Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Sziasztok,

Sógoromnak van egy 1,4-es 16 szelepes cucca (2003-mas kiadás). Hallatszik egy halk pukkanás minden leállításkor (hidegen és melegen is). Felnyitva a motorháztatőt a szivó oldalhoz téve akezem még egy kis vákumot is csinál. Amugy a motor rendesen mukodik. Van valami otlet mi lehet a hiba? előre is koszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Sógoromnak van egy 1,4-es 16 szelepes cucca (2003-mas kiadás). Hallatszik egy halk pukkanás minden leállításkor (hidegen és melegen is). Felnyitva a motorháztatőt a szivó oldalhoz téve akezem még egy kis vákumot is csinál. Amugy a motor rendesen mukodik. Van valami otlet mi lehet a hiba? előre is koszi

nekem a halk pukkan(t)ásról egész más jut eszembe :lol:..hogy érted ezt..

Link to comment
Megosztás:

nekem a halk pukkan(t)ásról egész más jut eszembe :lol:..hogy érted ezt..

szo szerint (nem hátul:))) már leállt a motor akkor produkálja.. mintha visszadurrogna.. a levegő beszivó csonél (még a légszuro elott)lehet érezni és hallani, a pukkanással egy időben sziv még egy kis levegot- mintha valami visszacsapószelep lezárna -...remélem valamivel világosabb volt:)

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

"Vevőreklamáció esetén cseréljék ki az AGR-szelep tömítését,

majd programozzák a motorvezérlő készüléket a módosított

szoftverrel (TIS 2000, CD 64-től elérhető).

1.AGR tömítés cseréje az új változatra (alkatrészszám:

55 560 700, katalógusszám: 91 06 319, jelzőszállal)

- lásd "kipufogógáz visszavezető szelep ki- és beszerelése" munkamenet,

"L" alkatrészcsoportot a megfelelő szerviz útmutatóban.

Útmutatás: A tömítés új változatának azonosítása (egy lyukú változat)

a tömítés külső oldalán lévő jelzőszállal történhet.

2.Motorvezérlő készülék programozása a módosított szoftverrel

(TIS 2000, CD 64-től áll rendelkezésre) az AGR-szelep működésének

inaktiválása céljából.

Alkatrészek: Cikkszám: Katalógusszám:

Tömítés 55 560 700 91 06 319"

Idézet egy szervízleírásból. KI tudná ezt nekem megcsinálni, és mennyiért!

Link to comment
Megosztás:

"Vevőreklamáció esetén cseréljék ki az AGR-szelep tömítését,

majd programozzák a motorvezérlő készüléket a módosított

szoftverrel (TIS 2000, CD 64-től elérhető).

1.AGR tömítés cseréje az új változatra (alkatrészszám:

55 560 700, katalógusszám: 91 06 319, jelzőszállal)

- lásd "kipufogógáz visszavezető szelep ki- és beszerelése" munkamenet,

"L" alkatrészcsoportot a megfelelő szerviz útmutatóban.

Útmutatás: A tömítés új változatának azonosítása (egy lyukú változat)

a tömítés külső oldalán lévő jelzőszállal történhet.

2.Motorvezérlő készülék programozása a módosított szoftverrel

(TIS 2000, CD 64-től áll rendelkezésre) az AGR-szelep működésének

inaktiválása céljából.

Alkatrészek: Cikkszám: Katalógusszám:

Tömítés 55 560 700 91 06 319"

Idézet egy szervízleírásból. KI tudná ezt nekem megcsinálni, és mennyiért!

Jól sejtem, gyári AGR kiiktatás? :D

Link to comment
Megosztás:

Az AGR vagy EGR szelep nem passzióból lett beépítve, hanem környezetvédelmi előírások miatt. Az Ecotec motoroknál (X-es motorkód) terjedt el először, akkoriban csak ezzel a módosítással tudták a motorok teljesíteni az Euro2-t. A '90-es évek két 2.5-ös V6 motorja között (C25XE és X25XE) például tudtommal mindössze az AGR szelep léte/nem léte a különbség az utóbbi (X25XE) javára. Érdekes hogy viszont az enyémben (Z18XE) meg nincs ilyen, pedig Euro4-es.

Link to comment
Megosztás:

Huhh, mindig tanulok valamit. Az az 1.6 Twinport Coupé ezexerint baromi ritka lehet, talán ez mentség arra hogy még sosem hallottam róla. A környezetvédelmi besorolással kapcsolatban igazad van, megnéztem a forgalmiban, tényleg Euro3-as, bár eddig én abban a hitben éltem hogy a Z-s motorkódú motorok mind Euro4-esek, de úgy néz ki ez sem ilyen egyszerű...

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Nekem (is) 2003-as, 1.6 16V-es van. Olyan gondom lenne - már sokadjára - , hogy menet közben gondol egyet a motor, és leáll. Első újraindítás: beindul, dadog és lefullad. Második újraindítás: nem reagál. Harmadik (sokadik) újraindításnál beröffen, kis gázzal besegítek és szépen forog tovább. Onnantól kezdve simán fut a kicsike.

Ez nem rendszeres, de néha nagyon idegesítő (és balesetveszélyes is!!!) lehet.

Én a laikus agyammal azt gondolnám, hogy a computernek valami védekező funkciója, hogy valami a beállított határértéken alul- vagy felül van, és leállítja a motort.

Kérdéseim a következők:

1. Tapasztalt-e már más valaki is ilyesmit?

2. Ha igen, mi segített rajta?

3. Ha nem, kihez fordulhatnék?

Előre is köszönöm a válaszokat...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.