aegean Elküldve Március31, 2008 Megoszt Elküldve Március31, 2008 Így van, 60-nál javasolt a vezérlés csere (tán még akkor is ha 90 van a szervízkönyvben), de sztem tuti, hogy 60001 km-nél nem mondja be hirtelen az unalmast. Bár persze van egy kicsike esélye, mint annak is hogy elmegy vele 90-et. Nem érdemes ezzel kísérletezni, sokba fájhat, ha szakad a szíj... Azért ne húzd sokáig, ha eddig még nem volt cserélve. köszönöm mindenkinek a hzzészólást, az astrám 2006 májusi, időközben utánanéztem a szervizben, 150000 km vagy 10 év garanciát adnak rá, és nem fogja bemondani az unalmast, mondták, hogy 120000-nél majd cseréljük le. Máris megnyugodtam :-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve Március31, 2008 Megoszt Elküldve Március31, 2008 Így nekem anno a C Corsánál nem működött.Egy idő után visszaváltott a km-re és ugyanúgy kiirta legközelebbi indításkor az INSP-t! Tökéletesen működik, csak picit tovább kell nyomvatartani a gombot C Corsa esetén (esetleg replay)..... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve Március31, 2008 Megoszt Elküldve Március31, 2008 a motorolaj fogyasztást nagyban befolyásolja az autó nulla kimóméteres korában okozott megerőltetés, meghajtás, hidegen pörgetés, vagy egyéb... igen, régen volt sok sok motorhiba,amikor 1 számmal kisebb dugattyút tettek bele az autóba, és ettőlolajat fogyasztott.... amugy az olajfogyasztást nagyban befolyásolja a napi használat is. a sok hideginditás, a városban pötyögés, az uatópályán széthajtás... nameg az olaj minősége, és csereintervalluma... Ja! Ez mind nagyon szépen és szaktudományosan hangzik, csak azt árulj már el nekem vki, hogy a japán motoroknál miért nincs ez így. Nem egy két japán autóm volt (köztük új szalonból) normálisan voltak bejáratva (nem különösebben vigyázva, de nem is állat módjára), de érdekes módon egyik sem ette,sőt nem is "eszegette" az olajat soha, főleg nem fél liter vagy liter számra.... A motor külön előmelegítve nem volt, volt benne sok hidegindítás, városban pötyögés, de az olaj mindig ott volt a nívópálca azon jelzésénél, ahol akkor volt, amikor bele lett öntve.... Természetesen tisztában vagyok a japán autók gyengéivel is! Mielőtt vki megválaszolná nagyon okosan, hogy miért nem olyannal járok, nos a helyzet nagyon egyszerű: jelenleg nincs annyi pénzem..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
dionaea Elküldve Április1, 2008 Megoszt Elküldve Április1, 2008 Ja! Ez mind nagyon szépen és szaktudományosan hangzik, csak azt árulj már el nekem vki, hogy a japán motoroknál miért nincs ez így.... Pedig igy van off 1.4 corollánál (nam a legújabbnál) rendszeresen cserélnek motort olaj fogyasztás miatt. Csak annyi a különbség hogy ott cserélik, tehát gyárilag felújított moci ugrik a paripába, garancia időn túl is akár. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve Április1, 2008 Megoszt Elküldve Április1, 2008 rendszeresen cserélnek motort olaj fogyasztás miatt Ez ebben a formában nem teljesen igaz, de rá kérdezek a havertól, saját szalonjuk és szervízük van..... "rendszeres motorcsere" kicsit necces..... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve Április1, 2008 Megoszt Elküldve Április1, 2008 X16 XEL-nél zárt már le valaki EGR-t?Mennyire nehéz ügy,hozzáférni hogy lehet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április1, 2008 Megoszt Elküldve Április1, 2008 X16 XEL-nél zárt már le valaki EGR-t?Mennyire nehéz ügy,hozzáférni hogy lehet? Többfajta szívósor van, ennek függvényében lehet hozzáférni könnyen vagy nehezen :D Maga a lezárás nem nagy dolog, méretre szabott vékony lemez alá, oszt kész :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Április4, 2008 Megoszt Elküldve Április4, 2008 igaz ez nem 1.6 os motorról szól, de tanulságos :D vettem októberben egy Coupét. Z18XE moptorral a motor eszegette az olajat, 5w30 ból elég tisztességesen. áttértem 10w40 re abból nem borzasztóan, de azért fogyogatott... előzmény: az autót computerhibásan vettem, a légtömegmérőt nem érzékelte rendesen plusz az elektromos gázpedál sem müködött rendesen, met a folytószelepet csak fél pedálállás alatt müködtette. ez okozott rettenet fogyasztást, és fekete füstöt. ezzel igy jártak egy darabig, mire eladták, én meg megvettem jó olcsón... miután ugye olyan helyen dolgozom ahol megoldható kispénzből egy motorgenerál, igy februárra beterveztem egy motorjavitást, amire sajnos / szerencsére nem volt idő , igy elmaradt. A tervezett motorjavitás időpontja elött kecskeméten voltam kirándulni, és ugy gondoltam, hogy így utoljára adok a motornak egy nagy pofont ha már így megszivatott, hogy be van szarva... kecskemét - budapest távot olyan 200-210-220 as tempoban tettem meg 5. ben leszabályozás környékén... / elég hamar hazaértem :D / és azóta nem fogy az olajam ! azóta több mint 3.000 km-t mentem vele 2 deci olajjal... nem igazán értettem a dolgot, de ma megálmodtam a tutit. amikor szar volt a computer akkora kokszlerakódás keletkezett a motorban a sok el nem égett / rosszul égett benzintől, hogy leragadtak a gyürük a dugattyúkon, gyürük között koksz miatt nem tudott tömiteni... amikor széthajtottam, akkor a hő , és a kinzás hatására szépen kiégett a koksz, és és a dugattyúgyürü azóta tudja tenni a dolgát :D úgyhogy most tökre jóóóü az autó... szóval ezeknek szükségük van a hajtásra néha... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve Április4, 2008 Megoszt Elküldve Április4, 2008 úgyhogy most tökre jóóóü az autó... szóval ezeknek szükségük van a hajtásra néha... :D :D remélem a motorod mindezt túlélte és tényleg nem kell (most más miatt) a generál..... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április5, 2008 Megoszt Elküldve Április5, 2008 amikor szar volt a computer akkora kokszlerakódás keletkezett a motorban a sok el nem égett / rosszul égett benzintől, hogy leragadtak a gyürük a dugattyúkon, gyürük között koksz miatt nem tudott tömiteni... amikor széthajtottam, akkor a hő , és a kinzás hatására szépen kiégett a koksz, és és a dugattyúgyürü azóta tudja tenni a dolgát :D Ja, ez elég valószínű, szerencsés virtuális motorgenerál :D Ha sokat jártak úgy, hogy ömlött bele a benga, akkor még annyi hátránya lehet a dolognak, hogy a sok benya állandóan mosta a hengerfalról az olajfilmet, és abban az időszakban sokkal jobban kopott a motor, vagyis lehet nem lesz olyan hosszú az élettartama már. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gib Elküldve Április16, 2008 Megoszt Elküldve Április16, 2008 Sziasztok! Próbáltam már valaki a Castrol GTX High Mileage 15w40-es olajat? Nekem 170e km-es Astra G Caravan-om van (Z16XE), és abba tervezek ilyet rakni. A gyári könyvben azt írják lehet használni, de leginkább 0 fok felett. Mostmeg jön ugye a nyár :-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április16, 2008 Megoszt Elküldve Április16, 2008 Próbáltam már valaki a Castrol GTX High Mileage 15w40-es olajat? Nekem 170e km-es Astra G Caravan-om van (Z16XE), és abba tervezek ilyet rakni. A gyári könyvben azt írják lehet használni, de leginkább 0 fok felett. Mostmeg jön ugye a nyár :-) Nehogy megtedd! :sowwy: Ha már a Castrol a preferált márka, akkor a Magnatec 10W40 legyen! Ajánlom még a metabond speed 10w40-et is, szokásomhoz híven :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április16, 2008 Megoszt Elküldve Április16, 2008 Sziasztok! Próbáltam már valaki a Castrol GTX High Mileage 15w40-es olajat? Nekem 170e km-es Astra G Caravan-om van (Z16XE), és abba tervezek ilyet rakni. A gyári könyvben azt írják lehet használni, de leginkább 0 fok felett. Mostmeg jön ugye a nyár :-) hát igen, 15W-s olaj már sűrű neki.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
gib Elküldve Április26, 2008 Megoszt Elküldve Április26, 2008 hát igen, 15W-s olaj már sűrű neki.... ajaj kicsit későn olvastam és már 1l belecsurgott. szerintetek lehet belőle baj? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április26, 2008 Megoszt Elküldve Április26, 2008 ajaj kicsit későn olvastam és már 1l belecsurgott. szerintetek lehet belőle baj? keverted mással, vagy? :sowwy: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Április27, 2008 Szerző Megoszt Elküldve Április27, 2008 ajaj kicsit későn olvastam és már 1l belecsurgott. szerintetek lehet belőle baj? Lassúak voltunk...1 óra is eltelt mire válaszolt vki :sowwy: azaz oil nagyon nem ebbe való... Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április27, 2008 Megoszt Elküldve Április27, 2008 Lassúak voltunk...1 óra is eltelt mire válaszolt vki :lol: azaz oil nagyon nem ebbe való... le kell engedni :sowwy: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április28, 2008 Megoszt Elküldve Április28, 2008 ajaj kicsit későn olvastam és már 1l belecsurgott. szerintetek lehet belőle baj? ereszd le, tegyél bele 10W40-et. de ne valami tescos gagyit abból sem :sowwy: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gib Elküldve Május4, 2008 Megoszt Elküldve Május4, 2008 Lassúak voltunk...1 óra is eltelt mire válaszolt vki :lol: azaz oil nagyon nem ebbe való... dehogy voltatok lassúak, csak én jutok ritkán nethez.. :sowwy: igen kevertem, eddig volt benne 10w40, viszont a minimális szint közelébe jutott ezért töltöttem rá gtx 15w40-et kb 1 litert, de lehet hogy kevesebb volt. eszegeti rendesen az olajat. azért gondoltam, hogy jó lesz, mert az "opel szerviz 4+"-ban is van olyan, hogy olaj csere 10w40-re, vagy 15w40-re, direkt astra g-re. itt láthatjátok: http://www.opel.hu/site/services/szerviz4.html#astra_g Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május4, 2008 Megoszt Elküldve Május4, 2008 dehogy voltatok lassúak, csak én jutok ritkán nethez.. :sowwy: igen kevertem, eddig volt benne 10w40, viszont a minimális szint közelébe jutott ezért töltöttem rá gtx 15w40-et kb 1 litert, de lehet hogy kevesebb volt. eszegeti rendesen az olajat. azért gondoltam, hogy jó lesz, mert az "opel szerviz 4+"-ban is van olyan, hogy olaj csere 10w40-re, vagy 15w40-re, direkt astra g-re. itt láthatjátok: http://www.opel.hu/site/services/szerviz4.html#astra_g Ha a 10W-40-es olajat eszegeti akkor az már elég szépen kopott motor lehet...különböző viszkozítású olajokat meg nem egészséges keverni, de legalább ugyanolyan márka/típusú legyen, mert ha nem egyezik meg ne csodálkozz ha nekiáll habosodni az olaj, és akkor a kenőképesége nagymértékben csökken!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Május4, 2008 Megoszt Elküldve Május4, 2008 Az a lista általános, G astrába nem való 15W-s olaj! Főleg nem keverve kétféle viszkozítási osztályt! Sürgősen cseréld le az olajad 10W40-re, valami jó minőségűre. Ha nagyon eszi, akkor a motor megbontása lesz szükséges... aztán onnan meg majd kiderül :sowwy: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gib Elküldve Május5, 2008 Megoszt Elküldve Május5, 2008 Az a lista általános, G astrába nem való 15W-s olaj! Főleg nem keverve kétféle viszkozítási osztályt! Sürgősen cseréld le az olajad 10W40-re, valami jó minőségűre. Ha nagyon eszi, akkor a motor megbontása lesz szükséges... aztán onnan meg majd kiderül :sowwy: köszi a segítséget! holnapra bejelentkeztem olaj meg olajszűrő cserére :-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
LacBp Elküldve Május23, 2008 Megoszt Elküldve Május23, 2008 Sziasztok! olyan kérdésem lenne, hogy 1.6 16V -ben le lehet zárni az EGR-t? esteleg ezzel a módszerrel? http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=225&st=4200 eg yismerős már a 2.at kukázza ki.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Május23, 2008 Megoszt Elküldve Május23, 2008 Le lehet, de teszt esetén (hosszú motorféknél) ki fog gyulladni a sárga lámpa. Gondot nem okoz. Egyszerűbb amúgy lemezzel lezárni B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FoXXX Elküldve Augusztus16, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus16, 2008 köszi a segítséget! holnapra bejelentkeztem olaj meg olajszűrő cserére :-) Viszonylag kevés km-nél (kb 100-120 e között) érdemes 5W-s olajokkal is próbálkozni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts