Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

De ha nem nagy futásteljesítményű az autó akkor 10w megy bele általában: pénztárcakímélő és annyi idő alatt nem fog tönkremenni az az olaj sem ha rendesen viszed szervízbe kötelező olajcserékre.

Elküldve

Hali.

x16xel motorhoz keresek kezelési kézikönyvet, vagy javitási segédanyagot, akár letölthetö formában.

Az F Astrához való kézikönyv nem sokat ir róla, letöltöttem a G Astra kezelési könyvet de abban sem sok van róla.

Elöre is köszi.

Elküldve
Sziasztok!

Azt szeretném megtudni, hogy az 1.6-os Twinport motor láncos vagy szíjjas?

Köszi!

Hali.

Most olvastam hogy szijjas.

Pedig azt hittem hogy már ez is láncos.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok,

Sógoromnak van egy 1,4-es 16 szelepes cucca (2003-mas kiadás). Hallatszik egy halk pukkanás minden leállításkor (hidegen és melegen is). Felnyitva a motorháztatőt a szivó oldalhoz téve akezem még egy kis vákumot is csinál. Amugy a motor rendesen mukodik. Van valami otlet mi lehet a hiba? előre is koszi

Elküldve
Sziasztok,

Sógoromnak van egy 1,4-es 16 szelepes cucca (2003-mas kiadás). Hallatszik egy halk pukkanás minden leállításkor (hidegen és melegen is). Felnyitva a motorháztatőt a szivó oldalhoz téve akezem még egy kis vákumot is csinál. Amugy a motor rendesen mukodik. Van valami otlet mi lehet a hiba? előre is koszi

nekem a halk pukkan(t)ásról egész más jut eszembe :lol:..hogy érted ezt..

Elküldve
nekem a halk pukkan(t)ásról egész más jut eszembe :lol:..hogy érted ezt..

szo szerint (nem hátul:))) már leállt a motor akkor produkálja.. mintha visszadurrogna.. a levegő beszivó csonél (még a légszuro elott)lehet érezni és hallani, a pukkanással egy időben sziv még egy kis levegot- mintha valami visszacsapószelep lezárna -...remélem valamivel világosabb volt:)

Elküldve
a folytószelep beáll egy pozcioba leállitás utűn. nekem is csinálja.

sőt A gyujtás ráadása után is csinál egy kottyanást...

ilyen hang kiséretében???? ez szerintem nem nomális...rendben van hogy beáll,de...

  • 1 month later...
Elküldve

"Vevőreklamáció esetén cseréljék ki az AGR-szelep tömítését,

majd programozzák a motorvezérlő készüléket a módosított

szoftverrel (TIS 2000, CD 64-től elérhető).

1.AGR tömítés cseréje az új változatra (alkatrészszám:

55 560 700, katalógusszám: 91 06 319, jelzőszállal)

- lásd "kipufogógáz visszavezető szelep ki- és beszerelése" munkamenet,

"L" alkatrészcsoportot a megfelelő szerviz útmutatóban.

Útmutatás: A tömítés új változatának azonosítása (egy lyukú változat)

a tömítés külső oldalán lévő jelzőszállal történhet.

2.Motorvezérlő készülék programozása a módosított szoftverrel

(TIS 2000, CD 64-től áll rendelkezésre) az AGR-szelep működésének

inaktiválása céljából.

Alkatrészek: Cikkszám: Katalógusszám:

Tömítés 55 560 700 91 06 319"

Idézet egy szervízleírásból. KI tudná ezt nekem megcsinálni, és mennyiért!

Elküldve
"Vevőreklamáció esetén cseréljék ki az AGR-szelep tömítését,

majd programozzák a motorvezérlő készüléket a módosított

szoftverrel (TIS 2000, CD 64-től elérhető).

1.AGR tömítés cseréje az új változatra (alkatrészszám:

55 560 700, katalógusszám: 91 06 319, jelzőszállal)

- lásd "kipufogógáz visszavezető szelep ki- és beszerelése" munkamenet,

"L" alkatrészcsoportot a megfelelő szerviz útmutatóban.

Útmutatás: A tömítés új változatának azonosítása (egy lyukú változat)

a tömítés külső oldalán lévő jelzőszállal történhet.

2.Motorvezérlő készülék programozása a módosított szoftverrel

(TIS 2000, CD 64-től áll rendelkezésre) az AGR-szelep működésének

inaktiválása céljából.

Alkatrészek: Cikkszám: Katalógusszám:

Tömítés 55 560 700 91 06 319"

Idézet egy szervízleírásból. KI tudná ezt nekem megcsinálni, és mennyiért!

Jól sejtem, gyári AGR kiiktatás? :D

Elküldve

Az AGR vagy EGR szelep nem passzióból lett beépítve, hanem környezetvédelmi előírások miatt. Az Ecotec motoroknál (X-es motorkód) terjedt el először, akkoriban csak ezzel a módosítással tudták a motorok teljesíteni az Euro2-t. A '90-es évek két 2.5-ös V6 motorja között (C25XE és X25XE) például tudtommal mindössze az AGR szelep léte/nem léte a különbség az utóbbi (X25XE) javára. Érdekes hogy viszont az enyémben (Z18XE) meg nincs ilyen, pedig Euro4-es.

Elküldve
Nem, Astra Coupét nem gyártottak Twinport motorral, azonkívül amennyire én tudom, 1.8-ból nem is létezik ilyen.

1.6 twinportal igen. 2004 vagy 5 ben. egyszer hirdettek egy ilyet a használtautón... bár a mobile . de n nincs egy darab se...

Elküldve

Huhh, mindig tanulok valamit. Az az 1.6 Twinport Coupé ezexerint baromi ritka lehet, talán ez mentség arra hogy még sosem hallottam róla. A környezetvédelmi besorolással kapcsolatban igazad van, megnéztem a forgalmiban, tényleg Euro3-as, bár eddig én abban a hitben éltem hogy a Z-s motorkódú motorok mind Euro4-esek, de úgy néz ki ez sem ilyen egyszerű...

Elküldve

Helló!

Nekem (is) 2003-as, 1.6 16V-es van. Olyan gondom lenne - már sokadjára - , hogy menet közben gondol egyet a motor, és leáll. Első újraindítás: beindul, dadog és lefullad. Második újraindítás: nem reagál. Harmadik (sokadik) újraindításnál beröffen, kis gázzal besegítek és szépen forog tovább. Onnantól kezdve simán fut a kicsike.

Ez nem rendszeres, de néha nagyon idegesítő (és balesetveszélyes is!!!) lehet.

Én a laikus agyammal azt gondolnám, hogy a computernek valami védekező funkciója, hogy valami a beállított határértéken alul- vagy felül van, és leállítja a motort.

Kérdéseim a következők:

1. Tapasztalt-e már más valaki is ilyesmit?

2. Ha igen, mi segített rajta?

3. Ha nem, kihez fordulhatnék?

Előre is köszönöm a válaszokat...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.