Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Gyártyából csak kétpólusú gyárit szerintem.

A Bosch különösen rossz választás, mert amióta törökben gyártat látványosan romlott a minősége.

Még lehet rossz a kábel is, azt ki lehet mérni, a többit meg majd a kartársak mondják. :wink:

Az előző autómon próbáltuk kimérni a gyertyakábeleket, hát nem jött össze. Elektromos műszerrel (oszcilloszkóp) sem mutatott eltérést a jó és a rossz kábel, viszont a csere meghozta a várt eredményt. Szóval gonosz a gyertyakábel hiba, mert nem mérhető ki. (csak, ha szakadt)

Elküldve

Ellenálást csak lehet rajta mérni.

Tudomásom szerint az szokott változni és azért az elég egzakt módon mérhető.

De lehet hogy rosszul tudom, szóval nyugodtan javíts ki!!!!

Elküldve
Ellenálást csak lehet rajta mérni.

Tudomásom szerint az szokott változni és azért az elég egzakt módon mérhető.

De lehet hogy rosszul tudom, szóval nyugodtan javíts ki!!!!

Valóban, azt tényleg lehet mérni, de mikor az az ellenállásérték megfelelő, attól még lehet rossz terhelésen, a nagyfeszültségű átvitel. (Átüt testre a szikra) Általában egy idő után a kábelek szigetelőanyaga (dilektrikum) veszít a szigetelőképességéből (állandó hőterhelés és pára), ezért lesz kukára érett a gyertyakábel egy idő után. Sokat szenvedtem vele, mire rájöttem, hogy a gyertyakábel okozza a gyujtásproblémámat. Miután rájöttem és cseréltem a kábeleket, a hiba megszűnt és amikor újból jelentkezett 1 év múlva, rögtön kábelt cseréltem és a hiba ismét megszűnt. Akkor is próbáltuk mérni, de a dinamikus mérés sem hozott eredményt. (járó motornál szkóppal egyszerre a 4 gyertya jele, hogy legyen összehasonlítási alap, de nem volt, tök egyforma volt minden, mégis 1 kábel átütött) Fizikálisan természetesen teljesen rendben volt minden mérés. Miért nincs olyan műszer, ami nagyfeszültségen méri a kábel szigetelésének jóságát egyszerű módon? :evil: Vagy van, csk én nem tudok róla :oops:

Elküldve

Van ebben az autóban egyáltalán gyertyakábel? Amit én láttam az az hosszú egybetrafó a 4 kinyúló csővel. Eléggé egynek látszik, nem hiszem, hogy a "kábel" külön cserélhető lenne. Persze javítsatok ki, ha rosszul tudnám-nem vagyok szaki. :(

Elküldve

Hello!

En az STP sima motorolaj-adalekjat probaltam ki (0.5 l-es flakonban aruljak, enyhen takonyszeru valami), es az 1L olaj/ 1700 Km olajfogyast (legalabbis eddig) levitte 1dl/1500Km re, tehat 15.000 Km alatt inna meg most 1L olajat...

Az eleg magas olajfogyasztas azert is volt jo poen, mert az autot hasznaltan vettem, a kereskedo megnyugtatott hogy legkozelebb csak 5.000Km utan kell kotelezo szervizbe vinni, meg jo hogy kisvartatva elmentem olajcserere is mert mar csak 1.5 L katranysurusegu olaj volt segenykeben...

Elküldve
Hello!

En az STP sima motorolaj-adalekjat probaltam ki (0.5 l-es flakonban aruljak, enyhen takonyszeru valami), es az 1L olaj/ 1700 Km olajfogyast (legalabbis eddig) levitte 1dl/1500Km re, tehat 15.000 Km alatt inna meg most 1L olajat...

Az eleg magas olajfogyasztas azert is volt jo poen, mert az autot hasznaltan vettem, a kereskedo megnyugtatott hogy legkozelebb csak 5.000Km utan kell kotelezo szervizbe vinni, meg jo hogy kisvartatva elmentem olajcserere is mert mar csak 1.5 L katranysurusegu olaj volt segenykeben...

Melyik volt?

1.

1015s.gif

2.

1012s.gif

:?:

Elküldve
Hello!

En az STP sima motorolaj-adalekjat probaltam ki (0.5 l-es flakonban aruljak, enyhen takonyszeru valami), es az 1L olaj/ 1700 Km olajfogyast (legalabbis eddig) levitte 1dl/1500Km re, tehat 15.000 Km alatt inna meg most 1L olajat...

Az eleg magas olajfogyasztas azert is volt jo poen, mert az autot hasznaltan vettem, a kereskedo megnyugtatott hogy legkozelebb csak 5.000Km utan kell kotelezo szervizbe vinni, meg jo hogy kisvartatva elmentem olajcserere is mert mar csak 1.5 L katranysurusegu olaj volt segenykeben...

Milyen a géped? Esetleg írd be az aláírásodba vagy töltsd ki a profilodat!

  • 2 weeks later...
Elküldve

Helló

Nekem az X16XEL F Astram zabál 2000Km/1L olajat ( 120.000 Km) , holnap viszem kompressziómérésre, most öntöttem bele Protec-olajadalékot. Egy autószerelő azt mondta az olajadalékokkal kapcsolatban, hogy ezek sűrűbbé teszik az olajat, vigyázni kell nehogy a hidrotőkék lássák a kárát.

Elküldve
Helló

Nekem az X16XEL F Astram zabál 2000Km/1L olajat ( 120.000 Km) , holnap viszem kompressziómérésre, most öntöttem bele Protec-olajadalékot. Egy autószerelő azt mondta az olajadalékokkal kapcsolatban, hogy ezek sűrűbbé teszik az olajat, vigyázni kell nehogy a hidrotőkék lássák a kárát.

Igen, nekem is ezt mondta egy szerelo, ugyhogy megyek es cserelem is le az STPs olajamat normalra!

A Castrol 10w60-rol is azt mondta hogy azert nem eszik belole annyit, mert surubb es nehezebben viszi az olajszivattyu - ami a motornak nem feltetlenul jo... Sot, 0 fok korul az STPs olaj takonyszeruen suru lett, csak +5 fok korul kezd el rendesen folyni.

Az olajfogyas legnagyobb hatranya eddig az volt hogy osszekormozodott tole az EGR szelep, 60 rugoert csereltek ki szakszervizben :P ezert kezdtem el keresgeli valami megoldast.

Lattam meg Valvoline olajadalekot, de az ugyanugy egy suru massza volt mint az STP.

Pro-tec-bol is van tobbfele szer, banzin es olajadalek ("olajteljesitmeny novelo szer") is, mindketto kb 3000 Ft koruli aron; az olajadalekrol tud esetleg valaki valamit?

Elküldve

Azt jelenti, hogy úgy tűnik, nem haladok megfelelő mértékben a technikai vívmányok követésében, és a legújabb kutatási eredményekben sem mélyültem el kellő mértékben.

Elküldve

Hali!

Ma megmérettem a kompressziót 1-2-3 henger 16,5 bar 4 es 15 bar

A nyomásveszteség 1-2-3 hengernél 10% alatti, a 4 esnél 17% ezek alapján a motor nem lehet kopott. A protec olajadalékról majd később számolok be

Pali

Elküldve
Hali!

Ma megmérettem a kompressziót 1-2-3 henger 16,5 bar 4 es 15 bar

A nyomásveszteség 1-2-3 hengernél 10% alatti, a 4 esnél 17% ezek alapján a motor nem lehet kopott. A protec olajadalékról majd később számolok be

Pali

Nekem anno egy motor felújítós muki azt mondta, hogy ott a gond ezekkel az új mocikkal, hogy az olajlehúzó gyűrűk nagyon vékonyak és ősszességében is elég kicsi az illesztés a dugó és közöttük...(tehát a homlok felültnél) emiatt a nem megfelelő és nem rendszeres olajcsere miatt elrakódik és beragad, emiatt van olajfogyi...de sajnos hallottam (mint írtam) új mocinál is olajfogyasztásról...haverom 1.5 éves 1.6 16v-s gépében is már el kezdte nyalogatni az olajat 35ekm után 10ekm-en ugyan még elég csekély, de kb 2dl már el megy neki is.... :P

Elküldve

Hello!

Visszatérve az olajfogyasztásra ennek meg az a folyománya hogy a korom miatt rendszeresen tisztítani kell az AGR szelepet állítólag 10-15 e km -enként

Elküldve
Hello!

Visszatérve az olajfogyasztásra ennek meg az a folyománya hogy a korom miatt rendszeresen tisztítani kell az AGR szelepet állítólag 10-15 e km -enként

Megkerdeztem kedvenc autoszerelomet mi az AGRszelep (azon kivul hogy beveteli forras a potalkatreszgyartoknak).

Allitolag a kipufogogaz-visszavezetest szabalyozza, ezzel csokkentheto a karosanyag-kibocsajtas.

Szerinte csak motorfek uzemmodban mukodik, es ami kijon a kipufogobol az torvenyszeruen elobbutobb eltomi (tehat alul van tervezve).

O a maga reszerol a sajat autojan egyszeruen lemezekkel lezarta ugy hogy a szamitogep sem jelez hibat, es nem is koszolodik el (mivel nem is megy bele semmi).

Elküldve

Saját tapasztalatom, hogy az 1,6 16V az olajat akkor zabálta, ha a bejáratás időszakában nem voltam vele kíméletes. Az első 100ezernél megitta 3000 km-enként a lityit. A másik 1,6-osom, amire bejáratáskor vigyáztam, mint ateista a frigyládára, az egy csepp olajat sem evett soha. Pedig 10ezer után azt is hajtogattam rendesen...

Elküldve

Hello!

Koszi a linket, mar sokkal okosabb vagyok :P

Sajnos az a topic le van zarva, ezert itt kerdeznem ezt meg toletek:

5. Ekkortájt már megtörténtek az első kezdetleges átalakítások az autón, kezdte felvenni a sportos jelleget. Ezzel együtt újra felmerült a szelep lezárásának gondolata. Miután ennyit küzdöttem a témán, nem sokat gondolkodtam rajta, ráadtam a fejem, lezártuk. Eredmény: Azóta mentem vele 50e km-t, nem volt gond a szeleppel. A motor karakterisztikája alsó tartományban teljesen megváltozott, jobb lett. Eltűntek a kicsi rángatások, egyenletesebb a járása, dinamikusabb.

Mellesleg a lezárás után lett csinálva a műszaki és a zöldkártya, és simán átment a szelep nélkül. Pedig akkor már 130e km körül volt a motorban. A fogyasztás nem lett nagyobb.

Ez igaz lenne a G Astra Z16XE motorjara is? 2000/min alatt azert eleg gyengecske... persze ha az ember porgeti jol huz, de ez igy sem nem gazdasagos sem pedig kornyezetkimelo, lehet hogy AGR szelep lezarasaval mindenki jobban jarna?

Elküldve
Z-s motorban nincs AGR szelep.

Asszem csak a ClassicII nem twinportban nincs. Mert pl az enyémben van. :roll: De asszem Z-s motoroknál már nem lehet csak úgy lezárni aszelepet. Erről régebben írt uhu.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.