puttonyos Elküldve Február21, 2012 Megoszt Elküldve Február21, 2012 Astra G 1995-ből? :icon11: :huh: Uhhh bocs, rossz helyen járok :omg: amúgy természetesen "F" :D, de végül is a motor számít(X16XEL)! Link to comment Megosztás: More sharing options...
sniper31 Elküldve Február23, 2012 Megoszt Elküldve Február23, 2012 Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! Van egy Opel Astra G 1.6 16v Z16XE 2000-es évjáratu autóm,és az a problémám hogy ,indítás után pár percre kivillan a villás kulcsos kis autós sárga lámpa,vagy a motort ábrázoló lámpa,és az autó megtorpan,nagyon lassan gyorsul hiába nyomom a gázpedált.Újra indításkór ugyanezek a hibák.Cseréltem benne,gyertyákat,trafóhidat (DELPHI) EGR szelepet megnéztem nincs leragadva,tiszta,és még mindíg megvan a probléma.Alapjárat nem ingadozik,de ha kb 2000-es fordulatnál tartom a motort akkor másodpercenként rángat az autó amíg nem küzdi fel magát magasabb forulatra. Egy éve ugyan ez a hibám volt,elvittem szervízbe ott a motorvezérlő cserét javasolták,ki lett cserélve.(Utolag kiderült hogy lehet hogy nem is a motorvezérlő volt a gond.) Ha valakinek van valami ötlete azt megköszönném. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Február23, 2012 Megoszt Elküldve Február23, 2012 Mindenekelőtt ki kéne olvasni/olvastatni a hibakódot, azzal máris előrébb lennénk. Addig felesleges találomra alkatrészeket cserélgetni, mert lehet hogy szerencséd lesz és megjavul végül, csak sokba fog kerülni a találgatás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
sniper31 Elküldve Február23, 2012 Megoszt Elküldve Február23, 2012 Mindenekelőtt ki kéne olvasni/olvastatni a hibakódot, azzal máris előrébb lennénk. Addig felesleges találomra alkatrészeket cserélgetni, mert lehet hogy szerencséd lesz és megjavul végül, csak sokba fog kerülni a találgatás. Szia tgabika76. Megpróbáltam kivillogtatni,az egymás után 10 villogást 0-nak számoltam és valami ilyen jött ki hogy:0400112215501120 és utána már nem villog.A fék és gáz pedált benyomtam és ráadtam a gyújtást.Remélem jól csináltam. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve Február23, 2012 Megoszt Elküldve Február23, 2012 Szia tgabika76. Megpróbáltam kivillogtatni,az egymás után 10 villogást 0-nak számoltam és valami ilyen jött ki hogy:0400112215501120 és utána már nem villog.A fék és gáz pedált benyomtam és ráadtam a gyújtást.Remélem jól csináltam. :huh: Hát ,ha jól néztük:AGR, és gázpedálhelyzetérzékelő . Link to comment Megosztás: More sharing options...
sniper31 Elküldve Február23, 2012 Megoszt Elküldve Február23, 2012 Hát ,ha jól néztük:AGR, és gázpedálhelyzetérzékelő . Szia Korzika! Én jobb esetben tudnék csinálni vele valamit? Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve Február23, 2012 Megoszt Elküldve Február23, 2012 A z16xe-n is a blokkra van fogatva a motorvezérlő, mint a z14xe-n? Ezek a tünetek motorvezérlő halálra utalnak. De ha már volt cserélve..... Ki kellene próbálni egy másik gázpedállal. Rámérni a kábelkötegre nem-e szakadt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
sniper31 Elküldve Február23, 2012 Megoszt Elküldve Február23, 2012 A z16xe-n is a blokkra van fogatva a motorvezérlő, mint a z14xe-n? Ezek a tünetek motorvezérlő halálra utalnak. De ha már volt cserélve..... Ki kellene próbálni egy másik gázpedállal. Rámérni a kábelkötegre nem-e szakadt. Igen a blokk oldalára van ráfogatva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március1, 2012 Megoszt Elküldve Március1, 2012 Sziasztok! Kollégámnak Z16XEL motorral szerelt astrája van. Már pár alkalommal, de hidegen feldobta neki a gyújtáskimaradás 1-es hengerben hibát. (P0301=1. henger felismert gyújtáskimaradás) Eddig amit cseréltettek vele: üzemanyag szűrő, gyertyák, majd nem jött be és a gyújtótrafókat is kicseréltették, de nem segített. :unsure: A kocsit hajtja, tehát fagyizás nem valószínű, hogy segítene. A kocsiban 130e km van. Nektek valami tippetek? Én gyújtótrafóra gondoltam, de mondta cseréve lett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
andris83 Elküldve Március1, 2012 Megoszt Elküldve Március1, 2012 Sziasztok! Kollégámnak Z16XEL motorral szerelt astrája van. Már pár alkalommal, de hidegen feldobta neki a gyújtáskimaradás 1-es hengerben hibát. (P0301=1. henger felismert gyújtáskimaradás) Eddig amit cseréltettek vele: üzemanyag szűrő, gyertyák, majd nem jött be és a gyújtótrafókat is kicseréltették, de nem segített. :unsure: A kocsit hajtja, tehát fagyizás nem valószínű, hogy segítene. A kocsiban 130e km van. Nektek valami tippetek? Én gyújtótrafóra gondoltam, de mondta cseréve lett. Trafóból gyári lett beletéve? Szelepszorulás nem lehet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március1, 2012 Megoszt Elküldve Március1, 2012 Trafóból gyári lett beletéve? Szelepszorulás nem lehet? Gondolom gyári, mivel opel szerviz csinálta... Elő szokott fordulni a szelepszorulás? A hengerfej még nem volt leszedve... Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve Március1, 2012 Megoszt Elküldve Március1, 2012 Gondolom gyári, mivel opel szerviz csinálta... Elő szokott fordulni a szelepszorulás? A hengerfej még nem volt leszedve... Egy kompressziómérés megmutatja, ha nem zár le a szelep. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március1, 2012 Megoszt Elküldve Március1, 2012 Egy kompressziómérés megmutatja, ha nem zár le a szelep. Idézem munkatársamat: A Pontos hibajelenseg: Eddig 4x fordult elo, reggel hideg indulas utan kb 300m megtetele utan kigyullad a szerviz lampa. Gazadaskor villog, gazpedal felengedesekor csak vilagit eshatarozottan hallani es erezni, hogy nem megy az egyik henger. Ennek ellenere a fordulatszam nem ingadozik, alapjarat is megvan. A gond az, hogy amint megallitom a motort es ujrainditaom a hiba azonnal megszunik, szerintem ilyet nem csinal egy rossz szelep. Kb 5-6 inditas utan elalszik a szerviz lampa. Mind a 4 esetben -8 fok alatt volt a homerseklet. Elso tulaj vagyok, szervizkonyves az auto, 5w30 olajjal hasznalom. Ja, es el vagyok keseredve L Nem szivesen bontanam meg a 130 ezres motort. Újraindítás után az autonak kuyta baja, ergo akkor már a szelepprobléma sem áll fenn, tehat akkor mar hiába mérsz kompressziot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve Március1, 2012 Megoszt Elküldve Március1, 2012 Idézem munkatársamat: A Pontos hibajelenseg: Eddig 4x fordult elo, reggel hideg indulas utan kb 300m megtetele utan kigyullad a szerviz lampa. Gazadaskor villog, gazpedal felengedesekor csak vilagit eshatarozottan hallani es erezni, hogy nem megy az egyik henger. Ennek ellenere a fordulatszam nem ingadozik, alapjarat is megvan. A gond az, hogy amint megallitom a motort es ujrainditaom a hiba azonnal megszunik, szerintem ilyet nem csinal egy rossz szelep. Kb 5-6 inditas utan elalszik a szerviz lampa. Mind a 4 esetben -8 fok alatt volt a homerseklet. Elso tulaj vagyok, szervizkonyves az auto, 5w30 olajjal hasznalom. Ja, es el vagyok keseredve L Nem szivesen bontanam meg a 130 ezres motort. Újraindítás után az autonak kuyta baja, ergo akkor már a szelepprobléma sem áll fenn, tehat akkor mar hiába mérsz kompressziot. Érdekes.... Esetleg injektor szarakodik? Próbára cseréljen meg két fejet, hátha költözik a hiba is. Ez nem kerül semmibe. De most meg nincs -8 fok. Na majd jövőre! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pickwick Elküldve Március17, 2012 Megoszt Elküldve Március17, 2012 Sziasztok! Most regisztráltam be ide hátha tudok nekem segíteni! Van egy 2001-es opel astra g-m z16xe motorral és hidegebb időkben, de már mostanság is 1-2 henger nem jár és pöfög a kipufogó. A motorhibát visszajelző fény is kiszokott gyulladni, de utána kialszik. Rálett kötve már számítógépre de az sem tudta megmondani, hogy mi lehet a baj. Remélem tudtok pár hasznos tippet adni, hogy mi lehet a baj. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március17, 2012 Megoszt Elküldve Március17, 2012 Sziasztok! Most regisztráltam be ide hátha tudok nekem segíteni! Van egy 2001-es opel astra g-m z16xe motorral és hidegebb időkben, de már mostanság is 1-2 henger nem jár és pöfög a kipufogó. A motorhibát visszajelző fény is kiszokott gyulladni, de utána kialszik. Rálett kötve már számítógépre de az sem tudta megmondani, hogy mi lehet a baj. Remélem tudtok pár hasznos tippet adni, hogy mi lehet a baj. http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=341&view=findpost&p=877166 Kicsit feljebb volt már ilyen hiba... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pickwick Elküldve Március17, 2012 Megoszt Elküldve Március17, 2012 http://www.opelforum...ndpost&p=877166 Kicsit feljebb volt már ilyen hiba... Az igaz de arra semmi konkrét válasz nem érkezett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március17, 2012 Megoszt Elküldve Március17, 2012 Az igaz de arra semmi konkrét válasz nem érkezett. Lehet gyertya, gyújtótrafó, ECU, szelepek, injektor. (munkatársamnál az első 2 cserélve lett, de nem javult meg) Link to comment Megosztás: More sharing options...
szkeky Elküldve Március18, 2012 Megoszt Elküldve Március18, 2012 Sziasztok, Az alábbi problémával kapcsolatban lennék kíváncsi a véleményetekre. 2006-os Z16XEP - most éppen - boldogtalan tulajdonosa vagyok. Tegnap megjelent a "kulcsos kisautó". Ma már rángatott is erősen, főleg ha gyorsítani szerettem volna. Kivillogtattam: 0340 - vezérműtengely jeladó funkció hiba. Keresgéltem itt a fórumon, de nem nagyon említi senki az erős rángatást. (Vagy ez már a készenléti üzem?:)) A szervíz gondolom egyből a cserét fogja javasolni. A kérdésem az lenne, hogy a szenzor cseréje a hiba megoldása, vagy lehet, hogy egy mögöttes problémára hívja fel a figyelmet. Klasszikus a porblémám, nem szeretnék tüneti kezelést, hanem végleges megoldást akarok. Ja ,1 éve volt cserélve a vezérlés (szíj, görgők). 1 hónapja kapott új trafóhidat és gyertyákat. Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március18, 2012 Megoszt Elküldve Március18, 2012 Sziasztok, Az alábbi problémával kapcsolatban lennék kíváncsi a véleményetekre. 2006-os Z16XEP - most éppen - boldogtalan tulajdonosa vagyok. Tegnap megjelent a "kulcsos kisautó". Ma már rángatott is erősen, főleg ha gyorsítani szerettem volna. Kivillogtattam: 0340 - vezérműtengely jeladó funkció hiba. Keresgéltem itt a fórumon, de nem nagyon említi senki az erős rángatást. (Vagy ez már a készenléti üzem? :)) A szervíz gondolom egyből a cserét fogja javasolni. A kérdésem az lenne, hogy a szenzor cseréje a hiba megoldása, vagy lehet, hogy egy mögöttes problémára hívja fel a figyelmet. Klasszikus a porblémám, nem szeretnék tüneti kezelést, hanem végleges megoldást akarok. Ja ,1 éve volt cserélve a vezérlés (szíj, görgők). 1 hónapja kapott új trafóhidat és gyertyákat. Köszi Igen, a főtengely jeladó tönkre szokott menni, cseréld csak le, valószínű az a gondja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
sniper31 Elküldve Április5, 2012 Megoszt Elküldve Április5, 2012 Sziasztok! Astra g 1.6 16v z16xe hol találom a map szenzort?Esetleg ha van egy fotó azt megköszönném. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Chris16v Elküldve Május3, 2012 Megoszt Elküldve Május3, 2012 Sziasztok! Most a jó idő beálltával vettem észre, hogy a motor gyorsítás közben vagypedig emelkedőn való haladáskor csörög. Mintha a szelepek csörögnének vagy nem tudom. Állandó fordulatnál nem hallani, de gyorsításkor előjön. Van aki szerint szeleptisztító és hosszabb, magasabb fordulaton való jópár km-es túra szükséges, mások kopogásérzékelőt mondanak. Sokat ment mostanában vársoban, dugóban az autó. Találkozott már valaki hasonló szituációval? z16xe... Köszi előre is, ha valaki esetleg... Chris Link to comment Megosztás: More sharing options...
prono Elküldve Május4, 2012 Megoszt Elküldve Május4, 2012 Sziasztok! Most a jó idő beálltával vettem észre, hogy a motor gyorsítás közben vagypedig emelkedőn való haladáskor csörög. Mintha a szelepek csörögnének vagy nem tudom. Állandó fordulatnál nem hallani, de gyorsításkor előjön. Van aki szerint szeleptisztító és hosszabb, magasabb fordulaton való jópár km-es túra szükséges, mások kopogásérzékelőt mondanak. Sokat ment mostanában vársoban, dugóban az autó. Találkozott már valaki hasonló szituációval? z16xe... Köszi előre is, ha valaki esetleg... Chris Engem is érdekelne ötlet a fenti probléma megoldására, mert a jelenség nálam is jelentkezik... :( Olajcsere és fagyizás nem segített eddig ... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Május4, 2012 Megoszt Elküldve Május4, 2012 Engem is érdekelne ötlet a fenti probléma megoldására, mert a jelenség nálam is jelentkezik... :( Olajcsere és fagyizás nem segített eddig ... hasonló problémája volt a kollégámnak... átmosták a motort (gondolok itt az olajáratokra, valami mosóval) kapott új olajat+szűrő és jó lett (fabia 1.4mpi) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tibcsyke Elküldve Május4, 2012 Megoszt Elküldve Május4, 2012 Sziasztok! Az autómon vezérműszíjat, vízpumpát, és hosszbordásszíjat szeretnék cserélni. Feszítő és terelőgörgőkkel eggyütt. Vízpompából és a hoszzbordásszíj készletből "SKF"-t néztem míg vezérműkészletből gyári opelt. Véleményetek és tapasztalatotok szerint ez így jó választás lenne? Főleg az "SKF" érdekelne hogy mennyire megbizható Opel szinten. Előre is kösz a válaszokat. (2001 Astra G 1.6 16V Z16XE 120000 km) Tibcsyke Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts