Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni tőletek.

A lambdaszondát ki kell cserélni a kocsimon mett elment a fűtőkör. Azt már tudom hogy a legoccob kínait senki nem ajánlja. De a drágábbakra ( 40/50 ezer) most nincs zseton. Van Bosal universalis csatlakozó nélkül 20 ezerért. Erröl mi a tapasztalatok?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Lenne egy kis észrevételem: a gyári rádió gombjainak háttérvilágítása (bekapcsolt állapotban) csak akkor megy ha fel van kapcsolva az autó világítása? Tehát rendben van az, ha teszem azt este bekapcsolom (de nem megy a világítás, pl. mert várakozom) , akkor a gombok nem világítanak (csak a a központi kijelző ill. a kormány gombai)?

Kinek-miként mükszik ez a kérdéskör?

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Lenne egy kis észrevételem: a gyári rádió gombjainak háttérvilágítása (bekapcsolt állapotban) csak akkor megy ha fel van kapcsolva az autó világítása? Tehát rendben van az, ha teszem azt este bekapcsolom (de nem megy a világítás, pl. mert várakozom) , akkor a gombok nem világítanak (csak a a központi kijelző ill. a kormány gombai)?

Kinek-miként mükszik ez a kérdéskör?

Sztem a felkapcsolt világításhoz nincs köze,nekem Car 400 ha bekapcsolom a háttérvilágítás megy :icon1: függetlenül mindentől

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Lenne egy kis észrevételem: a gyári rádió gombjainak háttérvilágítása (bekapcsolt állapotban) csak akkor megy ha fel van kapcsolva az autó világítása? Tehát rendben van az, ha teszem azt este bekapcsolom (de nem megy a világítás, pl. mert várakozom) , akkor a gombok nem világítanak (csak a a központi kijelző ill. a kormány gombai)?

Kinek-miként mükszik ez a kérdéskör?

Nekem a CDR500 mindig világít, ha be van kapcsolva. Függetlenül a lámpától. Viszont az erőssége függ a műszerfal világítás erősség állítótól. Ha le van kapcsolva a lámpa, akkor erősebben világít.

Ha felkapcsolom, akkor pedig a beállításnak megfelelően.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sztem a felkapcsolt világításhoz nincs köze,nekem Car 400 ha bekapcsolom a háttérvilágítás megy :icon1: függetlenül mindentől

Nekem a CDR500 mindig világít, ha be van kapcsolva. Függetlenül a lámpától. Viszont az erőssége függ a műszerfal világítás erősség állítótól. Ha le van kapcsolva a lámpa, akkor erősebben világít.

Ha felkapcsolom, akkor pedig a beállításnak megfelelően.

Köszönöm Uraim a segítséget! Akkor nálam valami nem "kerek"... Hétfőn megkeresem az autóelektronikai szerelésekhez értő ismerősöm és elkezdem zaklatni az üggyel és meggyőzőm arról, hogy Ő ezt mennyire szeretné nekem megnézni/megjavítani...

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm Uraim a segítséget! Akkor nálam valami nem "kerek"... Hétfőn megkeresem az autóelektronikai szerelésekhez értő ismerősöm és elkezdem zaklatni az üggyel és meggyőzőm arról, hogy Ő ezt mennyire szeretné nekem megnézni/megjavítani...

Hát, el lettem hajtva, mondván ez így gyári...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudnátok valami okosat mondani, hogy mi okozhatja ezt a (injektorok és hidrotőkék csettegésén túli :) ) fémes morgást?

Hideg-meleg motornál egyaránt jelen van, fordulat függvényében változik. Eddig a motor teljesítményében, olaj- és ü.anyagfogyasztásban semmi kirívót nem produkált, hibakódot sem dobott ki. Motorkód: z16xe.

Remélem a videó csak az én xar kis gépemen szaggat ennyire... <_<

Előre is köszönök minden hozzászólást!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Csak 15 oldalt olvastam vissza, elnézést előre is a lerágott kutyacsont kérdésért. :) X16XEL olajfogyasztás... :icon10: Úgy néz ki, hogy 1000 km alatt eltűnik a 0,8 liter olaj kb., semmi kékes füst nincs. 10W-40 mobil olaj van benne. Hallottam már mindenfélét, hogy rakjál bele 15W-40et, ne mobil hanem Castrol, GM olajat, Én ezekben nem hiszek. Kérdezném, hogy a szelepszár szimering csere után kinek, hogy javult a helyzet és kb. mennyit?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Csak 15 oldalt olvastam vissza, elnézést előre is a lerágott kutyacsont kérdésért. :) X16XEL olajfogyasztás... :icon10: Úgy néz ki, hogy 1000 km alatt eltűnik a 0,8 liter olaj kb., semmi kékes füst nincs. 10W-40 mobil olaj van benne. Hallottam már mindenfélét, hogy rakjál bele 15W-40et, ne mobil hanem Castrol, GM olajat, Én ezekben nem hiszek. Kérdezném, hogy a szelepszár szimering csere után kinek, hogy javult a helyzet és kb. mennyit?

Köszi.

Szia

szimering csere már kevés lessz!+. olajlehúzógyürű csere lenne az igazi! elöszőr szimering az olcsobbik megoldás, ha az kevés akkor jöhet a gyürű csere!! az nem lessz olcsó.+ ezekhez még hozzájönnek a tömitések,+munkadij

szimering:

https://cromax.hu/110000000-motor/110620000-hengerfej-es-alkatreszei/110620340-hengerfej-tomitesei/142176-szelepszar-szimering-opel

gyűrű:

https://cromax.hu/opel/astra-g-1998-2009-/110000000-motor/110630000-motorblokk-es-alkatreszei/110630501-dugattyu-alkatreszei/?limitstart=0

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Csak 15 oldalt olvastam vissza, elnézést előre is a lerágott kutyacsont kérdésért. :) X16XEL olajfogyasztás... :icon10: Úgy néz ki, hogy 1000 km alatt eltűnik a 0,8 liter olaj kb., semmi kékes füst nincs. 10W-40 mobil olaj van benne. Hallottam már mindenfélét, hogy rakjál bele 15W-40et, ne mobil hanem Castrol, GM olajat, Én ezekben nem hiszek. Kérdezném, hogy a szelepszár szimering csere után kinek, hogy javult a helyzet és kb. mennyit?

Köszi.

Szia

szimering csere már kevés lessz!+. olajlehúzógyürű csere lenne az igazi! elöszőr szimering az olcsobbik megoldás, ha az kevés akkor jöhet a gyürű csere!! az nem lessz olcsó.+ ezekhez még hozzájönnek a tömitések,+munkadij

szimering:

https://cromax.hu/110000000-motor/110620000-hengerfej-es-alkatreszei/110620340-hengerfej-tomitesei/142176-szelepszar-szimering-opel

gyűrű:

https://cromax.hu/opel/astra-g-1998-2009-/110000000-motor/110630000-motorblokk-es-alkatreszei/110630501-dugattyu-alkatreszei/?limitstart=0

Nekem ennél is több olajat evett meg sajnos... Lehúzógyűrű és szelepszár szimergincserék. Novemberben csinálták meg szakszervizben. Le sem írom ide mennyi a vége a műveletnek (3 napot volt a szervizben az autó), nem szeretném senkinek sem a karácsonyi hangulatát elrontani...

Link to comment
Megosztás:

Nekem ennél is több olajat evett meg sajnos... Lehúzógyűrű és szelepszár szimergincserék. Novemberben csinálták meg szakszervizben. Le sem írom ide mennyi a vége a műveletnek (3 napot volt a szervizben az autó), nem szeretném senkinek sem a karácsonyi hangulatát elrontani...

Azért csak írd le, kíváncsi lennék rá? 100e?

Link to comment
Megosztás:

Azért csak írd le, kíváncsi lennék rá? 100e?

Nincs előttem a részletes kivonat, de kb így épül fel:

1, Szelepszár szimering csere: 16db+munkadíjjal 55+áfa

2, Gyűrűcsere 4 dugattyúra: 90+áfa (79-es; "csak" olajlehúzó gyűrűk)

Ami ezekben a díjakban van mint járulékos cserék/munkálatok:

-hf tömítés, komplett olajcsere, valamennyi hűtőfolyadék, esetemben teljes motor belső takarítás (azóta nincs hidrotőke hang), olajteknő és olajjáratok átmosása, olajdekni tömítéscsere (ha már le kellett szedni) és egyéb "olcsó apróságok".

Ill. elmondásuk szerint még a vezérműtengelyre -és egyebekre- is ránéztek a kopottság miatt, arra voltak kíváncsiak, hogy a hozzájuk anno leadott autóban a belső alkatrészek mint mutatnak a futást illetően, mert ha kiderül hogy manipulálták a leadás előtt a km órát, akkor jogi útra megy az ügy. De nem fényképeztek/jegyzőkönyveztek semmit, szerintük ez annyi amennyi az óra szerint, egyszerűen a másik szakszerviz(ek) trükközhettek az olajcserével... <= Szervizvezető véleménye, de írásba nem adja természetesen. <_<

Öröm az ürömben (már ha lehet örömről beszélni), hogy nekem konkrétan maga a javítás nem került semmibe, kaptam egy munkalap kivonatot valamit plusz 6 hónap szavatosságot az autóra. (Tőlük -márkakereskedéstől- vettük nyáron mint első gazdás, minden papírral és dokumentációval rendelkező bevizsgált "minőségi használtautó". Hát, tartós használat során jöttek elő az izgalmak. Egyelőre azt tudom mondani, hogy korrekten álltak a problémához. De majd idővel derül ki mindenről, hogy valóban az-e mint aminek látszik...)

Szervizkönyvbe és a nyilvántartási rendszerbe nem szerepeltetik a "beavatkozást". De mondták miért nem, természetesen sumákság van a háttérben...

Link to comment
Megosztás:

Köszi. De semmi kék füst, semmi maró szag, se alapjáraton, se hidegen, se melegen, se fordulaton, se magas fordulaton...

Nálam sem volt maró szag, égett olajszag, sőt kifejezetten kék füst sem (mivel ha tiszta olajat éget, annyira nem kék ám). Ilyen időben mint most, szerintem még nehezebb ránézésére megállapítani hogy mi és mennyi jön a kipufogóból. (Ha az olaj nem fogyott volna, akkor maga lett volna a tökéletes 11 éves, 120k futott autó.) Mértek előtte nyomást és veszteséget, kartergáz nyomást, kipuf. lökéshullám (vagy mi) és gázösszetételt. De az 1,1 liter/1000km-es olajfogyasztás már árulkodó volt nekik. Anno mikor visszaszóltam hogy szerintem extrém fogy az olaj, akkor azt kérték hogy mérjem a fogyasztást. Miután mondtam hogy mennyi, már mondták is hogy mi a szituáció.... Odavittem, megnézték kint amikor befutottunk, egy próbakör, szervizbe be.

Most még nem mérhető az olajfogyi, igaz még azóta nem ment 700km-t az autó. De régebben ennyi alatt már ment lefelé a nívón rendesen. Töltögettem is serényen, 2000km-en át mértem. 1500-2000km-nél most olajat kell cserélni, utána újra nézegetni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Az a problémám, hogy az autóm rendszeresen megáll menet közben. Azt figyeltem meg, hogy akkor teszi ezt, amikor visszaesik a fordulat, pl: előttem fékez valaki, vagy piros lámpához érek, ill. ezeket a leállásokat csak kevéssel indulás után produkálja, egy-egy hosszabb út esetén már nem jön újra elő a probléma.

Voltam vele szervizben, de nem találtak semmit, motordiagnosztika nem mutat semmit.

Az autó paraméterei:

Astra G 1.6 16V - Z16XE - 2003

Van ötletetek, hogy mi okozhatja?

Köszi,

Cs.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Az a problémám, hogy az autóm rendszeresen megáll menet közben. Azt figyeltem meg, hogy akkor teszi ezt, amikor visszaesik a fordulat, pl: előttem fékez valaki, vagy piros lámpához érek, ill. ezeket a leállásokat csak kevéssel indulás után produkálja, egy-egy hosszabb út esetén már nem jön újra elő a probléma.

Voltam vele szervizben, de nem találtak semmit, motordiagnosztika nem mutat semmit.

Az autó paraméterei:

Astra G 1.6 16V - Z16XE - 2003

Van ötletetek, hogy mi okozhatja?

Köszi,

Cs.

Kezd megszorulni az EGR. :-(

Link to comment
Megosztás:

Köszi.

Ez egy tipp vagy tapasztalat?

Tapasztalat. Cseréltem EGR-t 1 éve, mert a régi teljesen megszorult. Az újat már direkt félrefordítva raktam rá, a nyílás lefalazva.

Aztán kitakarítottam a régit és visszatettem szintén félrefordítva, a nyílás lefalazva csak úgy próbaképp. El is felejtettem, annyira nem

volt vele gond, szépen nyitogatott a "levegőbe".

Aztán egy hidegebb napon elkezdte azt amit Te is írtál, csak az indítás is hosszabb volt de betudtam a gyengébb aksinak.

Vissza az új EGR és minden megjavult.

Link to comment
Megosztás:

S az mitől lehet, hogy fékezek, s elejti a fordulatot, korigál az ecu már annyira.

Nálam is ez van, kb 530-ra esik a fordulat, párszor előfordult, hogy le is állt a motor. Amúgy ha visszakeresel, nálam alapjáraton fogyasztói terhelésre is esik ekkorát (venti 4-es fokozat, motor hűtő venti, stb)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Először is minden kedves fórumozónak Kellemes Ünnepeket szeretnék kívánni!

Amiért megkerestelek titeket adott egy 1.4 16V z14xe motorkódú G astra és állandóan a (0170) szegény kipufogógáz hibát dobja. Ez most valóban minek a hibálya lesz szerintetek Lampda szonda esetlegesen? És ha az akkor melyik lehet a rossz?

Előre is köszönöm a segítséget.
Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is minden kedves fórumozónak Kellemes Ünnepeket szeretnék kívánni!

Amiért megkerestelek titeket adott egy 1.4 16V z14xe motorkódú G astra és állandóan a (0170) szegény kipufogógáz hibát dobja. Ez most valóban minek a hibálya lesz szerintetek Lampda szonda esetlegesen? És ha az akkor melyik lehet a rossz?

Előre is köszönöm a segítséget.

Üdv!

Nekem is ugyanez a problémám volt, csak a lambdaszonda csere hozta helyre. Nekem az első döglött be. DV jól leírta. https://sites.google.com/site/opelrepair/lambda-szonda

De nem ártana gyertyát cserélni, mert az is okozhatja, vagy esetleg gyújtó trafó. (hogy tovább ne menjek, mert még lehet sok gondja)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is minden kedves fórumozónak Kellemes Ünnepeket szeretnék kívánni!

Amiért megkerestelek titeket adott egy 1.4 16V z14xe motorkódú G astra és állandóan a (0170) szegény kipufogógáz hibát dobja. Ez most valóban minek a hibálya lesz szerintetek Lampda szonda esetlegesen? És ha az akkor melyik lehet a rossz?

Előre is köszönöm a segítséget.

Üdv!

Esetleg talán vmi eltömődhetett az üzemanyag-rendszerben... Üzemanyagszűrő volt már cserélve?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.