wzsolt_1.6_16V Elküldve Január10, 2013 Megoszt Elküldve Január10, 2013 Egy kérdés: Kollegám 1.3CDTI corsája (a fiat motoros) nehezen indul hidegen és melegen is. Üzemanyag jó benne, mivel melgen is csinálja így az izzító gyertya is kizárható. Mi tippeltek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ImI888 Elküldve Január10, 2013 Megoszt Elküldve Január10, 2013 Gratula, ez jó vétel volt. Mennyi is volt? A korábban linkelt hirdetés már nincs fenn. Azért a 2003-as gumikat gondolom nem hagyod/hagytad fent. Korábban írta valaki, hogy hivatásos sofőr jó előjel. Hát az én corsámnak a korábbi tulaja egy volán buszsofőr volt (a kereskedő előtt). Ebből számomra csak az látszott, hogy profi segítsége volt a hibák eltüntetésében (pl volán szervíz :) ) ami úgy sikerült, hogy még a kereskedőt is sikerült részben átvernie. Aztán a kereskedő is rááldozott kis időt a szépítgetésre én meg az egészet beszoptam :( De ezt már tudjátok... A 2003-as gumi téli gumik az ugyanolyan pótkerékkel együtt. (ezzel adták ki az autót) Makulátlanok, nincsenek repedezve, kiöregedve, ráadásul 6,5-7mm a profiljuk. Télre tökéletesek, nyárra kap új gumit felnivel. 700e-re alkudtam le. Link to comment Megosztás: More sharing options...
sgery Elküldve Január10, 2013 Megoszt Elküldve Január10, 2013 A 2003-as gumi téli gumik az ugyanolyan pótkerékkel együtt. (ezzel adták ki az autót) Makulátlanok, nincsenek repedezve, kiöregedve, ráadásul 6,5-7mm a profiljuk. Télre tökéletesek, nyárra kap új gumit felnivel. 700e-re alkudtam le. Az jó ár volt érte. Bár Te sem mutattad meg a kocsi másik oldalát, lehet hiányzik pár ajtó...:) Ellenben a 10 éves gumikkal vigyáznék, a téli guminál a 6-7mm már nagyon a vége (németek pl. 60%-nál adják el, mert addig van megfelelő tapadása) szóval csak óvatosan... A szokásos szervizet is érdemes megcsinálni (minden szíj, olaj stb... csere), hogy nyugodtan aludhass éjszaka :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
sgery Elküldve Január12, 2013 Megoszt Elküldve Január12, 2013 Lehet venni valahol valami dekoratívabb (nem a szokásos kartonlapot..) szélfogót az első lökösre, hogy ne érje annyi hideg a motort? Olyan lassan melegszik és tartja meg a hőt ezekben a mínuszokban :/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január12, 2013 Megoszt Elküldve Január12, 2013 Ilyesmit külön sztem nem árulnak, és nem is mész vele sokra. Én a céges autómra ugyan csináltam sk (vastag kartonlapot vontam be mindkét oldalán hőtükör fóliával hogy ne ázzon el, és azt raktam a hűtőrács belső oldalára (tehát közelebb a motorhoz)), mégis alulról annyi hideget kap a motor hogy gyakorlatilag azt értem el vele hogy az eddigi 20 helyett most már 18km után üzemmeleg lesz... (mindezt még csak nem is városban, hanem országúti 90-100km/h-nál), tehát gyakorlatilag mint halottnak a csók... Sajna ez konstrukciós sajátossága a közös nyomócsöves modern dízeleknek hogy alig van veszteséghőjük, nem véletlen hogy a nálunk gazdagabb piacokra ezeket mind elektromos kiegészítő fűtéssel szerelték szériában, de Magyarországra ebből a szempontból a szaharai kivitelt hozták (gondolom az árérzékeny piac miatt) Link to comment Megosztás: More sharing options...
sgery Elküldve Január12, 2013 Megoszt Elküldve Január12, 2013 Ilyesmit külön sztem nem árulnak, és nem is mész vele sokra. Én a céges autómra ugyan csináltam sk (vastag kartonlapot vontam be mindkét oldalán hőtükör fóliával hogy ne ázzon el, és azt raktam a hűtőrács belső oldalára (tehát közelebb a motorhoz)), mégis alulról annyi hideget kap a motor hogy gyakorlatilag azt értem el vele hogy az eddigi 20 helyett most már 18km után üzemmeleg lesz... (mindezt még csak nem is városban, hanem országúti 90-100km/h-nál), tehát gyakorlatilag mint halottnak a csók... Sajna ez konstrukciós sajátossága a közös nyomócsöves modern dízeleknek hogy alig van veszteséghőjük, nem véletlen hogy a nálunk gazdagabb piacokra ezeket mind elektromos kiegészítő fűtéssel szerelték szériában, de Magyarországra ebből a szempontból a szaharai kivitelt hozták (gondolom az árérzékeny piac miatt) És ilyen fűtést nem lehet beaplikálni bele? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január12, 2013 Megoszt Elküldve Január12, 2013 Mindent lehet, tekintve hogy gyári, csak lego (türelem) és pénz kérdése. Ha egy tabot bele lehetett, akkor ezt is... ;) Viszont gyanítom hogy nem érné meg, ráadásul az alapproblémádat nem oldaná meg, mert a motor ettől még ugyanolyan lassan melegedne, csak hatékonyabb lenne a fűtésed az utastérben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január12, 2013 Megoszt Elküldve Január12, 2013 Lehet venni valahol valami dekoratívabb (nem a szokásos kartonlapot..) szélfogót az első lökösre, hogy ne érje annyi hideg a motort? Olyan lassan melegszik és tartja meg a hőt ezekben a mínuszokban :/ A céges puntomban ugyailyen motor van, leburkoltam totál a hűtőt elölről, de marha lassan melegszik, pedig a termosztát jó. Sajnos kevés hőt termel... Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Január12, 2013 Megoszt Elküldve Január12, 2013 A céges puntomban ugyailyen motor van, leburkoltam totál a hűtőt elölről, de marha lassan melegszik, pedig a termosztát jó. Sajnos kevés hőt termel... Ismerős tavaly télen beszívott egy dugót autópályán 1.3 comboval...majd megfagytak... 1.7 cdti is ilyen, állok a sorban és megy lefelé a mutató... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január13, 2013 Megoszt Elküldve Január13, 2013 Ismerős tavaly télen beszívott egy dugót autópályán 1.3 comboval...majd megfagytak... 1.7 cdti is ilyen, állok a sorban és megy lefelé a mutató... Pedig elvileg a termosztátnak az lenne a dolga, hogy ezt megelőzze... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január13, 2013 Megoszt Elküldve Január13, 2013 ...de hiába, nekem a 2.3 MultiJet dízel is ilyen: alapjáraton hiába ketyeg az autó akár már egy órája 0°-ban, a mutató akkor is épp csak a kék mező tetején imbolyog, talán 70°C-os lehet a hűtőfolyadékom. Új termosztáttal is ugyanezt csinálja, ha már fáradt akkor annyit veszek észre hogy sosem éri el a 90°-ot, még akkor sem ha pályán megyek egy órája 140-nel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
sgery Elküldve Január13, 2013 Megoszt Elküldve Január13, 2013 Azt én is néztem, hogy mikor egy helyben áll a hőmérséklet folyamatosan csökken, illetve az álló motor nagyon gyorsan elveszti a hőjét (most pl. -2 fokban 10perc alatt 10 fokot veszít). A 2l-es benyás vectránál nem volt ilyen gond, amíg letoltam róla a havat elérte az üzemi hőfokot. Főleg a dugóban való kihűlés és a gyors utastér bemelegítés menet előtt miatt kellene bele a fűtőszál. Csak hogyan... Tegyek bele egy hőfúvót? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Január13, 2013 Megoszt Elküldve Január13, 2013 Azt én is néztem, hogy mikor egy helyben áll a hőmérséklet folyamatosan csökken, illetve az álló motor nagyon gyorsan elveszti a hőjét (most pl. -2 fokban 10perc alatt 10 fokot veszít). A 2l-es benyás vectránál nem volt ilyen gond, amíg letoltam róla a havat elérte az üzemi hőfokot. Főleg a dugóban való kihűlés és a gyors utastér bemelegítés menet előtt miatt kellene bele a fűtőszál. Csak hogyan... Tegyek bele egy hőfúvót? :D egy olajkályha?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Január13, 2013 Megoszt Elküldve Január13, 2013 Azt én is néztem, hogy mikor egy helyben áll a hőmérséklet folyamatosan csökken, illetve az álló motor nagyon gyorsan elveszti a hőjét (most pl. -2 fokban 10perc alatt 10 fokot veszít). A 2l-es benyás vectránál nem volt ilyen gond, amíg letoltam róla a havat elérte az üzemi hőfokot. Főleg a dugóban való kihűlés és a gyors utastér bemelegítés menet előtt miatt kellene bele a fűtőszál. Csak hogyan... Tegyek bele egy hőfúvót? :D Létezik valami ilyesmi dolog, azt hiszem állófűtés néven fut a dolog, legutóbb ha jól emlékszem Vectra-nál találkoztam ilyennel, de nem igazán tudok róla részleteket. Nekem a benyás Corsa-mal semmi gondom, olyan fűtés van bent, hogy le kell tekernem mínuszban is mert kiégeti a szememet :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január13, 2013 Megoszt Elküldve Január13, 2013 A gyári megoldást kiegészítő fűtésnek hívják hivatalosan, és az a fő különbség közte és az állófűtés között, hogy ez nem megy álló motornál (bár egyes típusoknál (pl. BMW) át lehet programozni) Az elve amúgy ugyanaz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Január13, 2013 Megoszt Elküldve Január13, 2013 A gyári megoldást kiegészítő fűtésnek hívják hivatalosan, és az a fő különbség közte és az állófűtés között, hogy ez nem megy álló motornál (bár egyes típusoknál (pl. BMW) át lehet programozni) Az elve amúgy ugyanaz. c vekibe létezik ilyen programozható/távirányítható kütyü a dieselekhez Link to comment Megosztás: More sharing options...
Noob Elküldve Január15, 2013 Megoszt Elküldve Január15, 2013 Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Nemrég vettem egy automata C Corsa-t (Z12XE, 2004, 120 e Km) és sajnos városban 11 liter körüli fogyasztást mértem. Az autót rövid távon használom, munkába járáshoz (7km), városi körülmények között. Mivel az autó odakint áll, ezért tisztában vagyok vele, hogy a hideg motorból adódóan többletfogyasztással kell számolnom és a rövid táv sem éppen kedvez az "étvágyának". Olaj nemrég volt feltöltve, szépen indul még nagy hidegben is, rángatni soha nem szokott (talán nagyobb hidegben az első 100 méteren). Tudni kell, hogy félautomata üzemben használom és 2000-2500-as fordulatnál elváltok. Az egyetlen furcsaság a néha-néha visszatérő csörgés pörgetésnél, főleg hideg motornál (láncfszítő?). Gyetyák legutóbbi cseréjének idejéről nem tudok, motorikusan nem igazán volt átnézetve. A legfurcsább az, hogy városon kívűl 6 literes fogyasztást mértem vele legutóbb. Bár a mérési technikám nem a legjobb (nem próbáltam még a teletankolós megoldást), de legalább ötször csináltam azt, hogy amikor elkezdett villogni a tank lámpa, akkor lenulláztam a számlálót, tankoltam valamennyit és amikor újra villogni kezdet osztottam-szoroztam. Bár nekem sem tűnik túl megbízhatónak ez a mérés, mégis minden alakalommal 10,5-11 liter jött ki. És egyébként is a benzinmérő mutatóját mintha folyamatosan "húzná" valami balra... :( Szívesen veszek minden ötletet azzal kapcsolatban, hogy mit nézessek meg az autón a fogyasztás javításának érdekében. Előre is köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január15, 2013 Megoszt Elküldve Január15, 2013 Az a helyzet hogy nem biztos hogy egyáltalán bármit is meg kell nézned... finoman szólva nem ideális körülmények között használod. Amikor még megvolt, én is 12 literes fogyasztást csináltam hasonló körülmények között egy szintén 1.2-es Corsa A-val. Bár a tiedben a fejlettebb motor miatt elvben kevesebbet kellene fogyasztania, viszont az autó tömege is több lett, valamint ott a félautomata váltó is... Igazából csak úgy derítheted ki hogy az adott körülmények (tél+rövid utak) okozzák-e a nagy fogyasztást, hogy kiküszöbölöd ezeket a tényezőket, azaz vagy vársz tavaszig és megnézed akkor mennyit fogyaszt ugyanezen az útvonalon (+15-20°C körül), vagy mész vele hosszabb utakat (30km+) akár ilyenkor télen is, mert addigra be tud melegedni a motor. Elég valószínűnek tartom hogy mindkét esetben jelentősen csökkenne a fogyasztásod. Link to comment Megosztás: More sharing options...
sgery Elküldve Január15, 2013 Megoszt Elküldve Január15, 2013 Valahol olvastam, hogy téli hidegben a hideg motor az első pár km-en 0,5-1l/km fogyasztással jár olyan sűrű a keverési arány. Nagyjából ebből fog adódni ez a magas fogyasztás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
sgery Elküldve Január16, 2013 Megoszt Elküldve Január16, 2013 Az elso belso kormanyosszekoto rudnak mi a szerepe? tavaly csereltek,de mintha megint az zorogne :/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Január16, 2013 Megoszt Elküldve Január16, 2013 pl nálam úgy alakul : hidegen 50 tempomat kb8.5 melegen 50 tempomat kb5.5 bármilyen hihetetlen is :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
sgery Elküldve Január18, 2013 Megoszt Elküldve Január18, 2013 Valamely hóbuckában sikerült elhagynom az első ködlába kitakaró műanyag fedlapot, így észrevettem, hogy ott ficeg a ködlámpa csatlakozója árván. Valóban annyi dolgom lenne, hogy veszek 2db ködlámpát, berakom, kicserélem a világítás kapcsolót ködlámpásra és kész is? Link to comment Megosztás: More sharing options...
dumbass Elküldve Január21, 2013 Megoszt Elküldve Január21, 2013 Helló srácok! http://www.tuningnews.net/gallery/steinmetz-corsa-c/05.jpg ilyen módon szeretnék kipufogót a corsamra. Szerintetek ezt hogy lehet megoldani, mert ugye pont ahova menne ott a pótkerék... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január21, 2013 Megoszt Elküldve Január21, 2013 Csak a vég van ám ott ahol látod, a cső megkerüli a pótkerék fészkét. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
AtiZafi Elküldve Január21, 2013 Megoszt Elküldve Január21, 2013 Valamely hóbuckában sikerült elhagynom az első ködlába kitakaró műanyag fedlapot, így észrevettem, hogy ott ficeg a ködlámpa csatlakozója árván. Valóban annyi dolgom lenne, hogy veszek 2db ködlámpát, berakom, kicserélem a világítás kapcsolót ködlámpásra és kész is? Valószínűleg, bár lehet, hogy "első ködlámpa jelen van" be kell állítani a karosszéria-vezérlőben, mert így nem keresi a kapcsolót. Nem biztos hogy így van, régen láttam már a BCM-ben beállítható menüket. Ja és biztosíték........... Gyakorlatilag csak lámpa kérdése Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts