Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa C - Általános -


tourist

Recommended Posts

Nálatok hol áll a vízhőfok mutató? Nálam a 80° alatt egy mutatónyival. Termosztát rendesen működik, mert sokáig hideg a hűtőhöz menő cső aztán hirtelen nyit a termosztát de mintha korán tenné ezt. Vagy a műszer nem jó ill. annak a jeladója? Araszoláskor vagy álló helyzetben persze feljebb kúszik de ha van rendes menetszél akkor ott áll 80 alatt mint a cövek.

"OPEL motorhőmérsékletről általában:

A GM ezeknél az autóknál (Opel-okra gondolok) a motorhőfok szabályzást "tradicionálisan" úgy oldotta meg, hogy van egy adott tartomány (normális üzemi hőmérséklet, 80-110°C) amin belül ingadozhat a motorhőfok.

Érdekes, hogy a GM más márkáiban ez nem feltétlenül tapasztalható, illetve pl: a Volkswagen csoport tagjai is, a fixen, mondjuk 95°C-ra beállított motorhőfokra "esküsznek" - vagy legalábbis a műszereik ezt mutatják.

Rossz ez az ingadozó szabályzás? Nem feltétlen... sőt, bizonyos esetekben jó is. (nem megy egyfolytában a ventillátor, ami energiát takarít meg és tovább tart a ventillátor is, egyes vélemények szerint a motornak is jót tesz, ha nem konstans a vízhőfok) Az igazi ok a gazdaságosság és környezet védelem táján keresendő. A benzin motorok a lehető legmelegebben járatva produkálják a legjobb mutatókat. Könnyebben reagálnak a gázadásra, jobbak az emissziós értékek. Tehát dugóban araszolva ez a 100°C-os motorhőfok az ideális, viszont mondjuk az autópályán vagy egy versenypályán, ahol a finomszabályzás jelentőssége kisebb, mert úgyis padlót nyom az ember, már mindenki szívesebben látja a mutatót 90 fok környékén. Ezzel a "szabadelvű" szabályzással ez viszonylag jól megvalósítható. Normál esetben a menetszél (+ ventillátor és a megfelelő termosztát) segítségével még nagy terhelésnél is alacsony az OPEL-ek vízhőfoka, városi dugóban ülve pedig feljebb kúszik a mutató.

Pont azok kedvéért mondom el ezeket, akik esetleg más márkákhoz voltak szokva és már meglepődtek ezen. Minden rendben amíg a mutató, a "fekete", üzemi tartományban van.

Sajnos egyik autógyártó (illetve a beszállító) sem "pazarol" túl sok pénzt az analóg műszerek pontosítására. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy amíg jól működnek, nem tévednek olyan nagyot.

A motor vezérlő, hacsak nem rossz a hőgomba, pontosan tudja hány fokos a hűtővíz, mi viszont a műszerfalon már csak egy közelítő értéket látunk."

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Légyszi, ha valaki tudja mondja meg, hogy C corsán melyk a benzincső amelyk az injektorba megy ( A "sok"cső közzül nem tudom, hogy melyik az...)

Köszi szépen. :)

indulj el vissza felé :)

lesz ott egy rozsdamentes zártszelvény ,azokon ülnek az injektorok ...

vagy benézel a kocsi alá és megkeresed azt az ágat amiben a szűrő van

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Motorolaj témában kérdeznék.

1 éve vettem 2005 1,2 twinportos corsámat. (Z12XEP)

Akkoriban még nem voltam túl jártas az ilyen támában, de egyből elvittem olaj+szűrő cserére.

A szerelő akinél voltam elég sok corsát látott, mert valami flottakezelőnél volt.

Azt mondta h ő mindig Mobil Super 3000 X1 5W-40 olajat használt és ezt ajánlaná. Én meg mondom hajrá, te vagy a szerelő majd te tudod.

Most fordulok 100e-be, és a csere is aktuális.

Elkezdtem keresgélni olajügyileg és ekkor realizáltam hogy ez az olaj csak Opel GM-LL-B-025 minősítést kapott. (a dieselesét), [mivel az ACEA A3/B3-at tudja, nagyon nem paráztam be]

Rákukáztam és a Mobil1 New Life 0W-40 tudja a GM-LL-A-025 -t.

Szerintetek nem lesz túlzás a 0-ás olaj?

Igazából szeretném minél jobban óvni a motort ugyhogy minél jobb olajat raknék bele..

Link to comment
Megosztás:

T plunks!

Aktuális gyártóművi előírás GM Dexos 2.

GM Dexos 2-t teljesítő motorolajok.

És még:

eni i-Sint MS 5W-30,

Castrol Magnatec C3 5W-40,

Eurol Fluence DXS 5W-30.

A kenőolajgyártók szerint teljesítik a követelményt, de liszensz nincs:

Castrol Edge Fst 5W-40,

Valvoline SynPower MST 5W-30,

Addinol Premium 0530 C3-DX 5W-30,

Divinol Syntholight HC-FE 5W-30.

Link to comment
Megosztás:

T plunks!

Aktuális gyártóművi előírás GM Dexos 2.

GM Dexos 2-t teljesítő motorolajok.

És még:

eni i-Sint MS 5W-30,

Castrol Magnatec C3 5W-40,

Eurol Fluence DXS 5W-30.

A kenőolajgyártók szerint teljesítik a követelményt, de liszensz nincs:

Castrol Edge Fst 5W-40,

Valvoline SynPower MST 5W-30,

Addinol Premium 0530 C3-DX 5W-30,

Divinol Syntholight HC-FE 5W-30.

Tyűűű, nagyon köszi a linket!

ps.: mi a véleményetek, egy ELVILEG 100e km-nél lévő motorba milyen olajat raknátok? vékonyabb/vastagabb? 5w30 vagy 5w40?

Olajat 11ekm alatt nem evett, egy csepett sem kellett utántölteni.

Valami random fórumon olvastam hogy kopott motorhoz a vastagabb felé érdemes lehet elmozdulni, de 100ekm-t nem mondanám kifejezetten kopott motornak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok megint,

Belső világítás problémája volt már valakinek?

Az a gondom h ha kinyitom az ajtót akkor kigyullad az utastér lámpa de csak úgy nem tudom felkapcsolni, pl ha valamit keresni akarok este az utastérben ki kell nyitni az ajtót.

a G astrában ki kell húzni a fényszóró kapcsolót, tudtommal itt meg be kéne nyomni. namost se benyomva se kihúzva (mivel nem is jön ki) nem tudom felkapcsolni.

Az fényszóró kapcsolóján ott a piktogramm de nem csinál semmit. Ez normális?

Kb 1 éve van meg a kocsi, és azóta nem működik, el is könyveltem magamban h ez by design ilyen, de nemrég az egyik ismerősöm (volt corsája) azt mondta annak működnie kéne.

Ha ez direkt ilyen, át lehet valahogy alakítani? :) igazán hasznos lenne ha felkapcsolható lenne...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok megint,

Belső világítás problémája volt már valakinek?

Az a gondom h ha kinyitom az ajtót akkor kigyullad az utastér lámpa de csak úgy nem tudom felkapcsolni, pl ha valamit keresni akarok este az utastérben ki kell nyitni az ajtót.

a G astrában ki kell húzni a fényszóró kapcsolót, tudtommal itt meg be kéne nyomni. namost se benyomva se kihúzva (mivel nem is jön ki) nem tudom felkapcsolni.

Az fényszóró kapcsolóján ott a piktogramm de nem csinál semmit. Ez normális?

Kb 1 éve van meg a kocsi, és azóta nem működik, el is könyveltem magamban h ez by design ilyen, de nemrég az egyik ismerősöm (volt corsája) azt mondta annak működnie kéne.

Ha ez direkt ilyen, át lehet valahogy alakítani? :) igazán hasznos lenne ha felkapcsolható lenne...

Nekem működik és Neked is mennie kellene. Lehet a kapcsoló hibás (pontosabban több mint valószínű). Vagy próbálj ki egy bontottat vagy ha ügyes vagy nézz bele, hátha látható a hiba forrása.

Nem hiszem, hogy bárkinek bármi érdeke lett volna, hogy kiiktassa.

Link to comment
Megosztás:

Hello egy kis segítségre lenne szükségem!

A Corsámnak a következő a problémája: Indításnál van, hogy kicsit nehezebben indul utánna meg lassan leesik az alapjárati fordulatszám és leáll. A következő indításnám meg minden OK. Ezt az utóbbi héten 3x játszotta el...

Van esetleg valakinek tapasztalata, hogy mi okozhatja ezt a hibát?

Előre is köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Gondolkozom rajta, hogy ha már téligumit veszek, veszek hozzá 4db lemezfelnit is, hogy a jövőben egyszerűbben tudjam cserélni.

A kérdésem az lenne, érdemes nagyobb méretűt választani? Ez a 175/65/14-es elég picinyke, most kafa pirelli gumik vannak rajta de ha picit nagyobb lendülettel indulok máris kipörög. Szóval valami szélesebb gumi kellene..

Link to comment
Megosztás:

Gondolkozom rajta, hogy ha már téligumit veszek, veszek hozzá 4db lemezfelnit is, hogy a jövőben egyszerűbben tudjam cserélni.

A kérdésem az lenne, érdemes nagyobb méretűt választani? Ez a 175/65/14-es elég picinyke, most kafa pirelli gumik vannak rajta de ha picit nagyobb lendülettel indulok máris kipörög. Szóval valami szélesebb gumi kellene..

Gumis cimbi nekem azt mondta téli gumiban a keskenyebb a jobb, szélesebbet nyárra szokás venni.

Link to comment
Megosztás:

Pont ezzel magyarázta nekem is.. ha keskenyebb a gumi kisebb a felület ami találkozhat csúszós résszel...

Google-be beütve mindenhol a keskenyebb előnyeit írják, akkor így is van.

De csak nem fogok a 175-nél is keskenyebb gumit feltenni, vagy mégis 1-el kisebb kellene?

Milyen gumit javasoltok?

Vectrámon eddig snowcontrol II volt, de az 195-ös méretű, viszont nagyon jól tapadt, halk volt és jól elnyelte az ütéseket. Viszont 175-ös méretben rosszat írnak róla.

Szóval pirelli vagy conti ts800 vagy alpin a4 közül melyiket?

Mégvalami.

Még a gyári akku van benne (tehát 7 éves), mostanában már nem túl erős. Most kivettem (agyon verném azt, aki kitalálta, hogy ilyen nehéz legyen kivenni egy akkut) és 100-ra töltöm. A desztvíz szintjei jók (ellepi a cellákat 1-2cm magasan). Aztán meglátjuk jobb lesz-e.

Ha nem, milyen érdemes beletteni? Ez 60Ah-es. Elég lesz ez egy nem gyári akkuból vagy 72-es a biztos? Márka? (nekem akkuból eddig csak a jegesmedvés (asszem baren) jött be, vectrában kb 4 éve üzemel, 54Ah-es változat és nem hogy a 2e-res benzines kocsit pöcre belöki, de a 2,5 diesel transitot is (amit a 72-es perionról nem lehet elmondani 1év után...) )

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Történt ma m0-on, hogy kb 100-nál megjelent a motorhiba, a motor ereje elment és semmi gázra nem reagállt.

Megálltam, indítóztam de valami nagyon elszállt. Kivillogtam a hibát toqua-vel, ezeket dobta: p0100, p0340, p1191, p1093. Elvileg üzemanyag hiba forrás lehet.

Elvontattuk szerelőig, ő indítózásnál azt mondta semmi kompressziót nem hall, szerinte a lánc szakadt el és a vezérlés ment tropára.

Létezik, vagy mi más hiba lehetne még?

Link to comment
Megosztás:

Történt ma m0-on, hogy kb 100-nál megjelent a motorhiba, a motor ereje elment és semmi gázra nem reagállt.

Megálltam, indítóztam de valami nagyon elszállt. Kivillogtam a hibát toqua-vel, ezeket dobta: p0100, p0340, p1191, p1093. Elvileg üzemanyag hiba forrás lehet.

Elvontattuk szerelőig, ő indítózásnál azt mondta semmi kompressziót nem hall, szerinte a lánc szakadt el és a vezérlés ment tropára.

Létezik, vagy mi más hiba lehetne még?

Nekem mikor ilyen volt, az üzemanyag pumpa cseréjével megoldódott a dolog.

De sokmindentől lehet. Majd írd meg mi volt a probléma, a szerelő mit mondott.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap cseréltem a kerekeket és hát alaposan körülnéztem azon a környéken:

-bal oldali tányér szilent elég repedezettnek tűnt.

-gömbcsuklók rendben

-bal váltó oldali féltengely gumiharang úgy van visszatákolva és körülötte mindenütt a kiverődött zsír. Aki visszatette nem törödött a kiverődött zsír eltüntetésével. Ami viszont feltűnt, hogy ez a váltó oldali csuklónál elég nagy kottyanás érezhető a kereket oda-vissza forgatva. Ez lehet akár a magyarázata annak, hogy jobbra kanyarodás közben gázt adva van egy kis (hang nélküli)rángatózás ? Minél szűkebb a kanyar annál jobban érezni. Most kerékcsere után is megmaradt így nem a kerék vagy gumi okozza.

-fékpofák jó vastagok, de a tárcsa 8,5mm vastagak csak. Mi a min érték? (tömör nem hűtött tárcsa)

-érdekesség, hogy az abs recézés mindkét oldali féltengely, de jeladó és kábele csak a bal oldalon van, Amúgy az autó nem abs-es. Lehet, hogy innen veszi a sebesség jelet a váltó helyett? Vagy ez is a törött autó összetákolás eredménye lehet?

-lengéscsillapítókból szivárog az olaj. Ezt tudtam eddig is, de mérés alapján még jók. Kérdés, hogy műszakin ezért szólnak vagy csak akkor ha a mérés is rossz?

Kicsit már tele a hócipőm, hogy akár hova nyúlok az autón mindig találok hibákat.

Link to comment
Megosztás:

Nekem mikor ilyen volt, az üzemanyag pumpa cseréjével megoldódott a dolog.

De sokmindentől lehet. Majd írd meg mi volt a probléma, a szerelő mit mondott.

És indítózáskor milyen hangja volt, mikor az pumpa romlott el? Általános, csak nem indult?

Mert nekem teljesen más hangja lett, sokkal halkabb, nagyon gyorsan átpörög és úgy érezni, mint ha nem kellene erőt kifejtenie az indító motornak a pörgetéshez.

Link to comment
Megosztás:

És indítózáskor milyen hangja volt, mikor az pumpa romlott el? Általános, csak nem indult?

Mert nekem teljesen más hangja lett, sokkal halkabb, nagyon gyorsan átpörög és úgy érezni, mint ha nem kellene erőt kifejtenie az indító motornak a pörgetéshez.

Akkor az lehet hogy nem oldódik meg egy ac pumpa cserével. Nekem normális hangja volt, csak menet közben leállt és nem is indult be.

Mondjuk egy lánc nehezen szakad el. Inkább átugrik egy fogat és akkor is lehet ilyen tüneteket produkálna,a szelepek nem akkor nyitnak meg zárnak amikor kéne, erőtlen a motor.

Link to comment
Megosztás:

Akkor az lehet hogy nem oldódik meg egy ac pumpa cserével. Nekem normális hangja volt, csak menet közben leállt és nem is indult be.

Mondjuk egy lánc nehezen szakad el. Inkább átugrik egy fogat és akkor is lehet ilyen tüneteket produkálna,a szelepek nem akkor nyitnak meg zárnak amikor kéne, erőtlen a motor.

Lehet. Az előző tulaj mondta, hogy 1x már ugrott át neki, akkor gariba javították még.

Kérdés az, hogy egyszerű lánc csere van ilyenkor és újra állítás, vagy szét is vert ezt azt a dugattyú :/

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.