Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Üdv!

A következő problémám van: Adott egy C corsa, alapjáraton dadogó motorra, 500 körüli fordulattal, mintha nem menne egy henger.

Pörögni nehezen pörög fel a motor, és hát ereje sem sok természetesen

A szerelő szerint nincs kompresszió a 2. hengerben, a többi okés. Feltételezése szerint az egyik szívó szelep eléghetett, és nem zár, amiatt van a hiba.

Erre a történetre 100.000Ft ot mondott, de ha esetleg a láncot is kell cserélni, akkor kb 150.000,

Az autóban 65.000km van, nagyon keveset használt, rövid távokat ment eddig (após gépe...)

Létezik, hogy ez tényleg ennyiből lehet megcsinálni?

  • 2 weeks later...
Elküldve
  On 2014. 06. 04. at 7:16, bognor írta:

Üdv!

A következő problémám van: Adott egy C corsa, alapjáraton dadogó motorra, 500 körüli fordulattal, mintha nem menne egy henger.

Pörögni nehezen pörög fel a motor, és hát ereje sem sok természetesen

A szerelő szerint nincs kompresszió a 2. hengerben, a többi okés. Feltételezése szerint az egyik szívó szelep eléghetett, és nem zár, amiatt van a hiba.

Erre a történetre 100.000Ft ot mondott, de ha esetleg a láncot is kell cserélni, akkor kb 150.000,

Az autóban 65.000km van, nagyon keveset használt, rövid távokat ment eddig (após gépe...)

Létezik, hogy ez tényleg ennyiből lehet megcsinálni?

Nálunk is kiderült a hiba, és annak oka is.

A hibát az okozta, hogy apóspajtás bár tényleg 5000 km-el korábban cserélt olajat, de azt utoljára 4 éve tette...

Az olaj már annyira sűrű volt, hogy rátapadt a szelepekre és emiatt nem zártak rendesen. Az olajszűrő be volt horpadva, annyira dolgozott csóri olajszivattyú. Szerencsére nem kellett megbontani (még...) a motort, át lett mosva, kapott új olajat, és most szépen megy. Kérdés, hogy hosszú távon mit okozott neki ez az olaj...

Elküldve
  On 2014. 06. 22. at 9:44, corsac-s írta:

Budapesten vagy pest megyében hol építenének be klímàt az autóba utólag, és kb mennyiért?

Nem tudom mennyiért, de szinte biztos, hogy nem éri meg.

Anno az F astra topicban volt ez téma, párszor ki lett elemezve..

A G astrámban volt klíma, nem sokszor használtam.

Ha nagyon kell, inkább cserélj autót.

Elküldve

Tisztelt márkatársak! Segítsetek nekem, kérlek! Egy 2003-as C Corsám van. Létezik valahol a neten letölthető formátumban valami féle részletes szerelési útmutató? Természetesen nem olyanra gondolok, hogy hol és hogyan kell feltölteni az ablakmosó tartályt, hanem pl. hogyan, milyen lépésekben kell teszem azt fékbetéteket cserélni.

Elküldve
  On 2014. 07. 01. at 9:49, seibon írta:

Mantec!

Az általad belinkelt oldalakról le is lehet tölteni a szerelési könyvet, csak én vagyok bamba és nem találom?

Letölteni nem lehet, csak megvásárolni, itt letöltési linket nem fogsz találni, maximum privátban ad valaki.

Elküldve

T seibon!

A hivatkozott oldal könyvesbolt.

Az olyan hely, ahol papír alapú adathordozót lehet vásárolni. A fogyasztói ár jelölés erre utal.

Elküldve

Mantec.

A megvásárolható könyveket észre vettem, azonban - ahogyan azt írtam - nekem letölthető formátumú szerelési könyvre lenne szükségem, ahogyan az több más márka esetében is létezik. Minden esetre köszönöm a segítséget.

Egyben szeretném megkérdezni, hogy privátban lenne-e kedves valaki javasolni valamilyen megoldás?

Elküldve

Sziasztok!

Megtalálták a problémát: Twinport szenzor (szívósorban, kivehető). Kapni nem lehet, gyári száma nincs (hogy együtt kelljen a szívósorral megvenni).

Tudnátok segíteni, honnan szerezhetnék egyet????

Kösz!

üdv ics

  On 2014. 06. 03. at 11:27, BoyGeorge írta:

Sziasztok!

Lenne egy problémám Corsa C (Z10XEP)-vel kapcsolatosan. Story: a sárga villáskulcs korábban elkezdett égni a műszerfalon. Szakszervízben vizsgáztattam az autót, ott kiolvasták a hibát és közölték, hogy a szívósorban van egy szenzor, ami elromlott, külön cserélni nem lehet, közölték, hogy a szívósor ára 420 ezer körül mozog...

Az autó eközben semmit sem produkált, megy, normálisan fogyaszt, tehát semmi.

Később szerelőmhőz elvittem, ott azt olvasták ki, hogy a pillangószeleppel van a hiba, bontottra kicserélték, a villáskulcs kialudt, majd kb. 1,5 hónap elteltével ismét felvillant. Az autó továbbra sem mutat semmi különöset menet közben.

Kivillogtatva az 560-as hibakódot írta ki (visszatettem a "régi" pillangószelepet, azzal is az 560-as hibakód jött elő).

Aztán egy ELM 327-es OBD 2-es kiolvasóval a kód törlésre került, a sárga villáskulcs néhány másodpercre kialudt, majd ismét felvillant. Ezek után viszont a kivillogtatással már csak kétszer villan a jel, valószínűleg a hibakód: 2.

Kérlek tisztelettel Titeket, hogy amennyiben lenne esetleg valami ötlet ezzel kapcsolatosan, írátok meg!

Előre is köszönöm.

üdv ics

  • 4 weeks later...
Elküldve
  On 2014. 07. 31. at 12:03, Surda812 írta:

Sziasztok help 1.2 láncoson nincs olajnyomás.Ha valaki tudna segíteni megköszönném.

Nézd meg az olajnyomás gombát a blokkban, hogy járó motornál zárja-e az áramkört, ha nem akkor ő a baj, ha igen akkor valószínűleg szivattyú hiba.

Elküldve
  On 2014. 07. 31. at 13:25, Davee írta:

Nézd meg az olajnyomás gombát a blokkban, hogy járó motornál zárja-e az áramkört, ha nem akkor ő a baj, ha igen akkor valószínűleg szivattyú hiba.

Szia ezen már tulvagyunk.Pumpa leszedve,kimenöre rákötöttem egy órát és simán van 4-5 bár de jobban nem erőltettem.Még szétszedés előtt nagyon hangos lett mikor kigyulladt a lámpa.Lehetséges hogy a hengerfejtömítés vagy a főtengelycsapágy a bajos?

Elküldve
  On 2014. 07. 31. at 14:29, Surda812 írta:

Szia ezen már tulvagyunk.Pumpa leszedve,kimenöre rákötöttem egy órát és simán van 4-5 bár de jobban nem erőltettem.Még szétszedés előtt nagyon hangos lett mikor kigyulladt a lámpa.Lehetséges hogy a hengerfejtömítés vagy a főtengelycsapágy a bajos?

Gombát is megnéztétek?

Tömítés max akkor okoz gondot, ha kiszakadt és netán benyomná valahová az olajat, de ilyesmivel még nem találkoztam.

Elküldve
  On 2014. 07. 31. at 15:48, Davee írta:

Gombát is megnéztétek?

Tömítés max akkor okoz gondot, ha kiszakadt és netán benyomná valahová az olajat, de ilyesmivel még nem találkoztam.

Szerintem a gomba jó kell hogy legyen mert nincs fél éves és nagyon felhangosodott a motor.Nem mertem kínozni nehogy nagyobb legyen a kár.Nagyon bíztam benne hogy a pumpa lesz a rossz ezért nem tudom merre tovább.Atoll tartok főtengelyes lett.

Elküldve
  On 2014. 07. 31. at 15:53, Surda812 írta:

Szerintem a gomba jó kell hogy legyen mert nincs fél éves és nagyon felhangosodott a motor.Nem mertem kínozni nehogy nagyobb legyen a kár.Nagyon bíztam benne hogy a pumpa lesz a rossz ezért nem tudom merre tovább.Atoll tartok főtengelyes lett.

Én azért megmérném, biztos, ami biztos, mielőtt szét van bontva a motor.

Ha nem a gomba akkor olaj leenged, teknő le és szemügyre kell venni.

Elküldve
  On 2014. 07. 31. at 18:28, Davee írta:

Én azért megmérném, biztos, ami biztos, mielőtt szét van bontva a motor.

Ha nem a gomba akkor olaj leenged, teknő le és szemügyre kell venni.

Ott tartok hogy ezek már megvannak most jön a hengerfej leszedés aztán látjuk mizu.Olajban nem volt semmi remélem kézzelfogható nyoma lesz,hogy mi a baja.Köszi a segítséget és szívesen fogadom továbbra is az ötleteket.Mindenesetre megírom a fejleményeket.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

5000km-rel ezelőtt márka szervizben lecseréltettem az olajat a corsámba 10w 40-re (ezzel járt eddig is csak Mobil-lal). Azóta hangosabban jár a motor, jobban hallatszik a láncos hangja meg van egy kis öblös mély hangja is alapjáraton. Ez lehet a 10w40-es gm olajtól, esetleg túl híg volna bele, mondták hogy 10w40-es és 10w 40-es olaj között van különbség. Picit jobban is eszi ezt az olajat, a fogyasztása meg úgy veszem észre nem változott, talán javult is egy picit. Véleményetek?

Elküldve
  On 2014. 08. 12. at 11:47, corsac-s írta:

Sziasztok!

5000km-rel ezelőtt márka szervizben lecseréltettem az olajat a corsámba 10w 40-re (ezzel járt eddig is csak Mobil-lal). Azóta hangosabban jár a motor, jobban hallatszik a láncos hangja meg van egy kis öblös mély hangja is alapjáraton. Ez lehet a 10w40-es gm olajtól, esetleg túl híg volna bele, mondták hogy 10w40-es és 10w 40-es olaj között van különbség. Picit jobban is eszi ezt az olajat, a fogyasztása meg úgy veszem észre nem változott, talán javult is egy picit. Véleményetek?

Én 5W 40 Castrolt használok a 2001-es Corsámba, és nem túl híg, nem eszi abszolút az olajat, nincs hangja. A GM-es olajról nem hallottam sok jót.

A láncos hang vagy hidrotőkés hang esetén végig kell gondolni, nem szükséges e a lánccsere-vízpumpa csere, és az olajcserék időintervalluma is nagyban befolyásolja a "hangokat".

Én mindenesetre mindig teszek bele "nem tescos" motor rendszer tisztító adalékot 12.000 km körüli olajcsere előtt, szépen átöblíti, tisztítja az egész rendszert.

Fogyasztása az enyémnek klíma nélkül a Z12XE motor 4,5 - 5,5 liter között szerepel mindenféle használat mellett (városban kis távolságon, autópályán hosszú távon, falvak között mellékutakon).

Elküldve

T corsac-s!

"... 10W-40 ..."

A gyártóművi olajkövetelményt egyik 10W-40-s motorolaj sem teljesíti.

Ilyen motorolaj nem való GM (Opel) motorba.

Elküldve

Tisztelt Mantec! 2001-es a corsam 1.2-es. a könyve szerint 5w40 és 10w 40 is használható. Ha megnézed az opel honlapját 4+ szervízakcióban is van 10 w 40 es Olajcsere, példaként astra g-t(!) hoznak. Kérlek javíts ki ha rosszul tudom ,de ezt az előírást késöbb hozták és valóban a legújabb opelekbe csak ennek megfelelő olajat szabad hasznàlni. aláírom h ártani nem fog a régebbi tipusokban sem a használata, de nem feltétel. szervízakcióban cseréltettem le az enyémbe az olajat, annyira nem vàlt be, a hangosabb motor miatt, maradok a mobil-nál, de emiatt most nem cserélem le, megvàrim a 10e km végét.

Elküldve

T corsac-s!

A GM (Opel) a 2001-s modellévtől (2000. szeptember) vezette be a Z-vel (Z12XE) kezdődő motoroknál a GM-LL-A-025 benzines, GM-LL-B-025 dízel (diesel) olajkövetelményt.

Hogy Te hogy jutottál elavult adatokat tartalmazó felhasználói kézikönyvhöz, azt nem tudom.

"... opel honlapján ..."

És szerepel egy csillag (*) is.

És a csillag magyarázata is a lap alján: ahol ez a követelmény.

A Te motorodba nem való az említett motorolaj.

Elküldve

Kedves Mantec!

Az információk a kocsi kézikönyvéből származnak amit adtak hozzá gyárilag, az autónak nem én vagyok az első tulajdonosa, de vezetett szervizkönyvvel rendelkezik, ahol végig 10w 40-es olaj lett bele téve még 2007(!)-ben is márkaszervizben. Mivel ahogy említetted ez az olaj nem bele való, akkor a márkaszervizben rosszul csinálták volna?!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.