Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

Meg majd egy bontóból kikérek egy trafót megkérem hogy hagy teszteljem le vele a gépet lesz ami lesz. :lol:

Jobban jársz, ha ugyanolyan autóval rendelkező, hibátlan trafós ismerőst keresel, és azt próbáljátok be. Ha esetleg hibás trafót teszel be, az belerondíthat az ECU-ba, ami már zsebbenyúlósabb téma.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Teljesen tanácstalan vagyok, remélem itt kapok választ a kérdésemre, úgy értesültem itt laknak az igazi profik :lol:

Az lenne a hatalmas gondom hogy 1999 es G Astra X16XEL motorral hideg indítás után egyenletlenül jár, fülre meg érzésre is mintha egy henger nem menne van amikor egy kis gázadásra megjavul van amikor még rosszabb , de miután bemelegedett hangja sincs az kocsinak. Simán jár simán indul..

A fordulat szám mérő tanulsága szerint gáz adáskor nemhogy kapná a fordulatot még megtorpan és csak utána veszi fel.

EGR szelep kipucolva, 4 új gyertya (eredeti GM) , Castrol Magnetic olaj.. (de vissza fogok térni eredetire) az autó rendszeresen szervizelve+ új benzin szűrő volt nagy szervizkor (vezérmű szíj stb) , és még alapjárati motor is kipucolva.. a beömlő szelep is.

Fals levegőt nem kap. Tec 2 nem mond semmit. Melegen megy mint az állat. Kutya baja.

Kérlek titeket hogy segítsetek.

szelep szorulása van

Link to comment
Megosztás:

szelep szorulása van

Az elég gáz, de gondolom lennikéne másnak is ha szelepszorulása van. Gondolom én pöfögni kéne neki vagy valami, Kihagyni ütemeket, vagy huzamosabb idő után szétverni valamit. Nem vagyok szerelő nem értek hozzá, de konyítok a motorokhoz.

Szerintem nem ez a baj, de ha van mód rá hogy a szelepeket lepucoljuk bontás nélkül bevállalom. :lol:

Szerk: Szana szét lett hajtva tegnap, ma reggel sokkal egészségesebb a hangja és nem dadogott induláskor...

Irány a benzinkút valami szelep szár pucoló adalékot a benzinbe majd 2-3-4 tíltásig haza :lol: Meg vissza gyári olajra.

Majd jelentek.

Link to comment
Megosztás:

Az elég gáz, de gondolom lennikéne másnak is ha szelepszorulása van. Gondolom én pöfögni kéne neki vagy valami, Kihagyni ütemeket, vagy huzamosabb idő után szétverni valamit. Nem vagyok szerelő nem értek hozzá, de konyítok a motorokhoz.

Szerintem nem ez a baj, de ha van mód rá hogy a szelepeket lepucoljuk bontás nélkül bevállalom. :lol:

Szerk: Szana szét lett hajtva tegnap, ma reggel sokkal egészségesebb a hangja és nem dadogott induláskor...

Irány a benzinkút valami szelep szár pucoló adalékot a benzinbe majd 2-3-4 tíltásig haza :lol: Meg vissza gyári olajra.

Majd jelentek.

mondom szelepszorulása van hidegen.....de többet nem irok.....

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok tudna e valaki segíteni nekem

Következő a problémám van egy 2000/06 Opel Zafira 1.6 Comfort X16 XEL és elment belőle a kuplung nagy valószínűséggel a kinyomócsapágy a ludas mert az összes olaj elfolyt belőle. Most kutatom felfele az alkatrészeket és az lenne a fő kérdés hogy a kuplung dupla lenkerekes e benne ha jól fogalmazom. Mert ettől függ hogy mennyi lesz az új alkatrész.

Segítségeteket előre is köszönöm és ha valaki volt esetleg már ezzel a hibával akkor a jó tanácsokat is szívesen fogadom.

Üdv.: Astrás Tomi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok tudna e valaki segíteni nekem

Következő a problémám van egy 2000/06 Opel Zafira 1.6 Comfort X16 XEL és elment belőle a kuplung nagy valószínűséggel a kinyomócsapágy a ludas mert az összes olaj elfolyt belőle. Most kutatom felfele az alkatrészeket és az lenne a fő kérdés hogy a kuplung dupla lenkerekes e benne ha jól fogalmazom. Mert ettől függ hogy mennyi lesz az új alkatrész.

Segítségeteket előre is köszönöm és ha valaki volt esetleg már ezzel a hibával akkor a jó tanácsokat is szívesen fogadom.

Üdv.: Astrás Tomi

Szia!

Dupla lendkerekes nem létezik, legfeljebb kéttömegű lendkerék, de az sem az X16XEL motoroknál, hanem a Turbóknál.

A Te motorodon ún. " fazék lendkerék " van gyárilag. ( Topfschwungrad-nak hívják a németek... )

Szóval nem kell aggódni, kinyomócsapágy, tárcsa és esetleg szerkezet kell a kosárba..., meg pénz a szerelőknek! :lol:

Remélem, tudtam segíteni!

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Dupla lendkerekes nem létezik, legfeljebb kéttömegű lendkerék, de az sem az X16XEL motoroknál, hanem a Turbóknál.

A Te motorodon ún. " fazék lendkerék " van gyárilag. ( Topfschwungrad-nak hívják a németek... )

Szóval nem kell aggódni, kinyomócsapágy, tárcsa és esetleg szerkezet kell a kosárba..., meg pénz a szerelőknek! :lol:

Remélem, tudtam segíteni!

Üdv

Szia.

Nagyon köszönöm a segítséget most legalább már tudok nyugodtan aludni :lol:

Hogy őszinte legyek ezt a választ vártam mert a másik variáció elégé húzós .

Még egyszer köszönöm és további jó fórumozást

Üdv.: Astrás Tomi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, kérdésem lenne, kuplung felengedéskor és mikor indul az autó, hallatszik egy csörrenő hang a motorból ami egyre jobban zavar. Mi lehet ez? Illetve mikor felengedem a kuplungot, remeg az autó olyan mintha a motor ki akarna ugrani a helyéről mintha egyenletlen lenne a kuplungtárcsa.

Üdv, Marci

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, kérdésem lenne, kuplung felengedéskor és mikor indul az autó, hallatszik egy csörrenő hang a motorból ami egyre jobban zavar. Mi lehet ez? Illetve mikor felengedem a kuplungot, remeg az autó olyan mintha a motor ki akarna ugrani a helyéről mintha egyenletlen lenne a kuplungtárcsa.

eltörtek a rugók a kuplungtárcsában valszeg. Komplett csere.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
Sziasztok Mesterek!

Mostanában (mióta hideg van) nem melegszik fel a hűtővizem 80-85 fok fölé (normál esetben 90 fok volt), és ezt is csak baromi lassan... A folyadék szint megfelelő, állandó. Sz@r lenne a termosztátom?

Köszönöm!

Igen, valószinüleg ez lesz a hiba oka.,

x16xel-nél kb 30 perces müvelet a csere, hütöviz utántöltéssel együtt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Mesterek!

Mostanában (mióta hideg van) nem melegszik fel a hűtővizem 80-85 fok fölé (normál esetben 90 fok volt), és ezt is csak baromi lassan... A folyadék szint megfelelő, állandó. Sz@r lenne a termosztátom?

Köszönöm!

Én is hasonló dolgot tapasztaltam az enyémen, kicsit utánajártam és kiderült néhány dolog:

1., az 1.8-ban gyárilag 82°C-os termosztát van, tehát a hűtővizem elvileg soha nem érheti el a 90°C-ot. Esetleg dugóban. (ezt csak azért írtam mert lehet hogy a tiedben is gyárilag ilyen alacsony értékű termosztát van)

2., a műszerfali vízhőfokmérő óra pontosság tekintetében messze nem tekinthető referenciának.

Mindezek miatt én azt a tanácsot kaptam nálam okosabbaktól, hogy amennyiben a vízhőfokom a műszerfal órája szerinti 80-as és 100-as jelzés között van, valamint van elegendő fűtésem is, akkor ne foglalkozzak vele, és neked is ezt javaslom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, kérdésem lenne, kuplung felengedéskor és mikor indul az autó, hallatszik egy csörrenő hang a motorból ami egyre jobban zavar. Mi lehet ez? Illetve mikor felengedem a kuplungot, remeg az autó olyan mintha a motor ki akarna ugrani a helyéről mintha egyenletlen lenne a kuplungtárcsa.

Üdv, Marci

Én azt vettem észre, hogy időnként induláskor (de csak akkor) fél másodpercre "zzzzzz" hallatszik. Elég halk, de ha nem megy a rádió, észrevehető. Később menet közben vagy váltáskor sem jön elő a hang, csak amikor elindulok.

Mitől lehet?

Link to comment
Megosztás:

Én is hasonló dolgot tapasztaltam az enyémen, kicsit utánajártam és kiderült néhány dolog:

1., az 1.8-ban gyárilag 82°C-os termosztát van, tehát a hűtővizem elvileg soha nem érheti el a 90°C-ot. Esetleg dugóban. (ezt csak azért írtam mert lehet hogy a tiedben is gyárilag ilyen alacsony értékű termosztát van)

2., a műszerfali vízhőfokmérő óra pontosság tekintetében messze nem tekinthető referenciának.

Mindezek miatt én azt a tanácsot kaptam nálam okosabbaktól, hogy amennyiben a vízhőfokom a műszerfal órája szerinti 80-as és 100-as jelzés között van, valamint van elegendő fűtésem is, akkor ne foglalkozzak vele, és neked is ezt javaslom.

Nos, fűtés az van viszonylag gyorsan, de a víz baromi lassan melegszik fel... ha nem hajtom magas fordulaton (márpedig nem nagyon...), akkor kell neki 5-10 km is mire eléri azt a 85 fokot. Tavasszal és nyáron viszont felment 90 fokig és ott stabilan megállt... Biztos-ami-biztos tudtok oan bótot, ahol lehet jó minőségű termosztátot? Azt hallottam, hogy a kisipari vackokat megállítja 2-3 hónap...

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Nos, fűtés az van viszonylag gyorsan, de a víz baromi lassan melegszik fel... ha nem hajtom magas fordulaton (márpedig nem nagyon...), akkor kell neki 5-10 km is mire eléri azt a 85 fokot. Tavasszal és nyáron viszont felment 90 fokig és ott stabilan megállt... Biztos-ami-biztos tudtok oan bótot, ahol lehet jó minőségű termosztátot? Azt hallottam, hogy a kisipari vackokat megállítja 2-3 hónap...

Köszi

Nálam régebben úgy jelentkezett a termosztát behalása, hogy a lassú melegedés mellett, nagyobb tempójú folyamatos haladáskor vissza is hűlt 80 fok alá. Egyébként ha megvárod, hogy elinduljon a mutató és csak akkor teszed rá a fűtést, azzal segíted, hogy hamarabb felmelegedjen motor. Különben a mutató sem a pontosságáról híres...

Link to comment
Megosztás:

Én is gondoltam rá hogy trafó híd. Azt a jeladót meg megnézem, de még nem mertem neki esni mert félek hogy elbarmolom :D

Meg úgy tudom van mégegy jeladó a kuplung és a blokk felé azt is megkéne nénzni..

De minden bizonnyal trafó lesz..

Nem feltétlen ,nekem Z14XE-m van a szomszédnak 1,6-osa is hidegen kb 10-30 másodpercig csinálja az egyenetlen járás tüneteit utána kisimul a járása és megy szépen.Eleinte engem is zavart vittem profi szerelőhöz ,de semmi hiba azt mondták ez tipus hiba, mert a kipufogógáz vissza vezetés(AGR szelep)a 3-as hengerbe megy és hidegen dúsítva rontja az égést stb. Szóval ne költs értelmetlenül sok pénzt Én már kiveséztem ezt a részét (kölcsön kértem másik jó trafóhídat,de azzal is csinálta, másik AGR szelep szint úgy)azóta mentem 15000km-t és kifogástalan. Egy tény ez a motor hajlamos a kiméletes üzemmódnál a lerakódásokra ezért időnként kb5000-es fordulaton megyek 15-20km-t utána sokkal szebben és jobban megy a gép.

Link to comment
Megosztás:

Én is hasonló dolgot tapasztaltam az enyémen, kicsit utánajártam és kiderült néhány dolog:

1., az 1.8-ban gyárilag 82°C-os termosztát van, tehát a hűtővizem elvileg soha nem érheti el a 90°C-ot. Esetleg dugóban. (ezt csak azért írtam mert lehet hogy a tiedben is gyárilag ilyen alacsony értékű termosztát van)

2., a műszerfali vízhőfokmérő óra pontosság tekintetében messze nem tekinthető referenciának.

Mindezek miatt én azt a tanácsot kaptam nálam okosabbaktól, hogy amennyiben a vízhőfokom a műszerfal órája szerinti 80-as és 100-as jelzés között van, valamint van elegendő fűtésem is, akkor ne foglalkozzak vele, és neked is ezt javaslom.

Hali.

Vajon melyik termosztát használata jobb a motornak?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.