panizzi Elküldve Május22, 2011 Elküldve Május22, 2011 azt mondtad ha bemelegszik a blokk oldalán van egy kis heat ha ez a gondja, erre a problémára kb. pár forintot szánnék Bár az is igaz, hogy előbb utóbb megdöglik hidegen is. MEgelőzném a problémát, ecu szétkap, hőlégfúvóssal átforraszt (-ja egy szakértő)
Kiskókusz Elküldve Május22, 2011 Elküldve Május22, 2011 Bár az is igaz, hogy előbb utóbb megdöglik hidegen is. MEgelőzném a problémát, ecu szétkap, hőlégfúvóssal átforraszt (-ja egy szakértő) Gondolkodom rajta majd egy másik ecu-t kíváncsiságból szétkapok ha majd az ismerősöm szerez 1et bontóból.Egyenlőre most szakértőre bízom. Hogyan érdemes szétkapni és a végén összerakni az ecu-t?Azt látom valami speciális tömítéssel van összerakva.
Szasa Elküldve Május22, 2011 Elküldve Május22, 2011 Maximális Tiszteletem! Segítséget szeretnék kérni Tőletek! 2010-ben vettem egy 2002-es 1.6 (101 LE) 16V G Astrát használtan 69.000 Km-el. Jelenleg 76.000 Km körül van benne. Az lenne a nagy problémám, hogy a motor 3-4 budapesti úttal (130 Km/h átlagsebességgel) megevett vagy 2 L olajat, gyakorlatilag a felét a teljes mennyiségnek ami nagyon aggaszt....:D Fina First 300 10W40 Motorolaj volt benne! És az lenne a kérdésem hogy érdemes lenne-e elvinni valami komolyabb márka szervizbe (elég drága lenne) vagy esetleg egy motorolajnak a cseréje megoldaná a problémát??? Hallottam hogy nagyon jó a Castrol vagy GM Opel olaj is segítene (5W 30, minősítése GM-LL-B-025). Előre is köszönöm a válaszokat! Üdv, Szasa
tgabika76 Elküldve Május22, 2011 Elküldve Május22, 2011 Hát először is a GM-LLB-025-ös szabványú motorolaj dízelbe való, neked GM-LLA-025 kell... Másodszor meg nem tudjuk hogy a "3-4 pesti út" az neked milyen távolságot jelent, hiszen nem írtad hova valósi vagy. Elvileg a motorkódod az Z16XE, és bár az 1.6-osok híresek voltak az olajfogyasztásukról (bár az inkább a korábbi X16XEL-re volt igaz), ennyi olajfogyás akkor is sok, nem hinném hogy ezt egy olaj/szűrőcsere megoldja.
imy Elküldve Május22, 2011 Elküldve Május22, 2011 Maximális Tiszteletem! Segítséget szeretnék kérni Tőletek! 2010-ben vettem egy 2002-es 1.6 (101 LE) 16V G Astrát használtan 69.000 Km-el. Jelenleg 76.000 Km körül van benne. Az lenne a nagy problémám, hogy a motor 3-4 budapesti úttal (130 Km/h átlagsebességgel) megevett vagy 2 L olajat, gyakorlatilag a felét a teljes mennyiségnek ami nagyon aggaszt....:D Fina First 300 10W40 Motorolaj volt benne! És az lenne a kérdésem hogy érdemes lenne-e elvinni valami komolyabb márka szervizbe (elég drága lenne) vagy esetleg egy motorolajnak a cseréje megoldaná a problémát??? Hallottam hogy nagyon jó a Castrol vagy GM Opel olaj is segítene (5W 30, minősítése GM-LL-B-025). Előre is köszönöm a válaszokat! Üdv, Szasa Max 0.6l/1000km a megengedett olajfogyasztás. Mivel nem írtad, így a magyar viszonyokat nézve egy utad oda-vissza max 500km lehet pályán, ami aggasztóan sok olajat jelent így. Lehet valami motorproblémád van, vagy nagyon kopott a motor, s nem annyi km a valós, hanem 'KICSIT' több. :D
szopcsi13 Elküldve Május22, 2011 Elküldve Május22, 2011 Profilban Debrecen van írva. A 3-4 pesti út 1500-2000 km lehet. Ezen a távon sokallom azt a 2 litert. Biztos, hogy megeszi? Nem lehet, hogy valahol folyik?
uhuhu Elküldve Május22, 2011 Elküldve Május22, 2011 Max 0.6l/1000km a megengedett olajfogyasztás. Mivel nem írtad, így a magyar viszonyokat nézve egy utad oda-vissza max 500km lehet pályán, ami aggasztóan sok olajat jelent így. Lehet valami motorproblémád van, vagy nagyon kopott a motor, s nem annyi km a valós, hanem 'KICSIT' több. :D vagy: csak az a baja ami az enyémnek volt. a sok rövidtávtól az olajlehúzó gyürü a koksztól beleszorult a dugattyúba. vagy brutál meghajtással megmozdul a gyürü és akkor jó lesz, vagy nem akkor meg motorgenerál.... ( a zafira dugattyúját satuba befogva csavarhúzó + kalapáccsal sem lehetett megmozditani az olajlehúzó gyürüt..... )
imy Elküldve Május22, 2011 Elküldve Május22, 2011 vagy: csak az a baja ami az enyémnek volt. a sok rövidtávtól az olajlehúzó gyürü a koksztól beleszorult a dugattyúba. vagy brutál meghajtással megmozdul a gyürü és akkor jó lesz, vagy nem akkor meg motorgenerál.... ( a zafira dugattyúját satuba befogva csavarhúzó + kalapáccsal sem lehetett megmozditani az olajlehúzó gyürüt..... ) De nem nálad szorult meg?? Te hosszabb távokra is használod... nem 1-2km-es távokra. Én ha melóba megyek az 12km, annyi idő alatt bemelegszik a motor...
uhuhu Elküldve Május22, 2011 Elküldve Május22, 2011 De nem nálad szorult meg?? Te hosszabb távokra is használod... nem 1-2km-es távokra. Én ha melóba megyek az 12km, annyi idő alatt bemelegszik a motor... nem nem, ezt így vettem. motorhibásan. ez idővel rakódik - csak rakódik - csak rakódik.. ezt az autót csak városban használták... sose ment ki az autópályára.
Szasa Elküldve Május22, 2011 Elküldve Május22, 2011 Hellóka! A 3-4 budapesti út az Debrecenből történt autópályán, tehát 1500-2000 Km volt a megtett távolság összesen és az olaj tuti nem folyik, sajnos megzabálta a motor... Tudom hogy az elfogadott olajfogyasztási mennyiség ennél jóval kevesebb...:D Amúgy napi szinten városban van használva, napi 8-12 km max. Mit gondoltok, egy másik olaj használata megoldaná a problémát??? Fina First helyett GM-LLA-025??? Vagy esetleg uhuhu Kolléga által gyanított gond áll fent a sok rövidtávtól (olajlehúzó gyürü a koksztól beleszorult a dugattyúba)???
uhuhu Elküldve Május22, 2011 Elküldve Május22, 2011 Hellóka! A 3-4 budapesti út az Debrecenből történt autópályán, tehát 1500-2000 Km volt a megtett távolság összesen és az olaj tuti nem folyik, sajnos megzabálta a motor... Tudom hogy az elfogadott olajfogyasztási mennyiség ennél jóval kevesebb...:D Amúgy napi szinten városban van használva, napi 8-12 km max. Mit gondoltok, egy másik olaj használata megoldaná a problémát??? Fina First helyett GM-LLA-025??? Vagy esetleg uhuhu Kolléga által gyanított gond áll fent a sok rövidtávtól (olajlehúzó gyürü a koksztól beleszorult a dugattyúba)??? sajnos az ember nem tud okos lenni interneten keresztül. próba. cserélj olajat. mikori a tied? 2002 es? akkor 5w30 a legjobb ebbe. ha azt eszi mintazállat akkor 10w40 kell bele. az is jó, de nem a legjobb. ha igy is fogy nagyon akkor sajnos bontani kell......
Szasa Elküldve Május23, 2011 Elküldve Május23, 2011 Igen, 2002-es modell lenne. Neked is 1.6 16V G Astrád van???
frankee Elküldve Május24, 2011 Elküldve Május24, 2011 Sziasztok , adódott egy kis problémám. Valamikor múlt nyáron elfolyt a motorból a víz az M0-n. (120 km/óra 30 fok árnyékban) Az utángyártott hűtő kilőte a leeresztő csavart. Csak elkezdett rángatni majd megállt. Hazahúztak én meg reménykedtem, hogy ha feltöltöm beindul. Ez meg is történt. Beindult nem rángatott, nem melegedett, a víz sem fogyott, nem volt trutyis az olaj sem a víz. Már azt hittem megúsztam. Aztán azt vettem észre fogy a víz, de nem vészes mennyiségben és a vízpumpánál folyik is. Ezután meg irtó keményre felfújta a termosztát és a hűtő közötti vastag csövet. Le is álltam vele anyagi okokból egész télen nem is jártam vele, meg van másik autó úgyhogy nem is volt sürgős. A hétvégén viszont az esedékes gyertyacserénél megejtettem egy kompresszió mérést. Sajnos elszomorított vezérléstől számolva 8,5-12-13-13,5 kg/cm2 volt a hengerekben a nyomás. A motor egy X16XEL 175000 Km van benne. Szerintetek megúszom egy hengerfej tömítés cseréből esetleg hengerfej síkolás stb. vagy mélyebbre kell menni. Adaléknak még annyi, hogy a gyertyák viszonylag kormosak voltak szelepszár szimering vagy inkább olajlehúzó gyűrű lehet a gond? Az olajat nem fogyasztota vészesen 10-15 e Km alatt 1-1.5 l evett meg, most se rángat jó az alapjárat szépen húz.
szkszaby Elküldve Május24, 2011 Elküldve Május24, 2011 Sziasztok , adódott egy kis problémám. Valamikor múlt nyáron elfolyt a motorból a víz az M0-n. (120 km/óra 30 fok árnyékban) Az utángyártott hűtő kilőte a leeresztő csavart. Csak elkezdett rángatni majd megállt. Hazahúztak én meg reménykedtem, hogy ha feltöltöm beindul. Ez meg is történt. Beindult nem rángatott, nem melegedett, a víz sem fogyott, nem volt trutyis az olaj sem a víz. Már azt hittem megúsztam. Aztán azt vettem észre fogy a víz, de nem vészes mennyiségben és a vízpumpánál folyik is. Ezután meg irtó keményre felfújta a termosztát és a hűtő közötti vastag csövet. Le is álltam vele anyagi okokból egész télen nem is jártam vele, meg van másik autó úgyhogy nem is volt sürgős. A hétvégén viszont az esedékes gyertyacserénél megejtettem egy kompresszió mérést. Sajnos elszomorított vezérléstől számolva 8,5-12-13-13,5 kg/cm2 volt a hengerekben a nyomás. A motor egy X16XEL 175000 Km van benne. Szerintetek megúszom egy hengerfej tömítés cseréből esetleg hengerfej síkolás stb. vagy mélyebbre kell menni. Adaléknak még annyi, hogy a gyertyák viszonylag kormosak voltak szelepszár szimering vagy inkább olajlehúzó gyűrű lehet a gond? Az olajat nem fogyasztota vészesen 10-15 e Km alatt 1-1.5 l evett meg, most se rángat jó az alapjárat szépen húz. Szerintem a HF tömítésed van átégve és ott fújja a vízcsöveket(nekem is ez volt) Így ne használd,mert a hengerbe kerülő víztől kopik a henger fala és a szelepek is eléghetnek! Üdv
GombiTomi Elküldve Június1, 2011 Elküldve Június1, 2011 Valaki legyen szíves mondja meg nekem, hogy ha kiolvastam a hibakódot, azután Opel TIS-ben hogy a franca induljak el? Vagy hogy induljak tovább??? Megvan a hibakód ( 1230 és 1482 ) de a 1230-al jelzett "main relay"-t nem mutatja sehol a TIS. 1,6 16V Z16XE Plusz mitől lehet az,hogy 3-ba váltás után ( leggyakrabban ekkor ) ( kuplungállás nem számít ) illetve néha folyamatos állandó fordulatnál néha ránt ( kihagy ) egyet az autó és kicsit megtorpan. Mindez csak üzemmeleg motornál van és nem mindig csinálja. Ha intenzívebben gyorsítok és váltok, akkor sem csinálja. Ha a gázpedált felengedem, megszűnik, ha nem akkor ránt egyet, majd megy tovább, mintha mi sem történt volna. Ötlet valakinek?
nzsolti Elküldve Június2, 2011 Elküldve Június2, 2011 Sziasztok! Astra G 1.6 XEL típusú motorom rendellenesen működik, a probléma szerintem az automata szivatója. Melegben is képes 1500-on tartani a fordulatot, kb. másfél percig vagy az első durva gázpedál lenyomásig (3000 fölé). Ekkor áll vissza 750-800-as normál alapjárati fordulatszámra. Úgy működik, mintha téli viszonyokat érzékelne. Találkoztatok-e már ilyen problémával, ha igen, szívesen várnám észrevételeteiteket. Köszönöm: Zsolti
imy Elküldve Június2, 2011 Elküldve Június2, 2011 Sziasztok! Astra G 1.6 XEL típusú motorom rendellenesen működik, a probléma szerintem az automata szivatója. Melegben is képes 1500-on tartani a fordulatot, kb. másfél percig vagy az első durva gázpedál lenyomásig (3000 fölé). Ekkor áll vissza 750-800-as normál alapjárati fordulatszámra. Úgy működik, mintha téli viszonyokat érzékelne. Találkoztatok-e már ilyen problémával, ha igen, szívesen várnám észrevételeteiteket. Köszönöm: Zsolti Rá Kell dugni a diagnosztikai kábelt, s megnézni, hogy az ECU mit művel, lehet csak a jeladó rendetlenkedik, de az gyorsan kiderül. De nekem hidegben automatikusan ejti a fordulatot gázpedál nyomkodás nélkül (Z14XEP), lehet nálad másképp van, azt nem tudom. (ha mégsem, akkor más lesz a galiba okozója)
killermedve Elküldve Június2, 2011 Elküldve Június2, 2011 Sziasztok! Astra G 1.6 XEL típusú motorom rendellenesen működik, a probléma szerintem az automata szivatója. Melegben is képes 1500-on tartani a fordulatot, kb. másfél percig vagy az első durva gázpedál lenyomásig (3000 fölé). Ekkor áll vissza 750-800-as normál alapjárati fordulatszámra. Úgy működik, mintha téli viszonyokat érzékelne. Találkoztatok-e már ilyen problémával, ha igen, szívesen várnám észrevételeteiteket. Köszönöm: Zsolti hy nekem a napi elsö inditásnál csinálja ezt amikor még hideg a motot ,utánna csökkenti a fordulatot beáll normális értékre.,szerintem normális jelenség! a munkatársam ts sport yarisan 2000 a szivatoi fordulatszáma!!!
Korzika Elküldve Június2, 2011 Elküldve Június2, 2011 Sziasztok! Astra G 1.6 XEL típusú motorom rendellenesen működik, a probléma szerintem az automata szivatója. Melegben is képes 1500-on tartani a fordulatot, kb. másfél percig vagy az első durva gázpedál lenyomásig (3000 fölé). Ekkor áll vissza 750-800-as normál alapjárati fordulatszámra. Úgy működik, mintha téli viszonyokat érzékelne. Találkoztatok-e már ilyen problémával, ha igen, szívesen várnám észrevételeteiteket. Köszönöm: Zsolti Mostanában nekem is szokott így csinálni reggel,nem mindig,de előfordul. Ha visszaejti 1-2 perc alatt szerintem nincs gond. Vagy igen? :D Uhuhu segítsssssss!!!! :D
Mc-elek Elküldve Június2, 2011 Elküldve Június2, 2011 Mostanában nekem is szokott így csinálni reggel,nem mindig,de előfordul. Ha visszaejti 1-2 perc alatt szerintem nincs gond. szerintem alap dolgokkal kezdeni: fojtószelepház takarítás,alapjárati motor takarítás...
Korzika Elküldve Június2, 2011 Elküldve Június2, 2011 szerintem alap dolgokkal kezdeni: fojtószelepház takarítás,alapjárati motor takarítás... Nem....ez így jó,így szeretem!(meg lusta vagyok!) :D De majd most,ha már sok szabadidőm lesz,lehet szétszedem és utána megpróbálom összerakni!
uhuhu Elküldve Június2, 2011 Elküldve Június2, 2011 Mostanában nekem is szokott így csinálni reggel,nem mindig,de előfordul. Ha visszaejti 1-2 perc alatt szerintem nincs gond. Vagy igen? :D Uhuhu segítsssssss!!!! :D alapjárati motor, AGR szelep pucccc, illetve mindenféle vákumcsövet elleörizz... nincs sok belőle. retek lesz valami.....
Korzika Elküldve Június2, 2011 Elküldve Június2, 2011 alapjárati motor, AGR szelep pucccc, illetve mindenféle vákumcsövet elleörizz... nincs sok belőle. retek lesz valami..... Köszi! :D Jöttél, mint superman-spiderman-batman! :D Tényleg olyan nincs még ,hogy:OWLMAN? :D
nzsolti Elküldve Június3, 2011 Elküldve Június3, 2011 Köszi az eddigi információkat. Az eddig elvégzettek: EGR szelep kitakarítva, pillangószelep és ház szintén tiszta, a jelenség maradt. Melyik az alapjárati motor, ami a pillangószelep tengelyének végén van, vagy ami a torokból oldalnyíláson keresztül csatlakozik? (Nincs valakinek robbantott rajza véletlenül?)
Recommended Posts