Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa C - Általános -


tourist

Recommended Posts

NA JÓ AZÉRT OLYAN SOK NINCSEN!

AMIVEL PROBLÉMÁM VAN AZ A VÁLTÓ!

NAGYON NEHEZEN LEHET EGYESBE RAKNI! :cry: :(

Helló !

Nekem közel fél éve van 1.0-ás corsám ! Ugyan ezt a jelenséget tapasztaltam, csak én még 2-esben is :(

A sebváltó mechanikát kellene kicserélni fémre! Mert Gyárilag ez müanyag, és hát óhatatlanúl is kikopik.

Link to comment
Megosztás:

Nem mechanika hanem kapcsoló kar rudazat. Az első évjáratoknál műanyagból készült amiben a gömbcsuklók hajlamosak kiverődni, ha jól emlékszem még visszahívás is volt rá, de gyári felújító készletet egész biztosan lehet kapni. Magához a váltóhoz nem kell nyúlni. Egyébként én is egy 2002-es 1.0 Corsát használok ilyenkor telente, de nekem hálistennek nem jelentkezik a probléma, bár nem tudom hogy ebben még a régi, kopásra hajlamos rendszer van, vagy már cserélték.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Szeretném a segítségeteket kérni! Én olyan problémát tapasztalok az 1.0-ás corsámnál, akár hideg van, akár meleg van (mivel garázsban áll), ráadom a gyújtást, és indítom. Elindul, de durván egy 5 másodperc múlva felpörög a motor olyan 1500-as fordultig és le is áll, (nem mindig csinálja, csak ha olyan a kedve) !! Nem tudom miért csinálja. Most egy ismerősöm tett bele indításgátlót, nem kókány munka volt, és elöte is csinálta míg nem volt benne ! Barátom azt mondta, hogy talán túl gyorsan akarom indítani, és a cuputer, nem kapja olyan gyorsan a jelet az immobilisertől. Nem tudom hogy ez lenne az, tényleg !?

Remélem itt valaki találkozott ilyen jelenséggel. Válaszotokat előre is köszönöm !

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdeznék Tőletek:

1.2-es corsába 45Ah és kb. 360A-es indítóáramú akksi kell? A könyvében csak annyit ír, hogy 45Ah.

A kulcson lévő nyomógombbal (2* nyom és nyomvatart) miért nem tudom felhúzni az ablakokat? Miközben ha elfordítom a zárban és úgy tartom, akkor felhúzza.(csak elöl elektromos)

Segítségeteket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

1., A 45Ah az teljesen jó ha nincs túl sok elektromos extra az autóban, indítóáram alapján meg minél nagyobb, annál jobb. Igazából a kapacitás sem baj ha nagyobb addig amíg elfér a gyári helyén az akkumulátor (bár C Corsában elég kevés hely van neki), túl nagyot (66Ah felett) viszont mrá nem érdemes venni akkor sem ha elfér, mert a generátor csak nagyon sokára tudná teljesen feltölteni, ha csak városban használod az autót akkor sosem töltődne fel rendesen.

2., Ha gombbal nem tudod felhúzni az ablakot az nem hiba, nekem is ilyen volt a Coupé, viszont van rá viszonylag egyszerű megoldás itt: https://sites.google.com/site/opelccled/ablakfel

Ez mondjuk Astrához készült, de kis módosítással működne Corsán is. (a második, diódás megoldás a legegyszerűbb és a legköltségkímélőbb is, anyagáron nincs 100Ft)

Link to comment
Megosztás:

1., A 45Ah az teljesen jó ha nincs túl sok elektromos extra az autóban, indítóáram alapján meg minél nagyobb, annál jobb. Igazából a kapacitás sem baj ha nagyobb addig amíg elfér a gyári helyén az akkumulátor (bár C Corsában elég kevés hely van neki), túl nagyot (66Ah felett) viszont mrá nem érdemes venni akkor sem ha elfér, mert a generátor csak nagyon sokára tudná teljesen feltölteni, ha csak városban használod az autót akkor sosem töltődne fel rendesen.

Ez mekkora nagy hülyeség! Eleve ha töltött akksit teszel be csak annyit kell a generátornak pótolnia amennyit kiveszel belőle. Mindegy hogy azt amit pl egy indítózásra "kiveszel" belőle azt 45 vagy 65AH akksiból veszed ki csak annyit kell visszapótolnia a generátornak!

Ha nagyon keveset mész vele és sokat indítózol ugyanúgy lemerülhet mindegyik. Sőt a nagyobb kapacitásút később kell újra töltőre tenned :)

Feleségem napi 4x 2,5km-re használja az autóját és még így sem merült le sosem, szóval elég gyorsan visszapótolja az indítózáskor elveszettet.

Link to comment
Megosztás:

Néhány gyors kérdés:

A fékbetét már a végét járja, így megyek cserélni. A kérdés az, hogy tárcsát is cseréljek-e. Így néz ki

Pici pereme van már, de nem tudom mekkora lehet max...

Hátsó féket is cseréltetem akkor már (dobfékes) és munkahengert is.

Ha tárcsát is cserélni kell, akkor gondolom érdemes csapágyat is, lévén 250e km-t futott a mostani... nem?

Megnéztem mennyibe kerül a csapágy hozzá ,ezek buták :( Első+Hátsó skf csapágy 35-40e. Megvárjuk amíg búgni kezd...

A szervizes mondta, hogy a dobféknél ne csak a betétet hanem a munkahengert is érdemes cserélni. Itt a teljes fékpofára gondoltak vagy még valami mást is vegyek hozzá?

Link to comment
Megosztás:

Néhány gyors kérdés:

A fékbetét már a végét járja, így megyek cserélni. A kérdés az, hogy tárcsát is cseréljek-e. Így néz ki

Ebből a képből nem lehet megállapítani hogy mekkora válla van a tárcsának. Ha jól látom ez sima tömör tárcsa, ami újkorában 11mm vastag volt, a minimum vastagsága pedig 8mm. Ha ez alatt van van közel ehhez az értékhez akkor érdemes cserélni, hogy ne kelljen 1000km múlva újra szétszedni emiatt. De ha még van rajta másfél mm akkor nem szükséges, bár ártani nem ártasz vele. Márka ízlés szerint, én eddig gyárit, ATE-t és Brembot használtam, különösebb bajom egyikkel sem volt, bár a Brembo az hajlamos a rozsdásodásra...

Link to comment
Megosztás:

Brembót vettem végül, de naponta használom így sok rozsda nem telepedhet meg rajta :D

Majd holnap lemérik, max ha jó még a tárcsa akkor vissza viszem, úgyis visszaveszik...

Sikerült bárdiban rossz tárcsát adni (pedig opel katalógusban kinézték alvázszám alapján melyik kellhet), úgyhogy nem lesz cserélve... azt mondta szervizes, hogy még határeset, következő betétcseréig kibírja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Nemreg vettem egy opel corsa c-t. A radio kodolva van benne es a kod sincs meg a papirok kozt. valaki tudna-e segiteni. A radio adatai: BLAUPUNKT 315276469. NO:09115095. TYPE: CAR2003. 7649200321. GM020317618133

Szerintem kódot nem tudnak ezek alapján adni (illetve nem is fognak érthető okból)

Próbáld meg egy opel márkaszervizben, ott tudnak segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Új vagyok még itt, a következő kérdéssel fordulok hozzátok

Van egy 2004-es 1.2 C Corsám 50R km-el és az utóbbi időkben kezdődött, hogy hidegen nehezen indult be, nevezetesen az egyik sárga ikon, amit a gépkönyv a kipufogógázokkal kapcsolatos ikonnak említ, nos kulcs ráfordításakor az villog és a villogással szinkronban a blokk felől is hallani egy kattogó hangot. Melegen jól indult az autó, tipikusan hidegen csinálta, mikor már minuszok vannak.

Ilyenkor többszöri indításra indult csak be nagynehezen az autó. Korábban indulás után ez kialudt, bár 2 hete már 50km után sem aludt ki. Elvittem szervizbe, hogy nézzék meg. Érdekesség, hogy még aznap mikor a szervizbe mentem akkor is nehezen indult, a szomszéd BMW-jéről bikáztuk be, és mikor rátettük a bikakábelt, a kattogás egyből meg is szünt és pöccre indult. Így jutottam el a szervizig.

Ezek alapján persze gondolnánk, hogy akksi gond, bár 1.5 éve cserélték a szakszervizben. Bepróbáltak egy újat, amivel látszólag jó is lett, másnap megyek érte, az autó ugye most is ahogy nálam is kintt állt az udvarban, jól kihűlt és csont új akksival is ugyanazt csinálta. Szóval aksi kilőve.

Kitisztogatták a szelepeket, ott sem volt gond. Már akkor említették, hogy a motorvezérlő beázott, azt kiszárították, de akkor még nem arra gyanakodtak. A csoportkábelt is megnézték a műszerfal és asszem a vezérlő közt, mert ez állítólag a C Corzák gyermekbetegsége, de az is jó volt.

most 9 napja van már bennt és a legújabb verzió szerint mégiscsak a motorvezérlővel lehet gebasz.

Kérdésem ,hogy szerintetek is lehet, hogy motorvezérlő a fentiek alapján, ha igen, az javítható-e vagy csak cserével, illetve ezen esetekben kb mekkor költséggel lehet számolni, mibe fáj egy ilyen motorvezérlő javítása ill esetleg cseréje. ?

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok.

Találtam egy remény szálat, hogy az olaj fogyasztásom lehet nem komoly problémát takar:

http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/02/23/rejtett_hiba_gyere_elo/

A kompresszió mérést megcsináltam. Eredmények: 15; 15; 14,2; 14,9bar

A hármasnál van valami, de nekem mindegyik henger kormos és ami érdekes, hogy a pillangó felől benézve elég rendesen olajos a szívósor is belülről. Szóval az olaj vélhetően a kertergázzal kerül a motorba. Alapjáraton viszont szinte semmi kartergázom nincs. Szóval a konklúzió: vélhetően ez a kartergáz szelep (PCV) szart be és pl motorféknél a szívósorban lévő vákuum és a hibás nem záró PCV szelep miatt intenzíven átszellőztetei a karter teret ezzel olajat is magával hozva.

Kérdésem már csak az, hogy van-e valakinek fotója a szelepfedélről de alulról (belülről) amin látszódhat hogy hol van a z12xe esetén ez a szelep?

Még érdekes írások a témában:

http://www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/elmelet.html

http://autotechnika.hu/uploads/files/archiv/2003/02/26-29.pdf

Link to comment
Megosztás:

Corsa-t vennek

tervben vagy Corsa C vasarlas. Nem tudon eldonteni 1.3 CDTI vagy 1.2 Twinport legyen-e? Az igaz, hogy a dizel nagyon takarekos, kevest fogyaszt, de leg keveset hasznalom

Napi 2 * 7.5 km kellen menni vele, nagyon rossz uton, csak 2 fokozatban lehet menni. A dizelnel ugye hosszabbak a fokozatok, 2. fokozatban alig 1000-1200 fordulaton mar ugy megy hogy hull szet. 1. be pedig nem teszem, az nem eri meg. Be sem tud melegedni a motor, maris megerkeztem, nem lessz futes sem, es gondolom a a motornak sem hasznal ha mindig alacsony fordulaton csak kocog, fordulat is kellene neha. A benzinessel mas a helyzet, ott mehet nagyobb fordulattal is, mert mas az attetel, nem megy olyan gyorsan, raadasul hamarabb bemelegedik.

Mijen tapasztalatok vannak ezen a teren?

Link to comment
Megosztás:

Corsa-t vennek

tervben vagy Corsa C vasarlas. Nem tudon eldonteni 1.3 CDTI vagy 1.2 Twinport legyen-e? Az igaz, hogy a dizel nagyon takarekos, kevest fogyaszt, de leg keveset hasznalom

Napi 2 * 7.5 km kellen menni vele, nagyon rossz uton, csak 2 fokozatban lehet menni. A dizelnel ugye hosszabbak a fokozatok, 2. fokozatban alig 1000-1200 fordulaton mar ugy megy hogy hull szet. 1. be pedig nem teszem, az nem eri meg. Be sem tud melegedni a motor, maris megerkeztem, nem lessz futes sem, es gondolom a a motornak sem hasznal ha mindig alacsony fordulaton csak kocog, fordulat is kellene neha. A benzinessel mas a helyzet, ott mehet nagyobb fordulattal is, mert mas az attetel, nem megy olyan gyorsan, raadasul hamarabb bemelegedik.

Mijen tapasztalatok vannak ezen a teren?

Ilyen használatra én is a benyásat javasolnám, de ha ennyire szar utakon mész lehet nem is C corsa kellene neked. Nekem pl az f astra után hihetetlenül kemény pattogós. El nem tudnám képzelni hogy ezzel dűlőutakon járjak.

Link to comment
Megosztás:

Ilyen használatra én is a benyásat javasolnám, de ha ennyire szar utakon mész lehet nem is C corsa kellene neked. Nekem pl az f astra után hihetetlenül kemény pattogós. El nem tudnám képzelni hogy ezzel dűlőutakon járjak.

f astra benyás 8 szelepes 1,6os, az kell neked ;)

Link to comment
Megosztás:

Rájöttem! Neked egy olcsó és kicsi elektromos autó kell :)

Hat nem hiszem hogy birna a strapat az elektromos

Egyszemelyel, ritkan a csalad kellene menni, de hegyi uton, nagyon godros, telen nincs hotalanitas azon a szakaszon. Eleg gyakran kell a holanc is, anelkul nem megy meg a 15 eves Dacia sem, pedig az magas. A corsaval az a bajom nem tudom felrakni a holancot, egyszruen nem fer oda a kezem, pedig nem nagy. es alacsony maga a kocsi is, hamar felakad.

Lehet esetleg magositani a futomuvet? Valami betet, ijensmi. Amugy valaki tudja mennyi a Corsa hasmagassaga?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.