Thor Elküldve Május16, 2012 Megoszt Elküldve Május16, 2012 Nekem is volt már 5.8l C16NZ-vel. A 2L-es Hdi céges Berlingóval meg még kevesebb is. ;) Ezekből a könnyebb láb az első. Lambda meg nincs is neki. A régi cégemnél volt ez a moci egy Jumpyban. Ha ésszel járt az ember annyit evett mint egy öngyújtó :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Május16, 2012 Megoszt Elküldve Május16, 2012 Ezt nem hiszem el... Mit? Az 5.2-t? Az a baj hogy sokan sokszor dobálóznak fogyasztás értékekkel, de körülményeket sosem írnak hozzá. Így aztán elég fals és hihetetlen eredmények születhetnek. Az 5.2-5.5-ós fogyasztást rendszeresen hozta az autó, ha úgy vezették. Persze ez pályán. Az utóbbi pár évben rengeteget járt külföldre az autó, így aztán volt alkalom mérni. Általában 1-2 személy plusz minimális csomaggal, óra szerinti 130-140-el. (ami valóságban inkább 110-120) De ami biztos, hogy gyulán beültünk a teletankolt autóba, és kiszálltunk nürnbergben, úgy, hogy nem álltunk meg tankolni. És ezt többször is. Münchenbe is így járok ki. Na és akkor az SE motor. Másik topicba már beírtam, de bemásolom ide is: Szegedről kettőkor indultam, fél 11kor voltam münchenben, de ebben benne van egy tankolás, egy megállás kajáért, meg egy jó 1-1.5 órás bolyongás bent pesten. Szóval szerintem egész jó. Fogyasztás most nem annyira mérvadó, mert nem volt kímélve, élveztem hogy megy, ezért sok volt a padlógázas kigyorsítás, meg győrig fent volt a tetőcsomagtartó is, (addig nem volt időm/kedvem leszedni) az is megdobja a fogyit. Így fogyasztott 56 litert 867km-en, ami hogy mennyire pontos nem tudom, de szerintem alámér. Jha, és ugye a csomitartó is tele volt. Ha jól számolom ez egy 6.45-ös fogyasztás, ami tekintve hogy ausztriát 160-al toltam végig, németet meg padlón, szerintem igen igen baráti. Link to comment Megosztás: More sharing options...
RAZERX Elküldve Május16, 2012 Megoszt Elküldve Május16, 2012 Igen, saját gyártás. Ellestem a MedicCarosoktól, hogy mit hová, onnantól meg egyértelmű volt hogy mi a hardver rész. Csak csatlakozó kérdése, és bármilyen vezérlőhöz használható. Fogyasztásra: lambda, motorhőmérséklet jeladó, MAP, könnyebb láb :) Hát lambda kilőve mert nincs a mociban motorhőmérséklet jeladó az új akkor marad még a láb meg a map! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Május16, 2012 Megoszt Elküldve Május16, 2012 Hát lambda kilőve mert nincs a mociban motorhőmérséklet jeladó az új akkor marad még a láb meg a map! Próbálj meg finoman menni egy rövidke teszt erejéig, tudom hogy unalmas lesz, de fogd fel egy kihívásként :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Május16, 2012 Megoszt Elküldve Május16, 2012 Mit? Az 5.2-t? Az a baj hogy sokan sokszor dobálóznak fogyasztás értékekkel, de körülményeket sosem írnak hozzá. Így aztán elég fals és hihetetlen eredmények születhetnek. Az 5.2-5.5-ós fogyasztást rendszeresen hozta az autó, ha úgy vezették. Persze ez pályán. Az utóbbi pár évben rengeteget járt külföldre az autó, így aztán volt alkalom mérni. Általában 1-2 személy plusz minimális csomaggal, óra szerinti 130-140-el. (ami valóságban inkább 110-120) De ami biztos, hogy gyulán beültünk a teletankolt autóba, és kiszálltunk nürnbergben, úgy, hogy nem álltunk meg tankolni. És ezt többször is. Münchenbe is így járok ki. Na és akkor az SE motor. Másik topicba már beírtam, de bemásolom ide is: Szegedről kettőkor indultam, fél 11kor voltam münchenben, de ebben benne van egy tankolás, egy megállás kajáért, meg egy jó 1-1.5 órás bolyongás bent pesten. Szóval szerintem egész jó. Fogyasztás most nem annyira mérvadó, mert nem volt kímélve, élveztem hogy megy, ezért sok volt a padlógázas kigyorsítás, meg győrig fent volt a tetőcsomagtartó is, (addig nem volt időm/kedvem leszedni) az is megdobja a fogyit. Így fogyasztott 56 litert 867km-en, ami hogy mennyire pontos nem tudom, de szerintem alámér. Jha, és ugye a csomitartó is tele volt. Ha jól számolom ez egy 6.45-ös fogyasztás, ami tekintve hogy ausztriát 160-al toltam végig, németet meg padlón, szerintem igen igen baráti. Az SE motor nagyon eltalát szerkezet, volt c14se motoros F Astrám, átlagban 7L-t nagyon nehéz volt vele megetetni, de normálisan használva simán lehetett hozni a 6-os átlagot, kb feles etanollal. Nagyon jó kis gép volt, szerettem. Jóval kevesebb gond volt vele, mint a jelenlegivel, pedig ez sem rossz. Pár tankolás átlaga 2008-ból: http://www.spritmoni...ail/267909.html Most nézem, 2008 közepén 305 Ft volt a 95-ös, 240 az E85... :icon11: Négy év alatt a másfélszeresére nőtt... :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Június28, 2012 Megoszt Elküldve Június28, 2012 Na hát lassan megfutja az első olajcsere periódust az se, úgyhogy egy kis statisztika. (azért durva hogy májusban került be, és már hétezret beletekertem, régebben évente ment az autó 10.000-et) Szóval. Sajnos megsérült a fájl ahova fel voltak írogatva az értékek, így kevesebb tankolás van meg mint ami volt összesen. Van itt egy olyan, hogy 754km és 55.49 liter ment bele kattanásig, majd 58.22 volt amikor már tele volt a tank teljesen. Ez 7.35 és 7.72-es átlag, városban, de nem kímélve. Folyamatos teligázas gyorsításokkal, stb, tehát kitapostam a lelkét rendesen. Ahhoz képest az nz ilyen használat mellett simán megette a 8.5.öt is. 845km 51.47, valamint 54.39. Ez így 6.09, és 6.43. Ez is város, itt próbáltam egy óvatosan közlekedőset, 2500 fölé nem nagyon forgattam. 918km 54.19 és 56. Ez így 5.9, és 6.1 Autópályás menet, nem figyeltem hogy megyek. 697km 53.61 és 55.96. Eredmény: 7.69 és 8.02. Ezt nem tudom már biztosan hogy hol volt, de gondolom hogy városban. Valszeg épp szarakodott a már félig széthullott katalizátor, és megint eltömte kicsit a kipufogót. Legutóbbi tankolásom München-Mariazell-München távon: 908km 53.13 és 55.84. Ez 100km-re vetítve 5.85 és 6.14. Na ez meg egy olyan menet volt hogy ausztriában a szerpentineken otthagytam annyi gumit hogy mikor megálltam érezni lehetett az égett gumiszagot, a pályán meg megint amit szólt. Szerintem ilyen használat mellett ez igen igen baráti fogyasztás. :) Főleg hogy jellemzően nem szoktam arra figyelni hogy nyomom a gázt, úgy megyek ahogy az autónak jól esik, nem finomkodok a pedállal. Az nz az én vezetési stílusommal bő egy literrel többet evett. Mondjuk abban már kétszer annyi a km, de szerintem nincs annyival rosszabb állapotban. Ja igen, és az autó csomagtartója folyamatosan tele van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
RAZERX Elküldve Június28, 2012 Megoszt Elküldve Június28, 2012 Váltanom kell se re nincs mese se! :) A motor már meg van csak el kellene mennem meg nekem is kell kiszednem de nagyon messze van 250km! Link to comment Megosztás: More sharing options...
fábi Elküldve Augusztus29, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2012 Sziasztok! Azt tudja valaki, hogy ha kigyullad az üzemanyag jelző lámpa, mennyi benya van még a tankban? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Augusztus29, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2012 Sziasztok! Azt tudja valaki, hogy ha kigyullad az üzemanyag jelző lámpa, mennyi benya van még a tankban? Elméletileg olyan 10l körül. Ha már itt, azt tudja valaki hogy a lámpa miről kapja a jelet? Ugyanis nekem eleinte elkezdte azt hogy teli tanknál is kigyulladt, most meg mikor olyanja van <b>szabályos</b> ritmusban elkezd villogni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve Augusztus29, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2012 Elméletileg olyan 10l körül. Ha már itt, azt tudja valaki hogy a lámpa miről kapja a jelet? Ugyanis nekem eleinte elkezdte azt hogy teli tanknál is kigyulladt, most meg mikor olyanja van <b>szabályos</b> ritmusban elkezd villogni... A műszer jeladójárólról veszi a jelet, egy kis elektronika van bent az órában, ami felelős ezért. Indításnál nekem is felvillan, meg ha épp van is meg nincs is üzemanyag, akkor nem határozottan világít. Villoghat még akkor, ha kopott a jeladó, vagy valahol kontaktos. A műszeren ez nem feltétlen látszik, mert elég lusta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Clipi Elküldve Október26, 2012 Megoszt Elküldve Október26, 2012 Sziasztok ! Rég jártam erre :-( Visszaolvastam pár oldalt mert sajna nem sok időm van nyomozni. Májustól mostanáig csak akkor használtam a kocsim ha muszáj, tehát heti max 1x 10 km. Töbit Robogtam 2 keréken mert olcsóbb. Problémám több mint 1 éve fennt áll, de nem tudom eldönteni hogy én szeretném hogy keveset egyen a Vectram vagy tényleg tudja is. 9-10 L eszik napi aktív használat mellett városban. Ha rugom neki ha nem akkor is ennyi elfogy. Cseréltem lambda szondát, gyertyákat + kábel + rotor+fedél. Motor hőmérő elvileg jó. Mit lehetne még cserélni hogy kevesebb legyen? Ill vectranal mennyi a városi fogyasztás ? 1.8 GT - C18NZ motorkód Tanácsolták az 1.6 os injektorát rakjam bele de az 1-1 be belefér a mostani helyére? Vagy az egész öntvényrésszel együtt érdemes cserélni? Talpánál a csatlakozásuk megeggyezik? Ha jól emlékszem 0.7 bar os az AC-nyomásom. A coputernél OBD 1 es csatlakozóval ha rámászok akkor tudok visszavenni a befecskendezett benzin mennyiségből? Nem baj ha lomha de ne zabáljon. Jön a tél és nincs pénzem kis cm3-s kis kasztnis autót venni. Ezt jó ha 150-180 ért el tudom adni és max 250 ig nézelődök de nincs semmi. így tutira megmarad még 1 darabig. Motort már kérdeztem és mondtátok hogy 1.7D ill TD re nem cserélhetem legálisan. DE 1.6 ill 2.0-s blokkra igen ? Abból írtatok valami SE kódot, de csak NZ-ket találok. Erős a talpam vezetésnél mert élvezem hogy szalad a gép, de ezt egy kicsit sokallom. Próbáltam már hogy 2500 fölé nem forgatom és a kigyorstás is eléggé nagypapás volt, akkor se volt sokkal jobb. 2000km Horvát nászút 2 éve 7.7 es átlag. Köszi ! Levi Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Október27, 2012 Megoszt Elküldve Október27, 2012 Sziasztok ! Rég jártam erre :-( Visszaolvastam pár oldalt mert sajna nem sok időm van nyomozni. Májustól mostanáig csak akkor használtam a kocsim ha muszáj, tehát heti max 1x 10 km. Töbit Robogtam 2 keréken mert olcsóbb. Problémám több mint 1 éve fennt áll, de nem tudom eldönteni hogy én szeretném hogy keveset egyen a Vectram vagy tényleg tudja is. 9-10 L eszik napi aktív használat mellett városban. Ha rugom neki ha nem akkor is ennyi elfogy. Cseréltem lambda szondát, gyertyákat + kábel + rotor+fedél. Motor hőmérő elvileg jó. Mit lehetne még cserélni hogy kevesebb legyen? Ill vectranal mennyi a városi fogyasztás ? 1.8 GT - C18NZ motorkód Tanácsolták az 1.6 os injektorát rakjam bele de az 1-1 be belefér a mostani helyére? Vagy az egész öntvényrésszel együtt érdemes cserélni? Talpánál a csatlakozásuk megeggyezik? Ha jól emlékszem 0.7 bar os az AC-nyomásom. A coputernél OBD 1 es csatlakozóval ha rámászok akkor tudok visszavenni a befecskendezett benzin mennyiségből? Nem baj ha lomha de ne zabáljon. Jön a tél és nincs pénzem kis cm3-s kis kasztnis autót venni. Ezt jó ha 150-180 ért el tudom adni és max 250 ig nézelődök de nincs semmi. így tutira megmarad még 1 darabig. Motort már kérdeztem és mondtátok hogy 1.7D ill TD re nem cserélhetem legálisan. DE 1.6 ill 2.0-s blokkra igen ? Abból írtatok valami SE kódot, de csak NZ-ket találok. Erős a talpam vezetésnél mert élvezem hogy szalad a gép, de ezt egy kicsit sokallom. Próbáltam már hogy 2500 fölé nem forgatom és a kigyorstás is eléggé nagypapás volt, akkor se volt sokkal jobb. 2000km Horvát nászút 2 éve 7.7 es átlag. Köszi ! Levi Az injektor elvileg ugyanaz, tehát azzal nem nyersz semmit. A c18nz-nek max 8 literböl el kell mennie városban (ha nem folyton hidegen mész vele, de mivel a tied gt, és rövidebb a váltója, így a 9-10 liter egyáltalán nem irreális. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Október27, 2012 Megoszt Elküldve Október27, 2012 Pláne hogy írta hogy nehéz a lába... Amúgy ALDL csatin keresztül hiába csatlakozol rá akármivel, nem tudsz változtatni a befecskendezett benzin mennyiségén, mert különböző fordulatszámokhoz előre eltárolt adatok vannak az EPROM-ban, és ezt csak szoftvermódosítással lehet változtatni. Ezt hívják chiptuningnak. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Clipi Elküldve Október27, 2012 Megoszt Elküldve Október27, 2012 Az injektor elvileg ........ Már mondtad 1x de elfelejtettem... Én barom... Akkor megpróbálom 2500 alatt tartani... :-( Hátha... :-) Bár ma is le akart tolni az elkerülő úton (2500 ford / 5-dik sebesség 80 km/h) egy 1.0 TURBO-s Charade :-) Hát kénytelen voltam 2500 és 130 fölé menni ... Utána nem keménykedett mikor utolért 90 re visszalassítva. megmaradt vagy 3-4 autónyi távolság... :-) 200-250 körül mire tudnám lecserélni vajon? 6 lityis fogyasztás lenne a pénztárcámnak megfelelő :-) Opel Corsa-k mennyit kajolnak? 1.0 1.2 es gömbölydedek... Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Október28, 2012 Megoszt Elküldve Október28, 2012 Már mondtad 1x de elfelejtettem... Én barom... Akkor megpróbálom 2500 alatt tartani... :-( Hátha... :-) Bár ma is le akart tolni az elkerülő úton (2500 ford / 5-dik sebesség 80 km/h) egy 1.0 TURBO-s Charade :-) Hát kénytelen voltam 2500 és 130 fölé menni ... Utána nem keménykedett mikor utolért 90 re visszalassítva. megmaradt vagy 3-4 autónyi távolság... :-) 200-250 körül mire tudnám lecserélni vajon? 6 lityis fogyasztás lenne a pénztárcámnak megfelelő :-) Opel Corsa-k mennyit kajolnak? 1.0 1.2 es gömbölydedek... Corsát 400 alatt nem kapsz értelmeset. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tomoro Elküldve November20, 2012 Megoszt Elküldve November20, 2012 Sziasztok! 92 es 8-szelepes 2.0 autómata vectrám fogyasztását mértem városban. 14,76l/100km re jött ki. Nem uúzatom nem vezetek sportosan a gázt vissza szoktam engedni,hogy a váltó hamarabb váltson. Normális ez a benzinfogyaztás? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve November20, 2012 Megoszt Elküldve November20, 2012 Sziasztok! 92 es 8-szelepes 2.0 autómata vectrám fogyasztását mértem városban. 14,76l/100km re jött ki. Nem uúzatom nem vezetek sportosan a gázt vissza szoktam engedni,hogy a váltó hamarabb váltson. Normális ez a benzinfogyaztás? Az automatákat nem ismerem, de ez még attól is soknak tűnik. Sztem 10 körül illene kajálnia. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tomoro Elküldve November21, 2012 Megoszt Elküldve November21, 2012 Köszi a válaszod! A következő kérdésem az lenne,hogy mit nézzek meg az autón? Katalizátor ki van verve. Nem tudom összefüggésbe lehet-e, de a 4-es hengerben a gyertya ha kiveszem benzines,pedig megy az a henger. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tomoro Elküldve November21, 2012 Megoszt Elküldve November21, 2012 Következőre gondoltam: 4-es henger azért benzines,mert az injektor leállitott állapotban is nyomás alatt van, és nem tartja meg a nyomást, be spricceli a hengerbe és ezúttal krülhet a gyertyára is és ezért nővekedett a fogyaztásom. Szerintetek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve November21, 2012 Megoszt Elküldve November21, 2012 Akár, de ez önmagabn nem okoz ekkora mértékü túlfogyasztást. Lambda szonda, höfokjeladó, asszem a tiedben van légtömegmérö is, ezek viszont okozhatnak brutális túlfogyasztást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve November21, 2012 Megoszt Elküldve November21, 2012 Az enyém akkor fogyasztott sokat,mikor tönkrement a lambdaszonda.Nekem a manuális fogyasztott 9 litert városba,általában az automata + 1-2 literrel eszik többet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tomoro Elküldve November21, 2012 Megoszt Elküldve November21, 2012 A Lambda szonda, höfokjeladó, légtömegmérö-t tudom valahogy ellenőrizni hogy működik-e rendesen? Ha a lambdaszondát járó motornál széthúzom (stekkert) ugyan úgy jár a motor nem veszek észre különbséget. Ja és most olyat is csinál,hogy ha eléri az üzemi hömérsékletet a motor le állítom, vissza be azonnal beindul, de ha 10-20-perc mulva indítom nehezen indul, és ha be is indul le áll gázpedállal kell tartani az alapjáratot egy ideig utána áll be. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve November21, 2012 Megoszt Elküldve November21, 2012 A Lambda szonda, höfokjeladó, légtömegmérö-t tudom valahogy ellenőrizni hogy működik-e rendesen? Ha a lambdaszondát járó motornál széthúzom (stekkert) ugyan úgy jár a motor nem veszek észre különbséget. Ja és most olyat is csinál,hogy ha eléri az üzemi hömérsékletet a motor le állítom, vissza be azonnal beindul, de ha 10-20-perc mulva indítom nehezen indul, és ha be is indul le áll gázpedállal kell tartani az alapjáratot egy ideig utána áll be. Pedig lehúzott/rossz szondával ki kellene dobni a 13-mas kódot. Lambda szonda llenőrzését az elektronika topikban kiveséztük múlthéten. A hőfokjeladót egyszerűen ohmmérővel tudod kimérni. A légtömegmérőhöz már kell szkóp. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve November21, 2012 Megoszt Elküldve November21, 2012 Pedig lehúzott/rossz szondával ki kellene dobni a 13-mas kódot. Lambda szonda llenőrzését az elektronika topikban kiveséztük múlthéten. A hőfokjeladót egyszerűen ohmmérővel tudod kimérni. A légtömegmérőhöz már kell szkóp. Az nz nálam se dobott ki semmit ha lehúztam, az se meg kettétört szondával szintén nem. (berakáskor kicsit felakadt a szonda és eltört a porcelán) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve November21, 2012 Megoszt Elküldve November21, 2012 Az nz nálam se dobott ki semmit ha lehúztam, az se meg kettétört szondával szintén nem. (berakáskor kicsit felakadt a szonda és eltört a porcelán) Kivillogtatva sincs benne? Nálam előfordult az LPG-zés kezdetén, hogy menetközbe kigyulladt a lámpa, de kivillogtatva semmi. Mióta meg fix négyszögjelet kap, azóta nem világít, de tárolva ottvannak a 44-45 kódok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts