Garos Elküldve Január18, 2020 Megoszt Elküldve Január18, 2020 Ismerősöm autója és 149 helyett csak 47 lett mikor én lèpkedtem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sasfióka Elküldve Január18, 2020 Megoszt Elküldve Január18, 2020 (edited) UFF! Valaki dobna 1 képet a vákumcsőről ami a légszűrőről megy az injektorház fedelére ? Hogy bal vagy jobbos ... disznóvágás hurka kóbász na meg itóka és elfelejtettem mikor leszedtem melyik cső hova megy ... üresjárati szelepet pucoltam.. KÖSZI előre is. Üdv. Szerk.: közben megodottam . Ja fordítva duktam :D Béke. Módosítva Január18, 2020 : Sasfióka Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsolt85 Elküldve Március6, 2020 Megoszt Elküldve Március6, 2020 (edited) Sziasztok! Van egy g astra 1.4 16v x14xe motorkódu autónk,és egyik reggel indításnál valami gyenge kattogó hangja lett. Egyből meg is maradt hidegen-melegen.Olaj csere 9-10e km-ként mindíg meg volt. Más okból le vettem az akksit és miután vissza raktam kb 4-5 percig 800 helyett 1000-es alapjárattal indúlt és nem volt semmi hangja. Vissza állt 800-ra újra lett. Még 1x lekerűlt az akksi és megint elmúlt a hang viszont az alapjárat megint 1000 körűl volt. Vissza állt 800-ra semmi hang kb 2 hétig. Utánna megint.O_o A hang kb olyan mint amikor a tollat kattogtatod és van hogy hidegen nincs van hogy melegen nincs van hogy így is úgy is :-( Hibakód nincs! Akku levétel után nincs hangja! Ez mi a szösz lehet?! Módosítva Március6, 2020 : Zsolt85 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kushwavez Elküldve Március11, 2020 Megoszt Elküldve Március11, 2020 (edited) Sziasztok! Egy G Astra 1.6 16V Twinport (2007) Z16XEP motorkódú autó tulajdonosa vagyok, amivel akadt néhány problémám. Van rá ötletem, csak kéne megerősítés, hogy szerintetek mi lehet az oka a hibáknak. 1.: Melegen néha nehezebben indul: Mindig pöccre indul a motor nyáron is és hideg télen is hideg motorral, viszont ha már üzem meleg akkor ritkán (valamikor igen, valakikor nem) többet kell indítózni, hogy beinduljon. Így is mindig beindul elsőre, csak több idő kell neki (pl. 1 másodperc helyett 4). Következő indításra (rögtön utána leállít és újrapróbál) megint pöccre indul (ezt a procedúrát követve kb. a 4. próbálkozásra megint ugyanúgy több időt kell várni). Illetve meleg indításnál rögtön indítás után minimálisan visszaesik a fordulatszám (tényleg nagyon minimális, éppen csak érezni) fél másodpercre, majd minden normális és tartja a fordulatot. Itt én először az AC pumpára gyanakodtam, de akkor hidegnél is csinálná, nem? Így azt kizárnám. Következőnek az üzemanyagszivattyúra gondoltam, de akkor szerintem megint hidegen is csinálná. Majd arra a következtetésre jutottam, hogy a lambdaszonda a hibás és hibás adatokat adhat vissza, ami miatt kevesebb üzemanyagot ad meleg motornál a kelleténél. Hideg motorral meg azért jó, mert akkor hiába kap rossz értéket, bőven elég benzint adagol ahhoz, hogy elinduljon mivel tök hideg. Szerintetek? Az, hogy visszaesik a fordulat rögtön indítás után egy kevés időre majd vissza szerintem azért van mert indításnál nagyon nagy energia kell neki és egy pillanatra "megzavarodik". De ezt is okozhatja a szonda? 2.: Üzem meleg motornál kuplungot csúsztatva elkezd rángatni: Példa: Dugóban állok és araszolni kell, kb 20 másodperc után elkezd először kicsit, majd nagyon rángatni a kocsi amikor engedem a kuplungot (kicsi gázzal mellé). Ha több gázt adok rá, akkor elmúlik, illetve kevésbé érezhető a probléma. Ilyenkor araszolásnál a hőfok jelzője kicsit feljebb megy (ez szerintem normális, bár biztos nem vagyok benne), majd egy idő után mikor már normálisan tudok menni visszamegy középre. A hűtőfolyadék rendben van, nem ereszt és megfelelő mennyiség van belőle. Itt nem nagyon van ötletem, de talán megint a lambdaszonda?! 3.: Kicsi olajcseppeket találtam a kocsi alján (annyira katasztrofálisan nem csöpög, de egy hosszabb út után hagy maga után kb. 3 kis cseppet), majd ennek jobban utánanézek, de úgy néztem, hogy az olajteknő tömítése engedte el magát. Itt a kérdésem az, hogy találtam hozzá rendes tömítőgumit is, meg pasztát is (pl. Loctite). Melyiket használjam? Elég a sima gumi vagy a sima Loctite? Ha Loctite akkor milyen konkrét típust használjak? Ha a fentit beszereztem a meghúzása gondolom nem sima csavarhúzóval hanem nyomatékkulcsal történik. Sima csavarhúzóval ne is álljak neki? Ha ne, akkor lehet inkább szakemberre bízom. Nem szeretnék ebből gondot, csak szeretnék egy kicsit önállósodni a kocsim terén. Köszi előre is! Módosítva Március11, 2020 : kushwavez Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március11, 2020 Megoszt Elküldve Március11, 2020 1 órával ezelőtt, kushwavez írta: Sziasztok! Egy G Astra 1.6 16V Twinport (2007) Z16XEP motorkódú autó tulajdonosa vagyok, amivel akadt néhány problémám. Van rá ötletem, csak kéne megerősítés, hogy szerintetek mi lehet az oka a hibáknak. 1.: Melegen néha nehezebben indul: Mindig pöccre indul a motor nyáron is és hideg télen is hideg motorral, viszont ha már üzem meleg akkor ritkán (valamikor igen, valakikor nem) többet kell indítózni, hogy beinduljon. Így is mindig beindul elsőre, csak több idő kell neki (pl. 1 másodperc helyett 4). Következő indításra (rögtön utána leállít és újrapróbál) megint pöccre indul (ezt a procedúrát követve kb. a 4. próbálkozásra megint ugyanúgy több időt kell várni). Illetve meleg indításnál rögtön indítás után minimálisan visszaesik a fordulatszám (tényleg nagyon minimális, éppen csak érezni) fél másodpercre, majd minden normális és tartja a fordulatot. Itt én először az AC pumpára gyanakodtam, de akkor hidegnél is csinálná, nem? Így azt kizárnám. Következőnek az üzemanyagszivattyúra gondoltam, de akkor szerintem megint hidegen is csinálná. Majd arra a következtetésre jutottam, hogy a lambdaszonda a hibás és hibás adatokat adhat vissza, ami miatt kevesebb üzemanyagot ad meleg motornál a kelleténél. Hideg motorral meg azért jó, mert akkor hiába kap rossz értéket, bőven elég benzint adagol ahhoz, hogy elinduljon mivel tök hideg. Szerintetek? Az, hogy visszaesik a fordulat rögtön indítás után egy kevés időre majd vissza szerintem azért van mert indításnál nagyon nagy energia kell neki és egy pillanatra "megzavarodik". De ezt is okozhatja a szonda? 2.: Üzem meleg motornál kuplungot csúsztatva elkezd rángatni: Példa: Dugóban állok és araszolni kell, kb 20 másodperc után elkezd először kicsit, majd nagyon rángatni a kocsi amikor engedem a kuplungot (kicsi gázzal mellé). Ha több gázt adok rá, akkor elmúlik, illetve kevésbé érezhető a probléma. Ilyenkor araszolásnál a hőfok jelzője kicsit feljebb megy (ez szerintem normális, bár biztos nem vagyok benne), majd egy idő után mikor már normálisan tudok menni visszamegy középre. A hűtőfolyadék rendben van, nem ereszt és megfelelő mennyiség van belőle. Itt nem nagyon van ötletem, de talán megint a lambdaszonda?! 3.: Kicsi olajcseppeket találtam a kocsi alján (annyira katasztrofálisan nem csöpög, de egy hosszabb út után hagy maga után kb. 3 kis cseppet), majd ennek jobban utánanézek, de úgy néztem, hogy az olajteknő tömítése engedte el magát. Itt a kérdésem az, hogy találtam hozzá rendes tömítőgumit is, meg pasztát is (pl. Loctite). Melyiket használjam? Elég a sima gumi vagy a sima Loctite? Ha Loctite akkor milyen konkrét típust használjak? Ha a fentit beszereztem a meghúzása gondolom nem sima csavarhúzóval hanem nyomatékkulcsal történik. Sima csavarhúzóval ne is álljak neki? Ha ne, akkor lehet inkább szakemberre bízom. Nem szeretnék ebből gondot, csak szeretnék egy kicsit önállósodni a kocsim terén. Köszi előre is! Az üzemanyag szivattyú és az AC pumpa ugyanaz, csak van aki így nevezi vagy aki úgy. A loctite 5910 olajálló, és ide elég hőálló is, bár van aki nem favorizálja, mert szilikon bázisú. A rángatás lehet mechanikus probléma is, ugye kuplung csúsztatást írtál. Úgy rémlik nekem is felpörög egy kicsit indításkor, majd visszaáll az alapjárati emelt fordulat kicsit később a normál ahogy melegszik a motor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kushwavez Elküldve Március11, 2020 Megoszt Elküldve Március11, 2020 37 perce, zotya975 írta: Az üzemanyag szivattyú és az AC pumpa ugyanaz, csak van aki így nevezi vagy aki úgy. A loctite 5910 olajálló, és ide elég hőálló is, bár van aki nem favorizálja, mert szilikon bázisú. A rángatás lehet mechanikus probléma is, ugye kuplung csúsztatást írtál. Úgy rémlik nekem is felpörög egy kicsit indításkor, majd visszaáll az alapjárati emelt fordulat kicsit később a normál ahogy melegszik a motor. Uh elírtam. nem üzemanyag szivattyú hanem üzemanyagszűrő bocsi. Akkor jó a Loctite. Annyira nem zavaró a rángatás amúgy, mert hála istennek nem egy nagy kövér gáz kell hozzá, hogy elmúljon, már nem is emlékszem mióta ilyen, de azért majd ránézetek. A felpörgés indításkor semmit nem befolyásol a működésben, annyira egyáltalán nem esik le, hogy valamit okozzon, meg fél mp után vissza is megy. Csak azért nem tartom normálisnak. Ami jobban zavar az a nehezen indulás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsolt85 Elküldve Március18, 2020 Megoszt Elküldve Március18, 2020 (edited) http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=647Screenshot_20200318_03.png http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=150Screenshot_20200318_03.png http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=678Screenshot_20200318_03.png Sziasztok! Ezek az élő adatok a kis opel astra g-nél. Van hogy kattogó hangot ad indulásnál. Van hogy nem. Néha gyengébb néha meg húz. Ha le veszem az akksit,akkor utánna nincs kattogó hangja,kicsivel magasabb az alapjárat. Ha beállítja az alapjáratot,akkor kattog és gyengűl. Mintha lekapcsolna egy hengert. Esetleg ezekből valaki tud mondani valamit mi lehet a ludas? Pl.:MAP szenzor szerint 0.38 bar nyomás van,hogy az normális e? Vagy bármi egyébb adatról infó,hogy mi lehet ez a jelenség. Köszi előre is! Módosítva Március18, 2020 : Zsolt85 Link to comment Megosztás: More sharing options...
K86Opel Elküldve Április7, 2020 Megoszt Elküldve Április7, 2020 (edited) On 2020. 03. 11. at 11:00, kushwavez írta: Sziasztok! Egy G Astra 1.6 16V Twinport (2007) Z16XEP motorkódú autó tulajdonosa vagyok, amivel akadt néhány problémám. Van rá ötletem, csak kéne megerősítés, hogy szerintetek mi lehet az oka a hibáknak. 2.: Üzem meleg motornál kuplungot csúsztatva elkezd rángatni: Példa: Dugóban állok és araszolni kell, kb 20 másodperc után elkezd először kicsit, majd nagyon rángatni a kocsi amikor engedem a kuplungot (kicsi gázzal mellé). Ha több gázt adok rá, akkor elmúlik, illetve kevésbé érezhető a probléma. Ilyenkor araszolásnál a hőfok jelzője kicsit feljebb megy (ez szerintem normális, bár biztos nem vagyok benne), majd egy idő után mikor már normálisan tudok menni visszamegy középre. A hűtőfolyadék rendben van, nem ereszt és megfelelő mennyiség van belőle. Itt nem nagyon van ötletem, de talán megint a lambdaszonda?! A rángatáshoz néztél fordulatszámot, hogy mikor produkálja? Alacsony fordulaton még rángat, majd kicsi gázadásra már nem? Nem önreklám, csak tipp: EGR szelep / EGR csatornák? Z16XEP-nél gyakori probléma! https://www.opelforum.hu/topic/2122-z16xep-r%C3%A1ngat%C3%A1s-megold%C3%A1sa-a-sz%C3%ADv%C3%B3sor-megtiszt%C3%ADt%C3%A1sa-a-lerak%C3%B3dott-koromt%C3%B3l/ Az, hogy araszoláskor kicsit feljebb csúszik a vízhőfok mutatója, szerintem teljesen normális (nem hűt a menetszél) - ilyenkor szokott bekapcsolni a ventilátor (ha szükséges) és rendeződik minden. Módosítva Április7, 2020 : K86Opel 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsolt85 Elküldve Április15, 2020 Megoszt Elküldve Április15, 2020 Sziasztok! Elnyalódott a menet a vezérlés cseréje közben az egyik feszítő görgőnél. Tudtok rá valami megoldást??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
JohnVonAstra Elküldve Április15, 2020 Megoszt Elküldve Április15, 2020 (edited) Vettem egy 2008-as benzines 1.4-es g CC astrát. Motorkód Z14XEP. Nagyon fura hangja van. Mintha diesel lenne. https://m.youtube.com/watch?v=9197JAyo8tw&feature=youtu.be Ez normális? Módosítva Április15, 2020 : JohnVonAstra Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve Április15, 2020 Megoszt Elküldve Április15, 2020 (edited) 10 perce, JohnVonAstra írta: Vettem egy 2008-as benzines 1.4-es g CC astrát. Motorkód Z14XEP. Nagyon fura hangja van. Mintha diesel lenne. https://m.youtube.com/watch?v=9197JAyo8tw&feature=youtu.be Ez normális? Szia. Nem normális.Megnyúlt vezérműlánc okozza.Komplett vezérlés csere Enyém is ilyen volt.Vezérlés csere után hangja sincs szinte.Zsebbenyúlós dolog.Ha nem te cseréled. Módosítva Április15, 2020 : kingblue Link to comment Megosztás: More sharing options...
JohnVonAstra Elküldve Április15, 2020 Megoszt Elküldve Április15, 2020 Ezzel még akkor elmegy 140km-t? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve Április15, 2020 Megoszt Elküldve Április15, 2020 4 perce, JohnVonAstra írta: Ezzel még akkor elmegy 140km-t? Elmegy még többet is de be kell kalkulálni a cserét hamarosan.Átugorhat a lánc könnyen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve Április15, 2020 Megoszt Elküldve Április15, 2020 (edited) 2 órája, Zsolt85 írta: Sziasztok! Elnyalódott a menet a vezérlés cseréje közben az egyik feszítő görgőnél. Tudtok rá valami megoldást??? Konkrétan melyik görgőnél.Csak egy feszítő görgő van.A többi vezető görgő.Hogy nyalódott el? Tulhúztad vagy félrekapott bele a csavar? Módosítva Április15, 2020 : kingblue 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április15, 2020 Megoszt Elküldve Április15, 2020 13 perce, kingblue írta: Szia. Nem normális.Megnyúlt vezérműlánc okozza.Komplett vezérlés csere Enyém is ilyen volt.Vezérlés csere után hangja sincs szinte.Zsebbenyúlós dolog.Ha nem te cseréled. Nem hidrotőke inkább? A lánccsörgés nem gyorsabb ütemű? Bár ha neked megszűnt akkor tényleg lánc. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve Április15, 2020 Megoszt Elküldve Április15, 2020 (edited) 18 perce, zotya975 írta: Nem hidrotőke inkább? A lánccsörgés nem gyorsabb ütemű? Bár ha neked megszűnt akkor tényleg lánc. Ez nem hidrotőke.Lánc lesz.De meg lehet győződni róla .Szelepfedél le és mindjárt kiderül .Felső láncvezető csuszkán ha meg lehet emelni a láncot akkor cserés.Persze forgatni kell kicsit a főtengelyt Módosítva Április15, 2020 : kingblue 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsolt85 Elküldve Április15, 2020 Megoszt Elküldve Április15, 2020 (edited) 2 hours ago, kingblue said: Konkrétan melyik görgőnél.Csak egy feszítő görgő van.A többi vezető görgő.Hogy nyalódott el? Tulhúztad vagy félrekapott bele a csavar? Bocsi. X14xe és a bal vezető görgő. Szerintem rosszúl kapott rá és sima lett az első 4-5mm. Utána meg van menet,de a sorja miatt bele se kap. Módosítva Április15, 2020 : Zsolt85 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsolt85 Elküldve Április15, 2020 Megoszt Elküldve Április15, 2020 (edited) Erről lenne szó. Előre is köszönök minden segítséget! Módosítva Április15, 2020 : Zsolt85 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kushwavez Elküldve Április15, 2020 Megoszt Elküldve Április15, 2020 On 2020. 04. 07. at 12:07, K86Opel írta: A rángatáshoz néztél fordulatszámot, hogy mikor produkálja? Alacsony fordulaton még rángat, majd kicsi gázadásra már nem? Nem önreklám, csak tipp: EGR szelep / EGR csatornák? Z16XEP-nél gyakori probléma! https://www.opelforum.hu/topic/2122-z16xep-r%C3%A1ngat%C3%A1s-megold%C3%A1sa-a-sz%C3%ADv%C3%B3sor-megtiszt%C3%ADt%C3%A1sa-a-lerak%C3%B3dott-koromt%C3%B3l/ Az, hogy araszoláskor kicsit feljebb csúszik a vízhőfok mutatója, szerintem teljesen normális (nem hűt a menetszél) - ilyenkor szokott bekapcsolni a ventilátor (ha szükséges) és rendeződik minden. Igen, alacsony fordulaton elkezd rángatni először kicsit aztán elég agresszívan, gázráadással enyhül és meg is szűnik (régen reprodukáltam a hibát, de ha jól emlékszem hideg motornál is csinálja, csak akkor nem annyira agresszívan). Köszi a tippet! Jól jön. Aztán jóval az írás után pont gondoltam erre én is, valószínűleg ez lesz itt a probléma forrása. És köszi a megerősítést, akkor valóban normális a hőfok. Egyébként olajfolyás terén mikre kell odafigyelni ennél a típusnál? A motortérben elég olajos volt minden mielőtt a tömítések ki lettek cserélve, de utána minden száraz lett. Most az olajteknő tömítést kell majd megcsinálnom, bár amióta ide írtam egy cseppet sem dobott ki magából (érdekes), pedig elég sok km belement, de azért majd kicserélem. Pusztán arra lennék kíváncsi, hogy kb mennyit bírnak a benne levő tömítések, melyek a gyenge láncszemek. Azt is olvastam pár tulajtól, hogy eszi ez a "Twinport" az olajat. Már jópár éve megvan de még nem tapasztaltam ezt a problémát, eddig egyszer nem kellett utántöltenem, lehet jól nyúltam bele ebbe. 320e km-nél jár, egy jódarabig napi 98 km ment bele. Eddig én meg vagyok vele elégedve mind fenntartásilag és mind fogyasztásilag. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve Április15, 2020 Megoszt Elküldve Április15, 2020 (edited) 1 óra, Zsolt85 írta: Erről lenne szó. Előre is köszönök minden segítséget! Menetfúróval próbáld meg feljavítani.Sima normál metrikus menet ha jól tévedek.Ha belekap akkor ne huzd túl.Egy kis ragasztóval rögzítheted a menetet nehogy kilazuljon.Én bármely részén a motornak a csavarokat itt a vzérlésnél is mindig bekenem kis hőálló zsírral úgy csavarom be.Könnyebben is belehajtható és nem gyógyul össze.Ha nagyon összesül akkor képes kitekerésnél kihozni a menetet is magával.M 8x1.25-ös menetfúró létezik. Módosítva Április15, 2020 : kingblue 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsolt85 Elküldve Április15, 2020 Megoszt Elküldve Április15, 2020 (edited) 12 hours ago, kingblue said: Menetfúróval próbáld meg feljavítani.Sima normál metrikus menet ha jól tévedek.Ha belekap akkor ne huzd túl.Egy kis ragasztóval rögzítheted a menetet nehogy kilazuljon.Én bármely részén a motornak a csavarokat itt a vzérlésnél is mindig bekenem kis hőálló zsírral úgy csavarom be.Könnyebben is belehajtható és nem gyógyul össze.Ha nagyon összesül akkor képes kitekerésnél kihozni a menetet is magával. Nem meteikus. 7.75mm vastag és 1.25mm a menetemelkedése a csavarjának. Nem is tudom hogy lehet ilyen mérete egy csavarnak! Ui.:M8x1.25 menetfúróval át tolom. Az új csavar az 8x1.25 a régi 7.75x1.25 tolómérő és fésű szerint. Módosítva Április16, 2020 : Zsolt85 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április16, 2020 Megoszt Elküldve Április16, 2020 16 órája, Zsolt85 írta: Nem meteikus. 7.75mm vastag és 1.25mm a menetemelkedése a csavarjának. Nem is tudom hogy lehet ilyen mérete egy csavarnak! Ui.:M8x1.25 menetfúróval át tolom. Az új csavar az 8x1.25 a régi 7.75x1.25 tolómérő és fésű szerint. A vízpumpa alatt ez itt már az olajpumpa nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsolt85 Elküldve Április16, 2020 Megoszt Elküldve Április16, 2020 (edited) 2 hours ago, zotya975 said: A vízpumpa alatt ez itt már az olajpumpa nem? Igen a vízpumpa alatt az olajpumpa van,de ez a felette lévő vezető görgő helye volt. Jelentem a műtét sikeres volt!:DNem lett valami szép,de fogja a csavart rendesen. Módosítva Április16, 2020 : Zsolt85 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április16, 2020 Megoszt Elküldve Április16, 2020 25 perce, Zsolt85 írta: Igen a vízpumpa alatt az olajpumpa van,de ez a felette lévő vezető görgő helye volt. Jelentem a műtét sikeres volt!:DNem lett valami szép,de fogja a csavart rendesen. Jó lett ez a lényeg. A vezérlés rögzítőt könnyű betenni? Betolod amig fent a szíj, és annyi? Nem volt még dolgom ilyennel, de majd nekem is kell. Itt kell a szíjfeszességen állítani? 8 szelepesnél a pumpát kellett tekergetni, és a görgőn nézted a mutatót hogy mikor jó a szíjfeszesség. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve Április16, 2020 Megoszt Elküldve Április16, 2020 1 órával ezelőtt, Zsolt85 írta: Igen a vízpumpa alatt az olajpumpa van,de ez a felette lévő vezető görgő helye volt. Jelentem a műtét sikeres volt!:DNem lett valami szép,de fogja a csavart rendesen. Örülök hogy sikeres volt.Egy jó darabig nem kell cserélni vezérlést. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts