Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

azt mondtad ha bemelegszik

a blokk oldalán van egy kis heat

ha ez a gondja, erre a problémára kb. pár forintot szánnék

Bár az is igaz, hogy előbb utóbb megdöglik hidegen is.

MEgelőzném a problémát, ecu szétkap, hőlégfúvóssal átforraszt (-ja egy szakértő)

Link to comment
Megosztás:

Bár az is igaz, hogy előbb utóbb megdöglik hidegen is.

MEgelőzném a problémát, ecu szétkap, hőlégfúvóssal átforraszt (-ja egy szakértő)

Gondolkodom rajta majd egy másik ecu-t kíváncsiságból szétkapok ha majd az ismerősöm szerez 1et bontóból.Egyenlőre most szakértőre bízom.

Hogyan érdemes szétkapni és a végén összerakni az ecu-t?Azt látom valami speciális tömítéssel van összerakva.

Link to comment
Megosztás:

Maximális Tiszteletem!

Segítséget szeretnék kérni Tőletek!

2010-ben vettem egy 2002-es 1.6 (101 LE) 16V G Astrát használtan 69.000 Km-el. Jelenleg 76.000 Km körül van benne.

Az lenne a nagy problémám, hogy a motor 3-4 budapesti úttal (130 Km/h átlagsebességgel) megevett vagy 2 L olajat, gyakorlatilag a felét a teljes mennyiségnek ami nagyon aggaszt....:D Fina First 300 10W40 Motorolaj volt benne!

És az lenne a kérdésem hogy érdemes lenne-e elvinni valami komolyabb márka szervizbe (elég drága lenne) vagy esetleg egy motorolajnak a cseréje megoldaná a problémát??? Hallottam hogy nagyon jó a Castrol vagy GM Opel olaj is segítene (5W 30, minősítése GM-LL-B-025).

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv,

Szasa

Link to comment
Megosztás:

Hát először is a GM-LLB-025-ös szabványú motorolaj dízelbe való, neked GM-LLA-025 kell... Másodszor meg nem tudjuk hogy a "3-4 pesti út" az neked milyen távolságot jelent, hiszen nem írtad hova valósi vagy.

Elvileg a motorkódod az Z16XE, és bár az 1.6-osok híresek voltak az olajfogyasztásukról (bár az inkább a korábbi X16XEL-re volt igaz), ennyi olajfogyás akkor is sok, nem hinném hogy ezt egy olaj/szűrőcsere megoldja.

Link to comment
Megosztás:

Maximális Tiszteletem!

Segítséget szeretnék kérni Tőletek!

2010-ben vettem egy 2002-es 1.6 (101 LE) 16V G Astrát használtan 69.000 Km-el. Jelenleg 76.000 Km körül van benne.

Az lenne a nagy problémám, hogy a motor 3-4 budapesti úttal (130 Km/h átlagsebességgel) megevett vagy 2 L olajat, gyakorlatilag a felét a teljes mennyiségnek ami nagyon aggaszt....:D Fina First 300 10W40 Motorolaj volt benne!

És az lenne a kérdésem hogy érdemes lenne-e elvinni valami komolyabb márka szervizbe (elég drága lenne) vagy esetleg egy motorolajnak a cseréje megoldaná a problémát??? Hallottam hogy nagyon jó a Castrol vagy GM Opel olaj is segítene (5W 30, minősítése GM-LL-B-025).

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv,

Szasa

Max 0.6l/1000km a megengedett olajfogyasztás.

Mivel nem írtad, így a magyar viszonyokat nézve egy utad oda-vissza max 500km lehet pályán, ami aggasztóan sok olajat jelent így.

Lehet valami motorproblémád van, vagy nagyon kopott a motor, s nem annyi km a valós, hanem 'KICSIT' több. :D

Link to comment
Megosztás:

Max 0.6l/1000km a megengedett olajfogyasztás.

Mivel nem írtad, így a magyar viszonyokat nézve egy utad oda-vissza max 500km lehet pályán, ami aggasztóan sok olajat jelent így.

Lehet valami motorproblémád van, vagy nagyon kopott a motor, s nem annyi km a valós, hanem 'KICSIT' több. :D

vagy: csak az a baja ami az enyémnek volt.

a sok rövidtávtól az olajlehúzó gyürü a koksztól beleszorult a dugattyúba.

vagy brutál meghajtással megmozdul a gyürü és akkor jó lesz, vagy nem akkor meg motorgenerál....

( a zafira dugattyúját satuba befogva csavarhúzó + kalapáccsal sem lehetett megmozditani az olajlehúzó gyürüt..... )

Link to comment
Megosztás:

vagy: csak az a baja ami az enyémnek volt.

a sok rövidtávtól az olajlehúzó gyürü a koksztól beleszorult a dugattyúba.

vagy brutál meghajtással megmozdul a gyürü és akkor jó lesz, vagy nem akkor meg motorgenerál....

( a zafira dugattyúját satuba befogva csavarhúzó + kalapáccsal sem lehetett megmozditani az olajlehúzó gyürüt..... )

De nem nálad szorult meg?? Te hosszabb távokra is használod... nem 1-2km-es távokra.

Én ha melóba megyek az 12km, annyi idő alatt bemelegszik a motor...

Link to comment
Megosztás:

De nem nálad szorult meg?? Te hosszabb távokra is használod... nem 1-2km-es távokra.

Én ha melóba megyek az 12km, annyi idő alatt bemelegszik a motor...

nem nem, ezt így vettem. motorhibásan.

ez idővel rakódik - csak rakódik - csak rakódik..

ezt az autót csak városban használták... sose ment ki az autópályára.

Link to comment
Megosztás:

Hellóka!

A 3-4 budapesti út az Debrecenből történt autópályán, tehát 1500-2000 Km volt a megtett távolság összesen és az olaj tuti nem folyik, sajnos megzabálta a motor...

Tudom hogy az elfogadott olajfogyasztási mennyiség ennél jóval kevesebb...:D

Amúgy napi szinten városban van használva, napi 8-12 km max.

Mit gondoltok, egy másik olaj használata megoldaná a problémát??? Fina First helyett GM-LLA-025???

Vagy esetleg uhuhu Kolléga által gyanított gond áll fent a sok rövidtávtól (olajlehúzó gyürü a koksztól beleszorult a dugattyúba)???

Link to comment
Megosztás:

Hellóka!

A 3-4 budapesti út az Debrecenből történt autópályán, tehát 1500-2000 Km volt a megtett távolság összesen és az olaj tuti nem folyik, sajnos megzabálta a motor...

Tudom hogy az elfogadott olajfogyasztási mennyiség ennél jóval kevesebb...:D

Amúgy napi szinten városban van használva, napi 8-12 km max.

Mit gondoltok, egy másik olaj használata megoldaná a problémát??? Fina First helyett GM-LLA-025???

Vagy esetleg uhuhu Kolléga által gyanított gond áll fent a sok rövidtávtól (olajlehúzó gyürü a koksztól beleszorult a dugattyúba)???

sajnos az ember nem tud okos lenni interneten keresztül.

próba.

cserélj olajat. mikori a tied? 2002 es? akkor 5w30 a legjobb ebbe. ha azt eszi mintazállat akkor 10w40 kell bele. az is jó, de nem a legjobb.

ha igy is fogy nagyon akkor sajnos bontani kell......

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok , adódott egy kis problémám. Valamikor múlt nyáron elfolyt a motorból a víz az M0-n. (120 km/óra 30 fok árnyékban) Az utángyártott hűtő kilőte a leeresztő csavart. Csak elkezdett rángatni majd megállt. Hazahúztak én meg reménykedtem, hogy ha feltöltöm beindul. Ez meg is történt. Beindult nem rángatott, nem melegedett, a víz sem fogyott, nem volt trutyis az olaj sem a víz. Már azt hittem megúsztam. Aztán azt vettem észre fogy a víz, de nem vészes mennyiségben és a vízpumpánál folyik is. Ezután meg irtó keményre felfújta a termosztát és a hűtő közötti vastag csövet. Le is álltam vele anyagi okokból egész télen nem is jártam vele, meg van másik autó úgyhogy nem is volt sürgős. A hétvégén viszont az esedékes gyertyacserénél megejtettem egy kompresszió mérést. Sajnos elszomorított vezérléstől számolva 8,5-12-13-13,5 kg/cm2 volt a hengerekben a nyomás. A motor egy X16XEL 175000 Km van benne. Szerintetek megúszom egy hengerfej tömítés cseréből esetleg hengerfej síkolás stb. vagy mélyebbre kell menni. Adaléknak még annyi, hogy a gyertyák viszonylag kormosak voltak szelepszár szimering vagy inkább olajlehúzó gyűrű lehet a gond? Az olajat nem fogyasztota vészesen 10-15 e Km alatt 1-1.5 l evett meg, most se rángat jó az alapjárat szépen húz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok , adódott egy kis problémám. Valamikor múlt nyáron elfolyt a motorból a víz az M0-n. (120 km/óra 30 fok árnyékban) Az utángyártott hűtő kilőte a leeresztő csavart. Csak elkezdett rángatni majd megállt. Hazahúztak én meg reménykedtem, hogy ha feltöltöm beindul. Ez meg is történt. Beindult nem rángatott, nem melegedett, a víz sem fogyott, nem volt trutyis az olaj sem a víz. Már azt hittem megúsztam. Aztán azt vettem észre fogy a víz, de nem vészes mennyiségben és a vízpumpánál folyik is. Ezután meg irtó keményre felfújta a termosztát és a hűtő közötti vastag csövet. Le is álltam vele anyagi okokból egész télen nem is jártam vele, meg van másik autó úgyhogy nem is volt sürgős. A hétvégén viszont az esedékes gyertyacserénél megejtettem egy kompresszió mérést. Sajnos elszomorított vezérléstől számolva 8,5-12-13-13,5 kg/cm2 volt a hengerekben a nyomás. A motor egy X16XEL 175000 Km van benne. Szerintetek megúszom egy hengerfej tömítés cseréből esetleg hengerfej síkolás stb. vagy mélyebbre kell menni. Adaléknak még annyi, hogy a gyertyák viszonylag kormosak voltak szelepszár szimering vagy inkább olajlehúzó gyűrű lehet a gond? Az olajat nem fogyasztota vészesen 10-15 e Km alatt 1-1.5 l evett meg, most se rángat jó az alapjárat szépen húz.

Szerintem a HF tömítésed van átégve és ott fújja a vízcsöveket(nekem is ez volt) Így ne használd,mert a hengerbe kerülő víztől kopik a henger fala és a szelepek is eléghetnek!

Üdv

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Valaki legyen szíves mondja meg nekem, hogy ha kiolvastam a hibakódot, azután Opel TIS-ben hogy a franca induljak el? Vagy hogy induljak tovább???

Megvan a hibakód ( 1230 és 1482 ) de a 1230-al jelzett "main relay"-t nem mutatja sehol a TIS.

1,6 16V Z16XE

Plusz mitől lehet az,hogy 3-ba váltás után ( leggyakrabban ekkor ) ( kuplungállás nem számít ) illetve néha folyamatos állandó fordulatnál néha ránt ( kihagy ) egyet az autó és kicsit megtorpan. Mindez csak üzemmeleg motornál van és nem mindig csinálja. Ha intenzívebben gyorsítok és váltok, akkor sem csinálja.

Ha a gázpedált felengedem, megszűnik, ha nem akkor ránt egyet, majd megy tovább, mintha mi sem történt volna.

Ötlet valakinek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G 1.6 XEL típusú motorom rendellenesen működik, a probléma szerintem az automata szivatója. Melegben is képes 1500-on tartani a fordulatot, kb. másfél percig vagy az első durva gázpedál lenyomásig (3000 fölé). Ekkor áll vissza 750-800-as normál alapjárati fordulatszámra. Úgy működik, mintha téli viszonyokat érzékelne. Találkoztatok-e már ilyen problémával, ha igen, szívesen várnám észrevételeteiteket.

Köszönöm: Zsolti

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G 1.6 XEL típusú motorom rendellenesen működik, a probléma szerintem az automata szivatója. Melegben is képes 1500-on tartani a fordulatot, kb. másfél percig vagy az első durva gázpedál lenyomásig (3000 fölé). Ekkor áll vissza 750-800-as normál alapjárati fordulatszámra. Úgy működik, mintha téli viszonyokat érzékelne. Találkoztatok-e már ilyen problémával, ha igen, szívesen várnám észrevételeteiteket.

Köszönöm: Zsolti

Rá Kell dugni a diagnosztikai kábelt, s megnézni, hogy az ECU mit művel, lehet csak a jeladó rendetlenkedik, de az gyorsan kiderül.

De nekem hidegben automatikusan ejti a fordulatot gázpedál nyomkodás nélkül (Z14XEP), lehet nálad másképp van, azt nem tudom. (ha mégsem, akkor más lesz a galiba okozója)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G 1.6 XEL típusú motorom rendellenesen működik, a probléma szerintem az automata szivatója. Melegben is képes 1500-on tartani a fordulatot, kb. másfél percig vagy az első durva gázpedál lenyomásig (3000 fölé). Ekkor áll vissza 750-800-as normál alapjárati fordulatszámra. Úgy működik, mintha téli viszonyokat érzékelne. Találkoztatok-e már ilyen problémával, ha igen, szívesen várnám észrevételeteiteket.

Köszönöm: Zsolti

hy

nekem a napi elsö inditásnál csinálja ezt amikor még hideg a motot ,utánna csökkenti a fordulatot beáll normális értékre.,szerintem normális jelenség!

a munkatársam ts sport yarisan 2000 a szivatoi fordulatszáma!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G 1.6 XEL típusú motorom rendellenesen működik, a probléma szerintem az automata szivatója. Melegben is képes 1500-on tartani a fordulatot, kb. másfél percig vagy az első durva gázpedál lenyomásig (3000 fölé). Ekkor áll vissza 750-800-as normál alapjárati fordulatszámra. Úgy működik, mintha téli viszonyokat érzékelne. Találkoztatok-e már ilyen problémával, ha igen, szívesen várnám észrevételeteiteket.

Köszönöm: Zsolti

Mostanában nekem is szokott így csinálni reggel,nem mindig,de előfordul.

Ha visszaejti 1-2 perc alatt szerintem nincs gond.

Vagy igen? :D Uhuhu segítsssssss!!!! :D

Link to comment
Megosztás:

Mostanában nekem is szokott így csinálni reggel,nem mindig,de előfordul.

Ha visszaejti 1-2 perc alatt szerintem nincs gond.

Vagy igen? :D Uhuhu segítsssssss!!!! :D

alapjárati motor, AGR szelep pucccc, illetve mindenféle vákumcsövet elleörizz... nincs sok belőle.

retek lesz valami.....

Link to comment
Megosztás:

Köszi az eddigi információkat. Az eddig elvégzettek: EGR szelep kitakarítva, pillangószelep és ház szintén tiszta, a jelenség maradt. Melyik az alapjárati motor, ami a pillangószelep tengelyének végén van, vagy ami a torokból oldalnyíláson keresztül csatlakozik? (Nincs valakinek robbantott rajza véletlenül?)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.