Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

én azért átmérném a lambdákat mielőtt cserélgetnél ;)

ELM327-es bluetoothos kütyüvel szépen lehet grafikont rajzoltatni, ahogy a labda szabályoz. Akkor ez nekem nem volt. De rátették PC-re, de ott sem látszott. Mondta a srác azért, mert fárad, ezért jött nekem a hiba csak 2-3-400km-enként jött elő. Azóta jó. :)

Neki is ki kellene ütni a hibát, s nézni, hogy mikor tér vissza. Ha kapásból, akkor van értelme a mérésnek, ha nem, akkor nincs.

Link to comment
Megosztás:

ELM327-es bluetoothos kütyüvel szépen lehet grafikont rajzoltatni, ahogy a labda szabályoz. Akkor ez nekem nem volt. De rátették PC-re, de ott sem látszott. Mondta a srác azért, mert fárad, ezért jött nekem a hiba csak 2-3-400km-enként jött elő. Azóta jó. :)

Neki is ki kellene ütni a hibát, s nézni, hogy mikor tér vissza. Ha kapásból, akkor van értelme a mérésnek, ha nem, akkor nincs.

Hibát én is kiütöttem azóta mentem vele 80km-rt és nem jött vissza újra, legalábbis eddig még nem.

Link to comment
Megosztás:

Ha nem jön elő akkor mázlid van. Ha nem, előjön, akkor kezdj el gyűjteni rá. ;)

De mégis ha esetlegesen lambdaszonda hibás lesz akkor mégis hogyan tudom kideríteni melyik a rossz a kocsiban egyáltalán egyforma a kettő benne lévő? Sima multiméterrel valamennyire kilehet mérni?

Link to comment
Megosztás:

De mégis ha esetlegesen lambdaszonda hibás lesz akkor mégis hogyan tudom kideríteni melyik a rossz a kocsiban egyáltalán egyforma a kettő benne lévő? Sima multiméterrel valamennyire kilehet mérni?

oszcolloszkóppal ki lehet mérni

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Vettem egy Z16XE motorkódú kombit, teljesen halk volt a mocija egészen az olajcseréig. Leengdetem az olajat, kicseréltem a szűrőt, töltöttem bele 4l olajat majd beindítottam, elkezdett kicsi de számomra zavaró hang lenni, mint finom hidrotőke csattogás lenne. Alapjáraton hallani. Utána leállítottam, megvártam miíg leül az olaj megnéztem és max felett volt. Előtte gsim volt abba 4,5l kellett azt hittem ebbe kell 4l. Engedtem le belőle kb 1 litert és utána maxo alatt lett kicsivel. A hang azóta is megvan, van esetleg tippje valakinek mi lehet a hang és mitől jött elő olajcsere után egyből?

köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Vettem egy Z16XE motorkódú kombit, teljesen halk volt a mocija egészen az olajcseréig. Leengdetem az olajat, kicseréltem a szűrőt, töltöttem bele 4l olajat majd beindítottam, elkezdett kicsi de számomra zavaró hang lenni, mint finom hidrotőke csattogás lenne. Alapjáraton hallani. Utána leállítottam, megvártam miíg leül az olaj megnéztem és max felett volt. Előtte gsim volt abba 4,5l kellett azt hittem ebbe kell 4l. Engedtem le belőle kb 1 litert és utána maxo alatt lett kicsivel. A hang azóta is megvan, van esetleg tippje valakinek mi lehet a hang és mitől jött elő olajcsere után egyből?

köszi

Milyen olajat tettél bele?

Illetve mi a szűrő márkája?

Link to comment
Megosztás:

Azért ez egy generációval újabb motor mint az XE... bár nem a viszkozitás a döntő hanem a gyártói jóváhagyás, azért általánosságban elmondható hogy az ennek megfelelő olajak 5W-s hidegoldali viszkozitásúak, Z-s motorkódú autóba jellemzően ilyen való.

Hiába a márka, nem jó mindenbe. Sem a viszkozítás ahogy Te is mondtad, de lehet GM LL minősítéssel nem is rendelkezik...

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem mindenkinek!
Még csak most regisztráltam,remélve hogy valaki tud segíteni a probléma megoldásában.
A helyzet a következő:Az autóm egy 2001-es astra g Z16XE 1.6 16V benzines.Az engine management lámpa világít,kiolvastuk a kódot és kiderült hogy a vezérműtengely jeladó és az EGR szelep a hunyó.Először kicseréltem az EGR-t nem változott semmi,aztán kicseréltem a szenzort a vezérlésnél és megjavult a gép.Másnap rátettük a diagnosztikát hogy kitöröljük a hibakódot és láss csodát megint kigyulladt a szervízlámpa ugyanazokkal a hibakódokkal.Az autó 3500-nál nem pörög többet olyan mintha limp módban lenne vagy nem tudom.
Minden hozzászólást szívesen fogadok.
Köszönöm szépen nektek előre is.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

3 henger megy, azt mondják hengerfejes biztos (120e km)... :(

Ezért ne cserélj motort! A hengerfejet kell felújítani. Pedig a CNG-s típusban elvileg direkt oda való hengerfej van, aminek bírnia kellene a strapát.

Amúgy mennyi km van a kocsiban?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Jó reggelt mindenkinek! Z16xe motorkódos a drágám! Az EGR hibám már régikelető! Szerintem ki is cserélem,mert:

-a napokban jött hibakód,még nem villogtattam ki,de tuti az! :) Néha megjelenik aztán pár nap és eltűnik!(Gondolom megszorult kicsit)

-ami jobban zavar az a rángatás néha! Álltalában 1500 és 2500 között néha ránt egyet a kocsi!Szerintetek az az egr rendetlen működése miattvan?

Egyébként volt már pucolva,nem is jött sokáig a hibakód,viszont a rántás megmaradt!ÉS az szokott zavarni!

Amúgy más hibakód még sosem volt a drágámban csak EGR,imádom a kocsim! :)

Thx előre is minden választ és infót! :)

Link to comment
Megosztás:

A problémám anno nekem is ugyanez volt, nálam EGR miatt rángatott és valószínűleg a fel-fel villanó motordiagnosztika is amiatt van, de azért nem árt kivillogtatni...

Kérdésem a szakértőkhöz:

Bár nagyon sokallom az EGR árát, de valószínűleg veszek egyet, mert már elegem van a fel-fel villanó lámpából és pár napja rákapott arra is, hogy ha hidegen indítom a motort, akkor ész nélkül forog 2000 fölött néhány percig, amíg el nem kezd világítani a motordiagnosztika.

Az új EGR-t érdemes lefalaznom, vagy ha már újat veszek hagyjam békén?

Link to comment
Megosztás:

Kérdésem a szakértőkhöz:

Bár nagyon sokallom az EGR árát, de valószínűleg veszek egyet, mert már elegem van a fel-fel villanó lámpából és pár napja rákapott arra is, hogy ha hidegen indítom a motort, akkor ész nélkül forog 2000 fölött néhány percig, amíg el nem kezd világítani a motordiagnosztika.

Az új EGR-t érdemes lefalaznom, vagy ha már újat veszek hagyjam békén?

Nem tartom ugyan magam szakértőnek, de azért válaszolok. Én lefalaznám, akkor tutira hosszú életű lesz. Ha nem akarod, akkor időnként szedd szét, és takarítsd ki.

Nekem mióta megvan a gép, azóta nem működik, de semmiféle rendellenességet nem tapasztaltam, a motor szépen megy, jól indul. Egyszer szétszedtem az EGR-t, de áll mint a szög, szerintem ezer éve így van. A hibakód eleinte zavart, de mindent meg lehet szokni idővel. Én biztos nem veszek 67-ezerért, csak azért hogy ne világítson a sárga lámpa...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.