Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

Nem, megnéztem, és Z16XE. Villgotatáshoz nemértek <_<

Probléma fennáll továbbra is.

Féket és a gázt kinyomod,ráadod a gyújtást és számolod

a sárga lámpa villogásainak számát.

ha 10 -et villog az a nullás szám,a többi értelemszerű.

minden szám közt van egy kis szünet.

Megszámolod ,ide beírod és együtt kiokoskodjuk!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Helló!

Sikerült kivillogatnom, és a leolvasásom alapján a hibakód: 040.

Jól néztem ki? : P0400=Kipufogógáz-visszavezetés funkció-rendellenesség - ez EGR szelepet jelent?

Aki tud valamit erről kérem írjon.

Ui. Az ominózus motor elkezdte zabálni az olajat..... nem kicsit. (Castrol Magnetec 10W40 van benne)

Köszi előre is a segítséget.

Del.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Sikerült kivillogatnom, és a leolvasásom alapján a hibakód: 040.

Jól néztem ki? : P0400=Kipufogógáz-visszavezetés funkció-rendellenesség - ez EGR szelepet jelent?

Aki tud valamit erről kérem írjon.

Ui. Az ominózus motor elkezdte zabálni az olajat..... nem kicsit. (Castrol Magnetec 10W40 van benne)

Köszi előre is a segítséget.

Del.

Ez jó sokáig tartott! B)

Igen,ez EGR hibát jelent.Kivenni ,megtisztítani ha nem használ akkor újat venni vagy lezárni!

Olajfogyinak sürgősen utánajárni!Hova tűnt el?Vízbe vagy a levegőbe a kipufogón,vagy alul elcsepegett?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

figyi,

próbáld már meg a következő hozzászólásodat úgy írni, hogy legyen benne pont, vesszú, kisbetü, nagybetü, és megpróbálhatnál értelmes mondatot is írni. Úgy ahogy az általános iskola első osztályában tanultad. Értem én hogy régen volt, de akkor is... legalább próbáld meg......

Link to comment
Megosztás:

Helo mindenkinek

Egy nagyon fontos dologban szeretnem a segitsegeteket kerni.!!!!! Opel Astra G Bertone 1.6 16v Z16XEL . A problemam 3hete kezdodott >1 hirtelen kigyorsitasnal lealt a 4es henger es azota alapjaraton aranylag tokeletesen megy a motor ,ha fokozatosan nyomom a gazt akkor tokeletesen megy mindegyik henger,de ha hirtelen nyomom a gazt (akar alohejzetbe-akar menetkozben) akkor kihagy a 4es henger. Porlasztokat megcsereltem 1est a 4essel, trafohid cserelve(ujra is meg egy hasznaltat is haver kocsijarol probalva),gyertyak cserelve,EGR cserelve MAP szenzor kiprobalva haver autojarol,hengerfejet levettem mert mar csak ez maradt hatra de semmi gond a szelepekkel ,1 kipufogo hidrotoke talan blokalt a tobbihez kepest ugyhogy ez is kilett cserelve(persze a 4es hengernel) es meg mindig ugyanaz a hiba.Teszterre volt kotve 3szor ami semmi mast nem ad ki csak azt hogy negyes henger problema.

Ha barkinek valami tippje otlete akkor varom a hozzaszolast.Amugy autoszerelo vagyok de a tudasom itt cserbenhagyott. EGR vezerlo rele esetleg tud ilyet vagy az ECU-val lenne gond?De ha az ECU lenne a bunos akkor allitolag nem csak a 4es henger kellene szarakodjon hanem ossze=vissza szerre mindeggyik. Az auto nagyon megkimelt allapotban van es realis 134.000 km.ben.A ket rozsaszin rele ami a fekete dobozban van a motorhazban azok mire szolgalnak?Egyik az EGR vezerlo rele?A masik az mi?

Koszi elore is ha kerdesetek van barmivel eziutan itt leszek es ha van otletem segitek.

Link to comment
Megosztás:

Helo mindenkinek

Egy nagyon fontos dologban szeretnem a segitsegeteket kerni.!!!!! Opel Astra G Bertone 1.6 16v Z16XE .

Koszi elore is ha kerdesetek van barmivel eziutan itt leszek es ha van otletem segitek.

Trafó gyárira cserélve?EGR gyárira-lezárva-cserélve.esetleg szelephiba?

Link to comment
Megosztás:

Trafó gyárira cserélve?EGR gyárira-lezárva-cserélve.esetleg szelephiba?

Trafo utangyartott ujra cserelve,mivel nem valtozott a helyzet egy ilyen tipusu mokodokepes autorol amin gyari trafohid van atlett rakva probabol de ugyanez a hiba megmaradt.

EGR uj van rajta de az is meglett probalva egy tokeletesen mukodo autoeval,de a hiba ugyanaz. Kivilogtatva azt adja ki P0300=kulombozo hengerek gyujtaskimaradasa, P0304 =4es henger gyujtaskimaradas, P0105=magassagi jelado-szivonuomasjelado funkcio rendelenesseg.Ez a MAP szenzor de ez is atlett rakva egy autorol de akkor sem valtozott a hiba. Meg lezartam a fekszervo csovet is a szivotoroknal de akkor sincs semmi valtozas(talan 1minimalis valtozas jo fele)de meg igy sem lehet jarni az autoval.

Link to comment
Megosztás:

Helo mindenkinek

Egy nagyon fontos dologban szeretnem a segitsegeteket kerni.!!!!! Opel Astra G Bertone 1.6 16v Z16XEL . A problemam 3hete kezdodott >1 hirtelen kigyorsitasnal lealt a 4es henger es azota alapjaraton aranylag tokeletesen megy a motor ,ha fokozatosan nyomom a gazt akkor tokeletesen megy mindegyik henger,de ha hirtelen nyomom a gazt (akar alohejzetbe-akar menetkozben) akkor kihagy a 4es henger. Porlasztokat megcsereltem 1est a 4essel, trafohid cserelve(ujra is meg egy hasznaltat is haver kocsijarol probalva),gyertyak cserelve,EGR cserelve MAP szenzor kiprobalva haver autojarol,hengerfejet levettem mert mar csak ez maradt hatra de semmi gond a szelepekkel ,1 kipufogo hidrotoke talan blokalt a tobbihez kepest ugyhogy ez is kilett cserelve(persze a 4es hengernel) es meg mindig ugyanaz a hiba.Teszterre volt kotve 3szor ami semmi mast nem ad ki csak azt hogy negyes henger problema.

Ha barkinek valami tippje otlete akkor varom a hozzaszolast.Amugy autoszerelo vagyok de a tudasom itt cserbenhagyott. EGR vezerlo rele esetleg tud ilyet vagy az ECU-val lenne gond?De ha az ECU lenne a bunos akkor allitolag nem csak a 4es henger kellene szarakodjon hanem ossze=vissza szerre mindeggyik. Az auto nagyon megkimelt allapotban van es realis 134.000 km.ben.A ket rozsaszin rele ami a fekete dobozban van a motorhazban azok mire szolgalnak?Egyik az EGR vezerlo rele?A masik az mi?

Koszi elore is ha kerdesetek van barmivel eziutan itt leszek es ha van otletem segitek.

Oszcilloszkóppal nézd meg az injektorokat, szerintem ECU baja lesz. Egy éven belül már kétszer cseréltünk Z16XEL motorba vezérlőegységet. Mind a kettőt szétszedtem és gyári hibásak, a nyák és a csatlakozó között elválik a forrasztás.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Egy 1.6 xe G Astrám van. 2004-es 49e km-el. Eddig nem volt vele gondom.

A idén meleg megjelentével a klímát is akartam használni és a következőket tapasztaltam.

1: Alapjáraton bekapcsolva:

Megpróbálja bekapcsolni a kompresszort, de a fordulatszám leesik 500 körülire, majd kikapcsolja és visszamegy 750-re. Ezt párszor eljátssza majd lefullad.

2. Terhelésnél.

A klímát bekapcsolva jól üzemel, de a gázt elvéve a motor alapjárat helyett lefullad egyből.

Hibajelzés a műszerfalon nincs, a computer nem lett kiolvasva. Ha nem használom a klímát minden rendben van.

Olajcsere 45e-nél volt benzinszűrővel együtt. A légszűrőt kipucoltam, bár nem volt koszos. A gyertyákat kicseréltem NGK-ról Bosch-ra de nem változott semmi.

Eddig francia dízeleken edződtem, de most tanácstalan vagyok, hogy merre induljak.

A segítséget előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Olyan problémám van a motorral, hogy hidegen pöcre indül. Meleg a motornál viszont nem lehet beindítani, megvárom amíg kihűl és megint pöcre beindul.

Mi lehet a probléma?

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv.:

K.

A szervizben most beleraktak egy motorvezérlőt és azzal nincsen gond.

Link to comment
Megosztás:

200000... használtat 80000 körül kapnám meg.Vaterán 35-ért is van

Sajnos nincs erre pénzem, visszarakattam a régit.

Húúú, az nagyon sok....

A használtban valamit át kell írni, de hogy hogyan mit, s hogyan lehet, azt majd megmondja aki ért hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Valaki aki ért hozzá megírhatná mit és hogyan kell átírni és mivel lehet ezt mind megtenni.

Nekem anno javítottak motorvezérlőt 50e-ét. Mondjuk az is sok, de jobb mint a 200e-s új.

A bontottra nekem 80e-t mondtak.Nem is a rátanítás a gond, az nem nagy tétel (szerintem az újat is ugyanúgy kell),

hanem hogy az is zsákbamacska.

Link to comment
Megosztás:

Nekem anno javítottak motorvezérlőt 50e-ét. Mondjuk az is sok, de jobb mint a 200e-s új.

A bontottra nekem 80e-t mondtak.Nem is a rátanítás a gond, az nem nagy tétel (szerintem az újat is ugyanúgy kell),

hanem hogy az is zsákbamacska.

Elhoztam a kocsit, most melegen is indul az eredeti vezérlővel :D....kíváncsi leszek meddig bírja.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.