Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

sziasztok

egy z16xe 2001-es astra tulaja vagyok 125.000 km-rel és komoly probléma merült fel a kocsival, amihez a segítségeteket, tanácsotokat kérném. néhány hónapja nagyon nehezen indul és decemberben a 4. henger is leállt. autószerelő megnézte ( trafócsere, agr csere, injektor csere, gyertya csere, oszcilloszkóp, nyomáspróba ... ) de nem talált konkrétan semmit. szerinte beégett lerakódások, szennyeződések okozták a hibát és javaslatára meghajtottam a gépet Vpower 100 üzemanyaggal, amitől megjavulni látszott. még nehezen indult, de járt mind a négy henger. de múlt héten megint leállt a henger ( a 4 új gyertyából a hibás hengerben lévő korom fekete volt ) szerelő szerint a dugattyúk, hengerek, szelepek komplett tisztítása, tömítések cseréje megoldaná a problémát, de ez kb. 100-150 ezer forint. mivel ennyi pénzt nem szívesen dobnék ki kísérletezésre kérném a tanácsotokat, vagy egyéb ötleteket a megoldásra. köszi

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

egy z16xe 2001-es astra tulaja vagyok 125.000 km-rel és komoly probléma merült fel a kocsival, amihez a segítségeteket, tanácsotokat kérném. néhány hónapja nagyon nehezen indul és decemberben a 4. henger is leállt. autószerelő megnézte ( trafócsere, agr csere, injektor csere, gyertya csere, oszcilloszkóp, nyomáspróba ... ) de nem talált konkrétan semmit. szerinte beégett lerakódások, szennyeződések okozták a hibát és javaslatára meghajtottam a gépet Vpower 100 üzemanyaggal, amitől megjavulni látszott. még nehezen indult, de járt mind a négy henger. de múlt héten megint leállt a henger ( a 4 új gyertyából a hibás hengerben lévő korom fekete volt ) szerelő szerint a dugattyúk, hengerek, szelepek komplett tisztítása, tömítések cseréje megoldaná a problémát, de ez kb. 100-150 ezer forint. mivel ennyi pénzt nem szívesen dobnék ki kísérletezésre kérném a tanácsotokat, vagy egyéb ötleteket a megoldásra. köszi

állandó probléma, sokan küzdenek vele, ha alacsony fordulaton használod és sokat városozol, akkor pont ez történhet.... :lol:

Megpróbálhatod még egyszer a 100oktános üzemanyagot és meghajtani a gépet.

Milyen fordulaton és mennyi ideig hajtottad? kb: 50-80km-en keresztül olyan 4-5000-es fordulat kell neki, nem kell kímélni, az elvileg "megjavítja"...

Csak aztán meg nehogy úgy járj mint PGA nemrégiben vagy Freeze cartárs anno, akiknek..... de ezt le sem írom.....olvass vissza, vagy majd Ők elmesélik....

Link to comment
Megosztás:

állandó probléma, sokan küzdenek vele, ha alacsony fordulaton használod és sokat városozol, akkor pont ez történhet.... :lol:

Megpróbálhatod még egyszer a 100oktános üzemanyagot és meghajtani a gépet.

Milyen fordulaton és mennyi ideig hajtottad? kb: 50-80km-en keresztül olyan 4-5000-es fordulat kell neki, nem kell kímélni, az elvileg "megjavítja"...

Csak aztán meg nehogy úgy járj mint PGA nemrégiben vagy Freeze cartárs anno, akiknek..... de ezt le sem írom.....olvass vissza, vagy majd Ők elmesélik....

kb. 20-30 km-t mentem az M0-án az általad említett fordulaton és megszűnt a hiba. de a szerelőm azt mondta, hogy ez csak tüneti kezelés a hiba okát nem szűnteti meg. az előző a vectrámat 165.000 km-rel adtam el, ezalatt mindössze egy agr cseréje volt. már kezdem megbánni a cserét. mindenesetre visszaolvasok. köszi

Link to comment
Megosztás:

kb. 20-30 km-t mentem az M0-án az általad említett fordulaton és megszűnt a hiba. de a szerelőm azt mondta, hogy ez csak tüneti kezelés a hiba okát nem szűnteti meg. az előző a vectrámat 165.000 km-rel adtam el, ezalatt mindössze egy agr cseréje volt. már kezdem megbánni a cserét. mindenesetre visszaolvasok. köszi

Olajat eszegeti a gép? Ugyanis az is a kedvez a kokszképződésnek. Fontos, hogy jó minőségű, bele való olajat használj (nézd meg az olajos topikot...), a nem megfelelő (alacsonyabb minősítésű) olaj elégése is fokozza a lerakódásokat.

Ha ilyen tömítettségi gond van, annak is érdemes lehet utánamenni (szelepszár szimering).

Ha megy mind a 4 hengered, próbáld még forszírozni a pörgetést, kösd össze valami családi kirándulással.

Link to comment
Megosztás:

Olajat eszegeti a gép? Ugyanis az is a kedvez a kokszképződésnek. Fontos, hogy jó minőségű, bele való olajat használj (nézd meg az olajos topikot...), a nem megfelelő (alacsonyabb minősítésű) olaj elégése is fokozza a lerakódásokat.

Ha ilyen tömítettségi gond van, annak is érdemes lehet utánamenni (szelepszár szimering).

Ha megy mind a 4 hengered, próbáld még forszírozni a pörgetést, kösd össze valami családi kirándulással.

hali

épp most olvasgatom vissza az írásaidat. az olajat valóban eszi és GM-t használok, de az olvasottak alapján át kell térnem más, jobb minőségűre. sajnos nyáron későn vettem észre az olaj hiányát, már erős kopogó hangja volt, mikor rátöltöttem. gondolom ez sem tett jót neki. a pörgetést megpróbálom megint, de a bajom az, hogy nem hosszútávú megoldás. kicseréltetnék én néhány tömítést is, de a szerelőm szerint ahhoz, hogy rendbe jöjjön mindent ki kell pucolni, cserélni és ez már nem kis költség. hallottam különböző motortisztító adalékokról. vélemény?

Link to comment
Megosztás:

hali

épp most olvasgatom vissza az írásaidat. az olajat valóban eszi és GM-t használok, de az olvasottak alapján át kell térnem más, jobb minőségűre. sajnos nyáron későn vettem észre az olaj hiányát, már erős kopogó hangja volt, mikor rátöltöttem. gondolom ez sem tett jót neki. a pörgetést megpróbálom megint, de a bajom az, hogy nem hosszútávú megoldás. kicseréltetnék én néhány tömítést is, de a szerelőm szerint ahhoz, hogy rendbe jöjjön mindent ki kell pucolni, cserélni és ez már nem kis költség. hallottam különböző motortisztító adalékokról. vélemény?

Sziasztok,

Szintén Z16XE tulaj vagyok. Nálam kéthetente kap 50km-t 4500-as fordulaton, szóval nem kímélem... Olaj Castrol Magnatec 10W-40 és csak AGIP vagy

Carrera95-ös benya. Eddig nulla hiba. olajat minimálisan eszi, azaz két csere(10000km) közt 3-4 dl.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok nekem még eszembe sem volt az OPEL vásárlás,amikor hallottam hogy a 16V szereti az olajat,8 hónapja van meg az autó,a km-t fejből nem tudom,ugye rögtön olajcsere meg a többi,mostanáig a 4 liter Mobil Super S 10W-40 olajból ami maradt az rá lett öntve,1X a szerelő is öntött rá nem tudom mennyit(max 1L),és még plusz 1 liter abból a maradék 4 dl tegnap öntöttem bele.hibátlanul megy a gép nem füstöl (télen néha 1 kicsit),nem folyik a motorból az olaj.megeszi! majd köv olajcserén kap másfajta olajat lehet hogy csökkenni fog az olajfogyasztás.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok nekem még eszembe sem volt az OPEL vásárlás,amikor hallottam hogy a 16V szereti az olajat,8 hónapja van meg az autó,a km-t fejből nem tudom,ugye rögtön olajcsere meg a többi,mostanáig a 4 liter Mobil Super S 10W-40 olajból ami maradt az rá lett öntve,1X a szerelő is öntött rá nem tudom mennyit(max 1L),és még plusz 1 liter abból a maradék 4 dl tegnap öntöttem bele.hibátlanul megy a gép nem füstöl (télen néha 1 kicsit),nem folyik a motorból az olaj.megeszi! majd köv olajcserén kap másfajta olajat lehet hogy csökkenni fog az olajfogyasztás.

Lehet. Ám az X16XEL szereti az olajat enni. Már az F-ben sem volt éppen vele takarékos. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Több kérdésem, illetve hozzászólásom is lenne. A járgány: Astra G 1,6; 16V 2004, Z16XE (108.000 km-t futott).

1. Újabban egy olyan jelenséget tapasztalok (szokatlan hangot hallok), mely eddig csak alacson fordulatszámnál (pl. erősen emelkedő utca végéről kifordulva, 800 1/min. alatt) volt tapasztalható ... olyan ciripelő, kerregő hangot hallok. Mostanság minden váltás után, amikor újra gázt adok hallom, főleg ha szűk utcában haladok (leeresztett ablaknál visszaverődnek ezek a zajok a falakról). Van sejtésetek mi lehet ez a hang? Bajt okozhat?

2. A legutóbbi olajcserénél Mol Dynamic 5W-30 olajjal töltötték fel a motort. Közvetlenül az olajcsere után szinte semmit nem fogyasztott. A nálam szokásos 0,6-0,8 dl/1000 km olajfogyasztás az utóbbi időben megugrott. Közeledek az olajcseréhez (15000 km-enként cserélek). Szeretnék visszatérni a Mobil Synt S 5W-40-esre. Szerintetek jó ötlet ez? Miért ehet mostanában ennyit kb. 2 dl/1000 km? Sokat vitatott kérdés ... az olajcsere után ha rá kell tölteni ... a nívó közepéig töltsem fel, vagy újra maxra? Mi a jobb?

3. 120.000-es szervíznél ajánlotok még valamit ezeken kívül (olajcsere, olajszűrő, gyertyák, üzemanyagszűrő, fékfolyadék - a szervízkönyvből ezeket silabizáltam ki)? kell-e: hosszbordás szíjat, váltófolyadékot cserélni? Mit ajánlatos még megnézetni?

Ne haragudjatok, hogy enni mindent írtam, illetve kérdeztem! Fáradozásaitokat előre is köszönöm! Autómat imádó laikusként néha túlpörgöm a dolgokat! :)

Üdv: Matula

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Több kérdésem, illetve hozzászólásom is lenne. A járgány: Astra G 1,6; 16V 2004, Z16XE (108.000 km-t futott).

1. Újabban egy olyan jelenséget tapasztalok (szokatlan hangot hallok), mely eddig csak alacson fordulatszámnál (pl. erősen emelkedő utca végéről kifordulva, 800 1/min. alatt) volt tapasztalható ... olyan ciripelő, kerregő hangot hallok. Mostanság minden váltás után, amikor újra gázt adok hallom, főleg ha szűk utcában haladok (leeresztett ablaknál visszaverődnek ezek a zajok a falakról). Van sejtésetek mi lehet ez a hang? Bajt okozhat?

2. A legutóbbi olajcserénél Mol Dynamic 5W-30 olajjal töltötték fel a motort. Közvetlenül az olajcsere után szinte semmit nem fogyasztott. A nálam szokásos 0,6-0,8 dl/1000 km olajfogyasztás az utóbbi időben megugrott. Közeledek az olajcseréhez (15000 km-enként cserélek). Szeretnék visszatérni a Mobil Synt S 5W-40-esre. Szerintetek jó ötlet ez? Miért ehet mostanában ennyit kb. 2 dl/1000 km? Sokat vitatott kérdés ... az olajcsere után ha rá kell tölteni ... a nívó közepéig töltsem fel, vagy újra maxra? Mi a jobb?

3. 120.000-es szervíznél ajánlotok még valamit ezeken kívül (olajcsere, olajszűrő, gyertyák, üzemanyagszűrő, fékfolyadék - a szervízkönyvből ezeket silabizáltam ki)? kell-e: hosszbordás szíjat, váltófolyadékot cserélni? Mit ajánlatos még megnézetni?

Ne haragudjatok, hogy enni mindent írtam, illetve kérdeztem! Fáradozásaitokat előre is köszönöm! Autómat imádó laikusként néha túlpörgöm a dolgokat! :)

Üdv: Matula

120-nál már kell vezérlést is cserélni. A többlet olajfogyi lehet az olaj miatt volt. Ám sztem az még nem sok. Bezzeg ha X-es motor lenne. :) A váltóolaj elvileg örök, de semmi baja nem lesz, ha frissíted. A többi mind jó, amit leírtál.

Link to comment
Megosztás:

1. Újabban egy olyan jelenséget tapasztalok (szokatlan hangot hallok), mely eddig csak alacson fordulatszámnál (pl. erősen emelkedő utca végéről kifordulva, 800 1/min. alatt) volt tapasztalható ... olyan ciripelő, kerregő hangot hallok. Mostanság minden váltás után, amikor újra gázt adok hallom, főleg ha szűk utcában haladok (leeresztett ablaknál visszaverődnek ezek a zajok a falakról). Van sejtésetek mi lehet ez a hang? Bajt okozhat?

2. A legutóbbi olajcserénél Mol Dynamic 5W-30 olajjal töltötték fel a motort. Közvetlenül az olajcsere után szinte semmit nem fogyasztott. A nálam szokásos 0,6-0,8 dl/1000 km olajfogyasztás az utóbbi időben megugrott. Közeledek az olajcseréhez (15000 km-enként cserélek). Szeretnék visszatérni a Mobil Synt S 5W-40-esre. Szerintetek jó ötlet ez? Miért ehet mostanában ennyit kb. 2 dl/1000 km? Sokat vitatott kérdés ... az olajcsere után ha rá kell tölteni ... a nívó közepéig töltsem fel, vagy újra maxra? Mi a jobb?

3. 120.000-es szervíznél ajánlotok még valamit ezeken kívül (olajcsere, olajszűrő, gyertyák, üzemanyagszűrő, fékfolyadék - a szervízkönyvből ezeket silabizáltam ki)? kell-e: hosszbordás szíjat, váltófolyadékot cserélni? Mit ajánlatos még megnézetni?

Szia,hát a hangra így nemigen lehet mit mondani.Biztos a motorból jön?Álló helyzetben nincs hangja?

A fékkopásjelző az szokott ciceregni , eleinte lassú kanyarban hallatszik.

Az olaj az mindig kényes téma,mindenféleképp válts jobb minőségűre(5W-30/40-es)

Egy 108 ezer km.-es motornak azért nem kellene még enni az olajat.Nem füstöl?Tied volt végig az autó?

Megnézheted még a vezérlést(80-100 ezer km.enként csere a szíjasnál,láncosnál csak ha csörög) meg persze a fékeket is.

Esetleg még a pollenszűrőt,az tavasszal nem hátrány,ha új.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Több kérdésem, illetve hozzászólásom is lenne. A járgány: Astra G 1,6; 16V 2004, Z16XE (108.000 km-t futott).

1. Újabban egy olyan jelenséget tapasztalok (szokatlan hangot hallok), mely eddig csak alacson fordulatszámnál (pl. erősen emelkedő utca végéről kifordulva, 800 1/min. alatt) volt tapasztalható ... olyan ciripelő, kerregő hangot hallok. Mostanság minden váltás után, amikor újra gázt adok hallom, főleg ha szűk utcában haladok (leeresztett ablaknál visszaverődnek ezek a zajok a falakról). Van sejtésetek mi lehet ez a hang? Bajt okozhat?

2. A legutóbbi olajcserénél Mol Dynamic 5W-30 olajjal töltötték fel a motort. Közvetlenül az olajcsere után szinte semmit nem fogyasztott. A nálam szokásos 0,6-0,8 dl/1000 km olajfogyasztás az utóbbi időben megugrott. Közeledek az olajcseréhez (15000 km-enként cserélek). Szeretnék visszatérni a Mobil Synt S 5W-40-esre. Szerintetek jó ötlet ez? Miért ehet mostanában ennyit kb. 2 dl/1000 km? Sokat vitatott kérdés ... az olajcsere után ha rá kell tölteni ... a nívó közepéig töltsem fel, vagy újra maxra? Mi a jobb?

3. 120.000-es szervíznél ajánlotok még valamit ezeken kívül (olajcsere, olajszűrő, gyertyák, üzemanyagszűrő, fékfolyadék - a szervízkönyvből ezeket silabizáltam ki)? kell-e: hosszbordás szíjat, váltófolyadékot cserélni? Mit ajánlatos még megnézetni?

Ne haragudjatok, hogy enni mindent írtam, illetve kérdeztem! Fáradozásaitokat előre is köszönöm! Autómat imádó laikusként néha túlpörgöm a dolgokat! :)

Üdv: Matula

Hali!

Nekem is ilyen autóm van, csak az enyém 2001-es. Az enyém is "csörög". :) Ha kicsit megpörgetem a motort (2200 rpm->), akkor lehet hallani, éppúgy ahogy nálad is. Fogalmam sincs honnan jöhet, már szerelővel is nézettem, a céges műhelyben is nézték a fiúk de nem tudtak rá mit mondani. Elvileg nem okoz gondot, mert én már több, mint egy éve így járok vele és semmi baja a kocsinak. Idegesít, jó lenne megszüntetni, de egyszerűen nem tudom megmondani, hogy honnan jöhet a hang. Gondolom nálad is pont így van.

Amúgy az enyém nem eszi az olajat, de én 10W-40-et használok (GM).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Több kérdésem, illetve hozzászólásom is lenne. A járgány: Astra G 1,6; 16V 2004, Z16XE (108.000 km-t futott).

1. Újabban egy olyan jelenséget tapasztalok (szokatlan hangot hallok), mely eddig csak alacson fordulatszámnál (pl. erősen emelkedő utca végéről kifordulva, 800 1/min. alatt) volt tapasztalható ... olyan ciripelő, kerregő hangot hallok. Mostanság minden váltás után, amikor újra gázt adok hallom, főleg ha szűk utcában haladok (leeresztett ablaknál visszaverődnek ezek a zajok a falakról). Van sejtésetek mi lehet ez a hang? Bajt okozhat?

2. A legutóbbi olajcserénél Mol Dynamic 5W-30 olajjal töltötték fel a motort. Közvetlenül az olajcsere után szinte semmit nem fogyasztott. A nálam szokásos 0,6-0,8 dl/1000 km olajfogyasztás az utóbbi időben megugrott. Közeledek az olajcseréhez (15000 km-enként cserélek). Szeretnék visszatérni a Mobil Synt S 5W-40-esre. Szerintetek jó ötlet ez? Miért ehet mostanában ennyit kb. 2 dl/1000 km? Sokat vitatott kérdés ... az olajcsere után ha rá kell tölteni ... a nívó közepéig töltsem fel, vagy újra maxra? Mi a jobb?

3. 120.000-es szervíznél ajánlotok még valamit ezeken kívül (olajcsere, olajszűrő, gyertyák, üzemanyagszűrő, fékfolyadék - a szervízkönyvből ezeket silabizáltam ki)? kell-e: hosszbordás szíjat, váltófolyadékot cserélni? Mit ajánlatos még megnézetni?

Ne haragudjatok, hogy enni mindent írtam, illetve kérdeztem! Fáradozásaitokat előre is köszönöm! Autómat imádó laikusként néha túlpörgöm a dolgokat! :)

Üdv: Matula

Esetleg kuplungtárcsa feszítőrugói is adhatnak ilyen cirmogó hangot. Kinyomócsapágynak is lehet hangja. Valami szakival hallgatózzatok.

Az olajfogyasztás növekedését okozhatja a szelepszárszimering megkeményedése, vagy főtengelyszimering izzadás is (meg persze akár gyűrűkopás/leragadás is). Inkább ezekre gyúrj rá és maradj a jobb olajoknál.

Mikor régebben az enyém csipegette az olajat, én mindig a nívóközép fölé töltöttem utána (egy-másfél osztásnyival a max. alatt). Ha max-ig öntöttem, akkor mintha jobban ette volna...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat. A vezérlés-csere 90e-nél már megvolt (szíj és görgők). Akkor újra vissza fogok térni az 5W-40-re. Azzal az olajjal - úgy emlékszem - folyamatosan hozta a 0,6-0,8 dl/1000 km olajfogyasztást. Ha tovább eszi, akkor utána fogok nézni. Nem füstöl, teljesítményromlást nem érzek. Sok embertől hallottam, hogy ha rátöltéskor teljesen max. nívóig tölti az olajat, mintha több fogyna belőle. Az autót egyébként használt autó garanciával vettem a Váci út 113-ban, 60e km-rel, vezetett szervízkönyvvel, véleményem szerint jó állapotban. :) 1 évet kaptam rá, komolyabb panasz nem volt rá. A cicergő hang olyasmire emlékeztet, mikor Simsonom volt és a dugó csörgött, érzésre olyan mintha "megbotlana" egy pillanatra a motor.

Minden jót! Sziasztok!

Ps: bocs, még kimarad egy pár dolog ... álló helyzetben nincs hang, a motor felől jön. Úgy tudom a váltónál leeresztőcsavar nincs, így a betöltőnyíláson kell kiszívni?! Milyen olaj lehet benne? Mivel kellene újra feltölteni? Itt is fontos az azonos olajjal való feltöltés?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Új vagyok itt Nálatok, de már egyideje olvasgatom a fórumot és igyekszem tanulgatni az itt elhangzottakból.

A gépem egy 2000-es 1.6 16v Z16XE-vel, ~95e van benne, 2 éve vettem, ~85e-vel.

Segítséget szeretnék kérni a "szakiktól", menet közben észrevettem, hogy kigyulladt a motorvezérlés lámpácskája. :)

Különösebb gond nem történt, nem állt le a motor, rendesen indul is újra, de mintha alapjáraton nem lenne teljesen egyenletes a motor járása, a kipufogó is kotyogna picit, amúgy nem rángat és érzésre megy is rendesen, viszont a lámpa azóta is ég.

Kivillogtattam és a hibakód alapján P0302=2. henger felismert gyújtáskimaradás.

Renszeresen rövid távokat megyek vele, olvastam, miszerint ha megy minden henger, akkor meg kellene "fagyiztatni".

Viszont azt is írtátok, ha kihagy valamelyik henger, akkor hazavághatja a katalizátort.

Biztosan amatőr kérdés, de honnan tudok arról biztosan megyőzödni, hogy minden henger jár-e, merjem-e hajtani ?

Honnan lehet tudni, hogy segített-e a hajtás, mivel azt is írtátok, hogy a lámpa nem fog elaludni, csak műszeres kiütés után?

Pár hete volt vezérműszíj+görgők+vízpumpa csere ( mint kiderült, nem kellett volna, nem volt széthajtva ) olaj+szűrő cserét pont most akartam megejteni ( ajánlásotokra Castrol 10w40-et nyomtam bele, 10e alatt kb fél litert evett, most is azt vettem bele) , gyertyák úgy 8-10e-t futhattak, levegő és benzinszűrő szintén az olajjal kb. együtt lettek cserélve.

Előre is köszi, ha tudtok rá tanácsot adni !

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Új vagyok itt Nálatok, de már egyideje olvasgatom a fórumot és igyekszem tanulgatni az itt elhangzottakból.

A gépem egy 2000-es 1.6 16v Z16XE-vel, ~95e van benne, 2 éve vettem, ~85e-vel.

Segítséget szeretnék kérni a "szakiktól", menet közben észrevettem, hogy kigyulladt a motorvezérlés lámpácskája. :)

Különösebb gond nem történt, nem állt le a motor, rendesen indul is újra, de mintha alapjáraton nem lenne teljesen egyenletes a motor járása, a kipufogó is kotyogna picit, amúgy nem rángat és érzésre megy is rendesen, viszont a lámpa azóta is ég.

Kivillogtattam és a hibakód alapján P0302=2. henger felismert gyújtáskimaradás.

Renszeresen rövid távokat megyek vele, olvastam, miszerint ha megy minden henger, akkor meg kellene "fagyiztatni".

Viszont azt is írtátok, ha kihagy valamelyik henger, akkor hazavághatja a katalizátort.

Biztosan amatőr kérdés, de honnan tudok arról biztosan megyőzödni, hogy minden henger jár-e, merjem-e hajtani ?

Honnan lehet tudni, hogy segített-e a hajtás, mivel azt is írtátok, hogy a lámpa nem fog elaludni, csak műszeres kiütés után?

Pár hete volt vezérműszíj+görgők+vízpumpa csere ( mint kiderült, nem kellett volna, nem volt széthajtva ) olaj+szűrő cserét pont most akartam megejteni ( ajánlásotokra Castrol 10w40-et nyomtam bele, 10e alatt kb fél litert evett, most is azt vettem bele) , gyertyák úgy 8-10e-t futhattak, levegő és benzinszűrő szintén az olajjal kb. együtt lettek cserélve.

Előre is köszi, ha tudtok rá tanácsot adni !

A gyertyák színe árulkodó.

Ja! A henger felőli rész színét nézd! :)

Link to comment
Megosztás:

A gyertyák színe árulkodó.

Ja! A henger felőli rész színét nézd! :)

Ok, első körben gyertyát cserélek, úgy is van belőle, de honnan fogom megtudni, hogy segítette-e, mert a lámpán és a megjelent hibakódon kívül nem tapasztaltam eddig különösebb panaszt, a lámpa pedig ha jól tudom nem fog kialudni, csak ha kiüttettem ?!

Mennyi idő alatt színeződik el a gyertya, mert kb. 10km-t ha mentem vele azóta, illetve ha közben elindult a henger, mit kéne látnom, miről lehet tudni, hogy a hengerek normálisan működnek?

Link to comment
Megosztás:

Közben volt egy kis szerelés, a gyertyáknak mind szép színe volt, ellenben a leengedett olaj szinte fekete volt már ( biztos a mindennapos téli rövid utak kicsinálták 10e alatt is az olajat), levegő csövek tiszták, EGR kissé kormos, de kitakarítottam.

A motor járása egyenletesnek tűnik (minimális, 1-2 mm-es eyenletes kirezgés, de szerintem ez normális ), ahogy az alapjárat is egyenletes ~770 körül, de hibajelzés azóta is ott van a műszerfalon, az akku levétellel nem tűnt el,kivillogásra is változatlan hibakód jön.

Mit mondtok, ki kellene üttetnem Tech2-vel valahol,mert másképp nem tűnne el a jelzés akkor sem ha minden rendben van már?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.