Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Én mikor betettem a másik órámat, és visszatekertem a valós szintre, mert az új többet mutatott, akkor nem raktam vissza rendesen a mutatót, és mikor próbakörre mentem kb. 50-nél 80-85-öt mutatott az óra http://www.opelforum.hu/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.png

aztán visszaraktam rendesen a mutatót pattintva, és akkor jó lett http://www.opelforum.hu/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.png

van azon valami jelzès hogy hova tegyem?mert en ugy vettem a kocsit hogy 20/25el tobbet mèr :/

Link to comment
Megosztás:

van azon valami jelzès hogy hova tegyem?mert en ugy vettem a kocsit hogy 20/25el tobbet mèr :/

Ha átugrasztod a mutatót a kezdőpöckön, akkor nagyjából a kilóméter számláló felső sarkánál van terheletlen állapotban. De mivel rugóerő ellenében mozog a mutató és a rugó fárad, soha nem lesz pontos.

Link to comment
Megosztás:

Na nehogy azt higgyétek hogy egy váltó csere nagyobb munka, mint egy váltófelújítás... meg hogy drágább...

Lehet, de ha vesz egy bontott váltót hogyan lehet megállapítani, hogy az milyen állapotban van, mennyit futott már...stb? Zsákbamacska ez és a bontós azt mond amit akar. Én úgy gondolom, ha felújíttatja akkor az biztosan jó és az autó életét valószínűleg már ki fogja szolgálni, de ha bontottat az ki tudja meddig lesz jó és ha rövid időn belül újra cserés lesz akkor már nem biztos, hogy a csere volt az olcsóbb. Erről mi a véleményed? Esetleg van ahol felújított váltókat árulnak? Talán az a nagy hátránya a váltófelújításnak, hogy időben sokkal tovább tart és talán nem szívesen foglalkoznak vele a szervizek és az ügyfélnek is problémát jelent ha hosszú időre kiesik az autója.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, de ha vesz egy bontott váltót hogyan lehet megállapítani, hogy az milyen állapotban van, mennyit futott már...stb? Zsákbamacska ez és a bontós azt mond amit akar. Én úgy gondolom, ha felújíttatja akkor az biztosan jó és az autó életét valószínűleg már ki fogja szolgálni, de ha bontottat az ki tudja meddig lesz jó és ha rövid időn belül újra cserés lesz akkor már nem biztos, hogy a csere volt az olcsóbb. Erről mi a véleményed? Esetleg van ahol felújított váltókat árulnak? Talán az a nagy hátránya a váltófelújításnak, hogy időben sokkal tovább tart és talán nem szívesen foglalkoznak vele a szervizek és az ügyfélnek is problémát jelent ha hosszú időre kiesik az autója.

Hát ugye...csak a 3 tömítés egy vagyon...és azóta ereszt amióta kicseréltem. :icon1: Ha nekem váltót kellene vennem, akor egy töröttből kiszedném amin ugye azért látszik hogy mennyit futott.

Link to comment
Megosztás:

Pont ma raktam össze a donor váltót, amiből át lett téve a difi és a belseje az autóba. W418-ról cseréltem W374-re, ami egy 1,7D váltója volt fénykorában.

Amikor néztem tömítés árakat, akkor a 4db tömítés 3400Ft lett volna kedvezménnyel. A probléma inkább az, hogy sokat kell várni rá mire meghozzák, és azt sem lehet előre tudni, hogy melyik marad ép, amikor szétszedésre kerül. A vége az lett, hogy klingerit lapból vágtam tömítést ahhoz az egyhez, ami megadta magát. (az eredeti tömítés is az) Én nem akartam sem motort kivenni, sem pedig bölcsőt leengedni, ezért maradt a belsejének a cseréje.

Szerintem, ha nem kell difit is cserélni, akkor a váltó belét egyszerűbb cserélni, de a nyelestengely csapágy kivételéhez kell a kihúzó (a másikhoz is). Az eredeti váltóban 320e. km volt, kicsit hallani lehetett a hangját, de szétszedve nem lehetett semmilyen látható kopást észlelni a nyelestengelyen. Az INA nyelestengely csapágy 3250Ft-ba került, az volt bent gyárilag is.

Ha difit is kell cserélni, vagy váltót, akkor már a futóműhöz is hozzá kell nyúlni.

A legbiztosabb, keresni egy jó váltót és átrakni komplett, mert akkor nem érhet meglepetés. Különben lutri az, hogy melyik csapágat cseréli az ember, mert mindet kicserélni az nem igazán éri meg, főleg amikor 10e. környékén lehet venni bontott váltót.

A tömítésekhez ajánlom a Loctite 9510-et, nekem még soha nem szivárgott utána. (még akkor sem, ha szakadt tömítéssel kellett visszatenni a fedelet) Egyébként a legfontosabb, hogy tiszta, száraz felületeknek kell lennie összerakás előtt. (a fedelet tettem már fel FBS-sel is probléma nélkül, de az megdagad olajban, nem szereti)

Van 2500 km tapasztalat is a hosszabb váltóval. Fogyasztásban átlag használattal nincs különbség, autópályán jelent kb. fél literrel kevesebbet 100km-re.

Azóta 50-nél nem kell 5-öt használnom, és általában mindenhol eggyel odébb kell használni, mint eddig. Viszont tetszik, hogy nem pörög annyit a motor.

90-nél 2100-as fordulat, 130-nál 3000-es van kb.

Link to comment
Megosztás:

Pont ma raktam össze a donor váltót, amiből át lett téve a difi és a belseje az autóba. W418-ról cseréltem W374-re, ami egy 1,7D váltója volt fénykorában.

Amikor néztem tömítés árakat, akkor a 4db tömítés 3400Ft lett volna kedvezménnyel. A probléma inkább az, hogy sokat kell várni rá mire meghozzák, és azt sem lehet előre tudni, hogy melyik marad ép, amikor szétszedésre kerül. A vége az lett, hogy klingerit lapból vágtam tömítést ahhoz az egyhez, ami megadta magát. (az eredeti tömítés is az) Én nem akartam sem motort kivenni, sem pedig bölcsőt leengedni, ezért maradt a belsejének a cseréje.

Szerintem, ha nem kell difit is cserélni, akkor a váltó belét egyszerűbb cserélni, de a nyelestengely csapágy kivételéhez kell a kihúzó (a másikhoz is). Az eredeti váltóban 320e. km volt, kicsit hallani lehetett a hangját, de szétszedve nem lehetett semmilyen látható kopást észlelni a nyelestengelyen. Az INA nyelestengely csapágy 3250Ft-ba került, az volt bent gyárilag is.

Ha difit is kell cserélni, vagy váltót, akkor már a futóműhöz is hozzá kell nyúlni.

A legbiztosabb, keresni egy jó váltót és átrakni komplett, mert akkor nem érhet meglepetés. Különben lutri az, hogy melyik csapágat cseréli az ember, mert mindet kicserélni az nem igazán éri meg, főleg amikor 10e. környékén lehet venni bontott váltót.

A tömítésekhez ajánlom a Loctite 9510-et, nekem még soha nem szivárgott utána. (még akkor sem, ha szakadt tömítéssel kellett visszatenni a fedelet) Egyébként a legfontosabb, hogy tiszta, száraz felületeknek kell lennie összerakás előtt. (a fedelet tettem már fel FBS-sel is probléma nélkül, de az megdagad olajban, nem szereti)

Van 2500 km tapasztalat is a hosszabb váltóval. Fogyasztásban átlag használattal nincs különbség, autópályán jelent kb. fél literrel kevesebbet 100km-re.

Azóta 50-nél nem kell 5-öt használnom, és általában mindenhol eggyel odébb kell használni, mint eddig. Viszont tetszik, hogy nem pörög annyit a motor.

90-nél 2100-as fordulat, 130-nál 3000-es van kb.

Na igen, csak sajnos a váltó alján-oldalán elég nehéz olajmentesre eltörölni a felületet.

Link to comment
Megosztás:

Na igen, csak sajnos a váltó alján-oldalán elég nehéz olajmentesre eltörölni a felületet.

MI ezért szedtük ki az enyémet, kiöntöttük belőle az olajat, kitakarítottuk, új tömítéssel összerak mindenhol, új féltengelyszimeringek is, aztán fel a helyére, majd benyelt 2 liter gyári GM váltóolajat. :) Persze ez kuplung cserénél volt, mert az enyémet le kell venni hozzá. Aztán derült ki, hogy a féltengelyek már annyira el vannak kopva, hogy a szimering már nem fogja meg, így gyöngyözik az olaj kifele.

Link to comment
Megosztás:

MI ezért szedtük ki az enyémet, kiöntöttük belőle az olajat, kitakarítottuk, új tömítéssel összerak mindenhol, új féltengelyszimeringek is, aztán fel a helyére, majd benyelt 2 liter gyári GM váltóolajat. :) Persze ez kuplung cserénél volt, mert az enyémet le kell venni hozzá. Aztán derült ki, hogy a féltengelyek már annyira el vannak kopva, hogy a szimering már nem fogja meg, így gyöngyözik az olaj kifele.

Csak tömítés került bele? Vagy pasztázva is lett ha igen milyennel? Lefele vettétek ki? A bölcső a helyén maradt? Nem kérdezek túl sokat? :D

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Sziasztok. Kuplungszerkezet vásárlás elött állok,és a kérdésem hogy a c14nz kuplungját(tárcsa+szerkezet) beszerelhetem-e az x14nz-be? Válaszotokat előre is köszönöm. Mindenkinek boldog karácsonyt.

Hát meg kell nézni egy vagy több webáruház oldalán hogy a kérdéses kuplungszerkezetet mihez adja. Pölö Cromax, kiválasztod hogy opel f astra kuplung, és ott van hogy : mihez jó? https://cromax.hu/100000000-kuplung/100330000-kuplung-mechanika/100330080-kuplungtarcsa/112078-kuplungtarcsa-opel-astra-fg-1992-2009astra-h-2004-

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Valaki nem tud olyat/próbálkozott már olyannal, amitől élhetőbb lesz a váltó? Gondolok itt a kapcsolási pontosságra. A gyári rudazat megoldás valami katasztrófa, már kicseréltem benne mindent ami lóg, le is lett rövidítve az áttétel, de a váltás még mindig nehézkes, és pontatlan, pedig maga a váltó jó, és szépen, könnyen kapcsol.

Egészen konkrétan most hogy mentem a kadettel, és ebben tök más kulissza van mint az átlag elsőkerekes opelekben, jöttem rá, hogy lehet ezt másképp is. A kadettben ilyen van: 36009205_2_644x461_opel-kadett-e-valto-t

A jobb oldalon látható rúdvég, direktben kapcsolódik a váltóból kijövő rúdra, és mivel az egészben mindössze egy "kardáncsukló" van, sokkal pontosabb a váltó mint az újabb fajta rudazattal.
Az xe-t is jobb volt vele kapcsolni, meg miután átépítettük az nv-t, azt is. Mint ahogy az enyémben az se-t is sz@r volt kapcsolni a sajátommal, és az xe-t is az. (ugye minden motor a saját váltójával együtt került be)

Mivel a kadett kulisszát nyilván nem lehet egy az egyben áttenni, így agyaltam már rajta mit lehetne tenni, van is pár ötletem, de eléggé időigényes a megvalósítása, és egy-két részlet még nem is teljesen tiszta hogy pont úgy működne e ahogy szeretném.
Meg ha valaki már csinált ilyet, akkor nem akarom feltalálni a melegvizet.

Link to comment
Megosztás:

Valaki nem tud olyat/próbálkozott már olyannal, amitől élhetőbb lesz a váltó? Gondolok itt a kapcsolási pontosságra. A gyári rudazat megoldás valami katasztrófa, már kicseréltem benne mindent ami lóg, le is lett rövidítve az áttétel, de a váltás még mindig nehézkes, és pontatlan, pedig maga a váltó jó, és szépen, könnyen kapcsol.

Egészen konkrétan most hogy mentem a kadettel, és ebben tök más kulissza van mint az átlag elsőkerekes opelekben, jöttem rá, hogy lehet ezt másképp is. A kadettben ilyen van:

A jobb oldalon látható rúdvég, direktben kapcsolódik a váltóból kijövő rúdra, és mivel az egészben mindössze egy "kardáncsukló" van, sokkal pontosabb a váltó mint az újabb fajta rudazattal.

Az xe-t is jobb volt vele kapcsolni, meg miután átépítettük az nv-t, azt is. Mint ahogy az enyémben az se-t is sz@r volt kapcsolni a sajátommal, és az xe-t is az. (ugye minden motor a saját váltójával együtt került be)

Mivel a kadett kulisszát nyilván nem lehet egy az egyben áttenni, így agyaltam már rajta mit lehetne tenni, van is pár ötletem, de eléggé időigényes a megvalósítása, és egy-két részlet még nem is teljesen tiszta hogy pont úgy működne e ahogy szeretném.

Meg ha valaki már csinált ilyet, akkor nem akarom feltalálni a melegvizet.

Lehet velem van a baj, de az én váltóm olyan, mint forró kés a vajban. Pontos és könnyű berakni a fokozatokba. A rükit és az egyest nyilván nehezen veszi. Rüki az ugye elve kétkuplungos, az egyest meg előre v. hátra mozgó járműnél eleve nehéz kapcsolni. Álló helyzetben viszont simán.

13NV-s kadett váltója nekem rosszabb volt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ugy nez ki hogy picit, alacsony fordulatszamnal neha mintha csuszna a kuplung 1-2mp-ig. De nem minden esetben, ez is eleg ritka es kb 2-3 napja kezdte el. Eleg csak a tarcsat kicserelni? Nem lesz nagy baj, ha mondjuk egy honapig igy jarok vele?

Úgy tudom hogy a kuplungszerkezet rugói nyomják neki a tárcsát a lendkeréknek, szóval nem biztos hogy csak a tárcsa cserével megszűnik a hiba. Mivel senki nem lát bele nem tudjuk pontosan mi baja van azt sem tudjuk garantálni hogy nem okoz bajt ha így jársz vele. Lehet hogy semmi gond nem lesz, lehet hogy félúton valahol lerobbansz, lehet egy kikanyarodáskor végkép elmegy a hajtás és oldalba kap egy teherautó. :rolleyes: A csúszó kuplung kiszűrése a nagykönyv szerint: melegre járatod a motort, behúzod a kéziféket kutyát-macskát-nagymamát elzavarsz a kocsi elől, berakod 3. -ba felpörgeted a motort olyan 3000-ig és lelépsz a kuplungról. Ha a motor azonnal leáll akkor jó, ha nem, akkor csúszik.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Képzeljétek az egyik kollégám símán legyorsul egy X14NZ-vel. :-S Az én autóm egy X16SZR és mind a kettő 5 ajtós F astra. Kérdés hogy szerintetek mitől lehet ez? Én először a váltóra gondoltam de mind a két kocsiban F13-as váltó van,így már tanácstalanok vagyunk.Az elmélet szerint egy 75 LE kocsinak jobban kéne gyorsulnia egy 60LE kocsinál egyforma körülmények között nem?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Képzeljétek az egyik kollégám símán legyorsul egy X14NZ-vel. :-S Az én autóm egy X16SZR és mind a kettő 5 ajtós F astra. Kérdés hogy szerintetek mitől lehet ez? Én először a váltóra gondoltam de mind a két kocsiban F13-as váltó van,így már tanácstalanok vagyunk.Az elmélet szerint egy 75 LE kocsinak jobban kéne gyorsulnia egy 60LE kocsinál egyforma körülmények között nem?

Itt meg tudod nézni, hogy hol találod a váltón az áttételezést:

http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.html

Szinte biztos, hogy az x14nz váltója w418 az x16szr pedig w374

Ez a differenciál áttétel eltérés ezt okozza, de amíg a w418-as váltó 130-nál 3600-at forog, a w374-es 3100-at. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!
A hétvégén volt egy kuplung cserém, + szimeringek stb...
A váltóbol le lett engedve az olaj, majd kb egy liter visza ment a régi olajból, + hozzá a rendes, hozzá való olajból még kb 6Dl.
Úgy tudom hogy van valahol a váltón egy csavar amitől 2 cm-el lentebb ekéne lennie az olajszintnek, én nem találtam ezt a csavart, valaho la difi házon van, de pontosan hol? Bal oldalt a féltengelynél ,vagy a jobb oldalon?

Előre is köszönöm!
Szerk:

Nézegettem a képeimet, nekem a kihajtás mellett van egy imbusz fejű csavar, a "mágneses" az lenne esetleg az a furat amit keresek? A váltó F15-ös. Egy kép róla:
https://lh4.googleusercontent.com/-HGy-asSpC2g/VN-W-WVvtmI/AAAAAAAAJYg/0OKPzc8jn4Y/s912/DSCF5295.JPG

Módosítva : zotya91
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.