imy Elküldve December24, 2008 Megoszt Elküldve December24, 2008 Nemudja vki h miért van az ha nyomom a gázpedált és később reagál a gázadásra?! Nem elektromos a gázpedál és már próbáltam a bovdent is feszíteni de semmi! Az alapjárat is vmikor 650-re leesik. Valamien szelep piszkos lehet? Az AGR csinálhat ilyet? Hát az alacsony, lehet be kellene állítani olyan 750-780rpm a rendes. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve December24, 2008 Megoszt Elküldve December24, 2008 Érdekesnél érdekesebb eszmefuttatásokat olvas itt az ember..... :) Tény, nekem az 1.6 16v gépem fogyasztotta az olajat eléggé rendesen (1999 es évjárat). Most van egy 1.2 twinnport corsám ami lassaan 4 éves abból viszont nem fogy semmi, töltéstől -töltésig ugyanannyi olajat engedek le. :rolleyes: Ez azért engem is meglepett nem kicsit..... Az opel előtt japán technikát hajtottam (HONDA) ami ugye köztudott eléggé pörgős motorokat csinál. Na ott teljesen mindegy volt, hogy hideg vagy bemelegített motor, ment mint állat és szintén nem fogyasztott olajat. Az autó új volt, évente / vagy 10e km olajcsere, de ott nem kellett utántölteni, menetközben aggódni, hogy mennyi olajat evett meg.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December24, 2008 Megoszt Elküldve December24, 2008 Érdekesnél érdekesebb eszmefuttatásokat olvas itt az ember..... :) Tény, nekem az 1.6 16v gépem fogyasztotta az olajat eléggé rendesen (1999 es évjárat). Most van egy 1.2 twinnport corsám ami lassaan 4 éves abból viszont nem fogy semmi, töltéstől -töltésig ugyanannyi olajat engedek le. :rolleyes: Ez azért engem is meglepett nem kicsit..... Az opel előtt japán technikát hajtottam (HONDA) ami ugye köztudott eléggé pörgős motorokat csinál. Na ott teljesen mindegy volt, hogy hideg vagy bemelegített motor, ment mint állat és szintén nem fogyasztott olajat. Az autó új volt, évente / vagy 10e km olajcsere, de ott nem kellett utántölteni, menetközben aggódni, hogy mennyi olajat evett meg.... Azért egy japán motor az japán motor, mind megmunkálási minőségben, mind a gumialkatrészek minőségében ott van a topon. Na nem azt mondom, hogy a német nem jó, csak a Japán az minőségibb, az tuti. Igaz ha a japánba alkatrész kell, akkor drágább, de abba ritkában kell....de ha törik akkor már nem mind1. Kellemes Ünnepeket! Link to comment Megosztás: More sharing options...
drake911 Elküldve December25, 2008 Megoszt Elküldve December25, 2008 Hol lehet belőni az alapjáratot ennél a tipusnál? Link to comment Megosztás: More sharing options...
1.6 16v Elküldve December25, 2008 Megoszt Elküldve December25, 2008 Hol lehet belőni az alapjáratot ennél a tipusnál? Hali. Tudtommal sehol, ezt az ECU szabályoza az alapjárit motor segitségével. Lehet hogy ki kellenne takaritani az alpjárati motort. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve December25, 2008 Megoszt Elküldve December25, 2008 Hol lehet belőni az alapjáratot ennél a tipusnál? Szoftveresen lehet változtatni Tech-2 műszerrel. Nálad javaslom, hogy akaszd ki a szívótoroknál a bowdwent és úgy próbáld meg mozgatni a páncéljában, nem -e akad valahol. Folytószelepház+alapjárati motor tisztítása ajánlott... :rolleyes: További szép Karácsonyt mindenkinek! Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve December25, 2008 Megoszt Elküldve December25, 2008 Szoftveresen lehet változtatni Tech-2 műszerrel. nem biztos. az enyémnél se lehet, az asszonyénál se nagyon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December25, 2008 Megoszt Elküldve December25, 2008 nem biztos. az enyémnél se lehet, az asszonyénál se nagyon. Gondolom a Z14XE-ben nem lehet, de az Z14XEP-ben már akkor lehet, aztán Te vagy a szaki. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pinocchio Elküldve December28, 2008 Megoszt Elküldve December28, 2008 Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Filewalker Elküldve Január9, 2009 Megoszt Elküldve Január9, 2009 Sziasztok! Néhány észrevételem és kérdésem lenne a témával kapcsolatban: nekem 2004-es Z16XE motoros Astrám van. Jelenleg gyári 5-30-as olajat használok. A kérdésem az lenne, hogy ti hány km-enként cseréltek olajat? Én 10 ezer után cserélek, a cserék között nagyon max 1 liter olajat eszik meg, szerintem ez teljesen ok, 5 literes olajat veszek, így az mindíg elég. Másik kérdés, hogy milyen gyakran cserélitek a vezérmű szíjat. Én most cseréltettem 90 ezernél, de azt mondták, nem árt gyakrabban cserélni. A harmadik dolog amit észrevettem (digitklímás a kocsi), hogy leállítás után a közép konzol mögül kb 6-8 másodpercig kis búgás hallható, kérdezem a digit klímás tagokat, ti is tapasztaltok ilyet vagy nézessem meg a kocsit? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve Január9, 2009 Megoszt Elküldve Január9, 2009 nem biztos. az enyémnél se lehet, az asszonyénál se nagyon. Lehet igazad van UHU, én most kapásból a corsámra asszociáltam! Ott ugyanis biztos lehet, mert az enyém picit alacsony volt és Tech -2 vel vettük feljebb, 50-es egységekkel léptetve a fordulatot. Ja és ez volt az 1000. hozzászólásom!! B) ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
JohnDoe Elküldve Január20, 2009 Megoszt Elküldve Január20, 2009 Hello Mindenki! Egy kis problémám akadt a géppel. 2004-es Z16XE motor. Kidobott egy hibát (P0302 és P0300), ami többszörös gyújtáskimaradás a 2-es hengerben. Kicseréltem a gyertyákat, a trafót de egyik sem segített rajta. Megcseréltük a 2-es, 3-as befecskandezőt, de ugyanúgy a 2-esre hozza a problémát. Ahogy néztük valami oknál fogva kisebb szikrát ad a kérdéses hengernél, így alapjáraton még megy mind a 4 henger, aztán magasabb fordulaton már nem képes begyújtani a benzint. A vezetékeket is megnéztük, azok is OK. Van valakinek bármi tippje mi lehet a baj? Néhányan már kilátásba helyezték, hogy motorelektronika, csak bízni tudok benne, hogy tévednek. Mindne tippet szívesen veszek. Előre is kösz a segítséget! Üdv! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Ten Elküldve Február4, 2009 Megoszt Elküldve Február4, 2009 Hello mindenki! Két hete vásároltam egy 1,6 16v-s Astrát, az előző tulaj felvilágosított, hogy 3000km után cseréljek olajat. Hazaértem, megnéztem az olaj szintet ami kb a béka hátsója alatt volt, olajat cseréltünk két litert tudtunk kivenni (a nagykönyv 3,5l-t ír), tehát ha nem hazudtak és tényleg 15e km után cseréltek akkor 12000km alatt bevágott 1,5l-t. Ezek szerint érdemes 10000 után cserélni, addigra úgyis elfogy egy 5l-es kiszerelés. Ha valakinek van tapasztalata, hogy milyen olajat érdemes használni ebből kifolyólag megköszönném. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Filewalker Elküldve Február5, 2009 Megoszt Elküldve Február5, 2009 Hello mindenki! Két hete vásároltam egy 1,6 16v-s Astrát, az előző tulaj felvilágosított, hogy 3000km után cseréljek olajat. Hazaértem, megnéztem az olaj szintet ami kb a béka hátsója alatt volt, olajat cseréltünk két litert tudtunk kivenni (a nagykönyv 3,5l-t ír), tehát ha nem hazudtak és tényleg 15e km után cseréltek akkor 12000km alatt bevágott 1,5l-t. Ezek szerint érdemes 10000 után cserélni, addigra úgyis elfogy egy 5l-es kiszerelés. Ha valakinek van tapasztalata, hogy milyen olajat érdemes használni ebből kifolyólag megköszönném. Nekem 90 ezer van az Astrámba, gyári GM 5-30-as olajat használok, 10 ezrenként cserélem, az olajcserél között 6-8 decit kell utántöltenem. Ajánlom tanulmányozásra az alábbi cikket: http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-vis...io-suruseg.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Február5, 2009 Szerző Megoszt Elküldve Február5, 2009 Hello mindenki! Két hete vásároltam egy 1,6 16v-s Astrát, az előző tulaj felvilágosított, hogy 3000km után cseréljek olajat. Hazaértem, megnéztem az olaj szintet ami kb a béka hátsója alatt volt, olajat cseréltünk két litert tudtunk kivenni (a nagykönyv 3,5l-t ír), tehát ha nem hazudtak és tényleg 15e km után cseréltek akkor 12000km alatt bevágott 1,5l-t. Ezek szerint érdemes 10000 után cserélni, addigra úgyis elfogy egy 5l-es kiszerelés. Ha valakinek van tapasztalata, hogy milyen olajat érdemes használni ebből kifolyólag megköszönném. ezt akkor tárgyaljuk meg, amikor már mentél vel 5-10ekm-t...azt kell mondanom sajnos nem tudhatod nem e 3ekm alatt evett meg ennyit, és azt sem tudhatjuk milyen olajból...mennyi km van a kocsiban? sok mindentől függ, de általában amik már kortyolnak abba 10w-40 és kb az 5L-es kiszerelés, ha nagyon kíméled a vasat, lehet elég a 4L-es is Link to comment Megosztás: More sharing options...
pellő Elküldve Február6, 2009 Megoszt Elküldve Február6, 2009 Sziasztok! 1,6 16v XE16XEL-es kecském van.A 2 hete egy 20km-es útról hazaérve furcsa jelenség jelentkezett. Megállva az alapjárat visszaesett kb 400-ra és ugy ment mintha nem menne az összes henger. De másnap mentem vele és semmi baja nem volt. De 5 napos pihenés után 0-fok körüli hőmérséklet mellett elindítottam hogy mennék dolgozni hogy melegedjen,és akkor is ez volt a jelenség,mire visszaértem le is állt,és azóta ez a 400 az alapjárat és lefullad meg össze-vissza megy mint egy jobb fajta mtz. Mi lehet a leállás oka? A motor lámpa nem világít. Előre is köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Február7, 2009 Szerző Megoszt Elküldve Február7, 2009 Sziasztok! 1,6 16v XE16XEL-es kecském van.A 2 hete egy 20km-es útról hazaérve furcsa jelenség jelentkezett. Megállva az alapjárat visszaesett kb 400-ra és ugy ment mintha nem menne az összes henger. De másnap mentem vele és semmi baja nem volt. De 5 napos pihenés után 0-fok körüli hőmérséklet mellett elindítottam hogy mennék dolgozni hogy melegedjen,és akkor is ez volt a jelenség,mire visszaértem le is állt,és azóta ez a 400 az alapjárat és lefullad meg össze-vissza megy mint egy jobb fajta mtz. Mi lehet a leállás oka? A motor lámpa nem világít. Előre is köszi. gyertyák mikor voltak cserélve? ha nem megfelelő időben cseréled őket, akár a trafóhíd is tönkre mehet... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Opelaner Elküldve Február8, 2009 Megoszt Elküldve Február8, 2009 Sziasztok! 1,6 16v XE16XEL-es kecském van.A 2 hete egy 20km-es útról hazaérve furcsa jelenség jelentkezett. Megállva az alapjárat visszaesett kb 400-ra és ugy ment mintha nem menne az összes henger. De másnap mentem vele és semmi baja nem volt. De 5 napos pihenés után 0-fok körüli hőmérséklet mellett elindítottam hogy mennék dolgozni hogy melegedjen,és akkor is ez volt a jelenség,mire visszaértem le is állt,és azóta ez a 400 az alapjárat és lefullad meg össze-vissza megy mint egy jobb fajta mtz. Mi lehet a leállás oka? A motor lámpa nem világít. Előre is köszi. Ez a hiba még az injektoraid működési problémáira is utalhat. Sajnos, mikor én is betankoltam pancsolt benzinből, nálam is megragadtak a fúvókák...időnként három majd két henger ment csak. Egy doboz injektor tisztítót adagoljál hozzá a benzinhez, talán segít. Nekem minden esetre megoldotta és azóta messze elkerülöm a nemzeti olajtársaság kútjait !! Természetesen a gyújtógyertyákat is ellenőrizd le ! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Drotpete 1.6 16v Elküldve Február17, 2009 Megoszt Elküldve Február17, 2009 Sziasztok! Ma beszélgettem a haverommal és ő mondta, hogy hogy járt az alfájával --> vezérműszíj szakadás aztán két hét és hosszbordásszíj szakadás, aminek következménye, hogy a vezérlés ismét átugrott szal off a kocsi again..... A sztori lényege, hogy irígy az 1,6-os 99-es astrámra, mivel a szerelője azt modta ill. több is, hogy ennél a típusnál a szíjszakadás alkalmával nem megy tönkre semmi csak rá az új szíj és mehet.... ezt én kifogásoltam és hitetlenkedtem... :blush: Mi a véleményetek? kb 55 eKm van benne az előző csere óta, mivel amikor vettem kicserélték (azt mondták) ...kb a szíj mennyit bír? Nyugodt lehetetk vagy költsek rá? Nyilván van még 1-2 hónapom de nem szeretek nyugtalanul aludni.. Köszi a hozzászólásokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február17, 2009 Megoszt Elküldve Február17, 2009 Sajnos nem igaz, ha szakad a vezszíj, szinte biztos hogy legalább 8 szelep elhalálozik, ha nincs szerencséd, akkor dugattyút is kell cserélni... Ha nem biztos a szíjcsere, akkor elég illő megvétel után cserélni. Úgyhogy szerintem mielőbb. Szíjjal együtt vezetők+feszítő és vízpumpa csere is kell! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Drotpete 1.6 16v Elküldve Február17, 2009 Megoszt Elküldve Február17, 2009 Köszönöm a segítséget. Mihamarabb sort kerítek rá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pinocchio Elküldve Február21, 2009 Megoszt Elküldve Február21, 2009 Sziasztok! Én az elmult év tavaszán vettem az autóm, akkor lecseréltettem minden fontosat amit illik egy használt autó vásárlásnál. Azóta beletettem 14 ezer km-t és a fogyasztással egész megvagyok elégedve(az aláírásban az átlag a 14ezerre vonatkozik). Nemrég cseréltem olajat, és bár rendszeresen ellenörzöm a szintet, 12 ezer km alatt elfogyott 4 dl olaj (könnyező kuplung oldali főtengely szimering mellett, de a szerelő azt mondta, ha nem jelentős az olajszivárgás, akkor majd ha egyszer kuplingozni kell kicseréljük). Gyári 10w-40 eset használok. Ami nyugtalanít, hogy az olajcserével, nem mult el a motortérből halható kattogó, csattogó hang, amire azt mondták, a hidrotőkék az olaj miatt. Van valakinek ötlete mi lehet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomasz11 Elküldve Február23, 2009 Megoszt Elküldve Február23, 2009 Sziasztok! Igazából biztos van már válasz a következő kérdésemre vhol a fórumon, de nem találtam meg a keresővel rá a választ. A probléma következő. Nemrég vettem egy X16XEL motoros astrát, és egy idő után ütemes kattogó hang jön a motortérből. Hideg motornál nem csinálja, hanem amikor elér egy bizonyos hőfokot akkor kezdi el és csak gázadásra, ha elengedem a gázpedált akkor rögtön megszűnik, illetve bemelegedett motornál alig hallhatóra csendesedik ez a kattogás. Ezt vmelyik alkatrész meghibásodása, kopása okozza? Nem akarom addig szerelőhöz vinni ameddig nem tudom kb mennyibe fog kerülni:). Előre is köszönöm a válaszokat! Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
koko0707 Elküldve Február23, 2009 Megoszt Elküldve Február23, 2009 Sziasztok! Igazából biztos van már válasz a következő kérdésemre vhol a fórumon, de nem találtam meg a keresővel rá a választ. A probléma következő. Nemrég vettem egy X16XEL motoros astrát, és egy idő után ütemes kattogó hang jön a motortérből. Hideg motornál nem csinálja, hanem amikor elér egy bizonyos hőfokot akkor kezdi el és csak gázadásra, ha elengedem a gázpedált akkor rögtön megszűnik, illetve bemelegedett motornál alig hallhatóra csendesedik ez a kattogás. Ezt vmelyik alkatrész meghibásodása, kopása okozza? Nem akarom addig szerelőhöz vinni ameddig nem tudom kb mennyibe fog kerülni:). Előre is köszönöm a válaszokat! Üdv Az ütemes kattogó hang a légszűrőházad oldalára felfogatott üzemanyag szellőztető kattogása.Próbáld csak meg,hogyha lehúzod a csatlakozóját akkor be kussol! :blush: Csak ha kipróbáltad dugd is vissza mert sárgalápát generál a műszerfalon.Én úgy oldottam meg ezt a problémát hogy le hangszigeteltem :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomasz11 Elküldve Február23, 2009 Megoszt Elküldve Február23, 2009 Az ütemes kattogó hang a légszűrőházad oldalára felfogatott üzemanyag szellőztető kattogása.Próbáld csak meg,hogyha lehúzod a csatlakozóját akkor be kussol! :blush: Csak ha kipróbáltad dugd is vissza mert sárgalápát generál a műszerfalon.Én úgy oldottam meg ezt a problémát hogy le hangszigeteltem :) Na ezt megnézem, csak lenne már kicsit jobb idő:lol: Köszönöm a gyors segítséget. Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts