Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa C - Általános -


tourist

Recommended Posts

Kormolásra picit visszatérve.

Azért küld füstöt a kocsi, 130-nál pl. folyamatosan ad közepes mennyiséget.

Porlasztócsúcs csere ami megoldja a füstőlést? Ekkor teljesen megszűnik a kormolás? Mert akkor beruházok egybe, előbb utóbb úgyis meg kell csinálni.. :(

Néztem porlasztócsúcsokat bárdinál, van Bosch Common rail (cseredarabos) 120e-ért, Teamac (ezek felújítottak úgytudom) 94e-ért, illetve mégy egy fajta boscht ír szintén CM 195e-ért. Ezek a 4db-ra értendőek, ugye? Melyiket érdemes venni? Felújított is van olyan jó, mint az új?

Más kérdés.

Klíma picit büdös, ezért vettem hozzá klímatisztító sprayt. Fogtam, belőttem belőle minden szellőzőbe (ilyen csövet dugtam bele mindenhol kb 60cm mélyen és a pollenszűrő mögé is küldtem egy jó adagot. Ez így megfelelő kezelés volt szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lenne egy kérdésem :) Méghozzá az, hogy nekem egy 2003-as Corsa C típusú autóm van ehhez szeretnék új rádiót. A neten találtam többet is pl: gyári Blaupunkt CD30 mp3-as rádiót. Az eladó azt írta, hogy elvileg 2004 utáni opelekbe való. Ezt meg tudná nekem valaki mondani, hogy működne-e ha igen akkor mit kell rajta beállítani(olvastam valami olyasmit, hogy hozzá kell tanítani az autóhoz)? Ha esetleg ez a típus mégsem jó hozzá akkor tudna valaki ajánlani ehhez az autóhoz valami jó kis rádiót? Előre is köszönöm ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,még egy kis segítségért fordulok hozzátok.

Kivillogtattam a combon (corsa C ) a motorhibát,és nagy meglepetésemre 335 öt adott ki,ami a főtengely jeladót jelenti (a tünetek alaplyán egr szelepre gyanakodttam)

A kérdésem az lenne,hogy ezt a motor mely részén találom?

Link to comment
Megosztás:

Klíma picit büdös, ezért vettem hozzá klímatisztító sprayt. Fogtam, belőttem belőle minden szellőzőbe (ilyen csövet dugtam bele mindenhol kb 60cm mélyen és a pollenszűrő mögé is küldtem egy jó adagot. Ez így megfelelő kezelés volt szerintetek?

Hát... ha nem ázik el a biztosítéktáblád akkor megúsztad... én ilyen fajtát nem vennék, csak azt amit az utastér közepére beállítva kell használni járó motorral és működő klímával belső levegő keringetésen pár percig. Ha nem is ér semmit (nem tudom), legalább kárt nem okoz.

Link to comment
Megosztás:

Hát... ha nem ázik el a biztosítéktáblád akkor megúsztad... én ilyen fajtát nem vennék, csak azt amit az utastér közepére beállítva kell használni járó motorral és működő klímával belső levegő keringetésen pár percig. Ha nem is ér semmit (nem tudom), legalább kárt nem okoz.

Én a céges ilyen aplikátorral csináltam, orrán száján folyt a hab, de ha a leírás szerint csinálod, nem ázik el semmi és tényleg hatásos is.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Tegnap megnéztünk egy c corsát, egy kereskedésben, idötöltés gyanánt.

Nem gondoltam volna, hogy akkora hely van benne mint egy f astrában, de lehet hogy csak nekem tünt úgy.

A csomagtartója viszont kisebb, és rövidebb az eleje.

Le volt merülve az akku, hozott a kereskedö egy bikázó szerekezetet, és elsöre indult is szépen a kis dizel motor,

Szépen ketyegett, rezgéstelenül.

Bár voltak hibái, lökháritó elöl is, és hátul is picit repedt volt, és mintha a bal eleje is javitva lett volna.

Ami még érdekes volt, mikor beültem, és becsuktam az ajtót, olyan hangja volt, mint régen a wartburgoknál.

De összeségébén, nem rossz kisautó, és állitólag, 4 liter környékén, el lehet vele járkálni.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Tegnap megnéztünk egy c corsát, egy kereskedésben, idötöltés gyanánt.

Nem gondoltam volna, hogy akkora hely van benne mint egy f astrában, de lehet hogy csak nekem tünt úgy.

A csomagtartója viszont kisebb, és rövidebb az eleje.

Le volt merülve az akku, hozott a kereskedö egy bikázó szerekezetet, és elsöre indult is szépen a kis dizel motor,

Szépen ketyegett, rezgéstelenül.

Bár voltak hibái, lökháritó elöl is, és hátul is picit repedt volt, és mintha a bal eleje is javitva lett volna.

Ami még érdekes volt, mikor beültem, és becsuktam az ajtót, olyan hangja volt, mint régen a wartburgoknál.

De összeségébén, nem rossz kisautó, és állitólag, 4 liter környékén, el lehet vele járkálni.

És mennyit futott, milyen árban van stb...?

1.3cdti? Nekem 2 tankolás átlag alapján 5,4-et evett főleg városban.

Opelos kolléga mondta, hogy a kormolás ezeknél mindig jelen van, de ha már dúrva és az olajszint növekszik, akkor gázolaj jut az olajba, és akkor cserélni kell porlasztócsúcsot (nem ócsó :( )

Ha kell a hely, vegyél combot-t ;)

Link to comment
Megosztás:

És mennyit futott, milyen árban van stb...? 1.3cdti? Nekem 2 tankolás átlag alapján 5,4-et evett főleg városban. Opelos kollÉga mondta, hogy a kormolás ezeknÉl mindig jelen van, de ha már dúrva És az olajszint növekszik, akkor gázolaj jut az olajba, És akkor cserÉlni kell porlasztócsúcsot (nem ócsó :( ) Ha kell a hely, vegyÉl combot-t ;)

Igen, 1.3cdti. óra szerint 99 ezer km, szépen ketyegett, a beltér újszerünek tünt. 1.130000ft. 2005 évjárat.

Gondolom a combonak (Neked ha jól tudom az van) nagyobb a légellenállása is, és nehezebb is mint a corsa, azért is fogyaszt többet. Szerintem :icon1:

Egyébként volt egy olyan is, eltolós ajtóval, igazi családi autó.

A kormolás az mikor jellemző, mert amikor inditotta az eladó, nem volt semmi korom, és vagy 10 percig ketyegtette, akkor sem volt.

A porlasztócsúcsok meddig birják? Ez használat függö, vagy km?

Ezt a 4 literes fogyit, a népitéleten olvastam, holnap belinkelem.

Link to comment
Megosztás:

a porlasztó az a felhasznált gázolajtól függ csak. több autó jár hozzánk amibe 300+ km van, és mind megy, amibemoslékot, vagy pancsolt gázolajat töltenek az beszarik. ( pl a papám járt így, a lukoil kútnál tankolt, és 4 csúcs csere lett )

Link to comment
Megosztás:

a porlasztó az a felhasznált gázolajtól függ csak. több autó jár hozzánk amibe 300+ km van, és mind megy, amibemoslékot, vagy pancsolt gázolajat töltenek az beszarik. ( pl a papám járt így, a lukoil kútnál tankolt, és 4 csúcs csere lett )

Tomi mindig shellnél tankolta a toyotát és ugyanezt mondták neki is...75EKm alatt 2x cseréltek neki komplett csúcs készletet. Aztán végre eladta. :D

Link to comment
Megosztás:

Nem gondoltam volna, hogy akkora hely van benne mint egy f astrában, de lehet hogy csak nekem tünt úgy.

Nem csak optikai csalódás valóban így van. Vállszélességben több hely van benne mint a Bertone Coupémban, ezt a mérőszalag is alátámasztotta. Szóval még a G Astránál is nagyobb széltében. A Coupénál legalábbis biztosan.

Link to comment
Megosztás:

Igen, 1.3cdti. óra szerint 99 ezer km, szépen ketyegett, a beltér újszerünek tünt. 1.130000ft. 2005 évjárat.

Gondolom a combonak (Neked ha jól tudom az van) nagyobb a légellenállása is, és nehezebb is mint a corsa, azért is fogyaszt többet. Szerintem :icon1:

Egyébként volt egy olyan is, eltolós ajtóval, igazi családi autó.

A kormolás az mikor jellemző, mert amikor inditotta az eladó, nem volt semmi korom, és vagy 10 percig ketyegtette, akkor sem volt.

A porlasztócsúcsok meddig birják? Ez használat függö, vagy km?

Ezt a 4 literes fogyit, a népitéleten olvastam, holnap belinkelem.

A kis cdti-röl, népitélet

http://nepitelet.hu/autok/opel/corsa_2000/1139_km_megtetele_utan_ujra_tankolni_kell.../

Link to comment
Megosztás:

Sikerült elérnem az autó előző tulajdonosát. A km valós volt, gondos gazdája volt, 15,000km-enként olajcsere, 30,000km-enként üzemanyagszűrő is. 3500fölött nem járatta, vigyázott rá. Egy hiba volt csak, a vezérmű lánc 1et átugrott, de ezt javították. Napi szinten használta.

Egyébként 800,000Ft-ért számolták be neki egy új Renault-ra, elég áron arul sikerült túladnia rajta (nem is volt boldog mikor mondtam neki, hogy mennyit ért). Én 1,3millióért vettem, de még a 1,5milliós választék is messze áltt ettől állapotban.

Most egyébként szervízben van, kiderült hogy a porlasztó csúcsok megfelelő állapotban vannak, így azokat nem kell cserélni. Viszont a nagynyomású szivattyú már a végét járta, kikopott rendesen, így ezt felújítják (100e) továbbá a turbó is folytott és engedett olajat, így ezt kicserélik egy gyári újra (140e 2év garival). Kb ennyi. Ha a porlasztócsúcs jó lesz és a lendkerék is jó (nem városi használatban ment, így nem hiszem hogy mostanába adná meg magát) akkor többet nem kell költeni rá egy ideig.

Még dobok bele tempomatot, mert ha az ecu-ban be lehet állítani, akkor csak egy új bajuszkapcsoló kell rá illetve pár kábel és máris van egy gyári tempomat.

Megy még bele tolatóradar (ha tudtok valami jót linket dobhatok), illetve talán ülésfűtés, mert mint olvastam lassan fog melegedni télen, ami nem túl jó dolog :/

Link to comment
Megosztás:

Sikerült elérnem az autó előző tulajdonosát. A km valós volt, gondos gazdája volt, 15,000km-enként olajcsere, 30,000km-enként üzemanyagszűrő is. 3500fölött nem járatta, vigyázott rá. Egy hiba volt csak, a vezérmű lánc 1et átugrott, de ezt javították. Napi szinten használta.

Egyébként 800,000Ft-ért számolták be neki egy új Renault-ra, elég áron arul sikerült túladnia rajta (nem is volt boldog mikor mondtam neki, hogy mennyit ért). Én 1,3millióért vettem, de még a 1,5milliós választék is messze áltt ettől állapotban.

Most egyébként szervízben van, kiderült hogy a porlasztó csúcsok megfelelő állapotban vannak, így azokat nem kell cserélni. Viszont a nagynyomású szivattyú már a végét járta, kikopott rendesen, így ezt felújítják (100e) továbbá a turbó is folytott és engedett olajat, így ezt kicserélik egy gyári újra (140e 2év garival). Kb ennyi. Ha a porlasztócsúcs jó lesz és a lendkerék is jó (nem városi használatban ment, így nem hiszem hogy mostanába adná meg magát) akkor többet nem kell költeni rá egy ideig.

Még dobok bele tempomatot, mert ha az ecu-ban be lehet állítani, akkor csak egy új bajuszkapcsoló kell rá illetve pár kábel és máris van egy gyári tempomat.

Megy még bele tolatóradar (ha tudtok valami jót linket dobhatok), illetve talán ülésfűtés, mert mint olvastam lassan fog melegedni télen, ami nem túl jó dolog :/

Hali.

Ezek a hibák hogy derültek ki? Van valami elöjele hogy a szivattyú gyengélkedik?Ezeket esetleg, mielött megvesz az ember egy cdti corsat, ki lehet szürni egy szervizben? Ha lesz egy megvételre szánt áldozat, be szeretném vinni szakszervizbe, átvizsgálásra. Azért valjuk be, nem kis pénz amibe kerül a javitás.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Ezek a hibák hogy derültek ki? Van valami elöjele hogy a szivattyú gyengélkedik?Ezeket esetleg, mielött megvesz az ember egy cdti corsat, ki lehet szürni egy szervizben? Ha lesz egy megvételre szánt áldozat, be szeretném vinni szakszervizbe, átvizsgálásra. Azért valjuk be, nem kis pénz amibe kerül a javitás.

Ha a turbo vagy a porlasztócsúcs rossz akkor kormol, viszont a szivattyúnak nincs jele. Ezt is csak 15e-ért vizsgálták be, ugyanis kiszerelni, szétszedni és összerakni sem kis munka.

Vagyis van egy jele azért, ha növekszik az olajszint, ugyanis gázolajat enged az olajba ha már rossz (szivattyúnál és porlasztócsúcsnál)

Összeségében úgy számolj vele szerintem, hogy 200 és 300e km között cserélni kell majd ezen alkatrészek egy részét, vagy fel kell újjítani.

Amúgy a sima 1,7-es isuzu dti-nél népítéleten is olvastam sok hibát ami jelentkezhet 200e felett, ott sem biztos hogy jobban jársz :/

Link to comment
Megosztás:

Ha a turbo vagy a porlasztócsúcs rossz akkor kormol, viszont a szivattyúnak nincs jele. Ezt is csak 15e-ért vizsgálták be, ugyanis kiszerelni, szétszedni és összerakni sem kis munka.

Vagyis van egy jele azért, ha növekszik az olajszint, ugyanis gázolajat enged az olajba ha már rossz (szivattyúnál és porlasztócsúcsnál)

Összeségében úgy számolj vele szerintem, hogy 200 és 300e km között cserélni kell majd ezen alkatrészek egy részét, vagy fel kell újjítani.

Amúgy a sima 1,7-es isuzu dti-nél népítéleten is olvastam sok hibát ami jelentkezhet 200e felett, ott sem biztos hogy jobban jársz :/

Az egyik oka, hogy dizel cserét tervezek, az a napi 90km autózás, a másik, hogy a "majdnemapós" kamionozik.

És igy tudnám csökkenteni az üzemanyag költségemet. Ha esetleg találok valami megvételre érdemes autót, beviszem szakszervizbe átvizsgálásra, ott gondolom sok más hibára fény derül, az itt leirottakon kivül.

Link to comment
Megosztás:

Az egyik oka, hogy dizel cserét tervezek, az a napi 90km autózás, a másik, hogy a "majdnemapós" kamionozik.

És igy tudnám csökkenteni az üzemanyag költségemet. Ha esetleg találok valami megvételre érdemes autót, beviszem szakszervizbe átvizsgálásra, ott gondolom sok más hibára fény derül, az itt leirottakon kivül.

Hibák tömkelegét lehet találni egy idős autónál, szóval mindenképp érdemes elvinni a szerelőhöz. Az sem árt, ha sok dolga volt már az adott típussal, hogy ismerje a rákfenéit.

De mint mindig, használt autó vásárlásnál ne egy bizonyos típust lőj be egy fajta motorral, hanem a kategóriát nézd néhány márkában diesel vagy benzin szerint keresve.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem csak akkor láthatod a múltját, ha hivatalos opel szervizben volt és ott is akarod ellenőrizni (vagy másik opel szervizben)

Más.

Most sima TID kijelző van a kocsiban. Rákerült egy török szoftware a vezérlőre, így az egr szelep ki lett kapcsolva, viszont most már nem látja az ecu-t a torque program ami követte a fogyasztást, hőmérsékletest stb.. adatokat.

Ezért gondolkoztam egy MID kijelző beszerelésén. Cd30-as lejátszó van a kocsiban, amin van BC gomb, így elvileg kezeli a témát.

Ha tehát belesuvasztok egy mid kijelzőt, akkor menni fog a rendszer?

És hol találok ilyen kijelzőt? Mert vatera/google/ebay kombón sem találtam mid kijelzőt eladót :(

Egyébként cserélve lett a turbó, a nagynyomású szivattyú fel lett újjítva illetve került egy tempomat is a kocsiba (csak egy kis kábelezés és új bajusz kapcsoló kellett). Nem vót ócsó, remélem a jövőben már minden rendben lesz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.