Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

Helló!

Nekem (is) 2003-as, 1.6 16V-es van. Olyan gondom lenne - már sokadjára - , hogy menet közben gondol egyet a motor, és leáll. Első újraindítás: beindul, dadog és lefullad. Második újraindítás: nem reagál. Harmadik (sokadik) újraindításnál beröffen, kis gázzal besegítek és szépen forog tovább. Onnantól kezdve simán fut a kicsike.

Ez nem rendszeres, de néha nagyon idegesítő (és balesetveszélyes is!!!) lehet.

Én a laikus agyammal azt gondolnám, hogy a computernek valami védekező funkciója, hogy valami a beállított határértéken alul- vagy felül van, és leállítja a motort.

Kérdéseim a következők:

1. Tapasztalt-e már más valaki is ilyesmit?

2. Ha igen, mi segített rajta?

3. Ha nem, kihez fordulhatnék?

Előre is köszönöm a válaszokat...

Hali.

Volt akinél hasonló tüneteket produkált, egy eltömödött üzemanyagszürö.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Az én agr szelep problémám úgy tűnik megoldódott! A szelep alá tettünk egy lemezt, lezártuk. Kicseréltem még a gyertyákat, biztos ami biztos, azóta úgy ketyeg mint újkorában. Hibakód már előtte törölve lett, azóta nem jelzett hibát. Az OPEL-nél meg azt mondták, hogy egy hibátlan autón nem cserélnek szoftvert! Lényegében megjavítottam magamnak...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Hellótok!

A múltkor érdeklődtem az AGR szeleppel kapcsolatban. (http://www.opelforum.hu/index.php?s=&showtopic=341&view=findpost&p=432338)

Annyit kérdeznék: mi történik, ha egyszerűen csak lehúzom a kábelt róla? Okozok-e kárt a motorban?

Köszönöm a választ előre is!

Nem lesz semmi gond vele, de lezárással is csak ideiglenesen javul meg. Lehúzott csatival viszont ne menj a kocsival.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!Csak tegnap óta vagyok jelen a fórumon,ezért bocs ha olyat kérdezek,amit már sokszor kiveséztetek.Próbáltam visszaolvasni ebben a témában,de ehhez több idő kellene.2007 májusában vettem egy 0.km-es Classic II-öt,1.6 XEP motorost.Kíméletesen járattam,3000rpm fölé nem pörgettem,mostanában meg 4000 fölé nemigen.Hidegen melegítem kicsit indulás elött.2600km-nél első olajcsere(5w40-re),6800-nál másik olajcsere(akkor volt egy éves,5w30-ra).Most van benne 9600km.Az lenne a kérdésem,hogy mire lehet számítani a későbbiekben olajfogyasztás terén?Ez más konstrukció vajon illesztésügyileg,mint a sima 16XE?Ebből a Twinportból is van "olajzabáló" motor?

Link to comment
Megosztás:

Nekem a C Corsám volt Twinport (igaz csak Z10XEP),az egyáltalán nem ette az olajat 45000 km.-ig.

Gépkönyvileg azoknak is írtak jó bőven:0,6 l/1000 km (abba biztos belefér) :lol:

Az X16XEL-nek meg 0,75 l van irva gyárilag!Szerintem ne izgulj emiatt,időnként megnézed és majd látod hiányzik-e belőle.

Ha hidegen(meg melegen sem :lol: ) nem pörgeted nagyon,nem lesz ott baj!

Link to comment
Megosztás:

Azért ez az olaj zabáló erős volt. A paripám meghallja, azt hiszi rá vonatkozik és elkezdi enni az olajat:D

A népautónál van speckó 1 literes olajos flakon tartó a csomitartóban. Nagyon tetszik meg mikor ajánlják, hogy hosszab út előtt vegyen egy liter olajat a tulaj.

Na nekem is ez a helyzet ha olajat veszek mindig 1 liter plusz. Pont elfér csomi tartóban. néha rá kell pillantani és kész én 2 hetente szoktam, de azért egy szinte új autónál ilyenről nem is kell beszélni sztem

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat!Csak azért érdeklődtem,mert visszaolvasgatva láttam,hogy elég sok 1.6-os hajlamos az olajfogyasztásra,pláne idősebb korában.Nekem eddig nem volt ilyen motorú autóm.Gondoltam rákérdezek,hogy a saját típusomnál mire számíthatok. Kb.kéthetente megnézem a nívót,egyelőre nincs változás(ennyi km-rel persze még nem is szabad).Az viszont biztos,hogy az elöbbi C14NZ-és Astrámnál két olajcsere között(10W-40 és Opel/GM olaj volt!) talán egyszer kellett utántölteni max 2dl. és az autóban volt 160.000km!Csakhát annak meg a kaszniát szerette a rozsda.

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infót!

Én meg azt hittem, hogy széthajtotta az előző tulaj.... :oops:

Én most a gyári specko szerinti 10w-40-est használom... :roll:

Azért várom a többi 16V-s kollega értékeit is ..... de csak becsületesen :roll:

Állítolag azért eszik ezek az olajat bármily hihetetlen mert a dugattyú "összeropann " kicsit

és ez csak az 1.6-os 16v- nál van.Tudom mert nekem is ez van.

Azért én is utánnakérdeztem és azt mondták hogy ha jó is a prolong erre nem.

A megoldás sajnos dugattyúcsere nem kell fúrni sem, csak az 1.6 beszállítója állítolag nem tökéletes dugattyúkat gyártott.

Aztán jön pár év amelyik nem eszi az olajat és megint utánna visszaálltak.

nekem ezt autószerelők mondták/ nem egy helyen/

Link to comment
Megosztás:

Állítolag azért eszik ezek az olajat bármily hihetetlen mert a dugattyú "összeropann " kicsit

és ez csak az 1.6-os 16v- nál van.Tudom mert nekem is ez van.

Azért én is utánnakérdeztem és azt mondták hogy ha jó is a prolong erre nem.

A megoldás sajnos dugattyúcsere nem kell fúrni sem, csak az 1.6 beszállítója állítolag nem tökéletes dugattyúkat gyártott.

Aztán jön pár év amelyik nem eszi az olajat és megint utánna visszaálltak.

nekem ezt autószerelők mondták/ nem egy helyen/

Sztem ez m@rhaság. Többek közt azért mert az olajfogysztás messze nem újkeletű probléma az Opelnél, már a '91-es Calibrám gyári normája is 0.75l/1000km volt a gépkönyv szerint. Ha már minden áron okot akarunk találni, akkor sokkal inkább elfogadhatónak tartom azt amit korában valaki írt, (azaz hogy az Opel egyszerűen túl puha anyagból gyártja az oljalehúzó gyűrűket a hengerekben) de engem amúgy különösebben nem érdekel amíg nem hagy ott az autó, tudomásul kell venni hogy ez a márka sajátossága és kész. Mellesleg még egyetlen Opelem sem evett annyi olajat, amennyire a kezelési utasítás borulátása alapján várható volna.

Link to comment
Megosztás:

Sztem ez m@rhaság. Többek közt azért mert az olajfogysztás messze nem újkeletű probléma az Opelnél, már a '91-es Calibrám gyári normája is 0.75l/1000km volt a gépkönyv szerint. Ha már minden áron okot akarunk találni, akkor sokkal inkább elfogadhatónak tartom azt amit korában valaki írt, (azaz hogy az Opel egyszerűen túl puha anyagból gyártja az oljalehúzó gyűrűket a hengerekben) de engem amúgy különösebben nem érdekel amíg nem hagy ott az autó, tudomásul kell venni hogy ez a márka sajátossága és kész. Mellesleg még egyetlen Opelem sem evett annyi olajat, amennyire a kezelési utasítás borulátása alapján várható volna.

OFF

Ez csak nekem fura, hogy a gépkönyvben benne van, hogy ennyi meg ennyi olajat eszik, meg ezért meg azért nem vállalnak felelősséget, meg mittomén, de ahhoz hogy elolvasd a gépkönyvet (már aki megteszi) előtte ki kell csengetni milliókat a kocsiért. Aztán már mondhatod, hogy ha ilyen feltételekkel nem is akarsz ilyen autó tulaja lenni.

ON

Link to comment
Megosztás:

És ki vagy mi akadályoz meg abban,hogy vásárlás előtt tájékozódj ilyen mélyrehatóan a kocsi tulajdonságairól? :lol: (ha ,mint írod

milliókat kifizetsz érte).

De ez nem csak a kocsikra vonatkozhat ,hanem bármire:TV,lakás,számítógép,motor,mosógép......

Azért a kocsi kicsit más, annyi minden van benne, annyi minden elromolhat benne. Egy Tv, mosogép stb egyéb esetében kevesebb dolgot kell áttekinteni, de egy autón nekem pl sohasem jutna eszembe, hogy rákérdezzek: Tessék mondani hány l olajat eszik százon? Valahogy ez olyan, amit szerintem alapból az ember nem gondol, hogy nem úgy van. Nem is feltételezi. Azt sem kérdezném, hogy és a szervószivattyú mennyit, milyet eszik, zöldet vagy pirosat?

Link to comment
Megosztás:

Azért a kocsi kicsit más, annyi minden van benne, annyi minden elromolhat benne. Egy Tv, mosogép stb egyéb esetében kevesebb dolgot kell áttekinteni, de egy autón nekem pl sohasem jutna eszembe, hogy rákérdezzek: Tessék mondani hány l olajat eszik százon? Valahogy ez olyan, amit szerintem alapból az ember nem gondol, hogy nem úgy van. Nem is feltételezi. Azt sem kérdezném, hogy és a szervószivattyú mennyit, milyet eszik, zöldet vagy pirosat?

azért mert te (mi) otthon javítjuk a gépet, ezt nyugaton már nagyon nem így csinálják....nekem ezért furcsa a hozzáállásuk..hogy ez így normális...számoljunk csak 0,75l/1000 km....olajcsere periódus...gyári 15000km avyga 30000km....szóval ami nekik még elfogadható egy csere alatt: 0,75*15=11,25l avagy 0,75*30=22,5l.....szóval ezzel a fogyivalmég azt mondanák, hogy ez megengedett...egy átlagos moci olajtöltete kb 3,5-4l, ahhoz hogy a szivattyú még szállíthason vmitkb 2-2,5l még kell bele, tehát nézzük a szélső helyzeteket...elég 2l és 4l a teljes töltet, de legyen 15ekm a csereperiódus, azt a 2l "+" olajat kb 2700 km-enként lehet betölteni, tehát ennyi időközönként meg kellene látogatni a szervízt és ez még tök normális lenne... :lol: szerintük :) egy csere periódus alatt kb 3x lenne teljes töltet csere... (azért én megsasolnám azt a németet vagy más nyugati szakit aki ezt favorizálná, vagy a kezelési előirások betartásával mindíg 1-2lityi olajjal a csomiba utazgatna)...tehát igazából csak a szűrőt kellene cserélgetni..régen a kamionoknál ha jól tudom így oldották meg a hosszabb olajcsere periódust...lehet itt is ezért találták ki a 30ekm-es csere periódust addigra úgyis legalább 1x kicseréled a komplett töltetet.... :P

Azért szerencsére ennyire talán senkinél nem gyászos a helyzet, de ahogy anno leírtam a szervíz szerint tök normális hogy félidőben +1l-t bele kell tölteni néhány mociba.....azóta sógorom is közölte a jó hírt...(alkatrész üzletben melózik, mint üzletvezető) hogy szinte minden 16v-s járgány sokkal hamarabb és tényleg fogyasztja az olajat...nem úgy mint a régebbi még nem szelepek tucatjaival felszerelt mocik... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azért a kocsi kicsit más, annyi minden van benne, annyi minden elromolhat benne. Egy Tv, mosogép stb egyéb esetében kevesebb dolgot kell áttekinteni, de egy autón nekem pl sohasem jutna eszembe, hogy rákérdezzek: Tessék mondani hány l olajat eszik százon? Valahogy ez olyan, amit szerintem alapból az ember nem gondol, hogy nem úgy van. Nem is feltételezi. Azt sem kérdezném, hogy és a szervószivattyú mennyit, milyet eszik, zöldet vagy pirosat?

Van benne igazság,nem is kevés!Annakidején a szalonban eszembe se jutott rákérdezni,hogy ez a 16V-és motor mennyi olajat eszik mondjuk két olajcsere között.Az előbbi 1.4-es 8V-és Astrámba max 2dl-t kellett tölteni a két csere között.Tudatalatt gondolja az ember,hogy az mégis csak a múlt volt(de jó is egyben),ez meg a jelen.Ez biztosan jobb annál,frissebb fejlesztés,jobb alapanyag,nagyobb gyártási tapasztalat,többet bír ki stb.Eddig még személy szerint azért nem csalódtam benne(kopp-kopp),csak viszonylag sok rosszat lehet hallani a jelenlegi technikákról.

Link to comment
Megosztás:

Egy Tv, mosogép stb egyéb esetében kevesebb dolgot kell áttekinteni, de egy autón nekem pl sohasem jutna eszembe, hogy rákérdezzek: Tessék mondani hány l olajat eszik százon? Valahogy ez olyan, amit szerintem alapból az ember nem gondol, hogy nem úgy van. Nem is feltételezi. Azt sem kérdezném, hogy és a szervószivattyú mennyit, milyet eszik, zöldet vagy pirosat?

Sztem a gyártó (akár autó, akár mosógép gyártója) álláspontja az, hogy ez téged nem is kell hogy érdekeljen, az ő feladata hogy neked megbízható és üzembiztos autót adjon, és ezt garantálja is bizonyos feltételek (pl adott időközönkénti szervizlátogatás) betartásával. Neked legyen elég annyit tudni hogy megy az autó, hogy mitől és hogyan az ne érdekeljen. :lol:

Amúgy ha mosógépet veszel, meg szoktad kérdezni hogy jellemzően mennyi idő alatt vízkövesedik el, szokott-e zúgni a csapágya, vagy hogy mennyire megbízható az elektronikája? Ugyehogynem...

Link to comment
Megosztás:

Sztem a gyártó (akár autó, akár mosógép gyártója) álláspontja az, hogy ez téged nem is kell hogy érdekeljen, az ő feladata hogy neked megbízható és üzembiztos autót adjon, és ezt garantálja is bizonyos feltételek (pl adott időközönkénti szervizlátogatás) betartásával. Neked legyen elég annyit tudni hogy megy az autó, hogy mitől és hogyan az ne érdekeljen. :)

Amúgy ha mosógépet veszel, meg szoktad kérdezni hogy jellemzően mennyi idő alatt vízkövesedik el, szokott-e zúgni a csapágya, vagy hogy mennyire megbízható az elektronikája? Ugyehogynem...

az én mosógépemben most volt szoftver frissítés :lol: :P már itt tartunk :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sztem a gyártó (akár autó, akár mosógép gyártója) álláspontja az, hogy ez téged nem is kell hogy érdekeljen, az ő feladata hogy neked megbízható és üzembiztos autót adjon, és ezt garantálja is bizonyos feltételek (pl adott időközönkénti szervizlátogatás) betartásával. Neked legyen elég annyit tudni hogy megy az autó, hogy mitől és hogyan az ne érdekeljen. :lol:

Amúgy ha mosógépet veszel, meg szoktad kérdezni hogy jellemzően mennyi idő alatt vízkövesedik el, szokott-e zúgni a csapágya, vagy hogy mennyire megbízható az elektronikája? Ugyehogynem...

Ha itt tartúnk, akkor a gyártónak nem érdeke, hogy több 10 évet elmenjen (autó, mosogép, TV, vagy bármi), mert ha annyira megbízható, és jó terméket gyártana, akkor ki cserélné le a régit?

Amugy kiváncsi lennék, hogy a mostani pl Z14XEP hány km-t megy el nagyobb motorgenerál nélkül.

Pl a mostani mosogépek hol mennek el annyit, mint a régi energomatok, amiknek a javítása egyszerű? Azokhoz hozzá lehetett nyúlni, és még mindig lehet hozzá alkatrészeket kapni(újat). Egy ismerősömnek 22 vagy 23 éves a gépe, és még megy, ha tönkremegy pár 1000Ft-ból megcsinálja, ezt úgy kell érteni, hogy 2-3 évente....

Link to comment
Megosztás:

Egy haverom Z10XE motoros C Corsával oktat vezetést,motorgenerál nélkül eddig 276 ezer km. van benne.

A kopó alkatrészeken kivül eddig szinte semmi baja sem volt(talán 2 olajgomba,egyszer valami beázott,+ pár ilyen helyben megoldható hiba)

Ja és Prolong van a motorban.

Link to comment
Megosztás:

Pl a mostani mosogépek hol mennek el annyit, mint a régi energomatok, amiknek a javítása egyszerű? Azokhoz hozzá lehetett nyúlni, és még mindig lehet hozzá alkatrészeket kapni(újat). Egy ismerősömnek 22 vagy 23 éves a gépe, és még megy, ha tönkremegy pár 1000Ft-ból megcsinálja, ezt úgy kell érteni, hogy 2-3 évente....

Nekünk is egy remek Hajdu enrgomat mosógépünk van, anyám hallani sem akar arról, hogy lecseréljük. Most volt nálunk a szerelő egy szimeringet kellett cserélni párezer forint, alkatrész meg van hozzá dögivel... őőő asszem kicsit eltértünk a témától 1.6-os problémák, igazságszerint nem is tudok hozzászólni :lol: De azon mégis elgondolkoztam, hogy ha a 30ezres intervallumot tartanánk be akkor biztos néhány évvel lerövidítenénk a motor élettartamát.

Link to comment
Megosztás:

Nekünk is egy remek Hajdu enrgomat mosógépünk van, anyám hallani sem akar arról, hogy lecseréljük. Most volt nálunk a szerelő egy szimeringet kellett cserélni párezer forint, alkatrész meg van hozzá dögivel... őőő asszem kicsit eltértünk a témától 1.6-os problémák, igazságszerint nem is tudok hozzászólni :lol: De azon mégis elgondolkoztam, hogy ha a 30ezres intervallumot tartanánk be akkor biztos néhány évvel lerövidítenénk a motor élettartamát.

miért tértünk volna el te nem hallottál még 1.6 os mosógépről? :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.