrétan az 1.8-as, megnéztem a szám alapján. :) De most te a pillangót is áttetted vagy csak az injektort?

Amúgy 3-bar-os pumpával hozna igazi különbséget. ;)

Link to comment
Megosztás:

Az 1.8 fej miatt biztos :D

Amúgy én is betettem a - vélhetően- 1.8 injektort, az 1.6 fejbe, 2-4000 között határozottabban megy, de olyan lényegi változás nem volt semmiben. Fogyasztásban sem :D

Pont 2000-ig van turbólyuk, ha hirtelen indulni kell. Ha szép óvatos indulás van, és apránként nyomom a gázpedált, akkor viszont semmi problémája. :D

Én is úgy deriváltam ki hogy az lehet az 1.8-é. Maradt a régi pillangó, az újhoz fel kell bővíttetnem az SZR szívósort, meg kell nagyobb átmérőjű gázkeverőfej.

3 baros pumpával össze###ná magát az ecu, meg a szelep sem biztos kultiválná a több mint háromszor akkora nyomást :) Meg akkormár borulna minden.

Elvileg a benzinhíd elbírja a 3bar-os nyomást, injektornak is el kéne. Változás lehet lenne, mert ugyanannyi nyitási idő alatt több tudna befecskendezni, de tudtommal az injektor 0,75bar-os nyomással fecskendez, aztán közben ő is megkapja a legalább 1bar-os nyomást.

Link to comment
Megosztás:

Hali! Ma történt egy kis malőr :-S

Kihuzattam a gépet egyesbe tiltásig majd a km óra mutatója elkezdett remegni és kb 5 km után le is feküdt 0-ra :-S

Persze jött a sárga lámpa,gondolom a sebességjel miatt. Szerintetek mi ment gajra ebben az esetben? Spirál? Meghajtó müanyag?

Link to comment
Megosztás:

Hali! Ma történt egy kis malőr :-S

Kihuzattam a gépet egyesbe tiltásig majd a km óra mutatója elkezdett remegni és kb 5 km után le is feküdt 0-ra :-S

Persze jött a sárga lámpa,gondolom a sebességjel miatt. Szerintetek mi ment gajra ebben az esetben? Spirál? Meghajtó müanyag?

Általában a spirál szakad el a leggyakrabban, letekered a váltónál ha ki lehet húzni akkor elszakadt, bontott gyárit vegyél szerintem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az nálad valószínűleg az átmérők különbsége miatt van. Ha azóta meg nem csináltad.

Az injektorhíd a pumpától meg kaphat nagyobb nyomást mint 0,75-0,8bar, de pont erre való a nyomásszabályozó, hogy ezt állandóvá tegye. Legalábbis ezeknél fix, ha jól tudom az NE meg az XE teligázra vákuumosan tudja növelni az injektorhíd nyomását is.
Ha adott nyitási idő alatt háromszor annyi üzemanyag menne be, az ecu a végletekig megpróbálná szegényíteni a keveréket, már ameddig a saját határai engednék, aztán meg hajigálná a hibalámpákat, mert úgyis úszna minden a benzinbe.
Nameg ha belegondolsz, neked sem mindegy, hogy 10 kg-al a nyakadon kell 100 guggolást megcsinálnod, vagy 30 kg-al :D

Pont 2000-ig van turbólyuk, ha hirtelen indulni kell. Ha szép óvatos indulás van, és apránként nyomom a gázpedált, akkor viszont semmi problémája. :D

Elvileg a benzinhíd elbírja a 3bar-os nyomást, injektornak is el kéne. Változás lehet lenne, mert ugyanannyi nyitási idő alatt több tudna befecskendezni, de tudtommal az injektor 0,75bar-os nyomással fecskendez, aztán közben ő is megkapja a legalább 1bar-os nyomást.

Link to comment
Megosztás:

Az nálad valószínűleg az átmérők különbsége miatt van. Ha azóta meg nem csináltad.

Az injektorhíd a pumpától meg kaphat nagyobb nyomást mint 0,75-0,8bar, de pont erre való a nyomásszabályozó, hogy ezt állandóvá tegye. Legalábbis ezeknél fix, ha jól tudom az NE meg az XE teligázra vákuumosan tudja növelni az injektorhíd nyomását is.

Ha adott nyitási idő alatt háromszor annyi üzemanyag menne be, az ecu a végletekig megpróbálná szegényíteni a keveréket, már ameddig a saját határai engednék, aztán meg hajigálná a hibalámpákat, mert úgyis úszna minden a benzinbe.

Nameg ha belegondolsz, neked sem mindegy, hogy 10 kg-al a nyakadon kell 100 guggolást megcsinálnod, vagy 30 kg-al :D

De, teljesen mindegy, mert egyik sem megy. :D

Link to comment
Megosztás:

A hétvégén kicseréltem a váltó rudazatban a stiftet és a segédváltókart. A stiftre a gyikban írva vagyon, hogy csak roncsolással lehet kiszedni.

Ezt cáfolnám. Kézzel benyomtam a stift végén a kis rugót és simán kijött a helyéről.

Az új alkatrészeket berakva jelentősen csökkent a lötyögés, de a váltókar aljában lévő csillapító gumit kicserélve lett igazi a dolog. Igaz, hogy hiába kentem meg zsírral a gumis-gömbös csuklórészt, olyan nehéz lett a váltás, hogy megijedtem. De egy kis WD40-től nagyon jó lett... :)

Link to comment
Megosztás:

A hétvégén kicseréltem a váltó rudazatban a stiftet és a segédváltókart. A stiftre a gyikban írva vagyon, hogy csak roncsolással lehet kiszedni.

Ezt cáfolnám. Kézzel benyomtam a stift végén a kis rugót és simán kijött a helyéről.

Az új alkatrészeket berakva jelentősen csökkent a lötyögés, de a váltókar aljában lévő csillapító gumit kicserélve lett igazi a dolog. Igaz, hogy hiába kentem meg zsírral a gumis-gömbös csuklórészt, olyan nehéz lett a váltás, hogy megijedtem. De egy kis WD40-től nagyon jó lett... :)

Szerintem az még a gyári stiftre vonatkozik ahol oldalt van a rugós rész nem a végén, a fül benyomható része nem lóg ki. Jobb oldalt:

1845004-20150514-jimWyH.jpg

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.