Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

Szia!

Megtekergettem minden fűtéssel kapcsolatos dolgot, de semmi változás. Továbbra is megmaradt az állandó egyenletes morgó hang.

Remélem nem a motorral van vagy lesz valami. Bár menet közben is állandó a hang és nem erősödik gyorsításnál.

ha a kesztyutarto felol jon, akkor jo esellyel a kuso/belso levegokeringetes motorja adja a hangot. ez egy mindig aram alatt levo motor ami fesziti a terelelolapot (vagy nevezzuk akarhogy is). ha torik/kopik akkor a motor mindig megy es az siman adhat ilyen hangot. nekem nem lehetett javitani, kb 15 volt a csere (csak anyag).

KeeF

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Üdv!

Érdeklődnék mit tudtok és mit ajánlatok a következő gondolatomra!

1.6-os g astram van és szeretnék rá egy turbót rakatni. Ehhez gondolom én kell egy turbó (micsoda felfedezés! :o) Kell egy új leömlő, hűtő, meg kérdés még mi. Hengereknél esetleg kell valamit erősíteni piszkálni ? Tapasztalatok esetleg!?

Mellékesen: Nekem erőteljesen eszi az olajat, nem füstöl nem folyik és nem xarakszik. Viszont ha kifogyóban az olaj, magyarán van még benne kb 1 liter, a kipufogógáz kibocsájtás lámpám elkezd villogni és baxik menni. Ilyenkör jön rá + liter olaj. Csak mellékesen, írtam mert láttam sokan foglalkoznak az olajfogyás kérdéssel és észrevételekkel.

Üdv! :D

Link to comment
Megosztás:

Mit ajánlunk?

Először is kezdjél motorgenerállal, mert ha így eszi az olajat, az hamar tönkre fogja vágni a turbót is ha egyszer bekerül...

Másodszor meg sztem a turbó ráépítés ár-érték arányban erősen deficites, jobban jársz ha eladod az autót és veszel egy eleve turbósat.

Link to comment
Megosztás:

Mit ajánlunk?

Először is kezdjél motorgenerállal, mert ha így eszi az olajat, az hamar tönkre fogja vágni a turbót is ha egyszer bekerül...

Másodszor meg sztem a turbó ráépítés ár-érték arányban erősen deficites, jobban jársz ha eladod az autót és veszel egy eleve turbósat.

Nem ismerem a motort, de gondolom nem csak a rögzíteni kell a csigát oszt' usgyi. Még ha tökéletes volna a motor, akkor is hogyan jutna olajhoz a turbó? Ezen a blokkon elő van készítve? Megérné?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Érdeklődnék mit tudtok és mit ajánlatok a következő gondolatomra!

1.6-os g astram van és szeretnék rá egy turbót rakatni. Ehhez gondolom én kell egy turbó (micsoda felfedezés! :o) Kell egy új leömlő, hűtő, meg kérdés még mi. Hengereknél esetleg kell valamit erősíteni piszkálni ? Tapasztalatok esetleg!?

Mellékesen: Nekem erőteljesen eszi az olajat, nem füstöl nem folyik és nem xarakszik. Viszont ha kifogyóban az olaj, magyarán van még benne kb 1 liter, a kipufogógáz kibocsájtás lámpám elkezd villogni és baxik menni. Ilyenkör jön rá + liter olaj. Csak mellékesen, írtam mert láttam sokan foglalkoznak az olajfogyás kérdéssel és észrevételekkel.

Üdv! :)

Tegyél bele egy C20LET-et... az lenne az igazi sleeper!! :D

Link to comment
Megosztás:

Z20LET inkább.

Igaz hogy a C20LET olcsóbb, de rosszabb környezetvédelmi besorolásúra nem lehet cserélni... a Z20LET meg ráadásul típusazonos is, az OPC-ket szerelték ilyennel.

Talán egyszerűbb volna autót cserélni, mint motort beszerezni, átépíteni, lepapírozni, ...

Pénz, pénz, pénz, ...

Link to comment
Megosztás:

Üdv Opelosok!

Nemrég, több mint tíz éves Zasti vezetés után vettem agy Z16XE motoros 2002-es Astra karavánt. Meg kell vallanom, kicsit csalódott vagyok, mert minden nulla gázállásról történő kigyorsításkor az én Astrám ugrik-szaggat kettőt, és csak ez után kezd el húzni folyamatosan. Ez a dolog főleg fölfelé váltáskor, illetve visszaváltás utáni újragyorsuláskor zavar, de tulajdonképpen akkor is, ha csak visszaveszem a gázt, majd utána újra gyorsítani akarok. Végigolvastam az egész fórumot ebben a topicban, és az itt olvasottak alapján kipucoltam levegőklapnit, lezártam az AGR szelepet. Az AGR szelepem mellesleg inaktív volt, és zárt állapotú. Amikor próbáltuk a haverral bekapcsolni fuldoklott, és le is állt, vagy pedig inaktiválta a fedélzeti számítógép. Szóval ugyanaz inaktiválva, mint így lezárva, szinte semmi különbség. Benne van egy szekvenciális Zavoli gáz is, de avval is csinálja. Ekkor elkezdtem kérdezősködni Astrásoknál, és mondják, hogy náluk is van ez a dolog, kinél jobban, kinél kevésbé. Azt tanácsolták (még az egyik hivatalos Opel szervízben is), hogy jó ez így, tanuljak meg vele élni. Engem viszont zavar! A régi Zastim ilyen téren felülmúlta - annak ha odanyomtam, azt csinálta, amit elvártam tőle, még ha csak Zastava is volt. Ha ezt sikerülne kiiktatni valahogy, lenne egy egész ######a autóm. :o Kérlek benneteket, segítsetek megtalálni a hibát ha lehet, vagy legalább megérteni miről is van itt szó! Előre is kösz nektek!

Link to comment
Megosztás:

Üdv Opelosok!

Nemrég, több mint tíz éves Zasti vezetés után vettem agy Z16XE motoros 2002-es Astra karavánt. Meg kell vallanom, kicsit csalódott vagyok, mert minden nulla gázállásról történő kigyorsításkor az én Astrám ugrik-szaggat kettőt, és csak ez után kezd el húzni folyamatosan. Ez a dolog főleg fölfelé váltáskor, illetve visszaváltás utáni újragyorsuláskor zavar, de tulajdonképpen akkor is, ha csak visszaveszem a gázt, majd utána újra gyorsítani akarok. Végigolvastam az egész fórumot ebben a topicban, és az itt olvasottak alapján kipucoltam levegőklapnit, lezártam az AGR szelepet. Az AGR szelepem mellesleg inaktív volt, és zárt állapotú. Amikor próbáltuk a haverral bekapcsolni fuldoklott, és le is állt, vagy pedig inaktiválta a fedélzeti számítógép. Szóval ugyanaz inaktiválva, mint így lezárva, szinte semmi különbség. Benne van egy szekvenciális Zavoli gáz is, de avval is csinálja. Ekkor elkezdtem kérdezősködni Astrásoknál, és mondják, hogy náluk is van ez a dolog, kinél jobban, kinél kevésbé. Azt tanácsolták (még az egyik hivatalos Opel szervízben is), hogy jó ez így, tanuljak meg vele élni. Engem viszont zavar! A régi Zastim ilyen téren felülmúlta - annak ha odanyomtam, azt csinálta, amit elvártam tőle, még ha csak Zastava is volt. Ha ezt sikerülne kiiktatni valahogy, lenne egy egész ######a autóm. :o Kérlek benneteket, segítsetek megtalálni a hibát ha lehet, vagy legalább megérteni miről is van itt szó! Előre is kösz nektek!

Nem akarlak elkeseríteni, de ezek a 16 szelepes, Euro-normákkal elfojtott, villany gázpedálos autók nem a közvetlen gázreakciójukról híresek...

Úgyhogy, ha tiszta a fojtószelepház, meg az AGR sem kavar be, és amikor "elkapja", szépen húz, meg letárolt hibakódod, sárgalámpa-villogásod nincs, akkor szerintem kijelenthető: ez ilyen. Szóval, meg kell szokni a motor viselkedését, módosítani kell a vezetési stíluson, aztán már fel sem tűnik az ilyesmi.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok,

A következőben kérném segítségetek:

2000-es, Z16XE 1.6 16V gépem van 103e km-el, az utóbbi pár hónapban azt vettem észre, hogy a fordulatszám mérőnek alapjáraton úgy 1 mm-es mozgása van.

Ez nem aggasztott, mert semmi egyéb tünetet nem tapasztaltam. Mostanában a motor viszont egy furcsa morgó hangot is hallat, 1-2 mp-es idő intervallumban, mintha valami verklit tekernének, a morgás pedig akkor hallható, amikor a fordulatszám lejjebb esik 1mm-el.

Vezérlés gőrgőkkel, pumpáva cserélve volt fél éve, szűrők, gyertyák, olaj szintén rendszeresen. Olajat nem eszi, AGR is tiszta, levegő csövek is, attól tartok, ez a motor kezdődő halódása, pedig nem hajtottam, igaz, rövid utakat megyek vele városban,

Van valakinek tippe, mit lehetne még megnéznem, esteleg érdemes lenne egy műszeres motorvizsgálat ?

A másik dolog, hogy olajcserénél legutóbb azt láttuk, hogy az olajteknő leeresztő csavarjától jobbra ( szemben állva ) van még egy hasonló csavar, talán a váltóé, ami mintha minimálisan szivárgott volna. Jól gondolom, hogy ez a váltóé illetve van valami leírása a váltóolaj cserének, mert az Etzold könyvből ez nem igazán kivehető?!

Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Üdv Opelosok!

Nemrég, több mint tíz éves Zasti vezetés után vettem agy Z16XE motoros 2002-es Astra karavánt. Meg kell vallanom, kicsit csalódott vagyok, mert minden nulla gázállásról történő kigyorsításkor az én Astrám ugrik-szaggat kettőt, és csak ez után kezd el húzni folyamatosan. Ez a dolog főleg fölfelé váltáskor, illetve visszaváltás utáni újragyorsuláskor zavar, de tulajdonképpen akkor is, ha csak visszaveszem a gázt, majd utána újra gyorsítani akarok. Végigolvastam az egész fórumot ebben a topicban, és az itt olvasottak alapján kipucoltam levegőklapnit, lezártam az AGR szelepet. Az AGR szelepem mellesleg inaktív volt, és zárt állapotú. Amikor próbáltuk a haverral bekapcsolni fuldoklott, és le is állt, vagy pedig inaktiválta a fedélzeti számítógép. Szóval ugyanaz inaktiválva, mint így lezárva, szinte semmi különbség. Benne van egy szekvenciális Zavoli gáz is, de avval is csinálja. Ekkor elkezdtem kérdezősködni Astrásoknál, és mondják, hogy náluk is van ez a dolog, kinél jobban, kinél kevésbé. Azt tanácsolták (még az egyik hivatalos Opel szervízben is), hogy jó ez így, tanuljak meg vele élni. Engem viszont zavar! A régi Zastim ilyen téren felülmúlta - annak ha odanyomtam, azt csinálta, amit elvártam tőle, még ha csak Zastava is volt. Ha ezt sikerülne kiiktatni valahogy, lenne egy egész ######a autóm. :excl: Kérlek benneteket, segítsetek megtalálni a hibát ha lehet, vagy legalább megérteni miről is van itt szó! Előre is kösz nektek!

Szerintem is csak megszokás kérdése, mert az elektromos pedál minimálisan késik a lenyomáshoz képest, igaz, szerintem érzékenyebb is.

Meg kell szokni, hogy picit később engeded a kuplungot neki és jó lesz az idővel !

Link to comment
Megosztás:

senkinek semmi tipp ? :excl:

Sziasztok,

A következőben kérném segítségetek:

2000-es, Z16XE 1.6 16V gépem van 103e km-el, az utóbbi pár hónapban azt vettem észre, hogy a fordulatszám mérőnek alapjáraton úgy 1 mm-es mozgása van.

Ez nem aggasztott, mert semmi egyéb tünetet nem tapasztaltam. Mostanában a motor viszont egy furcsa morgó hangot is hallat, 1-2 mp-es idő intervallumban, mintha valami verklit tekernének, a morgás pedig akkor hallható, amikor a fordulatszám lejjebb esik 1mm-el.

Vezérlés gőrgőkkel, pumpáva cserélve volt fél éve, szűrők, gyertyák, olaj szintén rendszeresen. Olajat nem eszi, AGR is tiszta, levegő csövek is, attól tartok, ez a motor kezdődő halódása, pedig nem hajtottam, igaz, rövid utakat megyek vele városban,

Van valakinek tippe, mit lehetne még megnéznem, esteleg érdemes lenne egy műszeres motorvizsgálat ?

A másik dolog, hogy olajcserénél legutóbb azt láttuk, hogy az olajteknő leeresztő csavarjától jobbra ( szemben állva ) van még egy hasonló csavar, talán a váltóé, ami mintha minimálisan szivárgott volna. Jól gondolom, hogy ez a váltóé illetve van valami leírása a váltóolaj cserének, mert az Etzold könyvből ez nem igazán kivehető?!

Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

senkinek semmi tipp ? :(

Vizpumpát is cseréltétek? Nekem az kezdett el morgó hangot adnii, mert csapágyas lett, nem birt ki 40000km-ert. Ruville volt benne, most ment bele az SKF mindenböl.

Az igaz hogy ezt nem lehetett hallani az utastérböl, csak ha ott álltam az autó mellett.

Leghangosabb, napi elsö inditásnál volt, utánna halkabban morgott :excl:

Link to comment
Megosztás:

Igen, cseréltünk, úgy3-4e km van csak benne !

De ez nem is olyan kopogós,csapágyas hang, hanem olyan, mintha kifogyna az erő a motorból.

Vizpumpát is cseréltétek? Nekem az kezdett el morgó hangot adnii, mert csapágyas lett, nem birt ki 40000km-ert. Ruville volt benne, most ment bele az SKF mindenböl.

Az igaz hogy ezt nem lehetett hallani az utastérböl, csak ha ott álltam az autó mellett.

Leghangosabb, napi elsö inditásnál volt, utánna halkabban morgott :excl:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A következőben kérném segítségetek:

2000-es, Z16XE 1.6 16V gépem van 103e km-el, az utóbbi pár hónapban azt vettem észre, hogy a fordulatszám mérőnek alapjáraton úgy 1 mm-es mozgása van.

Ez nem aggasztott, mert semmi egyéb tünetet nem tapasztaltam. Mostanában a motor viszont egy furcsa morgó hangot is hallat, 1-2 mp-es idő intervallumban, mintha valami verklit tekernének, a morgás pedig akkor hallható, amikor a fordulatszám lejjebb esik 1mm-el.

Vezérlés gőrgőkkel, pumpáva cserélve volt fél éve, szűrők, gyertyák, olaj szintén rendszeresen. Olajat nem eszi, AGR is tiszta, levegő csövek is, attól tartok, ez a motor kezdődő halódása, pedig nem hajtottam, igaz, rövid utakat megyek vele városban,

Van valakinek tippe, mit lehetne még megnéznem, esteleg érdemes lenne egy műszeres motorvizsgálat ?

A másik dolog, hogy olajcserénél legutóbb azt láttuk, hogy az olajteknő leeresztő csavarjától jobbra ( szemben állva ) van még egy hasonló csavar, talán a váltóé, ami mintha minimálisan szivárgott volna. Jól gondolom, hogy ez a váltóé illetve van valami leírása a váltóolaj cserének, mert az Etzold könyvből ez nem igazán kivehető?!

Köszi előre is!

Azért nem kell rögtön halódásra gondolni, pláne ennyi km-rel, meg kímélő használatnál. :excl: Alapjárat ingadozást okozhat az elkoszolódott fojtószelepház, érdemes kipucolni. Esetleg azt hallod, amikor az elektronika próbál utánmenni az alapjáratnak, és emeli-ejti a fordulatot. Kuplungtárcsa fáradó feszítőrugói is adhatnak hangot, bár az inkább "cicergés".

Váltóolaj elvileg élettartamos, cserélni-utántölteni akkor kell, ha elengedi.

Link to comment
Megosztás:

Igen, cseréltünk, úgy3-4e km van csak benne !

De ez nem is olyan kopogós,csapágyas hang, hanem olyan, mintha kifogyna az erő a motorból.

Lehet hogy meg kellene egy kicsit hajtanod az autót, had pörögjön, bár manapság ezek a pénzbehajtók már mindenhol mérnek a köcsög kameráikkal :excl:

Nekem ilyen erötlenség akkor volt, amikor szarakodott az agr szelep, vagy a gyujtókábel. Check lámpa nem világit?

Link to comment
Megosztás:

Pucolás megvolt, teljesen tiszta minden, viszont azt nem tudhatom az előző tulajnál mi történt vele, bár jó helyről származik.

A kuplung valóban csereérett lesz, mert már nagyon felül fog, de nincs cicergés. A ritmus inkább tényleg olyan, mintha az elektronika utána menne, csak pont fordítva, a fordulat normálisról mintha le-le szabályozna. Ahhoz tudnám hasonlítani a hangot, ha ez mond valamit, mint amikor forog a betonkeverő, és amikor emeli a cuccot az átpörgés előtt "erőlködik", majd utána könnyebben forog.

Arra gondoltam még, hogy lehet hogy a lambda szonda szarozik, és gyengébb keveréket adagol néha, de ha ez lenen a baj, akkor gondolom állandóan szar lenne, nem ritmusosan. Ezért gondoltam, hogy esetleg valamelyik szelep, vagy henger lehet.

Tudom, hogy a váltóolaj élettartamos, csak mintha olaj szivárgás lett volna egy csavar mellett, úgy 15 cm-el a motorolaj leeresztő mellett, nem vagyok benne biztos, hogy ez a váltóé-e, illetve itt kell-e ellenőrizni, rátölteni.

Azért nem kell rögtön halódásra gondolni, pláne ennyi km-rel, meg kímélő használatnál. :excl: Alapjárat ingadozást okozhat az elkoszolódott fojtószelepház, érdemes kipucolni. Esetleg azt hallod, amikor az elektronika próbál utánmenni az alapjáratnak, és emeli-ejti a fordulatot. Kuplungtárcsa fáradó feszítőrugói is adhatnak hangot, bár az inkább "cicergés".

Váltóolaj elvileg élettartamos, cserélni-utántölteni akkor kell, ha elengedi.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.