millibra Elküldve Szeptember30, 2005 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2005 Érteszistehozzá... :D A két okos tojás vitatkozik a BC-ről. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Szeptember30, 2005 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2005 A két okos tojás vitatkozik a BC-ről. :( Mér, te értesz hozzá? Naugye! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve Szeptember30, 2005 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2005 Mér, te értesz hozzá? Naugye! :D Háp-háp-háp. Hogy on legyek: Valamire lehet használni egy BC-t 3000-es A Omega Caravanból? :roll: Link to comment Megosztás: More sharing options...
bazs Elküldve Szeptember30, 2005 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2005 Valamire lehet használni egy BC-t 3000-es A Omega Caravanból? :roll: caliba elvileg nem jó nagyon hasonló, de nem ugyanaz Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Október1, 2005 Megoszt Elküldve Október1, 2005 Hogy on legyek: Valamire lehet használni egy BC-t 3000-es A Omega Caravanból? :roll: Amennyire én tudom, a hathengeres autókból származó BC-t csak másik hathengeresbe lehet beapplikálni, tehát attól még hogy Caliba meg Vectrába nem jó, jó lehet még Omegába, Senatorba, esetleg Monzába. Úgyhogy igen, lehet használni valamire. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
donni-brasco Elküldve November6, 2005 Megoszt Elküldve November6, 2005 Amennyire én tudom, a hathengeres autókból származó BC-t csak másik hathengeresbe lehet beapplikálni, tehát attól még hogy Caliba meg Vectrába nem jó, jó lehet még Omegába, Senatorba, esetleg Monzába. Úgyhogy igen, lehet használni valamire. :PNa és mi van a cali v6-tal? Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve November7, 2005 Megoszt Elküldve November7, 2005 Na és mi van a cali v6-tal? Ez a moci soros 6-os volt. :roll: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zorro_16V Elküldve November7, 2005 Megoszt Elküldve November7, 2005 Nálam volt egy "Calibra" BC próbára, ami tökre úgy nézett ki, hogy jó lesz, egészen a beépítésig... A Cali beépítőkeret már nem ment rá. Szerinem pont egy Omegáé lehetett, mert a Vectráé méretileg stimmel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve November7, 2005 Megoszt Elküldve November7, 2005 Nálam volt egy "Calibra" BC próbára, ami tökre úgy nézett ki, hogy jó lesz, egészen a beépítésig... A Cali beépítőkeret már nem ment rá. Szerinem pont egy Omegáé lehetett, mert a Vectráé méretileg stimmel. Akkor tutira Omegáé volt, én is küzdöttem egy ilyennel sokáig Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve November7, 2005 Megoszt Elküldve November7, 2005 Na és mi van a cali v6-tal? A sorhatos moci BC-je csak másik sorhatosba jó, abból viszont bármelyikbe át lehet programozni. Ugyanígy V6-os BC csak másik V6-ba, négyhengeresek BC-je pedig bármelyik másik négyhengeresbe belepasszol, persze át kell őket programozni. A bármelyik másikat úgy értem hogy csak olyanokba amikbe gyárilag is szereltek BC-t. Négyhengereseknél asszem csak 2.0 motor és fölötte, illetve kízárólag benzines. Link to comment Megosztás: More sharing options...
CorsaGTRRR Elküldve Január2, 2006 Megoszt Elküldve Január2, 2006 Hirdetés, áthelyezve az eladó cali dolgok topikjába. Greg Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Január2, 2006 Megoszt Elküldve Január2, 2006 Légyszi ezt a hirdetést írd át az Eladó Alkatrészek/Calibra alkatrészek topicba. konkrétan ide: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=6&st=120 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bagira Elküldve Július27, 2007 Megoszt Elküldve Július27, 2007 A sorhatos moci BC-je csak másik sorhatosba jó, abból viszont bármelyikbe át lehet programozni. Ugyanígy V6-os BC csak másik V6-ba, négyhengeresek BC-je pedig bármelyik másik négyhengeresbe belepasszol, persze át kell őket programozni. A bármelyik másikat úgy értem hogy csak olyanokba amikbe gyárilag is szereltek BC-t. Négyhengereseknél asszem csak 2.0 motor és fölötte, illetve kízárólag benzines. Ez nem teljesen így van. A hátsó kis fehér programtárolót átrakva működik a másik motorhoz való BC. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Július27, 2007 Megoszt Elküldve Július27, 2007 Tudtommal nem. A V6-ét nem tudod átprogramozni úgy hogy működjön négyhengeres autóval, de az EPROMcserét nem próbáltam, az tényleg lehet hogy működik. Azzal viszont az a baj, hogy ha van egy V6 való BC-d, akkor kell még hozzá egy négyhengeresből való EPROM is, amit viszont külön nem szoktak adni, hanem csak BC-vel együtt. Bár így lehet elvileg két BC-ből egyet csinálni, csak nem ez a legegyszerűbb módja annak hogy működő BordComputerhez juss. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bagira Elküldve Július28, 2007 Megoszt Elküldve Július28, 2007 Tudtommal nem. A V6-ét nem tudod átprogramozni úgy hogy működjön négyhengeres autóval, de az EPROMcserét nem próbáltam, az tényleg lehet hogy működik. Azzal viszont az a baj, hogy ha van egy V6 való BC-d, akkor kell még hozzá egy négyhengeresből való EPROM is, amit viszont külön nem szoktak adni, hanem csak BC-vel együtt. Bár így lehet elvileg két BC-ből egyet csinálni, csak nem ez a legegyszerűbb módja annak hogy működő BordComputerhez juss. Ez kipróbált dolog. Mivel egy havernak a kijelző befucsolt és kipróbáltunk egy pár variációt. x25xe hez való BC-t viszont nem egyszerű találni, ezért maradt megoldásképpen az epromcsere és azzal a mutatott értékek is tuttira stimmelnek. :) Egy másik kedves ismerősnek csak pixelhuibás a Bc-je az viszont még ritkább fehér holló "A" Vectra C25Xe autómata és jelenleg V2000 kasztniba van implantálva B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Július28, 2007 Megoszt Elküldve Július28, 2007 Közben megbeszéltük személyesen... félreértés volt... A lényeg hogy EPROM cserével működik a V6 BC-je négyhengeresben is, viszont a V6 BC EPROMját nem lehet átprogramozni Tech1-el úgy hogy jó legyen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Rosberg Elküldve Augusztus14, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2007 Sziasztok! Mi a véleményetek simtec 56 vezérlőjű (x20xev) kocsiba beépíthető-e a motronic-os verziók valamelyikének BC-e? Elég lehet a Tech-1 - es beállítás? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Augusztus14, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2007 Sziasztok! Mi a véleményetek simtec 56 vezérlőjű (x20xev) kocsiba beépíthető-e a motronic-os verziók valamelyikének BC-e? Elég lehet a Tech-1 - es beállítás? A válasz mindenképpen igen, tekintve hogy ismerek ilyen autót amelyikbe így lett utólag beépítve. Sztem a BC alapvetően nem változott a Calibra teljes pályafutása alatt, mindössze az a fontos hogy a hátuljában levő EPROM modul (kis fehér kocka) megfelelően legyen felprogramozva, bár tudtommal nem Tech1 kell hozzá, hanem Tech2, a Simtec-es vezérlőkkel ('95-től) azok tudnak csak kommunikálni. A lényeg az hogy amelyik kocsiról én tudok ('97-es Cliff Edition, X20XEV), abba még csak be sem volt húzva a BC vezetékei gyárilag (fr@nc se érti ezeket, az én '91-es C20NE-mben benne volt), úgyhogy a gazdája egy valahonnan bogarászott komplett kapcsolási rajzzal befáradt a helyi Opel-szervizbe, és ott megcsinálták neki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Rosberg Elküldve Augusztus14, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2007 A válasz mindenképpen igen, tekintve hogy ismerek ilyen autót amelyikbe így lett utólag beépítve. Sztem a BC alapvetően nem változott a Calibra teljes pályafutása alatt, mindössze az a fontos hogy a hátuljában levő EPROM modul (kis fehér kocka) megfelelően legyen felprogramozva, bár tudtommal nem Tech1 kell hozzá, hanem Tech2, a Simtec-es vezérlőkkel ('95-től) azok tudnak csak kommunikálni. A lényeg az hogy amelyik kocsiról én tudok ('97-es Cliff Edition, X20XEV), abba még csak be sem volt húzva a BC vezetékei gyárilag (fr@nc se érti ezeket, az én '91-es C20NE-mben benne volt), úgyhogy a gazdája egy valahonnan bogarászott komplett kapcsolási rajzzal befáradt a helyi Opel-szervizbe, és ott megcsinálták neki. Köszi a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szolice Elküldve Február22, 2009 Megoszt Elküldve Február22, 2009 Sziasztok! Lenne kérdésem! Van egy astra caravanom. Volt benne egy 1.6 os motor most C20XE lett és vettem hozzá BC-t. Be szeretném kötni de nem tudom meik kábel hova megy. valaki tud valami rajzot küldeni hozzá vagy valami leírást hogy hogy kössem be? Vagy legalább hogy a szinek hogy mennek ösze? meg a bajuszkapcsolon a 3 kábel hova megy? Köszi a választ előre is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Február23, 2009 Megoszt Elküldve Február23, 2009 Ilyet találtam hirtelen (mondjuk Calibra specifikus, de talán a vezetékszínek jók lesznek neked is): "Ha nem lenne bekábelezve a BC kapcsolója, akkor egy itt egy kis segítség a szükséges vezetékek bekötéséhez: Csatlakozótű kiosztás: 14 barna/fekete PERC Állítás (jobb oldali süllyesztett gomb) 27 barna/sárga általános/test ? 28 barna/fehér RESET (hátsó nagy süllyesztett gomb) 41 barna/kék ÓRA Állítás (jobb oldali süllyesztett gomb) 42 barna/piros FUNKCIÓ (első nyomógomb) A hőmérséklet jeladó a kürt/akkumulátor környékén található, egy kék és egy kék/fehér kábel. A régebbi modelleken ez egy kerek csatlakozó, az újabbakon egy ovális. Bizonyos modellek esetén nincs bekábelezve a külsőhőmérséklet jeladó. Ekkor a biztosíték- és relé-panel mögött keresd meg az 5 tűs csatlakozót (2 kék, 1 sárga és 1 barna vezeték) Innen kel kivezetni a hőmérséklet jeladó kábelezését. Célszerű ellenőrizni, hogy a megfelelő BC van beszerelve az autóba, tipusonként (8v/16v/turbo/V6) eltérő a programmemória (kis fehér dugó a BC hátoldalán), hogy pontos fogyasztási és sebességinfót kapjunk. Ha be van szerelve a BC, akkor nyomd le egyszerre a BC FUNKCIÓ és RESET gombját (gyujtás alatt), ekkor a memória-kód megjelenik a BC-n. Ennek a kódnak egyeznie kell a tipustáblán található kóddal, a színkód sorában az utolsó szám. A 4 hengeres modellek és a V6 modellek programmoduljai nem csereszabatosak és nem is lehet őket átprogramozni a másik tipusra. A BC programmodulja más esetben programozható (kerékméret, ECU tipus....) Ha nincs gyárilag bekábelezve a BC Először is kell egy csatlakozó (a nagy sárga :-). Csatlakoztasd a következő vezetékeket az alábbiak szerint: Piros az óra Piros vezetékéhez +12v Fekete az óra Fekete vezetékéhez gyújtás Barna az óra Barna vezetékéhez test Szürke/Fekete a műszeregység csatlakozóban megvilágítás Kék/Fekete a műszeregység csatlakozóban üzemanyagszint jeladó Ha az Óra/Hőmérő kijelzőpárost cseréled le BC-re, akkor a kábelezés a következő képpen alakul (kösd a vezetékeket a DID régi csatlakozójához): Kék Hőmérséklet jeladó Kék/Fehér Hőmérséklet jeladó Kék/Piros Sebesség jeladó Szürke/Fekete Megvilágítás Egyéb esetben: A Kék-Kék/Fehér vezetékpár a külsőhőmérséklet jeladóhoz megy. A Kék/Piros vezetékeket a rádió ugyanilyen színű vezetékeihez kell kötni. Keresd meg a 3 négyszögletes csatlakozót a motorvezérlő computer alatt és csatlakoztasd a vezeékeket az azonos színűekhez: Piros/Fehér Fekete/Barna És a BC vezérlő kapcsolóit a kézifékkar alatt: Közös/test switch connector 6 Barna/Sárga Reset kapcsoló switch connector 4 Barna/Fehér hátsó Óra állító gomb switch connector 3 Barna/Kék jobb oldali Funkció kapcsoló switch connector 2 Barna/Piros első Perc állító gomb switch connector 1 Barna/Fekete bal oldali A Barna/Fehér és Barna/Piros vezetékeket csatlakozóit nem kell használnod, ez diagnosztikai célokra van fenntartva." 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hepi Elküldve Február23, 2009 Megoszt Elküldve Február23, 2009 Sziasztok! Lenne kérdésem! Van egy astra caravanom. Volt benne egy 1.6 os motor most C20XE lett és vettem hozzá BC-t. Be szeretném kötni de nem tudom meik kábel hova megy. valaki tud valami rajzot küldeni hozzá vagy valami leírást hogy hogy kössem be? Vagy legalább hogy a szinek hogy mennek ösze? meg a bajuszkapcsolon a 3 kábel hova megy? Köszi a választ előre is. érdemes a gsi astra szekciót is megkérdezni, mivel gondolom a tiedben pont olyan BC lesz, nem pedig olyan mint a caliban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szolice Elküldve Február24, 2009 Megoszt Elküldve Február24, 2009 Köszi szépen skacok! :blush: fogyasztást nem tudjuk még belőni :S Link to comment Megosztás: More sharing options...
NZole Elküldve Június2, 2009 Megoszt Elküldve Június2, 2009 Sziasztok! Pár oldallal előrébb olvastam egy olyan problémáról, hogy a BC -n a megtehető kilométer funkcionál nagy F et irt és nem mutatta a megtehető kilométereket. az autot atomjaira szedtem és felujitottuk, A-Z ig. most lett összerakva a műszerfal és nekem is ezt irja. de eddig jó volt, és a mutató is rendesen mutatja h mennyi benzin van a tankban.( annyi, hogy digit orát cseréltem analogra, , kábelezés elvileg hibátlan. ) Még nem mentem azautoval 1 métert sem. mi lehet a baja ? köszi a segitséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Június2, 2009 Megoszt Elküldve Június2, 2009 A digit és az analóg sebességmérőben más az útjeladó, újra kell programozni hozzá a BC-t Tech1 segítségével, különben nem lesz jó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts