Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

óh jajj... Apa! Kezdődik...! :)

ÉN a Hondámba is opel olajat raktam.

5400 km alatt nem fogyott el, pedig a turbosok enni szokták, és úgy,

hogy a hétvégén a Zágráb és a tengerpart közötti 130 km es autópályaszakaszt 170 - 190 es tempoban tettem meg...

szóval opel olaj....

és az asszonyam régi fehér astra gépe 2004 től a fateromék cégéjé volt , ami autókölcsönző. csak opel olajat használak. 100E km nél sem ette.

szóval az olaj szar vagy akinek eszi annak a motorja van szétcsapva?

Megfelel a Hondád specifikációjának? <_< :)

Link to comment
Megosztás:

óh jajj... Apa! Kezdődik...! :)

ÉN a Hondámba is opel olajat raktam.

5400 km alatt nem fogyott el, pedig a turbosok enni szokták, és úgy,

hogy a hétvégén a Zágráb és a tengerpart közötti 130 km es autópályaszakaszt 170 - 190 es tempoban tettem meg...

szóval opel olaj....

és az asszonyam régi fehér astra gépe 2004 től a fateromék cégéjé volt , ami autókölcsönző. csak opel olajat használak. 100E km nél sem ette.

szóval az olaj szar vagy akinek eszi annak a motorja van szétcsapva?

Anyu...a bácsi már megint csúúúúnyákat beszél... :)

mennyi lett az átlagfogyid ezzel a tempóval? <_<

Link to comment
Megosztás:

odafelé szépen, sebességet betartva 400 km autópálya, 200 km autóút: 6.0L

vissza, 500 km autópálya, 50 m autóút, zágrábi 170-190 között, fedélzeti szerint 7.5L, majd zágrábtól hazáig 140-160 olyan 7L lehetett, de fedélzeti szerint 6.7 L.

50 literes a tank és 650 nél gyulladt ki. de sajnos nem tankoltam tele így azt pontosan nem tudom. általában ilyaqnkor amikor kigyullad olyan 43 litert tudok rátankolni.

Link to comment
Megosztás:

odafelé szépen, sebességet betartva 400 km autópálya, 200 km autóút: 6.0L

vissza, 500 km autópálya, 50 m autóút, zágrábi 170-190 között, fedélzeti szerint 7.5L, majd zágrábtól hazáig 140-160 olyan 7L lehetett, de fedélzeti szerint 6.7 L.

50 literes a tank és 650 nél gyulladt ki. de sajnos nem tankoltam tele így azt pontosan nem tudom. általában ilyaqnkor amikor kigyullad olyan 43 litert tudok rátankolni.

az igen kellemes ilyen tempónál... <_< az enyém is ennyit eszik kb 6.5L (1)90-nél :) :)

Link to comment
Megosztás:

ÉN a Hondámba is opel olajat raktam.

Kinek a pap, kinek a papné :)

Kétszer próbáltam, kétszer győződtem meg róla igen hamar, hogy igen alacsony a minősége.

Amúgy nem az volt vele a nagy bajom, hogy fogyott <_<

Fenti kérdést meg csupán érdeklődésképpen tettem fel, saját célra :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2002es z14xe motorú G astrám 115 ezer kilométerrel. Egy ideje alacsony fordulaton fullad a motor. Magasabb fordulaton szépen pörög. Egy autószerelő ismerősöm azt mondta hogy úgy néz ki hogy magas a kartel gázam. Le is kötötte a kartel kivezetőt. Azóta jól megy nem fullad. Ma mértünk kopressziót is és mind a négy henger 12,2-12,8 között volt? A kérdésem az hogy mi okozza a magas kartelgázt és az hogy jó e a kompresszióérték? Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Megpróbálok rövid és érthető lenni, mivel elég nagy problémával küzdök már vagy két hónapja: van egy 2001. évjáratú 1.6 benzines Opel G Astra Sedan típusú gépkocsim.

A probléma úgy kezdődött, hogy városi közlekedésnél a kanyarok előtti visszakapcsoláskor és fékezéskor a motor magától minden előzetes jel nélkül megállt, majd oldalra álltam és kb.: 2-3 perc várakozást követően minden gond nélkül elindult (motor hiba kód lámpa nem világított). Ezt megcsinálta egy párszor és elvittem a szerelőhöz.

A szerelőnél az alábbi javítások történtek: - hátsó, középső kipufogó cseréje (már ráfért), - benzinszűrő csere, levegő szűrő csere- tank tisztítás, - alapjárati jeladó csere, - ac pumpa csere, - gyertyák cseréje, - számítógépes átvizsgálás (ami hibát nem jelzett). Szóval így elég sokminden ki lett cserélve, amit követően a hiba elmúlt és a kocsi fogyasztása, alapjárata, menetteljesítménye sokkal jobb lett.

Ez így is volt kb.: egy hétig, és utánna jelentkezett az, hogy ha kimentem a városból és felgyorsultam 70-80 km/h-ra a kocsi berángatott és leállt, majd várakozás az út szélén 2-3 perc és elindult, de újra és újra ez a hiba jelentkezett ha elértem azt a sebességet.

Szóval röviden az a hiba a kocsival, hogy ha a városban intenzíven próbálok vezetni és véletlenül elérem a 60-70 km/h-t, illetve a városon kívűl lassú gyorsulásnál a 70-80 km/h-t akkor a kocsi leáll (mintha letiltana), majd 2-3 perc után elindul.

Kérem ha van valakinek ötlete írja le!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Megpróbálok rövid és érthető lenni, mivel elég nagy problémával küzdök már vagy két hónapja: van egy 2001. évjáratú 1.6 benzines Opel G Astra Sedan típusú gépkocsim.

A probléma úgy kezdődött, hogy városi közlekedésnél a kanyarok előtti visszakapcsoláskor és fékezéskor a motor magától minden előzetes jel nélkül megállt, majd oldalra álltam és kb.: 2-3 perc várakozást követően minden gond nélkül elindult (motor hiba kód lámpa nem világított). Ezt megcsinálta egy párszor és elvittem a szerelőhöz.

A szerelőnél az alábbi javítások történtek: - hátsó, középső kipufogó cseréje (már ráfért), - benzinszűrő csere, levegő szűrő csere- tank tisztítás, - alapjárati jeladó csere, - ac pumpa csere, - gyertyák cseréje, - számítógépes átvizsgálás (ami hibát nem jelzett). Szóval így elég sokminden ki lett cserélve, amit követően a hiba elmúlt és a kocsi fogyasztása, alapjárata, menetteljesítménye sokkal jobb lett.

Ez így is volt kb.: egy hétig, és utánna jelentkezett az, hogy ha kimentem a városból és felgyorsultam 70-80 km/h-ra a kocsi berángatott és leállt, majd várakozás az út szélén 2-3 perc és elindult, de újra és újra ez a hiba jelentkezett ha elértem azt a sebességet.

Szóval röviden az a hiba a kocsival, hogy ha a városban intenzíven próbálok vezetni és véletlenül elérem a 60-70 km/h-t, illetve a városon kívűl lassú gyorsulásnál a 70-80 km/h-t akkor a kocsi leáll (mintha letiltana), majd 2-3 perc után elindul.

Kérem ha van valakinek ötlete írja le!

Z16XE?

Link to comment
Megosztás:

óh jajj... Apa! Kezdődik...! <_<

ÉN a Hondámba is opel olajat raktam.

5400 km alatt nem fogyott el, pedig a turbosok enni szokták, és úgy,

hogy a hétvégén a Zágráb és a tengerpart közötti 130 km es autópályaszakaszt 170 - 190 es tempoban tettem meg...

szóval opel olaj....

és az asszonyam régi fehér astra gépe 2004 től a fateromék cégéjé volt , ami autókölcsönző. csak opel olajat használak. 100E km nél sem ette.

szóval az olaj szar vagy akinek eszi annak a motorja van szétcsapva?

7000Km-es 5w-s opel olajat engedtem le a hétvégén haver pestről vett GSi-jéből.

Zöldes sárgás X20XEV GSi,ha jól tudom a te kollegádé volt,de lehet tévedek.

Nagyon rendben van a gép,de minden rá volt tépve izomból,értsd:szűrőt láncos leszedővel szedtem le és behorpadt mire lebírtam tekerni,a leeresztő csavar szintén zenész,elég nehezen indult meg.

A leengedett olajról meg csak annyit,hogy én cseréltem már a corsában/astrában párszor,de ennyire égett és rosszul kinéző valamit még nem engedtem le egyikből sem.

Én hiszek neked,mármint amiket írsz,csak anno a dízelbe is tettem gyári,opel olajat és már párból engedtem le gyárit(kannást,hordóst egyarányt)....hát valahogy nem győzőtt meg.

Mondom,nem tartom egyik olajat sem szuper olajnak...

Link to comment
Megosztás:

nem a kollégámé, neki még megvan.

egy opel dunás asszem szerelősrácé volt...

Ahaaa,de a szín ua! :)

Amúgy nem rossz masina,átnéztem a hétvégén,nem sok dolgot kell rajta majd mókolni és csak egy elektromos ablak kell bele...nem is értem a gyárban ez hogy maradt ki egy GSi-ből <_<

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok!

Most állok vezérműszíj csere (feszítők, csapágyak...) csere előtt. Lehet kapni gyári (asszem kanadai) GM cuccokat hozzá oan 45-ért (vízpumpával együtt), és van szettben SKF ugyanezen cuccokkal, kb. ilyen árban. Melyiket ajánlanátok? Állítólag az SKF gyorsan, elég hangos lesz (csapágyak)...

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok.

Teljesen tanácstalan vagyok, remélem itt kapok választ a kérdésemre, úgy értesültem itt laknak az igazi profik :lol:

Az lenne a hatalmas gondom hogy 1999 es G Astra X16XEL motorral hideg indítás után egyenletlenül jár, fülre meg érzésre is mintha egy henger nem menne van amikor egy kis gázadásra megjavul van amikor még rosszabb , de miután bemelegedett hangja sincs az kocsinak. Simán jár simán indul..

A fordulat szám mérő tanulsága szerint gáz adáskor nemhogy kapná a fordulatot még megtorpan és csak utána veszi fel.

EGR szelep kipucolva, 4 új gyertya (eredeti GM) , Castrol Magnetic olaj.. (de vissza fogok térni eredetire) az autó rendszeresen szervizelve+ új benzin szűrő volt nagy szervizkor (vezérmű szíj stb) , és még alapjárati motor is kipucolva.. a beömlő szelep is.

Fals levegőt nem kap. Tec 2 nem mond semmit. Melegen megy mint az állat. Kutya baja.

Kérlek titeket hogy segítsetek.

Link to comment
Megosztás:

X-esnél még van tudtommal :lol:

sajnos nincsen gyertya kábel hanem közvetlenül a gyertya pipa csatlakozik a gyújtótrafóról a gyertyára. És minden rugót megigazgattam. SZóval kontakt hiba azon a részen kizárva.

Az lenne a kérdésem hogy hol találom a motorhőméséklet jeladót, mert úgy tudom az le tud oxidálódni ... és kipucolnám azt is :lol:

Fényképpel még boldogabb lennék :lol:

Köszi a korrekt és gyors válaszokat

Link to comment
Megosztás:

akkor meg a trafóhíd lesz még nagyon gyanús, az amúgy is típushiba.

próbálj bele egy másikat, ami tuti jó, ha van rá lehetőséged.

hőjeladó a termosztátházon szokott lenni ezeknél. kétvezetékes négyzet alakú csatival.

Én is gondoltam rá hogy trafó híd. Azt a jeladót meg megnézem, de még nem mertem neki esni mert félek hogy elbarmolom :lol:

Meg úgy tudom van mégegy jeladó a kuplung és a blokk felé azt is megkéne nénzni..

De minden bizonnyal trafó lesz..

Link to comment
Megosztás:

hőjeladó ellenállását mérd meg hidegen és üzemmelegen.

Nincs multiméterem nem vagyok szerelő(inkább csóró mert nem szánom rá) :lol: De majd valamelyik ismerősöm vagy szerelővel megméretem.. ha hülyeségeket mutat akkor csere lesz.

Meg majd egy bontóból kikérek egy trafót megkérem hogy hagy teszteljem le vele a gépet lesz ami lesz. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.