Astra F Caravan Elküldve Szeptember25, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember25, 2014 Sziasztok! Új tagként köszöntök mindenkit. Egy napja tulajdonosa vagyok egy 1.6 os astrának. Azt szeretném kérdezni, hogy van e ötlet mitől világít az automata S jele a műszerfalon ha hideg a motor. Többszöri újraindításnál megszűnik. Az normális ha 2-es 3as kapcsolásakor ránt egyet az autó? Segítségetek előre is köszönöm! Gratulálok az autódhoz! Sajnos az automata váltóknál a rángatásos kapcsolás nem jó jel, annak finoman kell kapcsolnia minden fokozatban. A felgyulladó s jel is valószínűleg valami hibát jelez vagy hibára utal. Első körben, ha nem tudod mikor volt olajcsere a váltóban akkor amilyen hamar csak lehet cseréltess olajat mert az automatákban cserélni kell időnként. Az olajszintet egyébként nézted a váltóban? Fontos, hogy az előírt minőségű automata váltó olaj kerüljön bele, ne manuális váltóhoz való és egyéb. Az olaj minősége negymértékben befolyásolja az automata váltók működését. Ha olajcsere után is fennáll a hiba akkor lehet, bár nem akarlak előre elkeseríteni, hogy nagygenerál előtt áll a váltód. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zoli083 Elküldve Október9, 2014 Megoszt Elküldve Október9, 2014 Üdv.Olyan után érdeklődnék,hogy ki lehet-e szedni a váltóból a km spirál meghajtót?Ha igen,akkor hogy?Már a 2. km spirált teszi tönkre nekem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október9, 2014 Megoszt Elküldve Október9, 2014 Üdv.Olyan után érdeklődnék,hogy ki lehet-e szedni a váltóból a km spirál meghajtót?Ha igen,akkor hogy?Már a 2. km spirált teszi tönkre nekem. Van ott egy csavar amit ha kitekersz kijön egy műanyag fogaskerék, arra gondolsz?https://cromax.hu/img/P0487860.JPG 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zoli083 Elküldve Október9, 2014 Megoszt Elküldve Október9, 2014 Van ott egy csavar amit ha kitekersz kijön egy műanyag fogaskerék, arra gondolsz?https://cromax.hu/img/P0487860.JPG Igen,erre gondolok.A csavart kitekertem,de nem akar kijönni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október9, 2014 Megoszt Elküldve Október9, 2014 Igen,erre gondolok.A csavart kitekertem,de nem akar kijönni. Tekerd vissza a spirlált és annál fogva óvatosan mozgasd, esetleg fújhatsz oda csavarlazítót, lehet csak a kosz-olajsár fogja. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zoli083 Elküldve Október9, 2014 Megoszt Elküldve Október9, 2014 Tekerd vissza a spirlált és annál fogva óvatosan mozgasd, esetleg fújhatsz oda csavarlazítót, lehet csak a kosz-olajsár fogja. Rendben.Holnap ha fogok látni,akkor megpróbálom.Köszi a segítséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zoli083 Elküldve Október9, 2014 Megoszt Elküldve Október9, 2014 Tekerd vissza a spirlált és annál fogva óvatosan mozgasd, esetleg fújhatsz oda csavarlazítót, lehet csak a kosz-olajsár fogja. Egyébként ezekből is van több márka?Melyiket érdemes venni?Vagy keressek gyárit? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október9, 2014 Megoszt Elküldve Október9, 2014 Egyébként ezekből is van több márka?Melyiket érdemes venni?Vagy keressek gyárit? Hát passzolom, még sosem vettem...de hát végülis csak egy darab műanyag. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Október9, 2014 Megoszt Elküldve Október9, 2014 nekem kezd "ugrálni" km órám, gondolom nekem is cserélnem kell nemsokára nagyon halóványan ingázik a mutató bár az is lehet, hogy az óra mechanikájával van vmi... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelkagl Elküldve Október12, 2014 Megoszt Elküldve Október12, 2014 Sziasztok fórumlakók!Érdeklődni szeretnék hogy van egy F astrám 1.6 i 16v ecotec motoros X16Xel motorkódú autóm és a váltó kezdi meg adni magát (F15-ös a száma) ami jelenleg benne van,viszont az egyik ismerősömtől tudnák szerezni itt a közelben egy szintén f astrábol ami viszont 1.7 D (sima gm motoros) 17dr motorkodal egy váltót ami viszont F13 kodú.Kérdésem a kővetkező tehát.Bele lehet e rakni az enyémbe 1 az egyben?Szerkezet-féltengelyek passzolnak,és mi lesz a különbség a 2 közt mert gondolom a f15 és az F13 közt csak az áttétel a különbség nem?Vagy nem jól gondolom?Válaszotokat előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve Október12, 2014 Megoszt Elküldve Október12, 2014 Kezdi megadni magát mit jelent? Mi a baja? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelkagl Elküldve Október12, 2014 Megoszt Elküldve Október12, 2014 Kezdi megadni magát mit jelent? Mi a baja? Rettentő nehezen veszi az 1-et kevésbé nehézkesen a 2, a többit viszonylag szépen.De hangja is van már rendesen,és indulásnál elégé ránt egyet. (Nem féltengely miatt) :-( szakik elmondása szerint ki lehet benne már 1-2 csapágy na meg a difi is és jobban járok ha nézek egy bontottat,mert ennek a felújítása elég húzós kis összeg lenne,na meg nem egy egyszerű művelet valami hézagolókat is össze hangolni benne.Így hát szerintem is jobban járok ha bontottat szerválok,viszont amit tudok azt 100% tudom hogy jó volt csak sajna megtörték és bontva lett viszont az a szitu azzal hogy más fajta,amihez viszont kéne a segítség hogy jó lehet e az enyémbe és mi lesz a a változás a 2 közt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve Október12, 2014 Megoszt Elküldve Október12, 2014 Ha lekerült ez a rossz váltó akkor érdekelne majd, mert nekem van egy pót váltóm, de az B Veki 1.6ból és az már hidrós, s vissza akarom alakítani bowdenesre. Dobj majd rá egy árat püben please. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelkagl Elküldve Október12, 2014 Megoszt Elküldve Október12, 2014 Ha lekerült ez a rossz váltó akkor érdekelne majd, mert nekem van egy pót váltóm, de az B Veki 1.6ból és az már hidrós, s vissza akarom alakítani bowdenesre. Dobj majd rá egy árat püben please. :) Rendben jelezni fogom,feltéve ha ez amit pillanatnyilag tudok jó lesz rá. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Október12, 2014 Megoszt Elküldve Október12, 2014 Rettentő nehezen veszi az 1-et kevésbé nehézkesen a 2, a többit viszonylag szépen.De hangja is van már rendesen,és indulásnál elégé ránt egyet. (Nem féltengely miatt) :-( szakik elmondása szerint ki lehet benne már 1-2 csapágy na meg a difi is és jobban járok ha nézek egy bontottat,mert ennek a felújítása elég húzós kis összeg lenne,na meg nem egy egyszerű művelet valami hézagolókat is össze hangolni benne.Így hát szerintem is jobban járok ha bontottat szerválok,viszont amit tudok azt 100% tudom hogy jó volt csak sajna megtörték és bontva lett viszont az a szitu azzal hogy más fajta,amihez viszont kéne a segítség hogy jó lehet e az enyémbe és mi lesz a a változás a 2 közt. F15 és F13 csak átvihető nyomatékban különbözik. X16XEL-t nem szereltek F13-mal, bár fizikailag rátehető. Az áttétel fontos ( C ill. W ) és a váltó végáttétele. Itt a két váltó és hogy melyiket milyen áttételekkel szerelték motorváltozatonként: http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.htmlhttp://www.opel-infos.de/getriebe/f15.html Itt a fórumon pont most hirdetett tomtech F15-ös váltókat, esetleg keresd meg pü-ben. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelkagl Elküldve Október12, 2014 Megoszt Elküldve Október12, 2014 F15 és F13 csak átvihető nyomatékban különbözik. X16XEL-t nem szereltek F13-mal, bár fizikailag rátehető. Az áttétel fontos ( C ill. W ) és a váltó végáttétele. Itt a két váltó és hogy melyiket milyen áttételekkel szerelték motorváltozatonként: http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.htmlhttp://www.opel-infos.de/getriebe/f15.html Itt a fórumon pont most hirdetett tomtech F15-ös váltókat, esetleg keresd meg pü-ben. Köszike az infót,bár nekem ez az áttétel dolog igen magas ;) nem értem én annyira ezt.De igaz is ki hagytam pár infót róluk amit most sűrgibe pótolok mert ki ugrottam a nagy éjszakába,meg lesni hogy most hogy már tudom hol találom a pontos adatokat rajtuk.Tehát a mostani F15 A23742 W3,55 az F13 viszont 25733 W374 és igen ennek a harang alsó részénél van lemez ami le vehető a F15 pedig nincs(EZ mi célt szolgál?.Inkább úgy mond el nekem hogy ez tuti jó rá és a mostani féltengelyeimmel (szerkezettel mert az van talonban 1 vadi új tárcsával kinyomó csapággyal egyben.És mi különbséget érzek majd a fogyasztásban-gyorsulásban stb-stb?Még csak annyi lenne a kérdésem hogy a váltó cseréhez a motort is ki veszik vagy simán csak szét húzzák és ki fér majd vagy esetleg a bölcső le és úgy valahogy? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Október12, 2014 Megoszt Elküldve Október12, 2014 A W374-gyel többet forog a motor ugyanannál a sebességnél, de szerintem a W374 jobb az 1,6-hoz mint a W355. ;) A W374 kb. 130km/ó (óra szerint) 3000-es fordulatnál. A gyorsulása ezáltal jobb lesz és előfordulhat a fogyasztás is, de nem lényegesen. Az F13-mal az a probléma, hogy nyomatékhatáron van az X16XEL-hez, ezért nem azzal szerelték, bár jó lehet. Be lehet rakni ugyanazokkal az alkatrészekkel. A lemez azért van, mert ott lehet kivenni a difit. Az F15-ön aluból van ugyanaz az alsó fedél nem? Váltócseréhez vagy motor ki, vagy a bölcsőt kell leengedni. Ezért szokták az elvetemültek inkább csak a belét cserélni, de ahhoz a végáttételnek egyformának kell lenni (374 vs 355) vagy a difi meghajtó kerekét is cserélni kell a váltó csoport tengelyén. (mondjuk azt csak egy seeger fogja :icon1: , de a difi kúpgörgős csapágyát beállítani macerásabb) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelkagl Elküldve Október12, 2014 Megoszt Elküldve Október12, 2014 A W374-gyel többet forog a motor ugyanannál a sebességnél, de szerintem a W374 jobb az 1,6-hoz mint a W355. ;) A W374 kb. 130km/ó (óra szerint) 3000-es fordulatnál. A gyorsulása ezáltal jobb lesz és előfordulhat a fogyasztás is, de nem lényegesen. Az F13-mal az a probléma, hogy nyomatékhatáron van az X16XEL-hez, ezért nem azzal szerelték, bár jó lehet. Be lehet rakni ugyanazokkal az alkatrészekkel. A lemez azért van, mert ott lehet kivenni a difit. Az F15-ön aluból van ugyanaz az alsó fedél nem? Váltócseréhez vagy motor ki, vagy a bölcsőt kell leengedni. Ezért szokták az elvetemültek inkább csak a belét cserélni, de ahhoz a végáttételnek egyformának kell lenni (374 vs 355) vagy a difi meghajtó kerekét is cserélni kell a váltó csoport tengelyén. (mondjuk azt csak egy seeger fogja :icon1: , de a difi kúpgörgős csapágyát beállítani macerásabb) Hát most nem tudom akkor mi tévő legyek,jó össze kuszáltál hogy az jó is lehet bele (vagyis be válik,vagy nem) :-( ezzel ha nem lenne gondom meg lennék elégedve mert 2-be 100ig 3-ba 160-nál szabályzott anno a kicsike 4-5be meg nem is probáltam :-) fogyasztásom meg 100-120 tempónál a 7-8l között simán meg állt.DE viszont a jó meg az lenne hogy ingyen ki cserélnék a haverok csak győzzem utána sörrel nekik ami lehet drágább lesz mint ha szakszervizbe vittem volna :D na meg ezt a f13 váltót nevetséges áron kapnám meg.Szóval most gondolkodó dilemmában vagyok igen csak :omg:DE ami most benne van én már javítgatni cserélgetni benne a cucokat nem nagyon akarnám. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Október12, 2014 Megoszt Elküldve Október12, 2014 Hát most nem tudom akkor mi tévő legyek,jó össze kuszáltál hogy az jó is lehet bele (vagyis be válik,vagy nem) :-( ezzel ha nem lenne gondom meg lennék elégedve mert 2-be 100ig 3-ba 160-nál szabályzott anno a kicsike 4-5be meg nem is probáltam :-) fogyasztásom meg 100-120 tempónál a 7-8l között simán meg állt.DE viszont a jó meg az lenne hogy ingyen ki cserélnék a haverok csak győzzem utána sörrel nekik ami lehet drágább lesz mint ha szakszervizbe vittem volna :D na meg ezt a f13 váltót nevetséges áron kapnám meg.Szóval most gondolkodó dilemmában vagyok igen csak :omg:DE ami most benne van én már javítgatni cserélgetni benne a cucokat nem nagyon akarnám. Ha az 1-2-t nehezen veszi, akkor először meg lehet próbálni a váltórudazatot beállítani. A hangoskodásra tényleg a csere a megoldás. Bírni fogja az F13. ;) Szerk.: Azért TomTech-et kérdezd még meg, szerintem amit árul az sem drága. :icon1: 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Október13, 2014 Megoszt Elküldve Október13, 2014 Ha az 1-2-t nehezen veszi, akkor először meg lehet próbálni a váltórudazatot beállítani. A hangoskodásra tényleg a csere a megoldás. Bírni fogja az F13. ;) Szerk.: Azért TomTech-et kérdezd még meg, szerintem amit árul az sem drága. :icon1: vagy kuplung, hangja meg lehet az olajhiánytol Link to comment Megosztás: More sharing options...
khena Elküldve Október16, 2014 Megoszt Elküldve Október16, 2014 hali, az lenne a kérdésem, isuzu dizelről származó F18WR fel megy x20xev-re? azt tudom hogy az f18 jó hozzá a kérdésem csak annyi lenne bárhol találtam hirdetést az isuzu mindenütt kivolt emelve azok a váltok külömböznek valamiben? más a nyelestengely vagy egyéb? illetve f18 lesz az tuti WR vagy CR? van érezhető fogyasztás külömbség autopályán pl? Link to comment Megosztás: More sharing options...
REUNION Elküldve Október17, 2014 Megoszt Elküldve Október17, 2014 (edited) Sziasztok,94-es F-Astra 1.7D,nem Isuzu,felengedett kuplungnál írtózatosan zörög valami,olyan a hangja,mint egy traktornak,ha üresben van,akkor is,meg sebességben is...amint kinyomom a kuplung pedált,megszűnik a zörgés,csak a motor hangját lehet hallani. Voltam már vele szerelőnél,egyik azt mondta,nem nyúl hozzá,mert már szedett szét egy ilyen váltót ugyan ezzel a hibával,és összerakás után is zörgött,a másik szerint komplett váltót kellene vennem a kocsiba a bontóban....:/kérdem én,árulnak üveg váltót valahol,amibe bele lehet látni,hogy milyen??ugye hogy nem,hadd ne agyjak ki 40-50 ezreket zsákbamacskára...a harmadik szerelő szerint kinyomó csapágy,csak abban nem volt biztos,hogy mikor zöröghet,ha ki van nyomva,vagy ha nem.... :D Szóval valaki járt már hasonló cipőben?Eléggé zavaró ez a zakatolás állandóan.. <_< Módosítva Október17, 2014 : REUNION Link to comment Megosztás: More sharing options...
khena Elküldve Október17, 2014 Megoszt Elküldve Október17, 2014 Sziasztok,94-es F-Astra 1.7D,nem Isuzu,felengedett kuplungnál írtózatosan zörög valami,olyan a hangja,mint egy traktornak,ha üresben van,akkor is,meg sebességben is...amint kinyomom a kuplung pedált,megszűnik a zörgés,csak a motor hangját lehet hallani. Voltam már vele szerelőnél,egyik azt mondta,nem nyúl hozzá,mert már szedett szét egy ilyen váltót ugyan ezzel a hibával,és összerakás után is zörgött,a másik szerint komplett váltót kellene vennem a kocsiba a bontóban....:/kérdem én,árulnak üveg váltót valahol,amibe bele lehet látni,hogy milyen??ugye hogy nem,hadd ne agyjak ki 40-50 ezreket zsákbamacskára...a harmadik szerelő szerint kinyomó csapágy,csak abban nem volt biztos,hogy mikor zöröghet,ha ki van nyomva,vagy ha nem.... :D Szóval valaki járt már hasonló cipőben?Eléggé zavaró ez a zakatolás állandóan.. <_< hali, szerintem inkább kinyomo csapágy mivel ha kinyomod a kuplungot, terheled és elhalgat. egy válto kb 15-25között mozog.attól függ mi van rajta f16 vagy f18. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bandika Elküldve Október17, 2014 Megoszt Elküldve Október17, 2014 hali, szerintem inkább kinyomo csapágy mivel ha kinyomod a kuplungot, terheled és elhalgat. egy válto kb 15-25között mozog.attól függ mi van rajta f16 vagy f18. Kinyomó csapágy nem lehet, mert ha az rossz kinyomásnál van hangja, ha nincs kinyomva nyugalmi állapotban van,és a váltó olyankor dolgozik ugyhogy váltó lesz az. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gergőőő Elküldve Október17, 2014 Megoszt Elküldve Október17, 2014 Nyelestengelycsapágy is lehet,de tényleg jobban megéri a szerelőnek ha komplett váltót cserél mert többet számlázhat ki érte. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts