gabmol Elküldve Szeptember28, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2013 grofbandi-nak. Találtam én is a neten egy céget akik univerzális katit csinálnak beszeltem is velük telefonon. Felülről lehozzák a katit alulra 120ezerért. nekem ez felejtős. Kipufogósok nem tanácsolták mert a lamdaszondát is át kell szerelni és mások lesznek az értékek. janó32-nek. Igen kifúj sziszeg. Manet közben is hallani . Gázadáskor erősebb szissszegés. Nem akarok sokáig így járni nehogy nagyobb legyen a baj. Érdekes hogy a műszerfalon eddig semmi jelzés nem jött elő. Hétfőn megyek a Dinamit Kipufogóhoz kiváncsi leszek ők mit mondanak. A neten találtam őket. Nekik van utángyártott kati+csonk 85000.- A régit beszamítják. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Szeptember28, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2013 Csak azt nem értem, mi köze ennek az 1.6 16V motorokhoz.... :devlish: semmi :D offolásban verhetetlen vagyok :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Szeptember29, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2013 semmi :D offolásban verhetetlen vagyok :D Látszik. :icon10: 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Szeptember29, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2013 a minimum anyag hozzá 1.4571 ... ,de inkább valami 1.4828 anyagból ajánlott csinálni leömlőt szerintem :) Aham, biztos. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
laca014 Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 Sziasztok! Nekem egy 2003-mas évjáratú G Astrám van 1.6 16V. És azt csinálja h 4000-res fordulat felett visszafullad, és sokkal gyengébb is az autó. Én úgy vettem észre mintha a szelepek is felhangosodtak volna, pedig frissen cseréltettem olajat. Menet közben nehezen gyorsul és 120 nál az istenért sem megy többet... és normál használat mellett is néha berángat. Valakinek esetleg volt hasonló problémája? vagy valaki tudja mi lehet a baj? esetleg h mennyibe fog ez nekem fájni? Előre is köszönöm :) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 Sziasztok! Nekem egy 2003-mas évjáratú G Astrám van 1.6 16V. És azt csinálja h 4000-res fordulat felett visszafullad, és sokkal gyengébb is az autó. Én úgy vettem észre mintha a szelepek is felhangosodtak volna, pedig frissen cseréltettem olajat. Menet közben nehezen gyorsul és 120 nál az istenért sem megy többet... és normál használat mellett is néha berángat. Valakinek esetleg volt hasonló problémája? vagy valaki tudja mi lehet a baj? esetleg h mennyibe fog ez nekem fájni? Előre is köszönöm :) Sokat mész városban? Első körben kéne vele autózni tartósan magas fordulaton (min.3500) 40-50 km-t. Illetve hibakódot kéne olvastatni mindenképpen. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 8 Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 Sziasztok! Szerintetek mi okozhatja azt hogy hidegen szepen indul minden rendben majd melegen is viszont ha nem eri el teljesen az uzemi hofokot (kb 60-70 Celsius) akkor nehez indul sot gazadas is kell hozza. Link to comment Megosztás: More sharing options...
laca014 Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 Sokat mész városban? Első körben kéne vele autózni tartósan magas fordulaton (min.3500) 40-50 km-t. Illetve hibakódot kéne olvastatni mindenképpen. Nem nem megyek vele sokat városban, Autóznék én de 3500 as fordulatot már nehezen éri el de ha eléri akkor rögtön fullákol. Hibakódot nem generált de a szerelő EGR szelepre gyanakodott. Holnapra szerencsére elvállalta, szóval mindenképpen írok h mi volt a baja. jah és kb olyan 12l evett :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 Nem nem megyek vele sokat városban, Autóznék én de 3500 as fordulatot már nehezen éri el de ha eléri akkor rögtön fullákol. Hibakódot nem generált de a szerelő EGR szelepre gyanakodott. Holnapra szerencsére elvállalta, szóval mindenképpen írok h mi volt a baja. jah és kb olyan 12l evett :D + egy kis spuri, és adj neki. Néha előtte is ki kellett volna kormolni.... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Október25, 2013 Megoszt Elküldve Október25, 2013 Nem nem megyek vele sokat városban, Autóznék én de 3500 as fordulatot már nehezen éri el de ha eléri akkor rögtön fullákol. Hibakódot nem generált de a szerelő EGR szelepre gyanakodott. Holnapra szerencsére elvállalta, szóval mindenképpen írok h mi volt a baja. jah és kb olyan 12l evett :D Az EGR pedig nyomja a hibakódot ha nyűgje van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
retfirD Elküldve Október25, 2013 Megoszt Elküldve Október25, 2013 Sziasztok! Nekem egy 2003-mas évjáratú G Astrám van 1.6 16V. És azt csinálja h 4000-res fordulat felett visszafullad, és sokkal gyengébb is az autó. Én úgy vettem észre mintha a szelepek is felhangosodtak volna, pedig frissen cseréltettem olajat. Menet közben nehezen gyorsul és 120 nál az istenért sem megy többet... és normál használat mellett is néha berángat. Valakinek esetleg volt hasonló problémája? vagy valaki tudja mi lehet a baj? esetleg h mennyibe fog ez nekem fájni? Előre is köszönöm :) Nekem a katalizátor halt be, amikor ezt művelte. Hibakód nem volt, viszont nagyon nem ment. Ahogy te is írtad, kb. 3000-ig még csak csak gyorsul - de itt is érezhetően gyengébben, aztán kb. 4000 fölött már semmi gyorsulás. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Október26, 2013 Megoszt Elküldve Október26, 2013 Nekem a katalizátor halt be, amikor ezt művelte. Hibakód nem volt, viszont nagyon nem ment. Ahogy te is írtad, kb. 3000-ig még csak csak gyorsul - de itt is érezhetően gyengébben, aztán kb. 4000 fölött már semmi gyorsulás. Ez valóban nem kizárt. Eltöredezik benne a kerámia, és eltömíti a kipufogót. Link to comment Megosztás: More sharing options...
laca014 Elküldve Október26, 2013 Megoszt Elküldve Október26, 2013 Nekem a katalizátor halt be, amikor ezt művelte. Hibakód nem volt, viszont nagyon nem ment. Ahogy te is írtad, kb. 3000-ig még csak csak gyorsul - de itt is érezhetően gyengébben, aztán kb. 4000 fölött már semmi gyorsulás. Nagyon örülnék h ha csak annyi lenne. De a szerelő azt mondta h a 4. hengerben kevés a kompresszió és a szelepektől elég kopogó hangot lehet hallani. Ő aztmondta h lehet szelepeket kell cseréltetnem de neki is szétkéne kapni a motort h megtudja pontosan mi a baj de nincs ideje... Szóval várnom kéne még másfél hetet,amég leeszi a gatyámat meg szerintem nem is a legjobb így használni, vagy hétfőn bevinni márkaszervízbe... csak ott pedig félek az ártól xD :D Szerintetek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tommaster Elküldve Október27, 2013 Megoszt Elküldve Október27, 2013 Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni abban, hogy 99. évjáratú 1.6 16v-s motor van a g astrámban. A motor kód a következő: x16xel A problémám az lenne, vagy lehet nem is probléma csak nekem nem megszokott, mert otthon f astránk van 1.6 8v-s. Na tehát olajcsere most legutóbb 152 ezer km-nél volt és, most van benne 157 ezer majdnem. Ma olajat kellett a motorba önteni, mert már kevés volt benne, halk csattogást lehetett hallani a motor felől. Öntöttem rá olajat minimum és a max között van kb. fél úton. A csattogás megszűnt. Most a motorban 10w40-es mobil1 olaj van. Az előző olajcserénél is ugyanez volt a gond, de akkor 5w40-es ugyanilyen márkájú olaj volt a kocsiban. A kocsi kipufogóján nincs kékes füst, semmilyen negatív dolgot nem veszek észre az autón, az autó alatt nincs olajcsepp, a motor alja száraz, sehonnan se folyik az olaj. A kérdésem az az lenne, hogy ez megszokott dolog, hogy kb. 5000 km alatt megeszi az olajat a motor, vagy járt-e már valaki így és tudja esetleg mi a lehet a gond, lehet a motor olajat nem szereti, nem tudom tanácstalan vagyok. Holnap viszem a szerelőhöz az autót csak már nyugtalan vagyok emiatt. A motor iszonyat jól teljesít, nagyon halk nem csattog, ha van benne olaj. Válaszotokat előre is köszönöm, valamint elnézést kérek, ha rossz helyre írtam a problémámat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Október27, 2013 Megoszt Elküldve Október27, 2013 Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni abban, hogy 99. évjáratú 1.6 16v-s motor van a g astrámban. A motor kód a következő: x16xel A problémám az lenne, vagy lehet nem is probléma csak nekem nem megszokott, mert otthon f astránk van 1.6 8v-s. Na tehát olajcsere most legutóbb 152 ezer km-nél volt és, most van benne 157 ezer majdnem. Ma olajat kellett a motorba önteni, mert már kevés volt benne, halk csattogást lehetett hallani a motor felől. Öntöttem rá olajat minimum és a max között van kb. fél úton. A csattogás megszűnt. Most a motorban 10w40-es mobil1 olaj van. Az előző olajcserénél is ugyanez volt a gond, de akkor 5w40-es ugyanilyen márkájú olaj volt a kocsiban. A kocsi kipufogóján nincs kékes füst, semmilyen negatív dolgot nem veszek észre az autón, az autó alatt nincs olajcsepp, a motor alja száraz, sehonnan se folyik az olaj. A kérdésem az az lenne, hogy ez megszokott dolog, hogy kb. 5000 km alatt megeszi az olajat a motor, vagy járt-e már valaki így és tudja esetleg mi a lehet a gond, lehet a motor olajat nem szereti, nem tudom tanácstalan vagyok. Holnap viszem a szerelőhöz az autót csak már nyugtalan vagyok emiatt. A motor iszonyat jól teljesít, nagyon halk nem csattog, ha van benne olaj. Válaszotokat előre is köszönöm, valamint elnézést kérek, ha rossz helyre írtam a problémámat. Szia! Mennyi olajat kellett utántölteni? Egyébként eddig nem ette? Ezek az 1.6-os 16 szelepesek eltérő étvággyal ugyan de hajlamosak az olajfogyasztásra. A gyártó 0,6liter/1000km-et enged meg mint normális olajfogyasztás... Tudom, ez gorombán hangzik de ez van. Ha nincs füst a jelenség mellett (akkor szelepszárnál megy el, vagy gyűrű), akkor igazából nincs gáz. Persze jobban kell figyelni, én pl hetente nézem (vagy hosszabb utak előtt és után is)... Nekem is egy Astra F (C16NZ) volt ez előtt, ott tényleg nem volt olajfogyasztás, a G-nél van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tommaster Elküldve Október27, 2013 Megoszt Elküldve Október27, 2013 az olajat nem néztem mennyit öntöttem rá mert ideg voltam :D szerintem 1 liter körül volt vagy több nem tudom tényleg, hülyeséget meg nem akarok mondani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabmol Elküldve Október27, 2013 Megoszt Elküldve Október27, 2013 Sziasztok. Én is megtudom erősíteni Janó32-t. Nekem egy 2001 -es astrám van. 1000km-ként 0.6liter megy bele. ja és 155e km van benne. Amúgy én is meglepődtem hogy a használati könyvbe is ennyi a gyári érték. Link to comment Megosztás: More sharing options...
killermedve Elküldve Október28, 2013 Megoszt Elküldve Október28, 2013 az olajat nem néztem mennyit öntöttem rá mert ideg voltam :D szerintem 1 liter körül volt vagy több nem tudom tényleg, hülyeséget meg nem akarok mondani. az tök jó :D , ne aggódj az még jó olajfogyasztás!!!!! az xel-es motornál ez még tök jó, ha sokat haszmálóm rövidtávon az enyémet az is bekapja az 1 l -/5000km -alatt, Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tommaster Elküldve Október28, 2013 Megoszt Elküldve Október28, 2013 az tök jó :D , ne aggódj az még jó olajfogyasztás!!!!! az xel-es motornál ez még tök jó, ha sokat haszmálóm rövidtávon az enyémet az is bekapja az 1 l -/5000km -alatt, a rövid táv ennyire befolyásolná? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Október29, 2013 Megoszt Elküldve Október29, 2013 a rövid táv ennyire befolyásolná? :) Igen, persze. Gondold csak végig: - hidegen is van -jó esetben- megfelelő olajfilm, de még nem -egészen- optimális mert nem érte el a megfelelő üzemi hőmérsékletet (sem a motor, sem a kenőanyag); - az olajat két helyen képes leginkább eszegetni: szelepszár szimering vagy gyűrű-hengerfal kapcsolat. Minden elindulásnál/kigyorsításnál ennél a két kritikus helynél lép fel ugrásszerűen olyan "esemény"(extra többlet igénybevétel) , hogy képes a motor a kopottság miatt jobban belenyúlni az olajfogyasztásba. Egyenletes fordulaton tartva (pl. városon kívül) ugyebár ezek száma (elindulás/kigyorsítások) a töredéke, így ott csökken az olajfogyasztás. Minél kopottabbak a fent említett alkatrészek/egységek, annál több olajat fog kérni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
medve75 Elküldve November24, 2013 Megoszt Elküldve November24, 2013 valaki elmondaná nekem ,mi a különbség a 75 és 84 lovas 1.6 között és melyik milyen a kombi kasztnishoz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
bomek Elküldve November27, 2013 Megoszt Elküldve November27, 2013 Sziasztok ! Pár nappal ezzelőt vásároltam egy 1.6 os 75Kw v16 Ecoteches 2000.11 havi F-es Astrát 99e km rel első öregmama tulajtól :D kifogástalan állapottban. szóval milyen motorolajat ajánlotok belle ? mertitt látom h mindenki ír mindet ! h esszi az olajat stb stb !mondjatok pár infot már mint egy kezdőnek ! :) köszi előre is ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve November27, 2013 Megoszt Elküldve November27, 2013 Sziasztok ! Pár nappal ezzelőt vásároltam egy 1.6 os 75Kw v16 Ecoteches 2000.11 havi F-es Astrát 99e km rel első öregmama tulajtól :D kifogástalan állapottban. szóval milyen motorolajat ajánlotok belle ? mertitt látom h mindenki ír mindet ! h esszi az olajat stb stb !mondjatok pár infot már mint egy kezdőnek ! :) köszi előre is ! Szia! Üdv az Ecotec-es csapatban. Valóban tud olajat fogyasztani, de ez függ a motor állapotától (nem a benne lévő km-ek számától) ill. a felhasználótól és a felhasználás módjától. Nem írtad, de feltételezem nem Z-s motorkód (talán X-es), így a 10w40 mehet bele, de az 5w30/5w40 is jó (jobb). A gyártót/márkát válaszd ki Te, de 10w40 esetén a Casrtol Magnatec Opel motorba nekem már bevált (előző Opelemben használtam). Olajcsere után kiderül hogy mennyi az olajfogyi, nézd majd. Hidegen (indításkor) vagy üzemmelegen gázadásra nincs egy kis füst? Az Ecotec ugyanis szelepszár szimeringnél eszi el az olajat (hidegen füst), vagy a rossz minőségű vagy nem betartott cserétől (ill. elmaradt utántöltéstől, gyárilag 1000km-re 0,6 liter olaj fogyása normális a gyártó szerint) a gyűrű kopás vagy megragadt lehúzógyűrű hiba miatt fogy az olaj (melegen füst gázadásra)... Link to comment Megosztás: More sharing options...
beghyn Elküldve November27, 2013 Megoszt Elküldve November27, 2013 Sziasztok ! Pár nappal ezzelőt vásároltam egy 1.6 os 75Kw v16 Ecoteches 2000.11 havi F-es Astrát 99e km rel első öregmama tulajtól :D kifogástalan állapottban. szóval milyen motorolajat ajánlotok belle ? mertitt látom h mindenki ír mindet ! h esszi az olajat stb stb !mondjatok pár infot már mint egy kezdőnek ! :) köszi előre is ! Közel a 200e km-hez, z14xe 1l olajat kér 10e futott km után. Ez még bőven belefér a gyári értékbe, csak figyelni kell a rendszeres cserére és a jó minőségű olaj/szűrő párosra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bomek Elküldve November27, 2013 Megoszt Elküldve November27, 2013 Szia! Üdv az Ecotec-es csapatban. Valóban tud olajat fogyasztani, de ez függ a motor állapotától (nem a benne lévő km-ek számától) ill. a felhasználótól és a felhasználás módjától. Nem írtad, de feltételezem nem Z-s motorkód (talán X-es), így a 10w40 mehet bele, de az 5w30/5w40 is jó (jobb). A gyártót/márkát válaszd ki Te, de 10w40 esetén a Casrtol Magnatec Opel motorba nekem már bevált (előző Opelemben használtam). Olajcsere után kiderül hogy mennyi az olajfogyi, nézd majd. Hidegen (indításkor) vagy üzemmelegen gázadásra nincs egy kis füst? Az Ecotec ugyanis szelepszár szimeringnél eszi el az olajat (hidegen füst), vagy a rossz minőségű vagy nem betartott cserétől (ill. elmaradt utántöltéstől, gyárilag 1000km-re 0,6 liter olaj fogyása normális a gyártó szerint) a gyűrű kopás vagy megragadt lehúzógyűrű hiba miatt fogy az olaj (melegen füst gázadásra)... X16XEL Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts