Mc-elek Elküldve Január5, 2013 Megoszt Elküldve Január5, 2013 Van ötletetek fogyasztás csökkentő megoldásokra? Van olyan chip tuning vagy valami ami beválhat? Van valakinek ezzel kapcsolatosan tapasztalata? keresel egy hozzá értő céget , ahol átírják neked a motor vezérlő agyát ,ezáltal több LE több Nm és kevesebb fogyi :) nekem +20% Le +35%Nm és kb 1.5Liter kevesebb fogyit mondtak :) ,csak még nem érte oda Link to comment Megosztás: More sharing options...
sgery Elküldve Január5, 2013 Megoszt Elküldve Január5, 2013 Engem is érdekelne ha volt már valaki chip tuningon, mennyivel lett kevesebb a fogyasztás. 5-15%-ot írnak, ha én 10%-al számolom akkor 30e km alatt hozza vissza az árát a chiptuning. Ez kb 1,5 év alatt van meg nálam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
corsac-s Elküldve Január5, 2013 Megoszt Elküldve Január5, 2013 A neten van egy rakás ilyen cég, csak nem tudom melyik megbízható. Van valakinek valamelyikkel tapasztalata, konkrétan ilyen chip tuningot használ valaki és mi a tapasztalata? Valódiak az állítások? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Január5, 2013 Megoszt Elküldve Január5, 2013 A neten van egy rakás ilyen cég, csak nem tudom melyik megbízható. Van valakinek valamelyikkel tapasztalata, konkrétan ilyen chip tuningot használ valaki és mi a tapasztalata? Valódiak az állítások? Én több embert is ismerek akinek van, ilyen pl Tgabika76 innen a fórumról De majd jön és mesél :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
corsac-s Elküldve Január5, 2013 Megoszt Elküldve Január5, 2013 Az jó lenne ha valaki elmesélné a tapasztalatait, mert gondolkozom egy ilyen tuningon, inkább a fogyásztáscsökkentős része érdekelne, hogy valóban kevesebbet eszik-e az autó, meg mondjuk a plusz lóerő sem lenne hátrány. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Január5, 2013 Megoszt Elküldve Január5, 2013 Az jó lenne ha valaki elmesélné a tapasztalatait, mert gondolkozom egy ilyen tuningon, inkább a fogyásztáscsökkentős része érdekelne, hogy valóban kevesebbet eszik-e az autó, meg mondjuk a plusz lóerő sem lenne hátrány. :) nézelődj :) http://www.eds-motorsport.de/shop/de/Opel/Corsa-C Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január5, 2013 Megoszt Elküldve Január5, 2013 keresel egy hozzá értő céget , ahol átírják neked a motor vezérlő agyát ,ezáltal több LE több Nm és kevesebb fogyi :) nekem +20% Le +35%Nm és kb 1.5Liter kevesebb fogyit mondtak :) ,csak még nem érte oda Azért azt ne felejtsd el hogy ilyen arányú teljesítmény meg nyomatéknövekedést csak feltöltős autóra tudnak garantálni, szívómotornál inkább 10% körüli növekedés a reális. Meg neked könnyen ígérnek mínusz másfél litert akkora böhöm motorból, de egy 1.2-es benzines nem fog ennyivel kevesebbet enni. Ha már kérdeztétek a gyakorlati tapasztalatokat: nekem dokumentáció szerint 100km-ként 0.5 liter fogyasztáscsökkenést ígértek, és ezt minden bizonnyal teljesíteni is tudná az autó, ha a picit jobb reakció meg teljesítményleadás feletti örömömben nem nyomnám neki jobban. :D Persze valamivel így is kevesebbet fogyaszt, de azt gondolom hogy ha fogyasztáscsökkentés a cél, akkor a chiptuning rossz irány a fentiek miatt: úgyse tudod megállni hogy ne nyomd jobban... Arról nem is beszélve hogy érdemi takarékosság nem is kivitelezhető vele, ugyanis a chiptuning után a kopogásos égés elkerülése miatt csak minimum 98-as benzinnel (dízelnél nem tudom hogy van) szabad járni, úgyhogy amennyivel kevesebbet enne, annyival drágább a benzin még akkor is ha amúgy nem nyomod mélyebbre a pedált, ami amúgy kizárt. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Január5, 2013 Megoszt Elküldve Január5, 2013 Erről van szó :) Nekem mondta Osi hogy lehet írni 95re is , de jobb eredmény érhető el 98as vagy 100al Nem mertem %ot írni a fogyira :) én elégedett vagyok a mostani 11literrel is :D , de ha kevesebb lenne nem ellenkeznék :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
corsac-s Elküldve Január5, 2013 Megoszt Elküldve Január5, 2013 Értem, sokat tanult(am)unk most erről a dologról. :) Viszont van arra hatékony megoldás, hogy mondjuk egy 10 %-os fogyasztáscsökkenés tudnék elérni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Január5, 2013 Megoszt Elküldve Január5, 2013 Értem, sokat tanult(am)unk most erről a dologról. :) Viszont van arra hatékony megoldás, hogy mondjuk egy 10 %-os fogyasztáscsökkenés tudnék elérni? ha megtudod állni ,hogy nem nyomod neki mert jobban megy Link to comment Megosztás: More sharing options...
corsac-s Elküldve Január5, 2013 Megoszt Elküldve Január5, 2013 Azt mondják már így is, hogy "papásan" vezetek. Városi 6l országúti 5.1 l. Csak ha lenne lehetőség még fogyasztás csökkentésre érdekelne mi az. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Január5, 2013 Megoszt Elküldve Január5, 2013 Azt mondják már így is, hogy "papásan" vezetek. Városi 6l országúti 5.1 l. Csak ha lenne lehetőség még fogyasztás csökkentésre érdekelne mi az. :) valamennyi biztos lenne , de ez is elég jó szám ami most van :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
AtiZafi Elküldve Január5, 2013 Megoszt Elküldve Január5, 2013 Azt mondják már így is, hogy "papásan" vezetek. Városi 6l országúti 5.1 l. Csak ha lenne lehetőség még fogyasztás csökkentésre érdekelne mi az. :) innen lejjebb? Nem nagyon van lehetőség. A fogyasztáscsökkenésnél 5-10 % nagyon nagy eredmény. Na most azt vond le az 5 literből. Max fél liter azaz 200-250 Ft./100km. Kérdés, hogy ezt a módosítást mennyiből lehet kivitelezni. Gyakorlatilag, ha nem megy ingyen nem érdemes. Meg nem is kell készpénznek venni, hogy egy szoftvermódosítás csak pozitívumokat hozhat. Kérdem én, hogy akkor a gyár miért nem él a lehetőségekkel, mikor komoly harcok mennek az emisszió csökkentésén. Tuningban hiszek, de hogy ennek még ráadásul fogyasztáscsökkentő hatása lenne, abban már nem. Ugyanazt a tömeget, ugyanolyan motor ugyanakkora tüzelőanyag mennyiséggel viszi odébb. A motor egy adott konstrukcíó, ami adott hatásfokkal rendelkezik. Jobb hatásfokot pedig konstrukciós változtatások hoznak. Egyedül a hatásfok növelése hoz üzemanyag fogyasztás csökkenést. Szerintem Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január5, 2013 Megoszt Elküldve Január5, 2013 Kérdem én, hogy akkor a gyár miért nem él a lehetőségekkel, mikor komoly harcok mennek az emisszió csökkentésén. Alapvetően egyetértek veled, de azt gondolom hogy ennek az lehet az oka hogy a gyárnak egyéb szempontokat is figyelembe kell venniük a fajlagos teljesítményen és a fogyasztáson kívül. Ilyen például az emisszió (környezetszennyezés), gyártási költségek és az élettartam hogy mást ne mondjak. Emiatt nekik muszáj egyfajta kompromisszumot kötni, míg tuningnál az utolsó 3 szempont nem szokott felmerülni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Január5, 2013 Megoszt Elküldve Január5, 2013 azért az benne van hogy gyárilag a benzinesekre úgy van megírva a program hogy akár 91es benyával elmenjen .. elég sok múlik az üzemanyagon is ebben az esetben ,mert egész más a helyzet hogy ha 100asra megíratom.. onnantól kezdve csak azzal tud üzemelni ez is benne van a pakliba mert egy 100as benyával más értékek vannak . most csak annyit veszek észre a 100asból hogy lényegesen kevesebbet kér ,+ erő vagy bármi nem tud lenni a kopogás érzékelő/k miatt Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január6, 2013 Megoszt Elküldve Január6, 2013 ...elég sok múlik az üzemanyagon is ebben az esetben... De még mennyi! Nemrég olvastam egy cikket a háború előtti sebességi rekord repülőgépekről, abban írtak egy gépről (Hughes H1 Racer) ami eredetileg 700LE-t (522kW) tudott, de csak a 100-as oktánszámú üzemanyagtól a teljesítménye 1000LE-re(!) (746kW) nőtt... azért ez nem semmi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
AtiZafi Elküldve Január6, 2013 Megoszt Elküldve Január6, 2013 Figyelmen kívül hagyjátok azt, hogy az oktánszám kompressziótűrést jelent, azaz arra akkor van szükség, ha úgy tuningolnak, hogy annak része a kompresszióviszony növelése, vagy a feltöltés növelése aminek egyik hozadéka szintén a sűrítési végnyomás növekedés. Egy szívómotornál mechanikai módosítások nélkül csupán másik program rátöltése nem hoz ilyenfajta növekedést. Pl egy laborteszt eredményéből: "a laborvizsgálatokból egyértelműen kiderült, hogy komoly fizikai vagy kémiai különbségek nincsenek az általunk vizsgált motorbenzinek között. Ráadásul már arról is esett szó, hogy a motorjainkat 91-es oktánszámú benzinre tervezték. Tehát, ha nem tuningoltuk szét a „vasat”, s nem növeltük meg a kompresszióviszonyát, akkor nem is tudjuk kihasználni a nagyobb kompressziótűrő képességet." Ugyan az a placebo hatás, mint ami a sportlégszűrőknél szokott lenni, Széria motorokon nem hoz eredményeket laborkörülmények közt. De idézhetném ezt is későbbről: http://totalcar.hu/m...ka/premiumbenz/ Marketing, széria autóban semmit nem ér, vagy max 1-2%-ot ami nincs arányban az árával Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január6, 2013 Megoszt Elküldve Január6, 2013 Oké. Nekem a Coupé a chipet leszámítva széria (tehát nem történt a motorban mechanikai módosítás), mégis ha 95-ös benzint töltök bele akkor jól hallható a kopogásos égés. Ennek mi a magyarázata akkor? Link to comment Megosztás: More sharing options...
AtiZafi Elküldve Január7, 2013 Megoszt Elküldve Január7, 2013 Oké. Nekem a Coupé a chipet leszámítva széria (tehát nem történt a motorban mechanikai módosítás), mégis ha 95-ös benzint töltök bele akkor jól hallható a kopogásos égés. Ennek mi a magyarázata akkor? Ezen biztosan nem veszünk össze, ha hallod akkor az úgy van. Idő előtti begyulladást más is okozhat, pl kokszosodás, helytelen hőértékű gyertya, nem megfelelő keverékképzés. Lehet, hogy neked a chip beleszól az előgyújtás értékekbe vagy ki tudja, azt annak kell tudnia aki megírta. Akkor neked kell a 98-as, de önmagában a nagyobb kompressziótűrés nem teljesítménynövelő, hanem egy szükségszerűség Egyébként ne gondold, hogy ellenzem az ilyesfajta beavatkozásokat, sőt már én is próbálkoztam vele pár éve. Neked mennyit hozott a chip? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január7, 2013 Megoszt Elküldve Január7, 2013 Akkor valószínűleg ez lesz az oka amit írtál hogy változott az előgyújtás, mert chip előtt nem csörgött a 95-össel sem. Őszintén szólva fogalmam sincs hogy mennyit hozott, nem lett padon mérve az autó sem előtte, sem azóta, de középső fordulatszámtartományban rugalmasabb, és nekem ennyi elég. Nem vártam csodát tőle (nekem sem az első chipes autóm), így tudtam mire számíthatok kb. Kicsit talán erősebb is, de ez lehet csak placebo. Papíron amúgy a 125Le 140-re nőtt, a 170Nm meg 190-re de ehhez inkább nem fűznék hozzá semmit pontos adatok hiányában. Link to comment Megosztás: More sharing options...
plunks Elküldve Január8, 2013 Megoszt Elküldve Január8, 2013 Sziasztok, Valaki meg tudná mondani h 2005ös c Corsának (12XEP) a kuplungja állítható e? Eléggé fent fog már.. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
forumadmin Elküldve Január8, 2013 Megoszt Elküldve Január8, 2013 Felkerült a cikk, itt olvashatjátok el: http://logout.hu/cik.../bevezetes.html Gratula! Link to comment Megosztás: More sharing options...
ImI888 Elküldve Január9, 2013 Megoszt Elküldve Január9, 2013 ahogy ígértem pár kép 1,5 napos pucolás után: http://kepfeltoltes.hu/view/130109/SAM_0393_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/130109/SAM_0406_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/130109/SAM_0413_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/130109/938516208SAM_0417_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Január9, 2013 Megoszt Elküldve Január9, 2013 Nagyon jól néz ki . Gratula hozzá :icon13: Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Január10, 2013 Megoszt Elküldve Január10, 2013 ahogy ígértem pár kép 1,5 napos pucolás után: http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg Gratula, ez jó vétel volt. Mennyi is volt? A korábban linkelt hirdetés már nincs fenn. Azért a 2003-as gumikat gondolom nem hagyod/hagytad fent. Korábban írta valaki, hogy hivatásos sofőr jó előjel. Hát az én corsámnak a korábbi tulaja egy volán buszsofőr volt (a kereskedő előtt). Ebből számomra csak az látszott, hogy profi segítsége volt a hibák eltüntetésében (pl volán szervíz :) ) ami úgy sikerült, hogy még a kereskedőt is sikerült részben átvernie. Aztán a kereskedő is rááldozott kis időt a szépítgetésre én meg az egészet beszoptam :( De ezt már tudjátok... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts