Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

AGR szelepet kiáztattam, de szinte teljesen tiszta volt, ahogy a levegőszűrő, pillangószelep és a csövek is, szóval nem lekoszolódás az ok.

Lámpa nem világit, menet közben sem érzem, hogy bármi gond lenne, közben volt egyébként 2X200 km autópályán hajtás is.

Szóval más problémát nem tapasztalok, csak ezt az alapjárati "morgást," azt sem állandóan, csak ha csendesebb helyen fülelek.

A fordulatszám mérő 0,5-1mm es mozgása alapjáraton viszont állandó.

  1.6 16v írta:
Lehet hogy meg kellene egy kicsit hajtanod az autót, had pörögjön, bár manapság ezek a pénzbehajtók már mindenhol mérnek a köcsög kameráikkal :excl:

Nekem ilyen erötlenség akkor volt, amikor szarakodott az agr szelep, vagy a gyujtókábel. Check lámpa nem világit?

Elküldve

Sziasztok!

1996-os 1,6 16v Astrám van, 175 ezer km-el. Azt vettem észre, hogy mióta hidegebb van reggeli hidegindítás után mikor terhelést kap a motor halk kopogó hangot ad. Alapjáraton nem észlelhető, és 2-3 km megtétele után teljesen megszűnik.

Ha este hidegen beindítom, hogy mondjuk beálljak a garázsba akkor másnap reggel alapjáraton is erős durva kopogó hangot ad ami kb. 10 sec alatt elhalkul, és a kipufogóból erős szag jön.

Mi lehet ? Hidrotőke? Szelephézag?

Valvoline 10W40 es olaj van benne.

Köszönöm.

  • 3 weeks later...
Elküldve

Sziasztok. Az lenne a problémám, hogy a motor terhelés alatt(nem állóhelyzetben), olyan 1700-2000 fordulatnál morgó hangot ad, mintha lyukas lenne a kipufogó, de át lett nézve/nézetve, de semmi baja a kipufogóberendezésnek. Meg valószínű nem csak bizonyos fordulaton adna ilyen hangot ha a kipufogóval lenne a probléma.

Ha valaki tudja mi lehet a probléma pls segítsen.

Előre is köszi a válaszokat.

Elküldve

Sziasztok Fórumozók!

A segítségeteket kérném a következőben.

Ma minden előjel nélkül eltörött a termosztátházon levő kis műanyag derékszögű pipa amin a kis vízkör felé megy a hűtővíz,ezért minden vizem elfolyt , hála Istennek már alig gurultam,szinte rögtön megálltam.

Megcsinálta egy helyi szerelő, de nem szeretem az ilyen dolgot,mert emiatt nem megy vissza a motortakaró.

Szeretném megvenni ezt, tudja valaki hogy mi ennek a neve?

Esetleg cikkszáma , hogy könnyebben megtaláljuk ?

Egyáltalán lehet ezt venni szerintetek?

2003

Z16XE

Segítségeteket köszönöm.

Elküldve
  uhuhu írta:
termosztátot cseréjl. egybe van.

ezzel ne jáccál, mert ha autópályán mégegyszer eltörik, akkor motort is vehetsz majd bele.....

Köszönöm a gyors választ!

Ez valami típushiba vagy egyszerűen ez most így sikerült?

Elküldve
  uhuhu írta:
termosztátot cseréjl. egybe van.

ezzel ne jáccál, mert ha autópályán mégegyszer eltörik, akkor motort is vehetsz majd bele.....

A vízhőfokmérő tud még jelezni? Tényleg, mennyi ideje van ilyenkor az embernek, hogy leállítsa a motort?

Elküldve
  uhuhu írta:
mittómén... nem sok.

amugy elméletileg kiakad felfelé a vizmutató. de csak elméletileg.

Erre gondolnék én is. De ha gyorsan folyik el a magzatvíz, erre nem nagyon van ideje a mutatónak, a dolgozó meg les egyet, hogy akkor most megragadt a motor?... :lol:

Elküldve
  PGA írta:
Erre gondolnék én is. De ha gyorsan folyik el a magzatvíz, erre nem nagyon van ideje a mutatónak, a dolgozó meg les egyet, hogy akkor most megragadt a motor?... :lol:

valami nyomás kapcsoló??

Elküldve
  uhuhu írta:
mittómén... nem sok.

amugy elméletileg kiakad felfelé a vizmutató. de csak elméletileg.

Sziasztok!

Ebbe a hűtő víz tartályba nem lehet beszerelni utólag valami "műszert" ami bent a műszereknél jelez,ha egy bizonyos szint alá csökkent a víz a tartályban?

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Egy olyan problémám lenne, hogy van egy 2004.04-havi Opel Astra G 1.6 16V (Z16XE) típusú kombi járművem

és egy olyan hibajelenség lépett fel hogy a 3.hengerben hibát jelez az ecu. Volt már trafó, gyertya csere is, de nem segített.

Azt mondták a szervizben, hogy ECU csere.... Tudtuk esetleg vkit aki jó áron tud szerezni? Vagy esetleg a javítás is szóba jöhet?

Körübelül milyen összegre számítsak? Köszi

Üdv.

Gergő

Elküldve

Szia!

Ezt az én hibámra reagáltad?

Ne haragudj, de jól emlékszem, hogy te egy Opel szervizben dolgozol?

Köszi

Üdv.

  uhuhu írta:
hengerfej le, és szelep csiszolás....

ez lesz a hibádra a megoldás

Elküldve
  kgergoke88 írta:
Szia!

Ezt az én hibámra reagáltad?

Ne haragudj, de jól emlékszem, hogy te egy Opel szervizben dolgozol?

Köszi

Üdv.

Jaja szelepszorulásod van, mert gondolom rövid távokon használod csak a kocsit!!

Elküldve

Hát mondjuk az igaz, általában 10-15km távokat megy csak a kocsi.

Akkor az Opel szervizben csak le akarnak húzni?

  szkszaby írta:
Jaja szelepszorulásod van, mert gondolom rövid távokon használod csak a kocsit!!
Elküldve

igen, neked írtam. )

igen, ott dolgozom, :)

és ha kimérték a kábelköteget, és nem ad ki jelet a computered a 3. hengernek, akkor ECU, de nem az szokott lenni, hanem motorhiba :D

Elküldve

Ma például beült a szerelő és mentünk a kocsival, ő kiütötte menet közben a hibakódot és ment rendesen a kocsi.

Utána pedig 15km múlva újra hibakód, és csak 3 hengert ment. Gondolom ha computerrel lenne a kód a hiba állandóan fennállna.

De akkor holnap visszamegyek és rákérdezek erre a szelepszorulásra. Ők elvileg holnapra szereznek egy computert amivel ki tudják próbálni.Mondjuk azért érdekes, hogy egy Opel szakszervizben erre nem gondolnak.

Köszönöm a segítségedet.

Esetleg meg tudnád mondani hogy te melyik Opel szervizben dolgozol?

Üdv.

  uhuhu írta:
igen, neked írtam. )

igen, ott dolgozom, :)

és ha kimérték a kábelköteget, és nem ad ki jelet a computered a 3. hengernek, akkor ECU, de nem az szokott lenni, hanem motorhiba :D

Elküldve
  kgergoke88 írta:
Ma például beült a szerelő és mentünk a kocsival, ő kiütötte menet közben a hibakódot és ment rendesen a kocsi.

Utána pedig 15km múlva újra hibakód, és csak 3 hengert ment. Gondolom ha computerrel lenne a kód a hiba állandóan fennállna.

De akkor holnap visszamegyek és rákérdezek erre a szelepszorulásra. Ők elvileg holnapra szereznek egy computert amivel ki tudják próbálni.Mondjuk azért érdekes, hogy egy Opel szakszervizben erre nem gondolnak.

Köszönöm a segítségedet.

Esetleg meg tudnád mondani hogy te melyik Opel szervizben dolgozol?

Üdv.

Sztem írj neki privát üzit! :D

Elküldve
  szkszaby írta:
Jaja szelepszorulásod van, mert gondolom rövid távokon használod csak a kocsit!!

nálam nem lesz :D

alig várom hogy meleg legyen a motor ...oszt kenem neki :)

Elküldve

Sziasztok! Tegnap ki lett próbálva egy másik computerrel, de a hiba fennállt ugyanúgy.

Tehát a szelephiba maradt már csak. Arra kaptam egy ajánlatot (115000Ft.)

Reális? (hengerfej leszerelés+gépmunka+olaj+olajszűrő+felső tőmítőkészlet+munkadíj)

  kgergoke88 írta:
Ma például beült a szerelő és mentünk a kocsival, ő kiütötte menet közben a hibakódot és ment rendesen a kocsi.

Utána pedig 15km múlva újra hibakód, és csak 3 hengert ment. Gondolom ha computerrel lenne a kód a hiba állandóan fennállna.

De akkor holnap visszamegyek és rákérdezek erre a szelepszorulásra. Ők elvileg holnapra szereznek egy computert amivel ki tudják próbálni.Mondjuk azért érdekes, hogy egy Opel szakszervizben erre nem gondolnak.

Köszönöm a segítségedet.

Esetleg meg tudnád mondani hogy te melyik Opel szervizben dolgozol?

Üdv.

Elküldve
  kgergoke88 írta:
Sziasztok! Tegnap ki lett próbálva egy másik computerrel, de a hiba fennállt ugyanúgy.

Tehát a szelephiba maradt már csak. Arra kaptam egy ajánlatot (115000Ft.)

Reális? (hengerfej leszerelés+gépmunka+olaj+olajszűrő+felső tőmítőkészlet+munkadíj)

Milyen meglepő!! :D

Szerintem elég sok az ajánlat!! Vagy a felső tömítőkészletben mi van benne? Vezérlést is cserélnek??

Ja és csak gyári alkatrészeket rakjanak bele!!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.