tgabika76 Elküldve Február27, 2017 Megoszt Elküldve Február27, 2017 Ha kihúzod a rádióból a csatlakozót, akkor persze hogy mutatja a dátumot és az időt, ha visszateszed, akkor is fogja, viszont ha be is kapcsolod és nem az eredeti rádió van bent, akkor az alsó sor hirtelen üres lesz a kijelzőn, hacsak nincs leprogramozva a rádió a kijelzőről. A csatlakozó felső része nem fog hiányozni ha más gyártótól való rádiót raksz be, mert az csak a kijelzőt köti össze az eredeti gyári rádióval. Viszont a bármelyik autóhifi üzletben kapható rádiók nem tudják vezérelni a kijelzőt (ezért írtam korábban hogy nem fogod látni rajta az állomás nevét kiírva), így ez a része a csatinak nem fog hiányozni. De ha óvatosan vágod szét a csatlakozót, úgy hogy a benne levő vezetékek ne sérüljenek, akkor újra fogod tudni majd használni, ha esetleg később mégis visszatennél egy gyári rádiót. A citromsárga vonallal jelöltem hogy hol vágd el a csatlakozót: SAFE módban persze hogy nem fog szólni a rádiód amíg be nem adod neki a kódot, de ez csak a lopásgátlás miatt van, ha másik rádiót teszel be, az ettől még működni fog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kriszmisz Elküldve Február27, 2017 Megoszt Elküldve Február27, 2017 37 perce, tgabika76 írta: Ha kihúzod a rádióból a csatlakozót, akkor persze hogy mutatja a dátumot és az időt, ha visszateszed, akkor is fogja, viszont ha be is kapcsolod és nem az eredeti rádió van bent, akkor az alsó sor hirtelen üres lesz a kijelzőn, hacsak nincs leprogramozva a rádió a kijelzőről. A csatlakozó felső része nem fog hiányozni ha más gyártótól való rádiót raksz be, mert az csak a kijelzőt köti össze az eredeti gyári rádióval. Viszont a bármelyik autóhifi üzletben kapható rádiók nem tudják vezérelni a kijelzőt (ezért írtam korábban hogy nem fogod látni rajta az állomás nevét kiírva), így ez a része a csatinak nem fog hiányozni. De ha óvatosan vágod szét a csatlakozót, úgy hogy a benne levő vezetékek ne sérüljenek, akkor újra fogod tudni majd használni, ha esetleg később mégis visszatennél egy gyári rádiót. A citromsárga vonallal jelöltem hogy hol vágd el a csatlakozót: SAFE módban persze hogy nem fog szólni a rádiód amíg be nem adod neki a kódot, de ez csak a lopásgátlás miatt van, ha másik rádiót teszel be, az ettől még működni fog. Nagyon szépen köszönöm a gyors és segítő választ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davidbarna Elküldve Február28, 2017 Megoszt Elküldve Február28, 2017 Sziasztok bocsi hogy ide irom ki van egy opel corsam b es folyik az olaj a kuplunk ero hengeribol mi let a probelma valaszotokat elore is koszonom. Amibe ez megy bele onnan folyik Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Február28, 2017 Megoszt Elküldve Február28, 2017 6 perce, Davidbarna írta: Sziasztok bocsi hogy ide irom ki van egy opel corsam b es folyik az olaj a kuplunk ero hengeribol mi let a probelma valaszotokat elore is koszonom. Amibe ez megy bele onnan folyik Nem nagyon értem, amit írtál, de ránézésre a váltórudazat szimmeringjével lehet bibi. 1500 forintos tétel. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davidbarna Elküldve Február28, 2017 Megoszt Elküldve Február28, 2017 3 perce, HaPetya írta: Nem nagyon értem, amit írtál, de ránézésre a váltórudazat szimmeringjével lehet bibi. 1500 forintos tétel. Ige a rud ahova megy bele abbol folyik az olaj de eleg rendesen Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Február28, 2017 Megoszt Elküldve Február28, 2017 Just now, Davidbarna írta: Ige a rud ahova megy bele abbol folyik az olaj de eleg rendesen Akkor csere. De ha már ott van az ember, érdemes a rudazatban a csapszegeket is ellenőrizni, azok is szeretnek lógni. Le kell szedni a kapcsolóházat, mert csak úgy lehet a szimmeringet kivenni. Ezek kellenek biztosan. https://cromax.hu/sebessegvalto/sebessegvalto_es_alkatreszei/sebessegvalto_tomitesei/kapcsolorud_szimering_opel_34224 és https://cromax.hu/sebessegvalto/sebessegvalto_es_alkatreszei/sebessegvalto_tomitesei/kapcsolofedel_tomites_opel_f10_f13_f15_f17_36061 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davidbarna Elküldve Február28, 2017 Megoszt Elküldve Február28, 2017 (edited) 3 perce, HaPetya írta: Akkor csere. De ha már ott van az ember, érdemes a rudazatban a csapszegeket is ellenőrizni, azok is szeretnek lógni. Le kell szedni a kapcsolóházat, mert csak úgy lehet a szimmeringet kivenni. Ezek kellenek biztosan. https://cromax.hu/sebessegvalto/sebessegvalto_es_alkatreszei/sebessegvalto_tomitesei/kapcsolorud_szimering_opel_34224 és https://cromax.hu/sebessegvalto/sebessegvalto_es_alkatreszei/sebessegvalto_tomitesei/kapcsolofedel_tomites_opel_f10_f13_f15_f17_36061 http://static.opelmuhely.com/descimg/thumbs/thumb_gieqgi25lhe1tdix21qbw3pjpzbtie.JPG ez ahonna elege rendesen foly az olaj Módosítva Február28, 2017 : Davidbarna Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Február28, 2017 Megoszt Elküldve Február28, 2017 (edited) 3 perce, Davidbarna írta: http://static.opelmuhely.com/descimg/thumbs/thumb_gieqgi25lhe1tdix21qbw3pjpzbtie.JPG ez ahonna elege rendesen foly az olaj Értem én, hogy honnan folyik. Ezért küldtem a linkeket. A rúdnál kell a szimmeringet cserélni, de ezt csak úgy lehet, hogy a fedelet leszedi az ember. Ott biztosan nem fog lejönni egyben az alakos tömítés. Ezért azt is meg kell venni. Béke Módosítva Február28, 2017 : HaPetya Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davidbarna Elküldve Február28, 2017 Megoszt Elküldve Február28, 2017 1 perc, HaPetya írta: Értem én, hogy honnan folyik. Ezért küldtem a linkeket. A rúdnál kell a szimmeringet cserélni, de ezt csak úgy lehet, hogy a fedelet leszedi az ember. Ott biztosan nem fog lejönni egyben az alakos tömítés. Ezért azt is meg kell venni. Béke Okes rendben koszonom szepen Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Március1, 2017 Megoszt Elküldve Március1, 2017 17 órája, Davidbarna írta: Sziasztok bocsi hogy ide irom ki van egy opel corsam b es folyik az olaj a kuplunk ero hengeribol mi let a probelma valaszotokat elore is koszonom. Amibe ez megy bele onnan folyik Ezt kell megcsinálnod! http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/90/valtorud__kulissza__szimering_csere Link to comment Megosztás: More sharing options...
SZG Elküldve Március10, 2017 Megoszt Elküldve Március10, 2017 On 2016. 04. 12. at 9:03, hemi írta: Szia! Sikerült megoldani? Hello hemi! Igen, azóta már majdnem biztos vagyok benne, hogy a következő 3 részes kuplungszettek jók hozzá: Borg&Back HKT1013 Westlake WOV012CSC LUK 620307533 Sachs 3000 990 141 Persze a Westlake nem az ajánlott kategória Üdv, Geri 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
SZG Elküldve Március10, 2017 Megoszt Elküldve Március10, 2017 Sziasztok! Tudna valaki ajánlani egy szerelőt, akinek van OP-COM-ja, látott már Easytronic-ot és lehet vele normálisan kommunikálni? Sok embernél jártam már és annál többel beszéltem telefonon, de nagyon gyanús és ellenszenves mondatok hangzottak el (voltak bőven kéretlen kiselőadások is). Egyébként működik a váltó. Napi használatban van az autó, de a váltások darabosak. Természetesen tisztában vagyok vele, hogy ez egy összetett rendszer, amelynek több fő komponensével is lehetnek problémák. Sokszor ezért is akarnak rajta szigorúan teljes generált végezni kb. 400 ezer forintos árajánlatokat adva.. (az autó értéke kb. 600 ezer forint). Szerintem egyébként csak a kuplung kopott valahol, mert érzeni, hogy néha nem emel ki rendesen vagy csúszik. Van szerelő, aki kicserélné nekem a kuplungot, de abban sem biztos, hogy rendelkezik a megfelelő szoftverrel a csere utáni újratanításhoz (ez lenne az OP-COM). Mások pedig azzal riogatnak, hogy pusztán a kuplung kicserélése a rendszer teljes felújítása nélkül egy nagyon veszélyes dolog.. Vauxhallos brit fórumokon meg weboldalakon írják, hogy a kuplung kopása miatt szoftveres utánállításra van szükség bizonyos időközönként, de a szerelők ezt a lehetőséget nem verik nagy dobra, hogy a sokkal nagyobb hasznot hozó kuplungcserét válassza a Zügyfél. Persze lehet, hogy néhény brit egy olcsó utánállítás lehetőségével szédíti azokat az elkeseredett Easytronic tulajdonosokat, akik már kaptak egy szép árajánlatot. Mivel a VW Lupo tipusnak van hasonló váltója és annál 30 ezer km-ként kell utánállítást végezni szoftveresen, ezért lehet, hogy egy Opel esetében is segíthet a kalibráció. Ezért kellene egy szerelő akivel lehet beszélni. Üdv, Geri Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Március21, 2017 Megoszt Elküldve Március21, 2017 Sziasztok Tudnátok vkit ajánlani Szombathely környékén, aki rendesen megnézne egy Corsát. A helyi (volt) Opel szerviz leszerepelt. Autó megy sárga lámpázik, erre ECUt cseréltek, utána is...... köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
hemi Elküldve Március23, 2017 Megoszt Elküldve Március23, 2017 @stirlitz Mi baja a gépnek? Mit nem tudtak megoldani? Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Március23, 2017 Megoszt Elküldve Március23, 2017 5 órája, hemi írta: @stirlitz Mi baja a gépnek? Mit nem tudtak megoldani? Igazán a tesómé a gép vagyis a nejéjé. Az volt az alapból, hogy leállt a boltnál aztán nem indult. A (opel) szerviz szerint az ECU ment tönkre. Kicserélték egy bontottra. Aztán most P1526 dobál, de megy. Lehet semmi köze az eredeti hibához, de én akkor se vinném "oda" vicca. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hemi Elküldve Március24, 2017 Megoszt Elküldve Március24, 2017 Ez lehet motorvezérlő hiba továbbra is.Lehet összefüggésben az ECU cserével. Szerintem érdemes lenne egy kört futni velük. Sajnos szervizt csak Budapesten és Pest megyében tudnék ajánlani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március24, 2017 Megoszt Elküldve Március24, 2017 22 órája, stirlitz írta: Igazán a tesómé a gép vagyis a nejéjé. Az volt az alapból, hogy leállt a boltnál aztán nem indult. A (opel) szerviz szerint az ECU ment tönkre. Kicserélték egy bontottra. Aztán most P1526 dobál, de megy. Lehet semmi köze az eredeti hibához, de én akkor se vinném "oda" vicca. Milyen motor van benne? Csak mert a hibakód azt jelzi, hogy a fojtószelep nem lett alaphelyzetbe állítva az ECU csere után, ami néhány motornál (Z10XE és Z12XE biztosan) elengedhetetlen. (Az elektronikus fojtószelepnek meg kell tanulnia a végállásokat ECU csere, de lehet hogy egy egyszerű akkusaru levétel esetén is, különben nem fog rendesen működni) Update: utánanéztem, valóban fojtószelep vagy ECU csere, illetve negatív akkusaru levétel esetén resetelni kell a fojtószelepet a következő motoroknál: Z10XE, Z12XE, Z18XE, Z18XEL és Z20LET. Ezt Op-Com-mal vagy Tech2-vel lehet megcsinálni, az elsőhöz nem feltétlenül kell szerviz sem, ha van otthon Op-Com-od, viszont vannak feltételei: legalább 85°C-os hűtőfolyadék hőmérséklet kell hozzá álló motor gázpedál alaphelyzetben ne legyen hibakód a rendszerben (tehát előbb törölni kell a P1526-ot és utána megcsinálni) valamint 11V-nál magasabb akkufeszültség 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Március27, 2017 Megoszt Elküldve Március27, 2017 Köszönöm szépen, megnézzük. On 2017. 03. 24. at 18:37, tgabika76 írta: Milyen motor van benne? Csak mert a hibakód azt jelzi, hogy a fojtószelep nem lett alaphelyzetbe állítva az ECU csere után, ami néhány motornál (Z10XE és Z12XE biztosan) elengedhetetlen. (Az elektronikus fojtószelepnek meg kell tanulnia a végállásokat ECU csere, de lehet hogy egy egyszerű akkusaru levétel esetén is, különben nem fog rendesen működni) Update: utánanéztem, valóban fojtószelep vagy ECU csere, illetve negatív akkusaru levétel esetén resetelni kell a fojtószelepet a következő motoroknál: Z10XE, Z12XE, Z18XE, Z18XEL és Z20LET. Ezt Op-Com-mal vagy Tech2-vel lehet megcsinálni, az elsőhöz nem feltétlenül kell szerviz sem, ha van otthon Op-Com-od, viszont vannak feltételei: legalább 85°C-os hűtőfolyadék hőmérséklet kell hozzá álló motor gázpedál alaphelyzetben ne legyen hibakód a rendszerben (tehát előbb törölni kell a P1526-ot és utána megcsinálni) valamint 11V-nál magasabb akkufeszültség Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Április23, 2017 Megoszt Elküldve Április23, 2017 Sziasztok! Tudom, hogy távgyógyítással nehezen megoldható probléma, de 5000 km alatt kb 1 liter hűtőfolyadék tűnik el a tartályból. Szivárgást egyik csőcsatlakozásnál sem találtam, viszont enyhén olajos a víz, a tágulási tartályon belülről barna kicsapódás látszik. Hengerfej tömítés? 154.000 km-nél ezt kicsit furcsállnám. Van valami más tipikus hibahely ahol keveredhet az olaj a vízzel? Az olaj jónak tűnik, téli mínuszokban volt csak egy kis kávé-habosodás, ami mostanában megszűnt. Z12XE Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április23, 2017 Megoszt Elküldve Április23, 2017 31 perce, Krajcso írta: Sziasztok! Tudom, hogy távgyógyítással nehezen megoldható probléma, de 5000 km alatt kb 1 liter hűtőfolyadék tűnik el a tartályból. Szivárgást egyik csőcsatlakozásnál sem találtam, viszont enyhén olajos a víz, a tágulási tartályon belülről barna kicsapódás látszik. Hengerfej tömítés? 154.000 km-nél ezt kicsit furcsállnám. Van valami más tipikus hibahely ahol keveredhet az olaj a vízzel? Az olaj jónak tűnik, téli mínuszokban volt csak egy kis kávé-habosodás, ami mostanában megszűnt. Z12XE Igazából passz, de találtam erről pár mondatot, amivel lehet érdemes foglalkozni: "A Z12XE/XEP motorok nagyon ritkán lesznek hengerfejesek, azt is mondhatnám, szinte soha. Viszont típushiba, hogy a vízpumpa mögött levő vezérműház tömítés tönkremegy így a hűtővíz le tud csorogni az olaj karterbe. Így elfogy a hűtővíz, az olaj felhígul (szint megemelkedik), kávés barna színű lesz." Azt már csak én teszem hozzá, hogy az olajból a víz eltávozik melegen, így a szint emelkedés nem törvényszerű. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Április26, 2017 Megoszt Elküldve Április26, 2017 On 4/23/2017 at 17:25, zotya975 írta: Igazából passz, de találtam erről pár mondatot, amivel lehet érdemes foglalkozni: "A Z12XE/XEP motorok nagyon ritkán lesznek hengerfejesek, azt is mondhatnám, szinte soha. Viszont típushiba, hogy a vízpumpa mögött levő vezérműház tömítés tönkremegy így a hűtővíz le tud csorogni az olaj karterbe. Így elfogy a hűtővíz, az olaj felhígul (szint megemelkedik), kávés barna színű lesz." Azt már csak én teszem hozzá, hogy az olajból a víz eltávozik melegen, így a szint emelkedés nem törvényszerű. Sajnos úgy néz ki, ez lesz itt is a helyzet.. Valahogy mindig az a tömítés szivárog, ami legbelül van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április26, 2017 Megoszt Elküldve Április26, 2017 Just now, Krajcso írta: Sajnos úgy néz ki, ez lesz itt is a helyzet.. Valahogy mindig az a tömítés szivárog, ami legbelül van. Vezérlést kell bontani hozzá, vagy elég a fedelet levenni? A képen annyira nem tudom beazonosítani melyik tömítés az. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Április26, 2017 Megoszt Elküldve Április26, 2017 (edited) 5 órája, zotya975 írta: Vezérlést kell bontani hozzá, vagy elég a fedelet levenni? A képen annyira nem tudom beazonosítani melyik tömítés az. http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/16/185/3386/35642/ A 12-essel jelölt tömítésről van szó. Képekről nehéz megállapítani, de talán ki lehet játszani a tömítést a lánc alól. Bár a feszítő eléggé útban van. http://i1087.photobucket.com/albums/j463/bade929rr/IMG_3121.jpg Viszont lehet lámaság a kérdés, de ha összejelölöm a láncot a 3 fogaskerékkel, akkor simán vissza tudom tenni a tömítés cseréje után, oda ahol volt, nem? Vagy mindenképp vezérlés rögzítő készlet is kell hozzá? Módosítva Április26, 2017 : Krajcso Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április26, 2017 Megoszt Elküldve Április26, 2017 6 órája, Krajcso írta: http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/16/185/3386/35642/ A 12-essel jelölt tömítésről van szó. Képekről nehéz megállapítani, de talán ki lehet játszani a tömítést a lánc alól. Bár a feszítő eléggé útban van. http://i1087.photobucket.com/albums/j463/bade929rr/IMG_3121.jpg Viszont lehet lámaság a kérdés, de ha összejelölöm a láncot a 3 fogaskerékkel, akkor simán vissza tudom tenni a tömítés cseréje után, oda ahol volt, nem? Vagy mindenképp vezérlés rögzítő készlet is kell hozzá? Nem látom tisztán a képeken, hogy az a rögzítő háromszög ott fent a lánc alatt, csak a láncot fogja hogy ne lógjon be vagy a kerekeket is megtámasztja? Mert ha az utóbbi akkor lehet azért kell, mert nincs "nyugalomban" a vezérműtengely ebben a pozícióban ( a 8 szelepesnél abban van) és valamelyik szelep-rugó elmozdítaná ha leveszed a láncot.Amúgy nem látom akadályát hogy levedd és visszarakd ugyanoda. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cipi Elküldve Május1, 2017 Megoszt Elküldve Május1, 2017 Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni,hátha valamelyikőtök találkozott hasonló jelenséggel! Adott egy Corsa C 2002 z14xe,hidegen indítva hibátlan!Mire bemelegszik felvillan a szerviz lámpám és vész üzemmódba áll át.Diagnosztikán az elektromos gázpedálnál jelez hibát illetve a fojtószelep vész üzemmódba állását jelzi még. Kicseréltették velem a pedált,nem tűnt el a hiba,majd a fojtószelep házat is,de a hiba még mindig jelentkezik. Mivel gyanús,hogy hidegen minden alkalommal tökéletesen fut, a hőgombára gyanakodtunk,bele néztünk egyet próbára de azzal sincs semmi változás.Gyújtást néztük,rendben. Villamossági problémákat is kizárnánk mert akkor hidegen is kellene jelntkezni,de semmi! Kerném, ha valakinek van valami ötlete vagy volt már hasonló panasza az jelezzen!Köszönöm a segítségeket előre is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts