Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Átpakoltam ide a dolgot:


Hát a gyári sajátja. Most van benne talán 200k.

Mert neked most mivel van bajod pontosan?

Szóval az a gondom, hogy az N - 1 - 2 - 3 fokozatok váltása olyan, mintha egy lécet tolnék egy szalagfűrészbe. Tolnám fokozatba a kart, vár egy ideig, majd egyszer csak beugrik. Vagy nem. Olyankor rá kell kuplungolni és elveszi. Vagy nem. Olyankor tartani kell a fokozat felé, és felfelé kell engedni a kuplungot, akkor ránt egyet a karon és utána elveszi.

3-ból 2-be váltáskor, ha tartom a 2-es fokozat felé, olyan hangja van, mintha valami szirénázna. És nekem is 200k van benne csak. :( Mióta nálam van ilyesmi volt, csak mostanában talán rosszabb. És nem függ attól hogy hideg vagy meleg van.

Szinkron gyíkja lehet?

Elküldve

Hát a gyári sajátja. Most van benne talán 200k.

Mert neked most mivel van bajod pontosan?

érdekes pedig nem gyilkolom, de olyan, mint Bundee-é, pedig csak 157e van benne(tuti)

de gondolom az is F13as, szóval, akkor csak a használat miatt lehet ilyen eltérés (rudazat be van állítva)

Átpakoltam ide a dolgot:

Szóval az a gondom, hogy az N - 1 - 2 - 3 fokozatok váltása olyan, mintha egy lécet tolnék egy szalagfűrészbe. Tolnám fokozatba a kart, vár egy ideig, majd egyszer csak beugrik. Vagy nem. Olyankor rá kell kuplungolni és elveszi. Vagy nem. Olyankor tartani kell a fokozat felé, és felfelé kell engedni a kuplungot, akkor ránt egyet a karon és utána elveszi.

3-ból 2-be váltáskor, ha tartom a 2-es fokozat felé, olyan hangja van, mintha valami szirénázna. És nekem is 200k van benne csak. :( Mióta nálam van ilyesmi volt, csak mostanában talán rosszabb. És nem függ attól hogy hideg vagy meleg van.

Szinkron gyíkja lehet?

nekem is ilyen sajna

én most fogok cserélni kuplungot, remélem segít majd

Elküldve

Nekem is nehezen ment a váltás sokáig, aztán kipucoltam az összes csukló, mozgó alkatrészt, újrakentem, meg töltöttem, illetve lecseréltem az olajat a váltóban, és sokkal jobb lett. A kisblokkos váltókba 1.6l megy, és ha kicsit szar a szimering vagy ilyesmi, hamar elfogy belőle, de amúgy meg olaj nélkül is sokat elmennek, csak ugye a szinkronok kezdenek el beszarni olyankor.

  • Like 1
Elküldve

Nekem is nehezen ment a váltás sokáig, aztán kipucoltam az összes csukló, mozgó alkatrészt, újrakentem, meg töltöttem, illetve lecseréltem az olajat a váltóban, és sokkal jobb lett. A kisblokkos váltókba 1.6l megy, és ha kicsit szar a szimering vagy ilyesmi, hamar elfogy belőle, de amúgy meg olaj nélkül is sokat elmennek, csak ugye a szinkronok kezdenek el beszarni olyankor.

F15-ös váltóm 2 litert benyelt és akkor lett szinten. Igaz, le volt véve és ki lett öntve minden belőle.

Elküldve

Kisblokkosnál van kétféle dekni, a nagyobbikba megy asszem1.8 liter, mert nem addig kell tölteni, míg ki nem folyik, hanem perem alá vmi pár mm-el.

Elküldve

Nekem is nehezen ment a váltás sokáig, aztán kipucoltam az összes csukló, mozgó alkatrészt, újrakentem, meg töltöttem, illetve lecseréltem az olajat a váltóban, és sokkal jobb lett. A kisblokkos váltókba 1.6l megy, és ha kicsit szar a szimering vagy ilyesmi, hamar elfogy belőle, de amúgy meg olaj nélkül is sokat elmennek, csak ugye a szinkronok kezdenek el beszarni olyankor.

ezek már megvoltak nálam is és mégis, söt rudazatba cseréltem dolgokat
Elküldve

Olaj lett kb 3 éve cserélve, sokat nem dobott a helyzeten. Viszotn a múltkorában kitekertem a kontrollcsavart, és jött ki belőle a cucc. A tetején a szimeringnél nem ömlik, csak finoman szivárog nálam, máshol meg nemigen folyik el.

ezek már megvoltak nálam is és mégis, söt rudazatba cseréltem dolgokat

Elküldve

ezek már megvoltak nálam is és mégis, söt rudazatba cseréltem dolgokat

Miket cseréltél? Most hoztam elő a 2-est mert szinte lehetetlen volt visszaváltani ide, erre az 5. tűnt el félig-meddíg, hatalmas már a holtjátéka a rudazatnak, leginkább arra a fekete dupla gömbfejes biszbaszra gyanakszom.

Elküldve

Miket cseréltél? Most hoztam elő a 2-est mert szinte lehetetlen volt visszaváltani ide, erre az 5. tűnt el félig-meddíg, hatalmas már a holtjátéka a rudazatnak, leginkább arra a fekete dupla gömbfejes biszbaszra gyanakszom.

na pont azt nem cseréltem :D ilyet vettem:

https://cromax.hu/img/P0509350.JPG

de nem itt vettem, asszem automega volt

van komplett is:

http://autocentral.hu/webaruhaz/htmls/termekcsoport__eroatvitel__aproalkatreszek?cikkkod=AMG+RUDJAVOP02

meg ugye szétszedtem megpucoltam bezsíroztam összeszarattam, nekem kicsit bent a váltókar alatt ami van keresztben az is "lötyög"

egyébként érdekes az olajcsere nekem se sokat javított, pedig elég csúnya cucc jött le belöle

most majd kuplung csere jön, mert a csapágy zörög, a pedál meg nagyon rossz helyen fog, utána ugyis beállítom csak jobb lesz.......csak....

Elküldve

na pont azt nem cseréltem :D ilyet vettem:

https://cromax.hu/img/P0509350.JPG

de nem itt vettem, asszem automega volt

van komplett is:

http://autocentral.hu/webaruhaz/htmls/termekcsoport__eroatvitel__aproalkatreszek?cikkkod=AMG+RUDJAVOP02

meg ugye szétszedtem megpucoltam bezsíroztam összeszarattam, nekem kicsit bent a váltókar alatt ami van keresztben az is "lötyög"

egyébként érdekes az olajcsere nekem se sokat javított, pedig elég csúnya cucc jött le belöle

most majd kuplung csere jön, mert a csapágy zörög, a pedál meg nagyon rossz helyen fog, utána ugyis beállítom csak jobb lesz.......csak....

Kösz, az a baj hogy ahol átfordul a mozgás, ott nem tudom kihúzni azt a stiftet sehogysem, már kivettem bakkal együtt de úgy sem jött szétt.

Kék karika:

1818345-20150417-b4pd5q.jpg

Elküldve (edited)

Kösz, az a baj hogy ahol átfordul a mozgás, ott nem tudom kihúzni azt a stiftet sehogysem, már kivettem bakkal együtt de úgy sem jött szétt.

Kék karika:

hát én is 45 megnéztem a robbantott ábrát, hogy nincs—e alulrol biztosítva, me nem akart kijönni

sztem csak probákozz, eltöréshez azé nem tom mi kellet

talán a tetején az a lemezrugo elmegy mikor kiszeded, de sztem olyan rudat lehet venni, még mindig jobb minthogy 2esre vagy 5ösre kell "konfigurálni" a vasat

Módosítva : stirlitz
Elküldve

Na megnéztem tüzetesen, pont az a fordító kotyog a legjobban amiből nem bírom kihúzni a stiftet, defaca. Kiveszem majd az egészet bakkal együtt, de már nem emlékszem hogy amikor legutubb kiszedtem, miért nem szedtem szétt ezt a részt. :icon14:

Elküldve

Sziasztok.

Az lenne a kérdésem hogy a váltórudazatban milyen speciális szerepe van még a váltócsapszegnek a műanyag gombfejű rudazat után van a nyilvánvalón kívül??

Azért kérdezem mert ma kiderült hogy a csapszegem elkopott. Azt szeretném megtudni hogy ha a csapszeget kicserélem egy csavarra és egy önzáró anyával rögzítem akkor az működni fog???

Előre is köszi

Elküldve (edited)

Sziasztok.

Az lenne a kérdésem hogy a váltórudazatban milyen speciális szerepe van még a váltócsapszegnek a műanyag gombfejű rudazat után van a nyilvánvalón kívül??

Azért kérdezem mert ma kiderült hogy a csapszegem elkopott. Azt szeretném megtudni hogy ha a csapszeget kicserélem egy csavarra és egy önzáró anyával rögzítem akkor az működni fog???

Előre is köszi

ki lehet cserélni, a csapszeg viszont rugos, igy kompenzálja a kopás (bizonyos határok közt) Módosítva : hening
Hibás idézés.
  • Like 1
Elküldve

Na megnéztem tüzetesen, pont az a fordító kotyog a legjobban amiből nem bírom kihúzni a stiftet, defaca. Kiveszem majd az egészet bakkal együtt, de már nem emlékszem hogy amikor legutubb kiszedtem, miért nem szedtem szétt ezt a részt. :icon14:

na ha kint van könyebb vele az biztos
Elküldve

Sziasztok.

Az lenne a kérdésem hogy a váltórudazatban milyen speciális szerepe van még a váltócsapszegnek a műanyag gombfejű rudazat után van a nyilvánvalón kívül??

Azért kérdezem mert ma kiderült hogy a csapszegem elkopott. Azt szeretném megtudni hogy ha a csapszeget kicserélem egy csavarra és egy önzáró anyával rögzítem akkor az működni fog???

Előre is köszi

A csapszeg egyik fele 6-os a másik meg 8-as szóval vagy fel kell fúrnod 8-asra vagy két csavarból kell összereakni, hogy ne kottyanjon.

  • Like 1
Elküldve

A csapszeg egyik fele 6-os a másik meg 8-as szóval vagy fel kell fúrnod 8-asra vagy két csavarból kell összereakni, hogy ne kottyanjon.

Köszi de annyit nem akarok vele görcsölni, majd elszaladok a Cromax hoz és veszek bele egy vadi újat.

Viszont akkor csak egy irányba lehet kiszedni, és így csak a 6-os vége felől lehet kinyomni.

Köszi.

Elküldve

Köszi de annyit nem akarok vele görcsölni, majd elszaladok a Cromax hoz és veszek bele egy vadi újat.

Viszont akkor csak egy irányba lehet kiszedni, és így csak a 6-os vége felől lehet kinyomni.

Köszi.

Igen, ha jól emlékszem felfele kissé ferdén a motor felé.

1820948-20150419-9osddK.jpg

  • Like 1
Elküldve

Hali

Készülve a kuplung cserére, leszedtem az ablakot és ez fogadott:

http://taylor.hu/astra/kuplung/

Mennyire normális az "olajsár" a kuplungházban? A váltó felől jön.

Köszi

Ereszt a szimering gondolom. Friss folyás is látszik? Én is csak azután vettem észre hogy szivárog a nyelestengely szimeringnél a váltóolaj miután kicseréltem a főtengely szimeringet. Addíg elnyomta a motorolaj a váltóolaj színét, most már tisztán látszik a váltó alján hogy piros ami szivárog.

Elküldve

Ereszt a szimering gondolom. Friss folyás is látszik? Én is csak azután vettem észre hogy szivárog a nyelestengely szimeringnél a váltóolaj miután kicseréltem a főtengely szimeringet. Addíg elnyomta a motorolaj a váltóolaj színét, most már tisztán látszik a váltó alján hogy piros ami szivárog.

Hátja gondolom én is, mert a váltó felől mocskos, nem a lendkerék felől, csak az nemtom lehet-e cserélni az ablakon keresztül a szimeringet.....valaki cserélt már?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.