Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

Sziasztok!

2002-es Astra G 16 16V-m van.

AGR szelepet szeretném kitisztítani. Tudtok hozzá egy leírást?

Már ki van szerelve, de a szelepet nem tudom benyomni, vagy kinyitni.

Így meg tisztítani nem tudom.

Tudnátok segíteni?

Előre köszönöm.

Üdv: Johny

Valóban elég erős a szelep rugója. Az AGR elektromos csatlakozójának két szélső érintkezőjére kell áramot adni, ekkor kinyit és be lehet juttatni pl. a féktisztítót. Aztán hadd ázzon belülről egy kicsit. A végén meg a szelep nyitott állapotában ki kell csurgatni. Ezt érdemes többször megismételni.

Link to comment
Megosztás:

Valóban elég erős a szelep rugója. Az AGR elektromos csatlakozójának két szélső érintkezőjére kell áramot adni, ekkor kinyit és be lehet juttatni pl. a féktisztítót. Aztán hadd ázzon belülről egy kicsit. A végén meg a szelep nyitott állapotában ki kell csurgatni. Ezt érdemes többször megismételni.

Köszi!

Közben megtaláltam.

Ötlet: rossz PC tápegység alaplapi kábeléből 2 szálat kibontva (csatlakozó érintkezővel együtt) tökéletes csúszóérintkezőt kapunk a mágnes tüskéihez.

Ehhez egy akkus csavarhúzó akkumlátort hasznáva tényleg könnyen tisztítható.

Üdv: Johny

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy gyors kérdésem lenne. Astra G 2004, Z16XE ... szeretnék - így hat év után - hűtőfolyadékot cseréltetni. Vettem GM-es folyadékot, a címke szerinti 1:1-es folyadék+desztvíz elegyet elkészítettem (2 l folyadék + 2l desztvíz) a teljes cseréhez elég az így előállított 4 liter? (gondolom a címke szerinti 1:1-es keverék megfelelő)

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv: Matula

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy gyors kérdésem lenne. Astra G 2004, Z16XE ... szeretnék - így hat év után - hűtőfolyadékot cseréltetni. Vettem GM-es folyadékot, a címke szerinti 1:1-es folyadék+desztvíz elegyet elkészítettem (2 l folyadék + 2l desztvíz) a teljes cseréhez elég az így előállított 4 liter? (gondolom a címke szerinti 1:1-es keverék megfelelő)

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv: Matula

Na figyi, ezt a múlt héten csináltam meg az enyémmel. Elvileg nekem 7.1 L kellett volna, gyakorlatilag 5 liter ment bele. Cseréltetsz, vagy te cseréled? Az 1:1 elegendő, nekem úgy -28-as érték jött ki. Nekem sztem azért nem jött ki 2 lityó, mert most, utólag belegondolva, kicsit balra dőlve állt a kocsi. Sztem a vezetőoldali kerekekkel padkára kell állni, mert a csap ugye az anyósoldalon van. Először 3 lityó ment bele, majd motor bekapcs, szépen elkeverte, h még 2 lityó belemenjen... nem 1 nagy dolog, simán megcsinálod te is...

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszi az infót. Egy régen az Opelnál dolgozó haverom fogja megcsinálni. Ezzel a keverékkel -38 fokot ír, tehát akkor rámehet kb. 1 liter deszt víz még?! Vagy vegyek még egy literes cuccot és abból fél literből csináljak még egy liter cuccot? Gondolom után azért refraktométerrel rá kéne nézni. Ahol vettem a gyári "koncentrátumot" azt mondták, hogy Ők egy az egyben szokták beleönteni a kocsikba ... ehhez mit szólsz? Elég érdekes ez a sztori, valaki egész életesnek mondja a hűtőfolyadékot, valaki 5 évente cserélné ... mindig ez van. :) Mindenesetre köszi a hozzászólást!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszi az infót. Egy régen az Opelnál dolgozó haverom fogja megcsinálni. Ezzel a keverékkel -38 fokot ír, tehát akkor rámehet kb. 1 liter deszt víz még?! Vagy vegyek még egy literes cuccot és abból fél literből csináljak még egy liter cuccot? Gondolom után azért refraktométerrel rá kéne nézni. Ahol vettem a gyári "koncentrátumot" azt mondták, hogy Ők egy az egyben szokták beleönteni a kocsikba ... ehhez mit szólsz? Elég érdekes ez a sztori, valaki egész életesnek mondja a hűtőfolyadékot, valaki 5 évente cserélné ... mindig ez van. :devlish: Mindenesetre köszi a hozzászólást!

egy az egyben durva! ha kicsit visszaolvasol, asszem pont most beszéltünk valahol erről, (vagy az általános műszakiban vagy az erről-arrólban) mindenki az 50-50%-ot ajánlja, ettől sztem ne térjetek el nagyon. Egy az egyben valszeg nem tesz jót, ráadásul felesleges pénzkidobás. Én 5 évente fogom cserélni, nem egy nagy tétel... Bár a jövőt ugye nem tudom, meddig lesz meg a vas... :lol:

Link to comment
Megosztás:

egy az egyben durva! ha kicsit visszaolvasol, asszem pont most beszéltünk valahol erről, (vagy az általános műszakiban vagy az erről-arrólban) mindenki az 50-50%-ot ajánlja, ettől sztem ne térjetek el nagyon. Egy az egyben valszeg nem tesz jót, ráadásul felesleges pénzkidobás. Én 5 évente fogom cserélni, nem egy nagy tétel... Bár a jövőt ugye nem tudom, meddig lesz meg a vas... :devlish:

Oké! Mégegyszer köszi! A múltkor nem voltam elég figyelmes, a gépkönyvben megtaláltam végül (kézi sebváltó + klíma) elvileg 6,6 litert ír. Holnap sztem veszek mégegy koncentrátumot, úgy lesz összesen 6 liter 50-50%-os keverék, majd a maradék 6 dl-t deszt. vízből fogja kapni és kész! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na figyi, ezt a múlt héten csináltam meg az enyémmel. Elvileg nekem 7.1 L kellett volna, gyakorlatilag 5 liter ment bele. Cseréltetsz, vagy te cseréled? Az 1:1 elegendő, nekem úgy -28-as érték jött ki. Nekem sztem azért nem jött ki 2 lityó, mert most, utólag belegondolva, kicsit balra dőlve állt a kocsi. Sztem a vezetőoldali kerekekkel padkára kell állni, mert a csap ugye az anyósoldalon van. Először 3 lityó ment bele, majd motor bekapcs, szépen elkeverte, h még 2 lityó belemenjen... nem 1 nagy dolog, simán megcsinálod te is...

nem a dőlésel volt a gond...a motorblokk kialakítása ilyen, abban maradt 2L...már a régebbi opel mociknál is így volt...a teljes mennyiség leengedéséhez a vízpumpát ki kell szerelni...akkor leürül...csak ugye akkor a vezérlést újra be kell állítani...a szíjat megfeszíteni... :devlish:

Ha van dsztillált/ioncserélt vízre lehetőséged..olcsóbban akkor érdemes azzal először feltölteni...majd egy kis forgatás és leengedni...(esetleg még 1x ugyanezt megcsinálni leenged/feltölt..forgat)..a leengedett vizet felfogni, hogy lehessen tudni mennyi jött így ki belőle, majd bele tölteni a koncentrátumot..tehát ha 2L benne marad és 6.6 L a teljes rendszer, akkor 3liter koncentrátum bele és utánna mehet a deszti víz..majd összekeveredik..így kb a -28C fok garantált, az pedig itt magyar honban bőven elég... :lol:

Link to comment
Megosztás:

nem a dőlésel volt a gond...a motorblokk kialakítása ilyen, abban maradt 2L...már a régebbi opel mociknál is így volt...a teljes mennyiség leengedéséhez a vízpumpát ki kell szerelni...akkor leürül...csak ugye akkor a vezérlést újra be kell állítani...a szíjat megfeszíteni... :devlish:

Ha van dsztillált/ioncserélt vízre lehetőséged..olcsóbban akkor érdemes azzal először feltölteni...majd egy kis forgatás és leengedni...(esetleg még 1x ugyanezt megcsinálni leenged/feltölt..forgat)..a leengedett vizet felfogni, hogy lehessen tudni mennyi jött így ki belőle, majd bele tölteni a koncentrátumot..tehát ha 2L benne marad és 6.6 L a teljes rendszer, akkor 3liter koncentrátum bele és utánna mehet a deszti víz..majd összekeveredik..így kb a -28C fok garantált, az pedig itt magyar honban bőven elég... :lol:

Aha, ez jó ötletnek tűnik. Legközelebb (5 év múlva?!) így csinálom, most megelégszem a lila vízzel, állítólag nem baj, ha keveredik a 2 színű fagyálló :lol:

Link to comment
Megosztás:

Aha, ez jó ötletnek tűnik. Legközelebb (5 év múlva?!) így csinálom, most megelégszem a lila vízzel, állítólag nem baj, ha keveredik a 2 színű fagyálló :)

Sziasztok! Köszi az infókat, erre nem is gondoltam ... teljesen jogosnak tűnik a dolog Qpack!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

-Segítsetek légyszi ! A következő hibakódom van:

P0130=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 1) funkció-rendellenesség

Ez melyik lambdaszonda?

Úgy néz ki mostmár a hiba folyamatosan fennáll, mégsem eszik többet az autó.(kivillogtatás után egy darabig nem világít a lámpa, majd 1szer csak megint.)

Lehet olyan hogy eddig is rossz volt, csak nem olyan mértékben hogy kijelezze ?

-Amúgy 2001/dec. Z16XE 140ekm van benne (elvileg-óra szerint; 6évesen vettük 108e-el)

-Olajos téma: GM 10W40-ből kb7,5dl-töltöttem utána 2000km után. Valahol olvastam hogy ennél a típusnál ez még normális. Egyébként kissé olajos az alja is itt-ott a motornak.

-Fogyasztás: kb.1éve mérem. Az átlag 8,9l/100km Mondjuk mindig meg vagyunk pakolva, és az autópályán a tűréshatáron autózunk (trafi szempontból). "Üresen" kb. 1 literrel kevesebb. +tojás a pedál alá:1szer sikerült kb. 7,5re levinni, ha pontos volt a mérés.

-Hibakód vs. zöldkártya: Tavaly nyáron kulcsos kiskocsi világított kétszer a következő indításig. Hibakód:

P0340=Vezérműtengely helyzet-jeladó funkció-rendellenesség

Befújtam a csatlakozóját kontakt tisztítóval. Persze lehet hogy nem attól "gyógyult" meg, és majd egyszer megáll.

A lényeg hogy azóta nem világított ,viszont decemberben volt műszaki + zöldkártya. Átment. Lehet hogy csak mázli? A hibakód a mai napig benne van, a 130as előtt villogja ki.

...

-És bocs hogy mindent ide írtam be. :lol: :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

-Segítsetek légyszi ! A következő hibakódom van:

P0130=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 1) funkció-rendellenesség

Ez melyik lambdaszonda?

Úgy néz ki mostmár a hiba folyamatosan fennáll, mégsem eszik többet az autó.(kivillogtatás után egy darabig nem világít a lámpa, majd 1szer csak megint.)

Lehet olyan hogy eddig is rossz volt, csak nem olyan mértékben hogy kijelezze ?

Senki?

Végülis 50% hogy elsőre eltalálom, katalizátor előtti vagy utáni.(Bár én az előbbire tippelek.)

Egyébként másodlagos probléma lett ebből a hétvégén, miután sikerült a hátulját/oldalát összetörni. :devlish: :lol: Na mind1.

Mi történt?

/Tudom nem ebbe a topikba való, úgyhogy csak ide beszerkesztem a választ:

Semmi különös, csak megcsúsztam a saras úton. Elég rosszul sikerült./

Link to comment
Megosztás:

Senki?

Végülis 50% hogy elsőre eltalálom, katalizátor előtti vagy utáni.(Bár én az előbbire tippelek.)

Egyébként másodlagos probléma lett ebből a hétvégén, miután sikerült a hátulját/oldalát összetörni. :devlish: :lol: Na mind1.

Mi történt?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Sokfajta löttyöt kevertél össze, esetleg színtévesztő vagy :D ;)

Nem-nem :D csak 3 fajtát: kék+narancs+deszt. És színekkel dolgozom, öcsém, DTP-s vagyok :D Bár lehet, h a kéknek hitt kiadványaim vaójában mind zöldek?! :rolleyes: Na jó, nem beszélek zöldeket...

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
Köszi az infót!

Én meg azt hittem, hogy széthajtotta az előző tulaj.... :oops:

Én most a gyári specko szerinti 10w-40-est használom... :roll:

Azért várom a többi 16V-s kollega értékeit is ..... de csak becsületesen :roll:

Régi téma, kicsit pánikolok, persze lehet, hogy nem kéne :D . '99es 1.6 16V X16XEL G caravan club az alany,145000km. 5000km-rel ez előtt kapott 10W40 GM olajat. Leginkább a városban tögymörög az autó. Na de most sűrgős dolgom akadt Békéscsabán. Remélem rendőr nem olvassa. M0-M5 140 alatt nem ment, valamivel 180 fölött volt a vége, nem túl tartósan, de padlón ment néha. K.keméttől a 44-esen végig 110 fölött 4-5ezerig kihúzatva kigyorsításkor,előzéskor. Aztán haza (Bp) már nem volt sűrgős, határokon belül normálisan jöttem.

A kérdés, hogy ha rá öntöttem 1 liter olajat ezek után, és a nívón félig lett az olaj, akkor kezdhetek spórolni egy generálra, vagy ez normális oljafogyasztás?

Válaszokat előre is köszi !!

Link to comment
Megosztás:

Régi téma, kicsit pánikolok, persze lehet, hogy nem kéne :D . '99es 1.6 16V X16XEL G caravan club az alany,145000km. 5000km-rel ez előtt kapott 10W40 GM olajat. Leginkább a városban tögymörög az autó. Na de most sűrgős dolgom akadt Békéscsabán. Remélem rendőr nem olvassa. M0-M5 140 alatt nem ment, valamivel 180 fölött volt a vége, nem túl tartósan, de padlón ment néha. K.keméttől a 44-esen végig 110 fölött 4-5ezerig kihúzatva kigyorsításkor,előzéskor. Aztán haza (Bp) már nem volt sűrgős, határokon belül normálisan jöttem.

A kérdés, hogy ha rá öntöttem 1 liter olajat ezek után, és a nívón félig lett az olaj, akkor kezdhetek spórolni egy generálra, vagy ez normális oljafogyasztás?

Válaszokat előre is köszi !!

Lehet, hogy érdemes lenne megnézni a szelepszár szimmeringeket bár az is hozzá tartozik, hogy az X16XEl-nek a legnagyobb az olaj éhsége

Link to comment
Megosztás:

Régi téma, kicsit pánikolok, persze lehet, hogy nem kéne :D . '99es 1.6 16V X16XEL G caravan club az alany,145000km. 5000km-rel ez előtt kapott 10W40 GM olajat. Leginkább a városban tögymörög az autó. Na de most sűrgős dolgom akadt Békéscsabán. Remélem rendőr nem olvassa. M0-M5 140 alatt nem ment, valamivel 180 fölött volt a vége, nem túl tartósan, de padlón ment néha. K.keméttől a 44-esen végig 110 fölött 4-5ezerig kihúzatva kigyorsításkor,előzéskor. Aztán haza (Bp) már nem volt sűrgős, határokon belül normálisan jöttem.

A kérdés, hogy ha rá öntöttem 1 liter olajat ezek után, és a nívón félig lett az olaj, akkor kezdhetek spórolni egy generálra, vagy ez normális oljafogyasztás?

Válaszokat előre is köszi !!

elvileg ez még talán elmegy a szervíz szerint, de ez igazából, ha jól volt előtte feltöltve annyit jelent, hogy 5ekm, alatt megevett 1.5 liter olajat....tehát 10-15 ekm alatt szinte teljes olajtöltet csere van...de ha elolvasod a kezdő részt ott azt is leírtam ha jól emlékszem (6 éve volt), hogy a szervíz szerint normális ha félidőben 1 litert után kell tölteni..az pedig nálad is 15ekm vagy évente amelyik hamarabb eljön.....15ekm esetén nálad az már ha felétetlezzük, hogy az utolsó időszakban már nem töltjük vissza, akkor 3 liter olajból megúszod...ez már azért sok...figyelgesd gyakrabban...majd meglátod, hogy alakul... ^_^

Link to comment
Megosztás:

Régi téma, kicsit pánikolok, persze lehet, hogy nem kéne :D . '99es 1.6 16V X16XEL G caravan club az alany,145000km. 5000km-rel ez előtt kapott 10W40 GM olajat. Leginkább a városban tögymörög az autó. Na de most sűrgős dolgom akadt Békéscsabán. Remélem rendőr nem olvassa. M0-M5 140 alatt nem ment, valamivel 180 fölött volt a vége, nem túl tartósan, de padlón ment néha. K.keméttől a 44-esen végig 110 fölött 4-5ezerig kihúzatva kigyorsításkor,előzéskor. Aztán haza (Bp) már nem volt sűrgős, határokon belül normálisan jöttem.

A kérdés, hogy ha rá öntöttem 1 liter olajat ezek után, és a nívón félig lett az olaj, akkor kezdhetek spórolni egy generálra, vagy ez normális oljafogyasztás?

Válaszokat előre is köszi !!

elvileg ez még talán elmegy a szervíz szerint, de ez igazából, ha jól volt előtte feltöltve annyit jelent, hogy 5ekm, alatt megevett 1.5 liter olajat....tehát 10-15 ekm alatt szinte teljes olajtöltet csere van...de ha elolvasod a kezdő részt ott azt is leírtam ha jól emlékszem (6 éve volt), hogy a szervíz szerint normális ha félidőben 1 litert után kell tölteni..a szervíz pedig nálad is 15ekm vagy évente amelyik hamarabb eljön.....15ekm esetén nálad az már ha felétetlezzük, hogy az utolsó időszakban már nem töltjük vissza, akkor 3 liter olajból megúszod...ez már azért sok...figyelgesd gyakrabban...majd meglátod, hogy alakul... ^_^

Link to comment
Megosztás:

Sztem meg egy párszáz kilóméteres, ráadásul erősen nem rendeltetésszerű használat alatt tapasztalt megnövekedett olajfogyasztás alapján nem szabad ítélni. Én annyit tennék, hogy innentől kezdve elkezdeném még gyakrabban figyelni az olajszintet, hogy vajon üzemszerű körülmények között használva is ennyit eszik-e, aztán döntenék a további teendőkről.

Azon szvsz nem szabad csodálkozni hogy egy motor képességei határán hajtva deciszám eszi az olajat, ha normálisan, ésszel közlekedve nem ilyen drámai a helyzet, akkor sztem ráér még az a generál.

Link to comment
Megosztás:

Az EGR hiba ad sárga lámpát is.

Igen,igazad van a folytószelepházat is érdemes kitisztítani!Ha már megbontja az ember.

Sziasztok!

Sikerült orvosolni a problémát! Egy igazi szakembert sikerült találnom aki akkurátusan átnézett mindent.

Annak ellenére, hogy az EGR hiba nem adott sárga lámpát ezzel volt a baj.

Azt mondta hogy még működik ezért meglehet oldani, hogy szoftveresen letiltsuk és többé ne legyen vele probléma. Meg is történt .

Azóta csodásan megy a gép , nincs rángatás, motor leállás, nem is értem mi szükség van erre a problémaforrásra.

Ha kell a szaki elérhetősége jelezd mailben.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.