Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni! X16XEL kódú astrám a múlt héten pihenőben volt szabadég alatt. Vasárnap megpróbáltam (volna) beindítani, de olyan szinten volt az aksi lemerülve(3hónapos),h a központit nem nyitotta ki. Kivettem, feltöltöttem, tegnap reggel visszaraktam és engem is meglepve épphogy megforgatta a motort, az már járt is. Bejöttem vele dolgozni, viszont délbe indítottam volna és a következő történt: 1.hűtőventillátor elindult, 2.a motor nem ! Forgatni forgat, de még elkapni sem próbálja!!, mint ami szó szerint nem kap üzemanyagot. Tank félig, shell95-tel. Ha a kulcsot kiveszem kb1perc múlva leáll a ventillátor vagy ha újra gyújtást adok.

Akusarukat és környékét átnéztem, próbáltam a másik kulcsot hátha..., de semmi. Előéletről annyit érdemes tudni,h már az előző gazdájánál is csinált olyan (nálam van 4 éve),h ha gyújtás adáskor nem várom meg még elalszik minden aminek el kell, akkor hajlamos elindítani a hűtőventillátort és csak újraindításra hajlandó abbhagyni. Más problémát azonban sohasem okozott, amikor kell akkor elindul rendesen.

Volt már valakinek hasonló esete, vagy van valami ötlet esetleg?!

Elnézést a kisregényért, de ha már látatlanban "várok" véleményt akkor amennyire lehet érthető legyen.

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A korábbiakban írtam hogy ingadozik az alapjáratom ill. nagyon leengedi a kuplung benyomásánál pl váltáskor. Na tegnap este annyira leengedte hogy le is fulladt. Utána gond nélkül indult. Általában meleg motornál fordul elő de akkor se mindíg (bár mostanában egyre sűrűbben ). Tanácsolta valaki hogy a folytószelepház koszos és azért de levettem a műanyagot róla és elég tisztának tűnt. Gondolok még az alapjárat állítómotorra de nem vágom hogy pontosan hol van az X12XE-s motoron. Valami ötlet a hibára? ill merre van az alapjárati motor?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A korábbiakban írtam hogy ingadozik az alapjáratom ill. nagyon leengedi a kuplung benyomásánál pl váltáskor. Na tegnap este annyira leengedte hogy le is fulladt. Utána gond nélkül indult. Általában meleg motornál fordul elő de akkor se mindíg (bár mostanában egyre sűrűbben ). Tanácsolta valaki hogy a folytószelepház koszos és azért de levettem a műanyagot róla és elég tisztának tűnt. Gondolok még az alapjárat állítómotorra de nem vágom hogy pontosan hol van az X12XE-s motoron. Valami ötlet a hibára? ill merre van az alapjárati motor?

1, rossz fórumba írtál

2, minek beírni több helyre? :excl:

3, mi lenne a fojtószelepházat le is vennéd? Az alulról kokszosodik! Fentről nem látszik koszosnak, hanem a szívótorkok felől koszos. Mosd ki, ha nem segít, akkor majd írd le...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni! X16XEL kódú astrám a múlt héten pihenőben volt szabadég alatt. Vasárnap megpróbáltam (volna) beindítani, de olyan szinten volt az aksi lemerülve(3hónapos),h a központit nem nyitotta ki. Kivettem, feltöltöttem, tegnap reggel visszaraktam és engem is meglepve épphogy megforgatta a motort, az már járt is. Bejöttem vele dolgozni, viszont délbe indítottam volna és a következő történt: 1.hűtőventillátor elindult, 2.a motor nem ! Forgatni forgat, de még elkapni sem próbálja!!, mint ami szó szerint nem kap üzemanyagot. Tank félig, shell95-tel. Ha a kulcsot kiveszem kb1perc múlva leáll a ventillátor vagy ha újra gyújtást adok.

Akusarukat és környékét átnéztem, próbáltam a másik kulcsot hátha..., de semmi. Előéletről annyit érdemes tudni,h már az előző gazdájánál is csinált olyan (nálam van 4 éve),h ha gyújtás adáskor nem várom meg még elalszik minden aminek el kell, akkor hajlamos elindítani a hűtőventillátort és csak újraindításra hajlandó abbhagyni. Más problémát azonban sohasem okozott, amikor kell akkor elindul rendesen.

Volt már valakinek hasonló esete, vagy van valami ötlet esetleg?!

Elnézést a kisregényért, de ha már látatlanban "várok" véleményt akkor amennyire lehet érthető legyen.

Előre is köszönöm!

Biztos jó az az akksi?Nem lehetne kipróbálni esetleg másikkal?

Link to comment
Megosztás:

Biztos jó az az akksi?Nem lehetne kipróbálni esetleg másikkal?

Sajnos igen! Biztos. Azóta már 1x beindult. Zokon vette a hazavontatási kisérletet. Gondoltam mielőtt hazahúznánk csak megnézem és csodák csodájára amikor gyújtást adtam nem indult el a hűtőventillátor, már tudtam,h befog indulni és úgy is lett. Pöcre indult, mint akinek sosem volt baja. Haza vittem, még otthon is beindult, amikor próbáltam. Egy óra múlva viszont már nem! Gyújtás...hűtőventillátor indul és ilyenkor már kár is tekertettni.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Egy kis útbaigazítást szeretnék kérni tőletek.

1) Nemrég cserélték a termosztátot elvileg gyárit tettek bele, és arra lennék kíváncsi hogy meg lehet-e állapítani valahogy, hogy tényleg így van-e. Csere előtt nézegettem de ami benne volt azon sem láttam kódot ahgy ezen sem.

2)Tavasszal tervezem hogy megtisztítok egy-két dolgot, ma volt egy kis időm feltérképezésre de azt a fránya alapjárati motort nem találtam :unsure: ! El tudnátok magyarázni nekem hogy merre találom, esetleg valakinek fényképes illusztrációja a dologról? Meglepődve tapasztaltam azonban hogy a hűtővíz átfolyik a folytószelepházon így már nem tűnik olyan egyszerűnek a levétele a pucoláshoz erre vmi egyszerű megoldás?

3)Tuja valaki honnan indul a kartergázcső? Annak idején lehúztam a dekliről kiváncsiságból és mondanom sem kell tele volt dzsúzzal :sick: . Ráadásul csak a könyök gumi, a cső 99%-a fém, az alapján amit láttam belőle. Valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban hogy hogy an lehetne az egészet kipucolni?

4) A gumicsöveken lévő bilincseknek mi a neve? Létezik hozzá vmi speckó fogó? A lapos vagy kombi fogók alól mindig kiugrik az a frányaság.

Z16xe a motorkód, előre is köszönök mindennemű segítséget, útbaigazítást. Bocsi ha túl sokat kérdeztem egyszerre.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis útbaigazítást szeretnék kérni tőletek.

1) Nemrég cserélték a termosztátot elvileg gyárit tettek bele, és arra lennék kíváncsi hogy meg lehet-e állapítani valahogy, hogy tényleg így van-e. Csere előtt nézegettem de ami benne volt azon sem láttam kódot ahgy ezen sem.

2)Tavasszal tervezem hogy megtisztítok egy-két dolgot, ma volt egy kis időm feltérképezésre de azt a fránya alapjárati motort nem találtam :unsure: ! El tudnátok magyarázni nekem hogy merre találom, esetleg valakinek fényképes illusztrációja a dologról? Meglepődve tapasztaltam azonban hogy a hűtővíz átfolyik a folytószelepházon így már nem tűnik olyan egyszerűnek a levétele a pucoláshoz erre vmi egyszerű megoldás?

3)Tuja valaki honnan indul a kartergázcső? Annak idején lehúztam a dekliről kiváncsiságból és mondanom sem kell tele volt dzsúzzal :sick: . Ráadásul csak a könyök gumi, a cső 99%-a fém, az alapján amit láttam belőle. Valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban hogy hogy an lehetne az egészet kipucolni?

4) A gumicsöveken lévő bilincseknek mi a neve? Létezik hozzá vmi speckó fogó? A lapos vagy kombi fogók alól mindig kiugrik az a frányaság.

Z16xe a motorkód, előre is köszönök mindennemű segítséget, útbaigazítást. Bocsi ha túl sokat kérdeztem egyszerre.

1. Ha normálisan működik, majdnem mindegy.

2. Elektromos folytószelepes, szerintem nincs benne alapjárati motor.

Le kell dugózni, ha leveszed, aztán utántölteni. Minimális van benne.

3. Szerintem alul fogja két csavar, legalábbis az enyémen, a cső mentén visszakövethető... :)

4. A neve passz, van hozzá speckó fogó, de egy kis ügyességgel pótolható. Kipattintáshoz pici, lapos csavarhúzó, vissza kombináltfogó. Nem nehéz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis útbaigazítást szeretnék kérni tőletek...

3)Tuja valaki honnan indul a kartergázcső? Annak idején lehúztam a dekliről kiváncsiságból és mondanom sem kell tele volt dzsúzzal :sick: . Ráadásul csak a könyök gumi, a cső 99%-a fém, az alapján amit láttam belőle. Valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban hogy hogy an lehetne az egészet kipucolni?

Z16xe a motorkód, előre is köszönök mindennemű segítséget, útbaigazítást. Bocsi ha túl sokat kérdeztem egyszerre.

Hello!

A fém kartelcsövet tartó két (M6??) csavart alulról tudod kilazítani, inkább fogod érezni, mint látni, elég szopatós helyen van. Akna/csápos emelő igen hasznos, ezek hiányában is mindenképp kényelmesebb, ha meg van emelve az autó, legalább annyira, hogy alá tudjál feküdni. Van egy rozsdamentes lemez tömítés, olyan,mint az EGR alatt, erre vigyázzál, általában nem sérül amikor leszeded (újat elegánsabb lenne tenni, de ha az nincs, majd legközelebb....). Én fölfelé vettem ki, asszem emiatt az ECU csatlakozót is le kellett húznom. Azért tegyél egy próbát alulról is, hátha rátalálsz a helyes mozdulatra.

Én is meglepődtem, amikor az enyémet kitakarítottam, mert a gumi könyökben alig volt trutyi, (örültem is, hogy hű az enyém ám nem olyan...) aztán egy hirtelen ötlettől vezérelve levettem a fémet és olyan mennyiségű krém volt benne, hogy hűűű...

Takarításhoz én sűrített levegőt, rongyot, és hideg zsíroldót használtam, de bármi jó ami oldja az olajos szennyet.

Azóta meg nem tudtam annyit menni a géppel, hogy megjelenhessen a krém újra. Mondjuk így lehet spórolni.

Jó munkát!

Link to comment
Megosztás:

1. Ha normálisan működik, majdnem mindegy.

2. Elektromos folytószelepes, szerintem nincs benne alapjárati motor.

Le kell dugózni, ha leveszed, aztán utántölteni. Minimális van benne.

3. Szerintem alul fogja két csavar, legalábbis az enyémen, a cső mentén visszakövethető... :)

4. A neve passz, van hozzá speckó fogó, de egy kis ügyességgel pótolható. Kipattintáshoz pici, lapos csavarhúzó, vissza kombináltfogó. Nem nehéz.

Hello!

A fém kartelcsövet tartó két (M6??) csavart alulról tudod kilazítani, inkább fogod érezni, mint látni, elég szopatós helyen van. Akna/csápos emelő igen hasznos, ezek hiányában is mindenképp kényelmesebb, ha meg van emelve az autó, legalább annyira, hogy alá tudjál feküdni. Van egy rozsdamentes lemez tömítés, olyan,mint az EGR alatt, erre vigyázzál, általában nem sérül amikor leszeded (újat elegánsabb lenne tenni, de ha az nincs, majd legközelebb....). Én fölfelé vettem ki, asszem emiatt az ECU csatlakozót is le kellett húznom. Azért tegyél egy próbát alulról is, hátha rátalálsz a helyes mozdulatra.

Én is meglepődtem, amikor az enyémet kitakarítottam, mert a gumi könyökben alig volt trutyi, (örültem is, hogy hű az enyém ám nem olyan...) aztán egy hirtelen ötlettől vezérelve levettem a fémet és olyan mennyiségű krém volt benne, hogy hűűű...

Takarításhoz én sűrített levegőt, rongyot, és hideg zsíroldót használtam, de bármi jó ami oldja az olajos szennyet.

Azóta meg nem tudtam annyit menni a géppel, hogy megjelenhessen a krém újra. Mondjuk így lehet spórolni.

Jó munkát!

Köszönöm szépen a segítséget, a tanácsaitok és leírásotok által magabiztosabban kezdem majd el a "tavaszi nagytakarítást" az autóban :D . Pont ma jött meg a karburátor tisztító, csak legyen már jó idő...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok...

Fateromnak van egy 2003 asrta G je 1.6 16v motorral. Tegnap óta elég komoly kerregést hallok a motortérből. Olaj 3/4 ig, nem a vezérlés, nem a kuplung, nem az ékszíj, de ahogy én hallom nem is a hidrotőkék felöl jön, hanem olyan mintha a szívósorból jönne. Fordulatra nem hallgat el és ahogy emeled a fordulatot, a kerregés is emelkedik. Tudom hogy látatlanba k.... nehéz de hátha valaki találkozott már ilyennel, nem szeretném feleslegesen szétszedni a motort. Elöre is köszönöm a segitségeteket...

Szia!

Elővettem az így csináld könyvet hogy ne írjak nagy csacsiságot, mert nem tudtam megjegyezni az alkatrész nevét ami nálam elromlott. A kapcsoló szívócső esett szét (az a hengeres vmi a fojtószelep alatt a tűzfal felé), emiatt egy idő után trabantszerű hangja lett az autónak és olyan volt a jelenség mint amit írtál. Gázadásra, magasabb fordulaton kegyetlen rossz volt már a hang, de alapjáraton is kerregett. A szerelő azt mondta hogy a szívócső szétesett és ez rezonál. Ragasztani kellett, mert gyárilag is ragasztva van.

Nekem ez ugrott be a problémáddal kapcsolatban, persze korántsem biztos hogy a te autódnak is ez a baja. Sok sikert a hibakereséshez és a kijavításához!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kicsit szeretnék visszakanyarodni a kartercső (kartergáz elvezetés) témához, csak most egy más aspektusból megközelítve a dolgot. Most ért véget az ezer kilóméteres tesztutam amin meg akartam nézni hogy mennyi olajat eszik az autó. Sajna a nívópálcán fele alatt volt a szint, tehát a hat decit bedörgöli. A probléma az, hogy ezt a 10w40-esből fogyasztja el mert amíg 5w40-es volt benne nem is mértem csak töltöttem bele. Kérdésem lényege az lenne hogy ha a karter és egyéb csöveket kitisztítom lehetséges hogy apadni fog az autó étvágya olaj terén?

Esetleg az is lehet hogy a csövek tisztítása csak félsiker, mert a szelepfedél alatt lévő kartergáz szelep is el van tömődve? Abból következtetek erre mert a két csőből ami a fojtószelep felé megy a szelepfedélből, a vastagabbikba belenézve lerakódást láttam.

Valaki ásta már bele magát ilyen mélységig a dolgokba?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kicsit szeretnék visszakanyarodni a kartercső (kartergáz elvezetés) témához, csak most egy más aspektusból megközelítve a dolgot. Most ért véget az ezer kilóméteres tesztutam amin meg akartam nézni hogy mennyi olajat eszik az autó. Sajna a nívópálcán fele alatt volt a szint, tehát a hat decit bedörgöli. A probléma az, hogy ezt a 10w40-esből fogyasztja el mert amíg 5w40-es volt benne nem is mértem csak töltöttem bele. Kérdésem lényege az lenne hogy ha a karter és egyéb csöveket kitisztítom lehetséges hogy apadni fog az autó étvágya olaj terén?

Esetleg az is lehet hogy a csövek tisztítása csak félsiker, mert a szelepfedél alatt lévő kartergáz szelep is el van tömődve? Abból következtetek erre mert a két csőből ami a fojtószelep felé megy a szelepfedélből, a vastagabbikba belenézve lerakódást láttam.

Valaki ásta már bele magát ilyen mélységig a dolgokba?

Mennyi km alatt?

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok.

Itt ugyan új vagyok,de pár Opel (Ascona sr/e , Vectra A , G Astra 1.4 16v ) már megfordult a családban.

A jelenlegi egy x16xel motorkodu G Astra.

A problémám a következő:

Terhelés alatt,fokozatos fordulatszam novelesnel kb 1500-2500

között bedadog és érezhetően elveszik pár loero.

Alapjaraton rendben működik, indul elsőre.

Már megtisztitottam az összes létező erzekelot,egr szelepet ,az összes csövet, a folytoszelep hatuljan azt a kis onbeallos kutyut is.

Új,gyári gyertyák vannak benne,az olaj tiszta,a hutoviz úgyszintén.

Megnéztem a hibakodokat is.

Ezek a következők (remélem,hogy jól számoltam össze ;) ) :)

0110

1405

0443

0135

Semmi hibalampa nem jelez a muszerfalon.

Létezik,hogy az egr szelep elektromos problémával küzd?

Illetve meg annyi:

Bekapcsolt vilagitasnal gazadasra erősebb lesz mint a muszerfal világítás,mint a tompitott fenyereje..

Ez mitől? Trafo?

Koszi előre is a válaszokat

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Van egy 2007 évjáratú astra-g motorkódja z16xep, és a minap kaptam egy ilyen hibaüzenetet: 0170-(2) üzemanyagkeverékképző rendszer szegény. A hibát törölni kitudtam. Ez most mennyire gázos hiba az autónál, és szerintetek mit lehet tenni?

Köszönettel

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Van egy 2007 évjáratú astra-g motorkódja z16xep, és a minap kaptam egy ilyen hibaüzenetet: 0170-(2) üzemanyagkeverékképző rendszer szegény. A hibát törölni kitudtam. Ez most mennyire gázos hiba az autónál, és szerintetek mit lehet tenni?

Köszönettel

Nem tud megfelelő keveréket előállítani, vagy a lambda szonda okozza, mivel nem érzékeli megfelelően a kipufogott gáz tartalmát, nem tud már korrigálni...

Link to comment
Megosztás:

Nem tud megfelelő keveréket előállítani, vagy a lambda szonda okozza, mivel nem érzékeli megfelelően a kipufogott gáz tartalmát, nem tud már korrigálni...

Ha konkrétan a lambdaszonda hibásodott meg volna azt akkor konkrét hibával írná az ECu nem?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.