Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

Üdv, mindenkinek!

Azután érdeklődnék, hogy tud-e valaki Tiszaújváros környékén (kb. 50 km-es körben) olyan, megbizható , lelkiismeretes szakit aki érdemben hozzá tud szólni egy G-astrához. Elsősorban motor témában.

Ha esetleg ismertek ilyet , küldjetek címet!

Kösz!

Link to comment
Megosztás:

Üdv, mindenkinek!

Azután érdeklődnék, hogy tud-e valaki Tiszaújváros környékén (kb. 50 km-es körben) olyan, megbizható , lelkiismeretes szakit aki érdemben hozzá tud szólni egy G-astrához. Elsősorban motor témában.

Ha esetleg ismertek ilyet , küldjetek címet!

Kösz!

Ha leírnád "újoncként" hogy gond van e a vassal vagy csak szervíz kellene, lehet a problámara tudjuk a megoldást, így nem kell külön szakit keresni...:lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv, mindenkinek!

Azután érdeklődnék, hogy tud-e valaki Tiszaújváros környékén (kb. 50 km-es körben) olyan, megbizható , lelkiismeretes szakit aki érdemben hozzá tud szólni egy G-astrához. Elsősorban motor témában.

Ha esetleg ismertek ilyet , küldjetek címet!

Kösz!

Írj Szabot-nak Privát üzenetet. Ugyan Polgáron lakik, de újvárosban melózik.

Szerintem lehet tud ajánlani valakit. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Miért van az, ha reggel vagy hoszabb állás után indítom a gépet a fordulat felpörög 1400-1500 rpm körül, aztán egy kis melegedés után visszaáll rendesen.

Ha hidegebb van reggel, akkor csak 1200 rpm -ig megy fel és visszaáll pár perc után.

Ez tipikus?

Nem zavaró igazából, de más autóknál nem tapasztaltam, viszont több Opel tulajdonostól is hallottam ugyanezt.

Lehet ezen változtatni??

Link to comment
Megosztás:

Miért van az, ha reggel vagy hoszabb állás után indítom a gépet a fordulat felpörög 1400-1500 rpm körül, aztán egy kis melegedés után visszaáll rendesen.

Ha hidegebb van reggel, akkor csak 1200 rpm -ig megy fel és visszaáll pár perc után.

Ez tipikus?

Nem zavaró igazából, de más autóknál nem tapasztaltam, viszont több Opel tulajdonostól is hallottam ugyanezt.

Lehet ezen változtatni??

Nem értem, mi a gond... ez így természetes működés.

Link to comment
Megosztás:

Nem értem, mi a gond... ez így természetes működés.

A magas rpm zavar egy kicsit, miért van az ,hogy néha elegendő neki 1000-1200 fordulat és van amkior 1500??

Mitől függ?

Miért megy így fel?

Eléggé sokféle autót vezettem már, de egyik sem emel ekkorát a fordulaton hideg indításnál (pl. hogy a német márkánál maradjunk: Polo, Bora)

Link to comment
Megosztás:

Szeretném megérdezni, ha még soha semmi probléma nem volt az AGR - szeleppel érdemes-e leszereni és kitisztítani, vagy ez bonyolult művelet?

Nem azért érdekel mert szerelhetnékem van, mindössze azért mert az autóm 7 éves lesz és gondolom ennyi idő alatt azért már rakódott e benne egy s más...

Sokat hallani arról,hogy ha ez a szelep eltömődik hajlamos az autó rángati és ez addg is fajulhat míg egyszer csak megáll.

Nos ennek szeretnék én elébe menni. :lol:

Továbbá ha leszedem róla a elektomos csatit (a szerelés végett) tárol -e hiba kódot?

A másik kérdésem a direktszűrők vagy inkább a betétszűrők használatához kapcsolódna: melyik a jobb?

Tudom miről van szó, láttam is mindkettőt, de nem tudom melyik lehet a hatékonyabb?

Sokan a szűrők légáteresztő képességét hozzák fel érvül, azaz lényegesen nagyobb mennyiségű levegőt tud átáramoltatni a motorhoz, mint a hagyományos paír szűrők.

Több levegő-jobb égés-jobb pörgősebb motor?? A gyakorlatban is? :lol:

Itt azért én komolyabb szűrőkre gondolok (pl. K & N ), - nem a pár ezer forintos gagyikra.

Link to comment
Megosztás:

Érdemesnek érdemes, ha éppen nincs más dolgod. Ha nem adsz rá gyújtást, nem lesz hibakód. :lol:

Csakis betétszűrő, ha nem tudod lefalazni a motortól a direktszűrőt. Ha meleg levegőt szív a motor

mellől, akkor csökken a teljesítmény.

Valóban hatékonyabb a friss levegő szállítása a motornak? itt most a szűrő légáteresztő tulajdonságára gondolok elsősorban.

Lehet ezt érezni a motoron (gyorsítások, nyomaték) ? :lol:

Leírnád egy pár mondatban hogyan kell szét-ill. összeszerelni az AGR -szelepet, esetleg van -e vmi trükk?? :lol:

Köszi előre is!!

Link to comment
Megosztás:

Nem lesz több lóerős a motor egy ilyen szűrőtől, max kicsit dinamikusabbnak érzed bizonyos fordulatokon.

Hátránya, hogy sokszor kell tisztítani, és drága hozzá a tisztító szett.

Az AGR szelepet két torx csavar fogja, de szerintem ha még nem fogtál a kezedben sokszor szerszámot,

akkor inkább ne egyedül állj neki, mert sokat lehet szívni vele. A tisztítása legjobban úgy megoldható, ha

éjszakára beáztatod féktisztítóba, vagy brigéciolba. Aztán másnap még jól átmosod vele. Ennyi. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem lesz több lóerős a motor egy ilyen szűrőtől, max kicsit dinamikusabbnak érzed bizonyos fordulatokon.

Hátránya, hogy sokszor kell tisztítani, és drága hozzá a tisztító szett.

Az AGR szelepet két torx csavar fogja, de szerintem ha még nem fogtál a kezedben sokszor szerszámot,

akkor inkább ne egyedül állj neki, mert sokat lehet szívni vele. A tisztítása legjobban úgy megoldható, ha

éjszakára beáztatod féktisztítóba, vagy brigéciolba. Aztán másnap még jól átmosod vele. Ennyi. :P

Az autót már eléggé sokszor és sok helyen bontottam szét és raktam össze ill. cseréltem dolgokat és teljesen egyedül.

Műszaki végzettségű vagyok, nem gond a szerelés, de szívesen fogadok tanácsot mindig a tapasztalt emberektől, innen is sokat lehet tanulni. :lol:

Nos ezért kérdezem meg ha nem gond, hiszen így már nem teljesen ismeretlen a művelet :lol:

Mit értel az alatt, hogy "sokat lehet szívni vele" ??

Ránézésre nem egy bonyolult szerkezet...... vagy olyan a belseje, hogy könnyen szétugrik, esetleg fordítva, vagy rosszul is össze lehet rakni??

Előre is köszi :lol:

Link to comment
Megosztás:

Magát a szelepet nem tudod szétszedni, így ilyen veszélye nincs.

Igazából a kiszerelés, beszerelés lehet szívás, ha olyan helyen van (3 féle szívósorral készült

ez a motor :lol: ).

Ha szemben állok az autóval a motor müanyag boritása mögött (kicsit alatta) jobb oldalt található, én legalábbis erre gyanakszom, de javíts ki ha tévedek. (X16XE....)

Első látásra nem tűnik bonyolultnak, viszonylag könnyen hozzáférhető. :lol:

Olvastam itt a fórumon azt hiszem Te írtad annó, hogy sokat szívtatok ezzel a szeleppel és a vége az lett, hogy kiiktattad

(lezártad egy fémlemezzel).

Érdemes ezt esetleg akkor is megtenni ha még jó a szelep, vagy ne bántsuk??

Köszi a hasznos infókat!! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Igen, az lesz az. 5 vezetékes csati megy rá.

Ha könnyen hozzáférhető, akkor neked a "csiga" szívósorod van. :lol:

Lezárásnál érdemes figyelembe venni, hogy utána nem biztos hogy átmegy zöldkártyán,

és hosszú lejtőkön motorféknél előjöhet a sárga lámpa is. Ez hibát nem okoz, csak jelzi

hogy valami nem klappol a vákummal (nem érzi nyitva a szelepet a map szenzor).

Viszont előnye, hogy a motor jóval dinamikusabb lesz, részterhelésen is rögtön harap.

Link to comment
Megosztás:

Igen, az lesz az. 5 vezetékes csati megy rá.

Ha könnyen hozzáférhető, akkor neked a "csiga" szívósorod van. :P

Lezárásnál érdemes figyelembe venni, hogy utána nem biztos hogy átmegy zöldkártyán,

és hosszú lejtőkön motorféknél előjöhet a sárga lámpa is. Ez hibát nem okoz, csak jelzi

hogy valami nem klappol a vákummal (nem érzi nyitva a szelepet a map szenzor).

Viszont előnye, hogy a motor jóval dinamikusabb lesz, részterhelésen is rögtön harap.

Tetszenek ezek az apró trükkök :lol: :lol:

Ha lezárom, bármikor vissza lehet nyitni a lemezke kivételével? azaz visszaállítható az eredeti állapot?

A hibakód (ami néha előjöhet , sárga lámpa visszajelzés) , mindig világítani fog? tárolódik? , vagy csak szakaszosan jelentkezik?

Belinkelnéd nekem a leírást, hogy ne keresgéljem újra?

Köszi!! :lol:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igen, visszaállítható az eredeti állapot.

Leírás nem kell, csak annyi a lényeg, hogy egy vékony lemezből kivágod a talpmintát

a szelephez, és azon csak a rögzítőcsavarok helyét lyukasztod.

A hibakód csak néha jelentkezik, tárolja, de nem mindig világít utána a sárga lámpa.

Link to comment
Megosztás:

Észrevettem, hogy váltáskor a 2 -es fokozatba húzáskor a váltókar néha kissé nehézkes.

Csak ebbe a fokozatba és nem mindig "akadozik". :lol:

Tud vki. vmi. tippet erre??

Gondoltam a rudazatra, esetleg a gömbcsuklók kenésére.

Esetleg lehet rajta vmit. finomítani vagy állítani, vagy van vmi "tipikus" dolg ami megkophat ilyenkor?

Több astrás ismerősömtől is hallottam már....

Link to comment
Megosztás:

Hali,

ilyen jellegű probláma nálam is fenn áll..az egész úgy kezdődött, hogy az 5.-be rakásnál súrlódott a váltó gumija és ezen állítottunk, azóta az 5. jó, csak a 2. fokozatot veszi nehezebben --> beállítás kérdése szerintem...

OK!

De, hol és mit?? :lol:

Link to comment
Megosztás:

A csavart (torx) csak alulról lehet elérni...a váltóból megy a motor felé egy tengely, ami ezzel a bilincses szerkezettel kapcsolódik.

A pontos helyét sajna nem tudom jobban elmagyarázni, mert én a kocsiban ültem, a cimbi meg szerelte...

Figyelni kell arra hogyha kilazítod, hogy a váltókar ne nagyon mozduljon el a helyéről, mert akkor kell még rá szánni egy kis időt mire megtalálod a pontos seb. fokozatokat... :lol:

Link to comment
Megosztás:

A csavart (torx) csak alulról lehet elérni...a váltóból megy a motor felé egy tengely, ami ezzel a bilincses szerkezettel kapcsolódik.

A pontos helyét sajna nem tudom jobban elmagyarázni, mert én a kocsiban ültem, a cimbi meg szerelte...

Figyelni kell arra hogyha kilazítod, hogy a váltókar ne nagyon mozduljon el a helyéről, mert akkor kell még rá szánni egy kis időt mire megtalálod a pontos seb. fokozatokat... :lol:

Ezt értem de mit tudok így állítani és hogyan?? :lol:

Link to comment
Megosztás:

A csavar meglazításával a váltókar "szabadon" mozog mindkét irányba --> ha a 2. fokozat azért akad, mert nem találja a "megfelelő" helyét, akkor egy kicsit jobbara vagy balra mozdítással (meglazított csavar, majd meghúz a mozdítás után) meg lehet találni a megfelelő pozícióját... ha így teszel vvégig kell majd próbálni a többi fozatot is...

Viszont ha azért akad, mert elkopott akkor nem tehetsz így érte semmit.

(a 2. fokozat szinkrongyűrűje van a legtöbbet használva, ezért az kopik a legjobban)

Link to comment
Megosztás:

A csavar meglazításával a váltókar "szabadon" mozog mindkét irányba --> ha a 2. fokozat azért akad, mert nem találja a "megfelelő" helyét, akkor egy kicsit jobbara vagy balra mozdítással (meglazított csavar, majd meghúz a mozdítás után) meg lehet találni a megfelelő pozícióját... ha így teszel vvégig kell majd próbálni a többi fozatot is...

Viszont ha azért akad, mert elkopott akkor nem tehetsz így érte semmit.

(a 2. fokozat szinkrongyűrűje van a legtöbbet használva, ezért az kopik a legjobban)

Nem gondolnám, hogy szinkron mert csak néha nehézkes a 2 -es, túlnyomó részt sima a váltás, olyat pedig soha nem csinált, hogy nem lehetne kapcsolni, (és nincs benne sok km.)

Ezért gondoltam, hogy esetleg a rudazat, vagy ott vmi gömbcsukló vagy hasonló.

Több autónál tapasztaltuk már, hogy ezen alkatrészek cseréje után a váltó úgy járt, mint újkorában....

Ezért gondolok itt is erre, csak nem tudtam hová kell nyúlni, vagy mi az amit ilyenkor cserélnek??

Nálad mit jelentett, hogy váltáskor súrlódott a "gumihoz".....??

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.