Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

Szerintem 20e-ként elég cserélni, de ebben nem vagyok biztos...

...ha újonnan vettétek akkor a hozzá kapott kézikönyvben pontosan benne van...

nekem az első kocsim egy kispolák volt (aztán még volt 3 másik...) Na ezt a nevelőanyám 88-ban szalonban :!: vette...99-ben adtam el 24e km-rel... :wink:

Link to comment
Megosztás:

nálunk is volt már hasonló.10 éves Fastrát adtunk el 30.000 km-rel :( de sajna nem tesz jót nekik....

haveromék most adtak el egy 13 éves 120as skodát 40.000km-el asszem 50 ezerért.... :evil: lecsúsztam róla....

azon gondolkoztam h az idő mennyire "eszi" a gyertyát....de elvileg ha nem lehet baj......

Link to comment
Megosztás:

Kérdésem lenne ! milyen sűrűn ajánlatos gyertyát cserélni ? -inkább évben mérve...99-es 1.6 16V 10.000 km-rel :oops: :( azt vágom h km szerint bőven van még neki....

csak eszembe jutott.....

Már a 96-s 1.4NZ-men is 60.000-s gyertyacsere periódus volt. És sose volt semmi problémám a gyári gyertyával és gyönyörűen néztek ki 60.000-nél is.

A mostani Ecotec-k 90.000-s cserét igényelnek.

Szerintem egy gyertya nem öregszik el, ha nem megy! :shock:

Link to comment
Megosztás:

A mostani Ecotec-k 90.000-s cserét igényelnek.

ez biztos??? erről még nem hallottam....

amugy a tapasztalat: 45.000 km felett a kétpolusu gyrtya még müködik hibátlanul, de elkezd egy picit fáradni. többet fogyaszt, nem annyira dinamikus stb.... anyosom asztrája ami x16szr motoros, 45.000 nél kicseréltem a gyertyát, és fél literrel kevesebbet fogyasztott onnantól...

Link to comment
Megosztás:

Bocs, elírtam, 60.000 km. :oops:

De a régi gyertya az 45-nél is szép volt,őzbarna, semmi komolyabb fogyás, semmi kormosság.

Hát erre kíváncsi leszek, milyen lesz 60-nál.

De az igaz, hogy 1 gyertya, ha nem megy, nem öregszik. Nincs benne gumialkatrész, se olaj, csak kerámia meg fém elektróda. :idea:

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Hali !

A másodig céges autómat gyűröm ezzel a motorral . Kb. 280.000 km-t mentem ezzel a típussal, és bizony bárhogy használtam, 1200km/1L olaj . Nekem is azt mondták a márkakereskedőnél, hogy ez ilyen . Köszi . A nép meg át van verve . De, ha megnézitek a használtpiacot, az eladó autók túlnyomó része 1.6 16V . Mindenki szabadul tőle, aki még a vásárláskor nem tudta , hogy mire számíthat . De érdekes, mert a többi motor nem ilyen . Egy ismerősömnek 1.6 8V Astra G - je van . Ő nem panaszkodik , pedig néha keményen használja a verdát, 100.000 km felett jár és semmi baja .

Nekem egy Classic II van, de szigorúan 1.4, 16V , semmi bajom vele. 1.6 - ost soha nem vennék .

Csőváz 8)

Link to comment
Megosztás:

Azért a céges autók általában nem arról híresek, hogy nagyon kímélik és odafigyelnek rá. Persze vannak kivételek.....de ritkák. Ismerek ÁPV-s sofőrt - érdekes, azoknak még egy gyár sem gyártott jó autót, bármelyik típus is, mindegyik hengerfejes meg vezérműszakadásos lesz, és eszi az olajat....

Nekem is 1.6 van, igaz, még csak 28.000 van benne, de 17000-nél cseréltem benne olajat, és azóta 3 osztásnyi, azaz 6dl fogyott.

Üzemmód elég gyors, tudok küldeni 190-es fotót is.

Szerintem sok függ a megfelelő olajtól és szűrőtől, valamint a hidegen kíméletes lábtól. Egy motort csak 1x lehet elb@szni! Ha drasztikusan változik, azt majd úgyis jelzem.

Link to comment
Megosztás:

Azért a céges autók általában nem arról híresek, hogy nagyon kímélik és odafigyelnek rá. Persze vannak kivételek.....de ritkák. Ismerek ÁPV-s sofőrt - érdekes, azoknak még egy gyár sem gyártott jó autót, bármelyik típus is, mindegyik hengerfejes meg vezérműszakadásos lesz, és eszi az olajat....

Mert szarnak rá. Vegyenek suzukit. Állítólag 90 ezret is elmennek lehegesztett motorháztetővel, padlózva.Nekem a céges autók a mérvadók, pont azért mert hajtják ill. sokféle vezetőn átesnek. Az előző R19-est és most az ASTRA-t is azért választottam, mert láttam milesz belőle több 100! ezer után. A céges rönók igaz már ejtettek néhány csepp olajat, de 380000 benzin motornál hozzányúlás nélkül szerintem szép. Az ex-em 110 e km-nél semmi csepp és olajfogy. nem volt két töltés között. Az ASTRA G-k pedig még inkább strapabíróknak bizonyultak(1.4 16V). Azért az hozzátartozik, rendszeres szervízelés van.

Nekem úgy tűnik a hajtás inkább jót tesz a motornak, mint a kihúzatás nélküli vezetés. A gond inkább a futómű és a féltengelyek környéke, de ez is csak 120000 felett. Itt azért a budapesti(nagyvárosi) utak sokat rontanak. Vidéken is szarok az utak, de ha nem laksz nagy városban van időd a kátyúkra figyelni és nem nyom a forgalom, ill. a rövid utakat inkább biciklivel v. robogóval teszik meg. Én még mindig azt mondom, ha nincs pénzed új kocsira, inkább udvarból egy kevesebb(de ne nagyon kevés) km-t futott a jó választás, még ha a tulaj kicsit el van szállva árban akkor is. ( A nagyon keveset futott öreg autótól menekülj! ez tapasztalat.) :shock:

Link to comment
Megosztás:

azaz igazság, hogy Én már hallottam olyat motor felújítótól, hogy ugyebár nem a motor kopik el illetve nem is a gyűrűk, hanem egyszerűen a motor olaj minőségétől és a csere periódus vmint a motor használat minőségétől függően az olajlehúzó gyűrűk elkoszolódnak a csatornák eltömődnek rajtuk, ezt lehet késleltetni, de megtörténik bármit csinálsz vele, tehát ha szétszeded és kipucolod helyre áll a rend, de egy ilyen "minimális" probléma miatt nem szokták szét szedni.

Ezt alátámassza az is, hogy olvastam már olyat talán itt a fórumon is, hogy szinte egyik pillanatról a másikra el kezdte enni az addig szinte olajat nem fogyasztó motor a kenőanyagot. :oops:

Link to comment
Megosztás:

azaz igazság, hogy Én már hallottam olyat motor felújítótól, hogy ugyebár nem a motor kopik el illetve nem is a gyűrűk, hanem egyszerűen a motor olaj minőségétől és a csere periódus vmint a motor használat minőségétől függően az olajlehúzó gyűrűk elkoszolódnak a csatornák eltömődnek rajtuk, ezt lehet késleltetni, de megtörténik bármit csinálsz vele, tehát ha szétszeded és kipucolod helyre áll a rend, de egy ilyen "minimális" probléma miatt nem szokták szét szedni.

Ezt alátámassza az is, hogy olvastam már olyat talán itt a fórumon is, hogy szinte egyik pillanatról a másikra el kezdte enni az addig szinte olajat nem fogyasztó motor a kenőanyagot. :oops:

A hirtelen olajfogyasztás növekedésnél szelepszártömítés is lehet ludas. Van egy egy MEGAN-os ( na megint rönő, bocs, de eddig ezzel éltem) ismerős akinek az első pillanattól kezdve ette az olajat(16V-s). Persze a megadott korláton belül. Nagyobb viszkozitású olajjal nagyságrendekkel csökkent. Azonban a gyertyacserénél egyértelműen látszott, hogy csak egy henger a ludas, de a gyártók borzasztó értéket adnak meg normális fogyasztásként. :lol:

Link to comment
Megosztás:

az opel idáig 7,5 deci/1000 km adott, asszem most visszavette 6 deci/1000 km re.

én szomoru lennék, ha 2000 km ként 1 litert utána kéne töltenem... :roll:

Én is. Most már talán 3500-nál fel kéne nyitni a motorháztetőt? A francba teljesen elájultam az új kocsitól. :D Pedig most kéne odafigyelni. Egyébként nem jelzi az olajminimumot? Na most nem a kanyar és amikor már a szívattyú nem kap olajat effektusra gondolok. :roll:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

3 hete vettem egy Astra-G 1.6-16v-t. Volt benne 80000-km. Mentem azóta vele 2000km-et és azt vettem észre hogy elég durván eszi az olajat. :lol: Tud valaki esetleg segíteni hogy csökkenjen az olajfogyasztás? 2000-en megevett 0.5l-ert. Apám astra F-je az utolsó csere ota (20000-km) egy decit sem evtt. Hát hogy van ez? :D Mivel lehet megállítani az olajfogyasztást? Esetleg valamilyen alkatrészeket ki kell cserélni a motorba?

Ha van valakinek ötlete irhat az eemailomra is: www.szaby21@freemail.hu

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

3 hete vettem egy Astra-G 1.6-16v-t. Volt benne 80000-km. Mentem azóta vele 2000km-et és azt vettem észre hogy elég durván eszi az olajat. :D Tud valaki esetleg segíteni hogy csökkenjen az olajfogyasztás? 2000-en megevett 0.5l-ert. Apám astra F-je az utolsó csere ota (20000-km) egy decit sem evtt. Hát hogy van ez? :lol: Mivel lehet megállítani az olajfogyasztást? Esetleg valamilyen alkatrészeket ki kell cserélni a motorba?

Ha van valakinek ötlete irhat az eemailomra is: www.szaby21@freemail.hu

Először nézd meg a gyertyákat. Azért ne írd le, lehet jól gyorsul, és csak a ködöt látjuk. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

3 hete vettem egy Astra-G 1.6-16v-t. Volt benne 80000-km. Mentem azóta vele 2000km-et és azt vettem észre hogy elég durván eszi az olajat. :lol: Tud valaki esetleg segíteni hogy csökkenjen az olajfogyasztás? 2000-en megevett 0.5l-ert. Apám astra F-je az utolsó csere ota (20000-km) egy decit sem evtt. Hát hogy van ez? :D Mivel lehet megállítani az olajfogyasztást? Esetleg valamilyen alkatrészeket ki kell cserélni a motorba?

Ha van valakinek ötlete irhat az eemailomra is: www.szaby21@freemail.hu

Bemásolom, amit Blitz írt az olajfogyasztás kapcsán, 1 G Astra gazdinak:

"Sajnos az Opel motorok viszonylag sok olajat fogyaszthatnak. Ha már nagyon zavar, akkor kezdheteg egy hengerfej leszedéssel. Szelepszár szimmering csere ( ha valaki ügyes, és van célszerszáma, akkor nem kell leszedni ). Az esetek egy részében segít. Ha komolyabban bele akarsz folyni, akkor a dugókat is ki kell húzni. Minimum a gyűrűzés, de ha kopott a henger, vagy rossz az illesztés, akkor a dugókat is cserélni kell. Gyári előírás szerint ilyenkor a hajtókarokat is cserélni kéne. Ez egyébként néha elmarad.

Hirtelen ennyi."

Már az F Astra 'ÍGY csináld' könyveben is az szerepel : "Külső tényezők is befolyásolják a az olajfogyasztást, mint például a vezetési módés a gyártási tűrések. Az olajfogyasztás legfeljebb 1 liter lehet 1000 kméterenként".

ui : Papád kocsijában nem 8 szelepes motor van ?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.