Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa C - Általános -


tourist

Recommended Posts

Van ötletetek fogyasztás csökkentő megoldásokra? Van olyan chip tuning vagy valami ami beválhat? Van valakinek ezzel kapcsolatosan tapasztalata?

keresel egy hozzá értő céget , ahol átírják neked a motor vezérlő agyát ,ezáltal több LE több Nm és kevesebb fogyi :)

nekem +20% Le +35%Nm és kb 1.5Liter kevesebb fogyit mondtak :) ,csak még nem érte oda

Link to comment
Megosztás:

A neten van egy rakás ilyen cég, csak nem tudom melyik megbízható. Van valakinek valamelyikkel tapasztalata, konkrétan ilyen chip tuningot használ valaki és mi a tapasztalata? Valódiak az állítások?

Én több embert is ismerek akinek van, ilyen pl Tgabika76 innen a fórumról

De majd jön és mesél :)

Link to comment
Megosztás:

keresel egy hozzá értő céget , ahol átírják neked a motor vezérlő agyát ,ezáltal több LE több Nm és kevesebb fogyi :)

nekem +20% Le +35%Nm és kb 1.5Liter kevesebb fogyit mondtak :) ,csak még nem érte oda

Azért azt ne felejtsd el hogy ilyen arányú teljesítmény meg nyomatéknövekedést csak feltöltős autóra tudnak garantálni, szívómotornál inkább 10% körüli növekedés a reális. Meg neked könnyen ígérnek mínusz másfél litert akkora böhöm motorból, de egy 1.2-es benzines nem fog ennyivel kevesebbet enni.

Ha már kérdeztétek a gyakorlati tapasztalatokat: nekem dokumentáció szerint 100km-ként 0.5 liter fogyasztáscsökkenést ígértek, és ezt minden bizonnyal teljesíteni is tudná az autó, ha a picit jobb reakció meg teljesítményleadás feletti örömömben nem nyomnám neki jobban. :D Persze valamivel így is kevesebbet fogyaszt, de azt gondolom hogy ha fogyasztáscsökkentés a cél, akkor a chiptuning rossz irány a fentiek miatt: úgyse tudod megállni hogy ne nyomd jobban...

Arról nem is beszélve hogy érdemi takarékosság nem is kivitelezhető vele, ugyanis a chiptuning után a kopogásos égés elkerülése miatt csak minimum 98-as benzinnel (dízelnél nem tudom hogy van) szabad járni, úgyhogy amennyivel kevesebbet enne, annyival drágább a benzin még akkor is ha amúgy nem nyomod mélyebbre a pedált, ami amúgy kizárt. :D

Link to comment
Megosztás:

Azt mondják már így is, hogy "papásan" vezetek. Városi 6l országúti 5.1 l. Csak ha lenne lehetőség még fogyasztás csökkentésre érdekelne mi az. :)

innen lejjebb? Nem nagyon van lehetőség. A fogyasztáscsökkenésnél 5-10 % nagyon nagy eredmény. Na most azt vond le az 5 literből. Max fél liter azaz 200-250 Ft./100km. Kérdés, hogy ezt a módosítást mennyiből lehet kivitelezni. Gyakorlatilag, ha nem megy ingyen nem érdemes.

Meg nem is kell készpénznek venni, hogy egy szoftvermódosítás csak pozitívumokat hozhat. Kérdem én, hogy akkor a gyár miért nem él a lehetőségekkel, mikor komoly harcok mennek az emisszió csökkentésén. Tuningban hiszek, de hogy ennek még ráadásul fogyasztáscsökkentő hatása lenne, abban már nem. Ugyanazt a tömeget, ugyanolyan motor ugyanakkora tüzelőanyag mennyiséggel viszi odébb. A motor egy adott konstrukcíó, ami adott hatásfokkal rendelkezik. Jobb hatásfokot pedig konstrukciós változtatások hoznak. Egyedül a hatásfok növelése hoz üzemanyag fogyasztás csökkenést. Szerintem

Link to comment
Megosztás:

Kérdem én, hogy akkor a gyár miért nem él a lehetőségekkel, mikor komoly harcok mennek az emisszió csökkentésén.

Alapvetően egyetértek veled, de azt gondolom hogy ennek az lehet az oka hogy a gyárnak egyéb szempontokat is figyelembe kell venniük a fajlagos teljesítményen és a fogyasztáson kívül. Ilyen például az emisszió (környezetszennyezés), gyártási költségek és az élettartam hogy mást ne mondjak. Emiatt nekik muszáj egyfajta kompromisszumot kötni, míg tuningnál az utolsó 3 szempont nem szokott felmerülni...

Link to comment
Megosztás:

azért az benne van hogy gyárilag a benzinesekre úgy van megírva a program hogy akár 91es benyával elmenjen ..

elég sok múlik az üzemanyagon is ebben az esetben ,mert egész más a helyzet hogy ha 100asra megíratom.. onnantól kezdve csak azzal tud üzemelni

ez is benne van a pakliba

mert egy 100as benyával más értékek vannak .

most csak annyit veszek észre a 100asból hogy lényegesen kevesebbet kér ,+ erő vagy bármi nem tud lenni a kopogás érzékelő/k miatt

Link to comment
Megosztás:

...elég sok múlik az üzemanyagon is ebben az esetben...

De még mennyi!

Nemrég olvastam egy cikket a háború előtti sebességi rekord repülőgépekről, abban írtak egy gépről (Hughes H1 Racer) ami eredetileg 700LE-t (522kW) tudott, de csak a 100-as oktánszámú üzemanyagtól a teljesítménye 1000LE-re(!) (746kW) nőtt... azért ez nem semmi.

Link to comment
Megosztás:

Figyelmen kívül hagyjátok azt, hogy az oktánszám kompressziótűrést jelent, azaz arra akkor van szükség, ha úgy tuningolnak, hogy annak része a kompresszióviszony növelése, vagy a feltöltés növelése aminek egyik hozadéka szintén a sűrítési végnyomás növekedés. Egy szívómotornál mechanikai módosítások nélkül csupán másik program rátöltése nem hoz ilyenfajta növekedést.

Pl egy laborteszt eredményéből:

"a laborvizsgálatokból egyértelműen kiderült, hogy komoly fizikai vagy kémiai különbségek nincsenek az

általunk vizsgált motorbenzinek között. Ráadásul már arról is esett szó, hogy a motorjainkat 91-es oktánszámú benzinre tervezték. Tehát, ha nem tuningoltuk szét a „vasat”, s nem növeltük meg a kompresszióviszonyát, akkor nem is tudjuk kihasználni a nagyobb kompressziótűrő képességet."

Ugyan az a placebo hatás, mint ami a sportlégszűrőknél szokott lenni, Széria motorokon nem hoz eredményeket laborkörülmények közt.

De idézhetném ezt is későbbről:

http://totalcar.hu/m...ka/premiumbenz/

Marketing, széria autóban semmit nem ér, vagy max 1-2%-ot ami nincs arányban az árával

Link to comment
Megosztás:

Oké.

Nekem a Coupé a chipet leszámítva széria (tehát nem történt a motorban mechanikai módosítás), mégis ha 95-ös benzint töltök bele akkor jól hallható a kopogásos égés. Ennek mi a magyarázata akkor?

Ezen biztosan nem veszünk össze, ha hallod akkor az úgy van. Idő előtti begyulladást más is okozhat, pl kokszosodás, helytelen hőértékű gyertya, nem megfelelő keverékképzés. Lehet, hogy neked a chip beleszól az előgyújtás értékekbe vagy ki tudja, azt annak kell tudnia aki megírta. Akkor neked kell a 98-as, de önmagában a nagyobb kompressziótűrés nem teljesítménynövelő, hanem egy szükségszerűség

Egyébként ne gondold, hogy ellenzem az ilyesfajta beavatkozásokat, sőt már én is próbálkoztam vele pár éve. Neked mennyit hozott a chip?

Link to comment
Megosztás:

Akkor valószínűleg ez lesz az oka amit írtál hogy változott az előgyújtás, mert chip előtt nem csörgött a 95-össel sem.

Őszintén szólva fogalmam sincs hogy mennyit hozott, nem lett padon mérve az autó sem előtte, sem azóta, de középső fordulatszámtartományban rugalmasabb, és nekem ennyi elég. Nem vártam csodát tőle (nekem sem az első chipes autóm), így tudtam mire számíthatok kb. Kicsit talán erősebb is, de ez lehet csak placebo.

Papíron amúgy a 125Le 140-re nőtt, a 170Nm meg 190-re de ehhez inkább nem fűznék hozzá semmit pontos adatok hiányában.

Link to comment
Megosztás:

Gratula, ez jó vétel volt. Mennyi is volt? A korábban linkelt hirdetés már nincs fenn. Azért a 2003-as gumikat gondolom nem hagyod/hagytad fent.

Korábban írta valaki, hogy hivatásos sofőr jó előjel. Hát az én corsámnak a korábbi tulaja egy volán buszsofőr volt (a kereskedő előtt). Ebből számomra csak az látszott, hogy profi segítsége volt a hibák eltüntetésében (pl volán szervíz :) ) ami úgy sikerült, hogy még a kereskedőt is sikerült részben átvernie. Aztán a kereskedő is rááldozott kis időt a szépítgetésre én meg az egészet beszoptam :( De ezt már tudjátok...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.