Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa C - Általános -


tourist

Recommended Posts

Elkészült az autó, 190e-be fájt a teljes motorgenerál. Minden cserélve lett, most nagyon szépen duruzsol, sokkal lágyabb és kiegyensúlyozottabb lett a motor. Hengerfej teljesen fel lett újítva, szelepek/himbák cserélve, lánc cserélve (el volt szakadva), olaj stb...)

Mennyire érdemes figyelni a bejáratásra?

Ha netán menne chip tuningra, érdemes picit még járatni, vagy mehet mostanában is?

Link to comment
Megosztás:

Én annak a híve vagyok hogy a bejáratás sokat számít a motor későbbi élettartama, továbbá a fogyasztása szempontjából is. Emiatt én a dízeleknél azt a szabályt szoktam követni, hogy az első 1000km-en nem lépem át a 2000-es fordulatszámot, majd további 4000km-en át (a felújítás utáni 5000. km-ig) nem forgatom 3000-es fordulat fölé. 5000km után aztán már bármiféle megkötés nélkül szabad használni, viszont azt hozzá kell tegyem hogy ezek a számok mindössze iránymutatóak, értelemszerűen ha a legnagyobb nyomaték ahol el szoktál váltani, 2000-es fordulat felett ébred az autóban (mondjuk 2250-nél), akkor az első 1000km-re vonatkozó szabályt eszerint módosítani kell.

Sztem a chippel várd meg az előbb említett 5000.km-t addigra kialakul a végleges karakterisztikája a motornak. Olyanra gondolok hogy hátha esetleg a felújítás miatt változott a nyomatékkarakterisztikája, azaz máshol adja le a nyomatékot, tehát máshol váltasz mint előtte, akkor ez kihatással lehet arra is hogy hogyan írják a chipet (nem mindegy hogy alacsony fordulatszámtartományban kell inkább erősnek lennie mert javarészt ott használod, vagy pörgetni szoktad és ezért inkább a magasabb fordulatszámokon kellene egy kis plusz erő).

Link to comment
Megosztás:

Én annak a híve vagyok hogy a bejáratás sokat számít a motor későbbi élettartama, továbbá a fogyasztása szempontjából is. Emiatt én a dízeleknél azt a szabályt szoktam követni, hogy az első 1000km-en nem lépem át a 2000-es fordulatszámot, majd további 4000km-en át (a felújítás utáni 5000. km-ig) nem forgatom 3000-es fordulat fölé. 5000km után aztán már bármiféle megkötés nélkül szabad használni, viszont azt hozzá kell tegyem hogy ezek a számok mindössze iránymutatóak, értelemszerűen ha a legnagyobb nyomaték ahol el szoktál váltani, 2000-es fordulat felett ébred az autóban (mondjuk 2250-nél), akkor az első 1000km-re vonatkozó szabályt eszerint módosítani kell.

Köszönöm az instrukciókat, igyekszem ezek alapján járni.

Más. Ma az őrzött parkolóban elég sok kocsinak kiszurkálta a kerekét egy ***** ember. Szerencsére az én kocsijaimnak nem lett baja (ha az opelnak lett volna azt még túl is élem, mert van gumi biztosítás ami szúrásra is kiterjed, de ha a transit új 140e-res garnitúráját lőttél volna ki agybaj lett volna..). Szóval ezek miatt gondolkozom egyedi indításágtó kialakításán, ki tudja mi lesz ezek után...

Ebből milyet és milyen módon javasoltok? (pl. egy kapcsoló az ac pumpa felé, vagy ilyesmi...)

Link to comment
Megosztás:

Védelem kapcsán én azt vallom h a legjobb ha kombinálod a dolgokat. (elektronikai+mechanikus).

Az enyémben váltózár+kombinált riasztó van egy extra kapcsolóval...

A riasztós csávó monda ki a lényeget: "Ha akarják mindenképp elviszik, de ha látják h többféle kütyü van benne valószínűleg keresnek egy másikat amiben nincs".

Sokan nyenyegnek a váltózárra h attól még vontatni lehet... meg kell tanulni okosan parkolni, pl én ha lehet seggel fal felé parkolok...

Link to comment
Megosztás:

Érdekes ez a bejáratás dolog. Mindenki óvatosan járatja be, de én dologztam Szentgotthárdon amikor még autókat is gyártottak. Hát ott kinyomták a szemét a motornak a gyártósor végi próbapadon. Állt is ott egy motor aminek az oldalán kikönyökölt a hajtókar :)

Ennek ellenére a felújított motornál van értelme, mert ott már nem tudják azt a gyári felületi minőséget produkálni. Ott fontos lehet a kíméletes bejáratás.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes ez a bejáratás dolog. Mindenki óvatosan járatja be, de én dologztam Szentgotthárdon amikor még autókat is gyártottak. Hát ott kinyomták a szemét a motornak a gyártósor végi próbapadon. Állt is ott egy motor aminek az oldalán kikönyökölt a hajtókar :)

Ennek ellenére a felújított motornál van értelme, mert ott már nem tudják azt a gyári felületi minőséget produkálni. Ott fontos lehet a kíméletes bejáratás.

Ez így van az Audinál meg feltehetően a többi gyártónál is, egész egyszerűen azért mert máskülönben nem tudják elfogadható idő alatt szimulálni a 100.000km-es használatot. Úgyhogy úgy van ahogy mondod, az új autókat már nemigen kell bejáratni, csak a felújítottakat, ott viszont a bejáratás milyensége nagyban befolyásolja a motor későbbi viselkedését.

Link to comment
Megosztás:

Számolgattam, az őrzött parkoló évi 120e ft-ba kerül (úgy, hogy múltkor több autónak vmi tréfás ember kilőtte a gumiját...) a 10% 50e-res casco pedig 91e, de a 20% 200e csak 49e / év, sokkal inkább megéri, főleg hogy nyújt is valamit nem úgy mint a parkoló...

Nem találtam szakfórumot ilyen kérdésre. Megéri megkötni? Mennyire fizetnek a biztosítók ha ellopják vagy kárt okozok? Ami a legfontosabb. Mekkora értéket adnak a kocsimnak? Beleveszik azt, hogy új a turbó, fel lett újítva a motor, stb...?

Link to comment
Megosztás:

Casco. Ja,mindent elkövetnek ám,hogy ne kelljen fizetni,aztán ha otthagyod őket mind1,mert addig is fizettél.

Nagynéném bal###### volt, nekiment egy kertkapunak tükör,lökös,sárvédő,lámpa bánta. Akkor öt éves polo-n.Casco nem fizetett hiába volt duplája az önrész,mert túl őszinte volt,mert bevallotta,hogy nekiment nem pedig a kapu ment neki.

Másik ismerősnek meg elfelejtettek szólni,hogy 12 éves autóra már nem él a casco,ezért fizetni nem tudnak,de azért a két év feleslegesen befizettet díjat nem fizetik vissza.

Ezek a dolgok nyilván kisebb-nagyobb betűkkel azon a néhányszáz oldalon szerepelnek ilyen-olyan "gumiszabály" formájában Ha nem muszáj én nem fizetek olyanoknak akik sok bevétel+kevés kifizetés= nagy profit elven működnek.

Link to comment
Megosztás:

Mielőtt kötnék casco-t érdekelne az eurotax milyen árat ad meg a kocsimra. Viszont a hivatalos eurotax oldalon nincs fent combo, sőt, sehol nem lehet combo-t választani, mint ha nem is létezne ez a típus (biztosítós oldalakon sincs fent). Hol tudnám megnézni, mennyit ér hivatalosan a verda?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Opel opel corsa c fűtéspróblémám van! Nagyon minimális meleget fúj! próbáltam kimosni brigécióllal a radiátort,de nem lett jobb! Mi lehet a próbléma? valamelyik lamella nem zárr rendesen,csak ilyenre tudok gondolni!nem nagyon értek az ilyen dolgokhoz !kérem segitsetek minden tippet megköszönök!

Link to comment
Megosztás:

Ablakmosó fúvókából nincs valami csereszabatos más típusból, ami szebben szórja a löttyöt?

Vettem most rá bosch aero lapátokat, nagyon szépen törölnek, csak a fúvókák messze nem fedik le a teljes üveget (bárhogy állítom őket) így sokat kell ráfújni hogy mindenhol szépen mosson.

Amúgy nagyon szépen töröl, csak ne lenne ilyen baromi drága :/

Link to comment
Megosztás:

Ablakmosó fúvókából nincs valami csereszabatos más típusból, ami szebben szórja a löttyöt?

Vettem most rá bosch aero lapátokat, nagyon szépen törölnek, csak a fúvókák messze nem fedik le a teljes üveget (bárhogy állítom őket) így sokat kell ráfújni hogy mindenhol szépen mosson.

Amúgy nagyon szépen töröl, csak ne lenne ilyen baromi drága :/

Igazából lényegtelen milyen fúvókát teszel bele, ha a lyukba beleül és a csőre rámegy akkor biztos jó, hallottam már olyat, hogy valaki Insignia spricnire cserélte és állítólag jó, de többet nem igen tudok róla, egy próbát mondjuk megér szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Igazából lényegtelen milyen fúvókát teszel bele, ha a lyukba beleül és a csőre rámegy akkor biztos jó, hallottam már olyat, hogy valaki Insignia spricnire cserélte és állítólag jó, de többet nem igen tudok róla, egy próbát mondjuk megér szerintem.

Kicsit gógliztam és én is azt néztem, hogy insignia fúvókát tesznek mindenbe, elvileg pont ugyan olyan a háza, így átrakható.

Rendeltem egy párt, kemény 1500ft újonnan croaxban, holnap kiderül aztán beszámolok.

Eurotax katalógusa nincs itt valakinek egy ár belövéshez esetleg?

Link to comment
Megosztás:

Kicsit gógliztam és én is azt néztem, hogy insignia fúvókát tesznek mindenbe, elvileg pont ugyan olyan a háza, így átrakható.

Rendeltem egy párt, kemény 1500ft újonnan croaxban, holnap kiderül aztán beszámolok.

Eurotax katalógusa nincs itt valakinek egy ár belövéshez esetleg?

Majd vélemény érdekelne, ha jó akkor én is kicserélem rá. :)

Link to comment
Megosztás:

Felraktam. Nem nehéz munka, öngyújtó nem árt hozzá, mert a cső rá van szorulva.

Viszont beállítani nem egy könnyű munka. Lapos csavarhúzóval próbáltam (mivel kéne hozzá célszerszám, ami cromaxban 9e!! ft, hát persze...). Az egyiket sikerült teljesen jól beállítani, de a másikat elbúrtam (a szórásképe kapott egy ütést, így eltorzult a szóráskép), majd jövő héten kicserélem (szerencsére nem nagy összeg)

Amit sikerült beállítani nagyon szépen szór, mindenhova fúj permetet, sokkal jobb mint az előző. Mivel nagyon nehéz állítani, remélem nem fog elállítódni...Annyire erősen van benne a forgó golyó, hogy ki kell szedni a motorház alatti tartóból, alá kell tenni valami keményet és arra izomból tolni a csavarhúzót, hogy megmozduljon.

És figyeljetek hova teszitek az öngyújtót, én a motortérben felejtettem, 5km múlva azt vettem észre nincs 2-es 4-es fokozat. Rájöttem, hogy beesett az öngyújtó a váltószerkezethez és felfogta azt, nem volt könnyű kihalászni onnan. Szerencsére nem lett baj...

Link to comment
Megosztás:

És figyeljetek hova teszitek az öngyújtót, én a motortérben felejtettem, 5km múlva azt vettem észre nincs 2-es 4-es fokozat. Rájöttem, hogy beesett az öngyújtó a váltószerkezethez és felfogta azt, nem volt könnyű kihalászni onnan. Szerencsére nem lett baj...

sokkal rosszabb is létezik. Mikor valamit a sárvédő tetejénél a lecsavarozásánál hagysz, (pl kisebb T kulcs) és elengeded a motorháztetőt 20-25 cm-ről. A hézagba pedig becsípődik a kulcs szára ....... jaaaajjjjj...........egyszer jártam így kb 10 éve, még most is fáj ahogy rá gondolok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Autóvásárláson töröm a fejem és úgy néz ki, hogy C-s corsa mellett rakom le a voksom. Második autó lenne a családban egy 1.7-es diesel H-s Astra mellett. Mivel 100%-ban csak városban mozogna ezért az 1.0-es motorral szerelt változatokat nézegetem 2002-es évjárattól. Annyit szeretnék kérdezni, hogy a szokásos kopásokon kívül van-e valami típus hibája a gépnek, vagy volt-e valami nagyobb változtatás évjáratok között. Esetleg mi adhat okot komolyabb futásmennyiségre. Még egyszer nem a szokásos dolgokra gondolok, mint pl. a pedálok kopása vagy kormánykerék-sebváltógomb...

Fogyasztása kb. mennyi lehet? (csak város, tojásokkal a láb alatt)

Ha valaki tud eladót, relatív kevés km-rel, az érdekelne.

Segítségeteket előre is köszönöm!

üdv: Imi

Link to comment
Megosztás:

Én éppen egy ilyen 1.0-s Corsa C-t használok telente, igaz nem csak városon belül, de még a legnagyobb hidegben sem ment 6 liter fölé a fogyasztásom normál használat mellett. Nyáron ha óvatoskodom (tojással a gázpedál alatt) lakott területen kívül 4.5-ből is ki lehet vele jönni. A-ból B-be elmenni úgy hogy ne ázz meg arra jó, de vezetési élményt gyakorlatilag semmit nem nyújt. A dinamikája ezzel a motorral városon belül megfelelő, lakott területen kívül 120-tól kezd elfogyni belőle az erő, 140-ig nyögvenyelősen gyorsul, autópályára nem is szívesen megyek vele, az nem az ő közege. Ha egyedül ülsz benne akkor könnyedén lehet tartani vele a forgalom ritmusát olyan 70-80km/h-ig, ha tele van az utastér akkor nem te leszel az első aki eljön a piros lámpától... :blush:

Főbb változás 2003 júliusától volt, onnantól CAN-buszos az elektromos rendszere, ezeket leginkább onnan ismerni meg hogy belül a középkonzolon nem 1DIN méretű és viszonylag könnyen cseréllhető rádió van hanem a műszerfal szerves része lett az említett egység.

A régi középkonzol (már nem gyári rádióval):

console.jpg

Ez pedig a frissítés utáni:

DSC02254.jpg

A külsejét is némileg átrajzolták ekkor, talán a legfeltűnőbb hogy a hátsó ködlámpa a hátsó lökhárító tetejéről az alsó sarkába költözött, de az első lökhárító is más.

Ugyanekkortól az 1.0-s motornak megjelent a Twinport változata is a régi helyett (Z10XE-t leváltotta a Z10XEP 58 helyett 60 lóerővel), de ez a menettulajdonságokban érdemi változást nem hozott.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Teljesen leköteleztél, köszönöm szépen az infokat. Igazából nem nekem lenne, hanem az asszonynak, neki pont megfelel A-ból B-be eljutni. A kocsi max. 10 km-es körben mozogna, szóval a leírtak alapján ez az autó megfelel.

Már csak találnom kell egyet...

üdv.

Link to comment
Megosztás:

Hopsz, egy dolgot elfelejtettem megkérdezni, szervo nélkül hogy mozog, kanyarodik az auto?

én nem tudok szervó nélküliről. Maga a kormányoszlop a szervó. Villanymotor segíti a tekerést.

múszerfalon EPS visszajelző ami "Elektric Power Steering" jelent és rendszeresen ESP-nek hirdetnek ami menetstabilizáló rendszer lenne, de én még ESP corsat nem láttam.

fél éve adott el egy 2003-as ötajtós klímás, garázsban tartott 40 ezer valós km-es 1,2-est nagybátyám. olyan volt mint egy új. Beszámolták egy mikrobuszba. 850-et kapott érte. Na de ez mindegy.

küllemre 3 féle létezik

2002-ig aztán 2003-ban került egy krómcsík a régi első lökösre majd 2003 után másik lökhárítókat kapott.

Annyiban vitatkoznék tgabika76-al, hogy a rádióról nem ismersz fel különösebbet mert mindegyik corsa can-bus, csak a rádió bekötési módszerén változtattak.

Merthogy az enyém 2002 januári és 2 din-es rádió van benne gyárilag a feljebb említett eladott példányban 1 din-es 1,5 évvel később. A corsa a gyártás napjától can-bus, legalábbis a karosszériavezérlője.

Léteznek kormány és ülésmagasság állítós modellek is. Amit nagyon utálok és nagybátyám is utálta, hogy a szélvédő lehetne 5 cm-el magasabb, mert a középső tükör mindent kitakar, és a közlekedési lámpákat előrehajolgatás módszerével kell nézegetni ha első vagy a sorban. Ha nem vagy alacsony, akkor hátratolod az ülést aminek eredményeképp a fejed felett fullosan tető van. És ez pontosan városi követelmény lenne.

Egyébként tartós, nem rohadós autó

Ha az asszonynak veszed ABS-est vegyél, ha teheted

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.