Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

Így van, 60-nál javasolt a vezérlés csere (tán még akkor is ha 90 van a szervízkönyvben), de sztem tuti, hogy 60001 km-nél nem mondja be hirtelen az unalmast. Bár persze van egy kicsike esélye, mint annak is hogy elmegy vele 90-et. Nem érdemes ezzel kísérletezni, sokba fájhat, ha szakad a szíj... Azért ne húzd sokáig, ha eddig még nem volt cserélve.

köszönöm mindenkinek a hzzészólást, az astrám 2006 májusi, időközben utánanéztem a szervizben, 150000 km vagy 10 év garanciát adnak rá, és nem fogja bemondani az unalmast, mondták, hogy 120000-nél majd cseréljük le. Máris megnyugodtam :-)

Link to comment
Megosztás:

a motorolaj fogyasztást nagyban befolyásolja az autó nulla kimóméteres korában okozott megerőltetés, meghajtás, hidegen pörgetés, vagy egyéb...

igen, régen volt sok sok motorhiba,amikor 1 számmal kisebb dugattyút tettek bele az autóba, és ettőlolajat fogyasztott....

amugy az olajfogyasztást nagyban befolyásolja a napi használat is. a sok hideginditás, a városban pötyögés, az uatópályán széthajtás...

nameg az olaj minősége, és csereintervalluma...

Ja! Ez mind nagyon szépen és szaktudományosan hangzik, csak azt árulj már el nekem vki, hogy a japán motoroknál miért nincs ez így.

Nem egy két japán autóm volt (köztük új szalonból) normálisan voltak bejáratva (nem különösebben vigyázva, de nem is állat módjára), de érdekes módon egyik sem ette,sőt nem is "eszegette" az olajat soha, főleg nem fél liter vagy liter számra....

A motor külön előmelegítve nem volt, volt benne sok hidegindítás, városban pötyögés, de az olaj mindig ott volt a nívópálca azon jelzésénél, ahol akkor volt, amikor bele lett öntve....

Természetesen tisztában vagyok a japán autók gyengéivel is!

Mielőtt vki megválaszolná nagyon okosan, hogy miért nem olyannal járok, nos a helyzet nagyon egyszerű: jelenleg nincs annyi pénzem.....

Link to comment
Megosztás:

Ja! Ez mind nagyon szépen és szaktudományosan hangzik, csak azt árulj már el nekem vki, hogy a japán motoroknál miért nincs ez így....

Pedig igy van off 1.4 corollánál (nam a legújabbnál) rendszeresen cserélnek motort olaj fogyasztás miatt. Csak annyi a különbség hogy ott cserélik, tehát gyárilag felújított moci ugrik a paripába, garancia időn túl is akár.

Link to comment
Megosztás:

igaz ez nem 1.6 os motorról szól, de tanulságos :D

vettem októberben egy Coupét. Z18XE moptorral

a motor eszegette az olajat, 5w30 ból elég tisztességesen. áttértem 10w40 re abból nem borzasztóan, de azért fogyogatott...

előzmény: az autót computerhibásan vettem, a légtömegmérőt nem érzékelte rendesen plusz az elektromos gázpedál sem müködött rendesen, met a folytószelepet csak fél pedálállás alatt müködtette.

ez okozott rettenet fogyasztást, és fekete füstöt. ezzel igy jártak egy darabig, mire eladták, én meg megvettem jó olcsón...

miután ugye olyan helyen dolgozom ahol megoldható kispénzből egy motorgenerál, igy februárra beterveztem egy motorjavitást, amire sajnos / szerencsére nem volt idő , igy elmaradt.

A tervezett motorjavitás időpontja elött kecskeméten voltam kirándulni, és ugy gondoltam, hogy így utoljára adok a motornak egy nagy pofont ha már így megszivatott, hogy be van szarva...

kecskemét - budapest távot olyan 200-210-220 as tempoban tettem meg 5. ben leszabályozás környékén... / elég hamar hazaértem :D /

és azóta nem fogy az olajam !

azóta több mint 3.000 km-t mentem vele 2 deci olajjal...

nem igazán értettem a dolgot, de ma megálmodtam a tutit.

amikor szar volt a computer akkora kokszlerakódás keletkezett a motorban a sok el nem égett / rosszul égett benzintől, hogy leragadtak a gyürük a dugattyúkon, gyürük között koksz miatt nem tudott tömiteni...

amikor széthajtottam, akkor a hő , és a kinzás hatására szépen kiégett a koksz, és és a dugattyúgyürü azóta tudja tenni a dolgát :D

úgyhogy most tökre jóóóü az autó...

szóval ezeknek szükségük van a hajtásra néha... :D

Link to comment
Megosztás:

amikor szar volt a computer akkora kokszlerakódás keletkezett a motorban a sok el nem égett / rosszul égett benzintől, hogy leragadtak a gyürük a dugattyúkon, gyürük között koksz miatt nem tudott tömiteni...

amikor széthajtottam, akkor a hő , és a kinzás hatására szépen kiégett a koksz, és és a dugattyúgyürü azóta tudja tenni a dolgát :D

Ja, ez elég valószínű, szerencsés virtuális motorgenerál :D

Ha sokat jártak úgy, hogy ömlött bele a benga, akkor még annyi hátránya lehet a dolognak,

hogy a sok benya állandóan mosta a hengerfalról az olajfilmet, és abban az időszakban sokkal

jobban kopott a motor, vagyis lehet nem lesz olyan hosszú az élettartama már.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Próbáltam már valaki a Castrol GTX High Mileage 15w40-es olajat?

Nekem 170e km-es Astra G Caravan-om van (Z16XE), és abba tervezek ilyet rakni. A gyári könyvben azt írják lehet használni, de leginkább 0 fok felett. Mostmeg jön ugye a nyár :-)

Link to comment
Megosztás:

Próbáltam már valaki a Castrol GTX High Mileage 15w40-es olajat?

Nekem 170e km-es Astra G Caravan-om van (Z16XE), és abba tervezek ilyet rakni. A gyári könyvben azt írják lehet használni, de leginkább 0 fok felett. Mostmeg jön ugye a nyár :-)

Nehogy megtedd! :sowwy:

Ha már a Castrol a preferált márka, akkor a Magnatec 10W40 legyen!

Ajánlom még a metabond speed 10w40-et is, szokásomhoz híven :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Próbáltam már valaki a Castrol GTX High Mileage 15w40-es olajat?

Nekem 170e km-es Astra G Caravan-om van (Z16XE), és abba tervezek ilyet rakni. A gyári könyvben azt írják lehet használni, de leginkább 0 fok felett. Mostmeg jön ugye a nyár :-)

hát igen, 15W-s olaj már sűrű neki....

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Lassúak voltunk...1 óra is eltelt mire válaszolt vki :lol: azaz oil nagyon nem ebbe való...

dehogy voltatok lassúak, csak én jutok ritkán nethez.. :sowwy:

igen kevertem, eddig volt benne 10w40, viszont a minimális szint közelébe jutott ezért töltöttem rá gtx 15w40-et kb 1 litert, de lehet hogy kevesebb volt.

eszegeti rendesen az olajat. azért gondoltam, hogy jó lesz, mert az "opel szerviz 4+"-ban is van olyan, hogy olaj csere 10w40-re, vagy 15w40-re, direkt astra g-re. itt láthatjátok:

http://www.opel.hu/site/services/szerviz4.html#astra_g

Link to comment
Megosztás:

dehogy voltatok lassúak, csak én jutok ritkán nethez.. :sowwy:

igen kevertem, eddig volt benne 10w40, viszont a minimális szint közelébe jutott ezért töltöttem rá gtx 15w40-et kb 1 litert, de lehet hogy kevesebb volt.

eszegeti rendesen az olajat. azért gondoltam, hogy jó lesz, mert az "opel szerviz 4+"-ban is van olyan, hogy olaj csere 10w40-re, vagy 15w40-re, direkt astra g-re. itt láthatjátok:

http://www.opel.hu/site/services/szerviz4.html#astra_g

Ha a 10W-40-es olajat eszegeti akkor az már elég szépen kopott motor lehet...különböző viszkozítású olajokat meg nem egészséges keverni, de legalább ugyanolyan márka/típusú legyen, mert ha nem egyezik meg ne csodálkozz ha nekiáll habosodni az olaj, és akkor a kenőképesége nagymértékben csökken!!!

Link to comment
Megosztás:

Az a lista általános, G astrába nem való 15W-s olaj! Főleg nem keverve kétféle viszkozítási osztályt!

Sürgősen cseréld le az olajad 10W40-re, valami jó minőségűre. Ha nagyon eszi, akkor a motor megbontása

lesz szükséges... aztán onnan meg majd kiderül :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Az a lista általános, G astrába nem való 15W-s olaj! Főleg nem keverve kétféle viszkozítási osztályt!

Sürgősen cseréld le az olajad 10W40-re, valami jó minőségűre. Ha nagyon eszi, akkor a motor megbontása

lesz szükséges... aztán onnan meg majd kiderül :sowwy:

köszi a segítséget! holnapra bejelentkeztem olaj meg olajszűrő cserére :-)

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.