Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

Sziasztok!

Z14XEP motoros Astra G-t hajtok már 9 éve. 2005-ös évjárat egyébként. 270e km van benne, 220e-nél volt vezérlés szett cserélve.

Az alábbi problémámra szeretnék megoldást találni:

Hideg indítás után 3-4 másodperc erejéig durván zörög a vezérlés, ezen időtartam alatt világít az olajnyomás visszajelző lámpa is. Abban a pillanatban, hogy elalszik az olajnyomás lámpa, elhalkul a vezérlésből eredő zaj is. Olyan, mint olajcsere után az első indításkor jelentkező zajok, amíg fel nem nyomja az új olajszűrőt ill. az egész rendszert kellően olajjal..

Ha leállítom ezután és újra indítok már indítózás alatt elalszik az olajnyomás visszajelző lámpa és nincs zaj sem. Ugyanez a helyzet kb. 1 órán belül megismételt indításnál is.

Kb. 2-3 óra állás után megint a fent leírt hidegindításos jelenség zajlik le. Olyan, mintha teljesen visszaeresztené a rendszerből az olajat a teknőbe.

 

Amik cserélve/próbálgatva lettek:

- Olajszűrő több féle is volt próbálva (Mahle, MANN, Hiflo Filtro),

-  olaj 10W40 ENEOS többnyire de próbára 5W40-es és 10W60-as is volt próbálva, mindegyiknél ugyanez a jelenség,

- olajnyomás gomba megfelelően működik, alapjáraton mérve 3,5bar az olajnyomás (olajgomba helyén) itt is csak a 3-4 másodperc után mozdult ki a manométer.

- olajszivattyú oldalában lévő visszacsapó szelep cseréje sem hozott semmi változást.

 

Találkozott már valaki hasonló problémával?

 

Előre is köszi  a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

24 perce, Axel84 írta:

Sziasztok!

Z14XEP motoros Astra G-t hajtok már 9 éve. 2005-ös évjárat egyébként. 270e km van benne, 220e-nél volt vezérlés szett cserélve.

Az alábbi problémámra szeretnék megoldást találni:

Hideg indítás után 3-4 másodperc erejéig durván zörög a vezérlés, ezen időtartam alatt világít az olajnyomás visszajelző lámpa is. Abban a pillanatban, hogy elalszik az olajnyomás lámpa, elhalkul a vezérlésből eredő zaj is. Olyan, mint olajcsere után az első indításkor jelentkező zajok, amíg fel nem nyomja az új olajszűrőt ill. az egész rendszert kellően olajjal..

Ha leállítom ezután és újra indítok már indítózás alatt elalszik az olajnyomás visszajelző lámpa és nincs zaj sem. Ugyanez a helyzet kb. 1 órán belül megismételt indításnál is.

Kb. 2-3 óra állás után megint a fent leírt hidegindításos jelenség zajlik le. Olyan, mintha teljesen visszaeresztené a rendszerből az olajat a teknőbe.

 

Amik cserélve/próbálgatva lettek:

- Olajszűrő több féle is volt próbálva (Mahle, MANN, Hiflo Filtro),

-  olaj 10W40 ENEOS többnyire de próbára 5W40-es és 10W60-as is volt próbálva, mindegyiknél ugyanez a jelenség,

- olajnyomás gomba megfelelően működik, alapjáraton mérve 3,5bar az olajnyomás (olajgomba helyén) itt is csak a 3-4 másodperc után mozdult ki a manométer.

- olajszivattyú oldalában lévő visszacsapó szelep cseréje sem hozott semmi változást.

 

Találkozott már valaki hasonló problémával?

 

Előre is köszi  a válaszokat.

Szia.5w-30-as olajjal próbálkozz.Az való bele.Az enyém is ilyen gép. Opel 5w-30as olaj semmi gondom vele.Egyszer én is próbálkoztam Mobil 5w 40-el de sokára épült fel az olajnyomás.Rögtön le is cseréltem gyári Opel olajra.Azzal szépen működik.Láncos motor különösen érzékeny az olaj viszkozitásra.

Módosítva : kingblue
Link to comment
Megosztás:

16 órája, kingblue írta:

Szia.5w-30-as olajjal próbálkozz.Az való bele.Az enyém is ilyen gép. Opel 5w-30as olaj semmi gondom vele.Egyszer én is próbálkoztam Mobil 5w 40-el de sokára épült fel az olajnyomás.Rögtön le is cseréltem gyári Opel olajra.Azzal szépen működik.Láncos motor különösen érzékeny az olaj viszkozitásra.

Szia kingblue!

Az általam próbált 5W40-es Q8 márka volt, Opel boltban ajánlották bele, de nem lett rövidebb a zörgés időtartama. Egyébként biztosan történt vele valami, mert kb. 5 évre visszamenőleg a 10W40-es Eneos olajjal nem volt semmi gondja.

Tudtommal az általad írt 5W30 és az általam próbált 5W40 hideg oldali viszkozitása ugyanannyi, szóval szerintem máshol kell keresni a hibát.

Azért köszi a hozzászólást.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Egy 2005-ös G Astra (Z14XEP) produkálja alattam ezt:

2 hónapja kezdtem el érezni, hogy talán kicsit rángat a kocsi, de épp csak egy kicsit, ezért nem is nagyon figyeltem rá oda. Ha jobban nyomtam neki abbahagyta.

Nagyjából 4 hete erősödött a rángatás, de csak akkor ha annyira nyomom, hogy pont ne lassuljon, csak tartsam a sebességet. Az alapjárat rendben van, 770+-15 tartományban mozog.

Kiszedtem a fojtószelepet és tisztára pucoltam. Volt benne korom rendesen. Tisztítás után az alapjárat elkezdett ingadozni, de az akkusaru leszedése/visszarakása után helyre állt.

Az utóbbi héten alig érezhető volt a rángatás, majd egyszer csak néhány közepes rántás mellett kigyulladt a "kulcsoskocsi" és P1405 (EGR) hibát panaszolt. A hibakódot töröltem.

Másnap reggel melóba menet 3000rpm/100kmh körül rántott egyet a húzás abbamaradt, kinyomtam a kuplungot és a fordulatszám nullára visszaesett. ezt kétszer csinálta, de egyből ráindítóztam és simán beindult a motor. Hazafelé kb 5 alkalommal volt ez.

Az EGR szelepet kiszedtem, tisztára pucoltam és szkóppal megmértem: a szára simán mozog, könnyen és a kimenetén 1 és 3.8 V közt van a feszültség nulla és max kitérés közt.

A szelepet visszaraktam, ekkor P0100 P0120 és P0220 hibát olvastam Az első MAF szenzor a második kettő pedig fojtószelep. Tiszta EGR szeleppel is leállt. Másnap lehúzott MAF szenzorral és leszedett levegőcsővel megnéztem, hogy mozog-e a szeleptányér. Mozgott. Ezután P0100 és P0110 (légtömegmérő és beszívott levegő hőmérséklet) és P1526 (Minimum Throttle Position Not Learned) hibák voltak.

A fojtószelepet kimértem szkóppal:  könnyen mozog, a kimenetek 0.8 és 4.2 V közt vannak A sima és az inverz is. Alapállásban kicsit magasabb.

A gyertyák újak, trafósort is mértem, nincs zárlat vagy szakadás. Castraol magnatec 5w40 olajat rakok bele 15000 km-enként. Nem eszi, sosem kellett még utántölteni két csere közt. A fogyasztás nem nőtt, 6liter körül van.

Nem rég óta van jogsim, 2 éve használom a kocsit, és mivel dízelen tanultam eleinte túl korán váltottam, a fordulatszám nem nagyon volt 2300 fölött.

 

mi okozhatja ezt a gyengeség/rángatás/leállás dolgot?

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Bender írta:

Sziasztok!

 

Egy 2005-ös G Astra (Z14XEP) produkálja alattam ezt:

2 hónapja kezdtem el érezni, hogy talán kicsit rángat a kocsi, de épp csak egy kicsit, ezért nem is nagyon figyeltem rá oda. Ha jobban nyomtam neki abbahagyta.

Nagyjából 4 hete erősödött a rángatás, de csak akkor ha annyira nyomom, hogy pont ne lassuljon, csak tartsam a sebességet. Az alapjárat rendben van, 770+-15 tartományban mozog.

Kiszedtem a fojtószelepet és tisztára pucoltam. Volt benne korom rendesen. Tisztítás után az alapjárat elkezdett ingadozni, de az akkusaru leszedése/visszarakása után helyre állt.

Az utóbbi héten alig érezhető volt a rángatás, majd egyszer csak néhány közepes rántás mellett kigyulladt a "kulcsoskocsi" és P1405 (EGR) hibát panaszolt. A hibakódot töröltem.

Másnap reggel melóba menet 3000rpm/100kmh körül rántott egyet a húzás abbamaradt, kinyomtam a kuplungot és a fordulatszám nullára visszaesett. ezt kétszer csinálta, de egyből ráindítóztam és simán beindult a motor. Hazafelé kb 5 alkalommal volt ez.

Az EGR szelepet kiszedtem, tisztára pucoltam és szkóppal megmértem: a szára simán mozog, könnyen és a kimenetén 1 és 3.8 V közt van a feszültség nulla és max kitérés közt.

A szelepet visszaraktam, ekkor P0100 P0120 és P0220 hibát olvastam Az első MAF szenzor a második kettő pedig fojtószelep. Tiszta EGR szeleppel is leállt. Másnap lehúzott MAF szenzorral és leszedett levegőcsővel megnéztem, hogy mozog-e a szeleptányér. Mozgott. Ezután P0100 és P0110 (légtömegmérő és beszívott levegő hőmérséklet) és P1526 (Minimum Throttle Position Not Learned) hibák voltak.

A fojtószelepet kimértem szkóppal:  könnyen mozog, a kimenetek 0.8 és 4.2 V közt vannak A sima és az inverz is. Alapállásban kicsit magasabb.

A gyertyák újak, trafósort is mértem, nincs zárlat vagy szakadás. Castraol magnatec 5w40 olajat rakok bele 15000 km-enként. Nem eszi, sosem kellett még utántölteni két csere közt. A fogyasztás nem nőtt, 6liter körül van.

Nem rég óta van jogsim, 2 éve használom a kocsit, és mivel dízelen tanultam eleinte túl korán váltottam, a fordulatszám nem nagyon volt 2300 fölött.

 

mi okozhatja ezt a gyengeség/rángatás/leállás dolgot?

Vannak motorok (nem tudom hogy a Z14XEP ilyen-e) ahol minden tisztítás/leszerelés után újra meg kell tanítani a fojtószelepnek az alapállapotot. Nálad a P1526 hibakód legalábbis erre utal. Nem biztos hogy megoldja a problémát, de veszíteni nem veszítesz vele, viszont a tanult értékek visszaállításához Op-Com kell, és még így is vannak feltételei (minimum 85°C-os hűtőfolyadék, tehát üzemmeleg motor, nincs tárolt hibakód, gázpedál alaphelyzetben, satöbbi). Ha hozzáférsz Op-Com-hoz, akkor elmondom hogy hogyan kell visszaállítani az alapértékeket.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, tgabika76 írta:

Vannak motorok (nem tudom hogy a Z14XEP ilyen-e) ahol minden tisztítás/leszerelés után újra meg kell tanítani a fojtószelepnek az alapállapotot. Nálad a P1526 hibakód legalábbis erre utal. Nem biztos hogy megoldja a problémát, de veszíteni nem veszítesz vele, viszont a tanult értékek visszaállításához Op-Com kell, és még így is vannak feltételei (minimum 85°C-os hűtőfolyadék, tehát üzemmeleg motor, nincs tárolt hibakód, gázpedál alaphelyzetben, satöbbi). Ha hozzáférsz Op-Com-hoz, akkor elmondom hogy hogyan kell visszaállítani az alapértékeket.

Nekem is Z14xep van már kétszer is tisztitottam a folytószelepet sőt még a szivósort is leszedtem takarítás végett de amikor összeraktam ugyanúgy indult mintha semmi sem történt volna.Bár hozzáteszem az akkut lekötöttem előtte.

Módosítva : kingblue
Link to comment
Megosztás:

14 órája, kingblue írta:

Nekem is Z14xep van már kétszer is tisztitottam a folytószelepet sőt még a szivósort is leszedtem takarítás végett de amikor összeraktam ugyanúgy indult mintha semmi sem történt volna.Bár hozzáteszem az akkut lekötöttem előtte.

Az akkut én is lekötöttem, de annyi retek volt a szelepben, mint egy régi kályhacsőben. A zárt állapota tuti odébb csúszott egy kicsit. Ma bementem vel melóba. Egyszer állt csak le, de az alapjárat 1000 és 2000 közt hullámzik (tegnap kiszedtem és kimértem újra a fojtószelepet), pedig éjjel nem volt akkura kötve. Az akksi rákötése után nincs hiba, de a P0100 P0120 és P0220 hibakód visszajön.

Egy olyan leállás is volt, hogy mentem és rántott egyet. Ekkor hiába nyomtam a gázt, nem nagyon reagált. Kinyomtam a kuplungot és a fordulatszám lassan esett vissza 400 körülre, majd lefulladt. Gázra nagyon kicsit reagált, de csak annyit, hogy lassabb lett a fordulatszám esése, a fulladástól nem tudta megmenteni.

Módosítva : Bender
Link to comment
Megosztás:

8 órája, Bender írta:

Az akkut én is lekötöttem, de annyi retek volt a szelepben, mint egy régi kályhacsőben. A zárt állapota tuti odébb csúszott egy kicsit. Ma bementem vel melóba. Egyszer állt csak le, de az alapjárat 1000 és 2000 közt hullámzik (tegnap kiszedtem és kimértem újra a fojtószelepet), pedig éjjel nem volt akkura kötve. Az akksi rákötése után nincs hiba, de a P0100 P0120 és P0220 hibakód visszajön.

Egy olyan leállás is volt, hogy mentem és rántott egyet. Ekkor hiába nyomtam a gázt, nem nagyon reagált. Kinyomtam a kuplungot és a fordulatszám lassan esett vissza 400 körülre, majd lefulladt. Gázra nagyon kicsit reagált, de csak annyit, hogy lassabb lett a fordulatszám esése, a fulladástól nem tudta megmenteni.

Szia.

Üzemanyagnyomás rendben? Az AC-pumpán lévő gumicső nyomóági és visszatérő is a tankban van ez idővel el szokott repedni vagy kilyukadni.A benzin egy részét visszanyomja a tankba nem jut el a megfelelő nyomás az injektorokig.Fulladás rángatást előidéz.Bár hibakódot nem biztos közvetlen de áttételesen közvetve okozhat.Keverékképzés nem megfelelő.Nézd meg a kartelgáz elvezető csövet .Nincs-e eldugulva.Tele szokott lenni emulziós trutyival.

Módosítva : kingblue
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 10. 25. at 14:45, kingblue írta:

Szia.

Üzemanyagnyomás rendben? Az AC-pumpán lévő gumicső nyomóági és visszatérő is a tankban van ez idővel el szokott repedni vagy kilyukadni.A benzin egy részét visszanyomja a tankba nem jut el a megfelelő nyomás az injektorokig.Fulladás rángatást előidéz.Bár hibakódot nem biztos közvetlen de áttételesen közvetve okozhat.Keverékképzés nem megfelelő.Nézd meg a kartelgáz elvezető csövet .Nincs-e eldugulva.Tele szokott lenni emulziós trutyival.

Az a fura eset állt elő, hogy tegnap reggel még 1000-3000 közt ingázott az alapjárat. Egyik ismerőshöz átmentem így, ott át lett mozgatva a motor környékén pár cső és a légtömegmérő csatija. Na ezután az alapjárat tök stabil lett 750 és a "kulcsoskocsi" sem világít. Csak a korábban tárolt hibák vannak.

Szerintem a rángatás az EGR szelep elkormolódása miatt volt, de mivel nem mai darab a kocsi és egy rakás csatit szétszedtem kontakthiba okozhatta az ingadozó alapjáratot és a menet közbeni lefulladást.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 óra, Bender írta:

Az a fura eset állt elő, hogy tegnap reggel még 1000-3000 közt ingázott az alapjárat. Egyik ismerőshöz átmentem így, ott át lett mozgatva a motor környékén pár cső és a légtömegmérő csatija. Na ezután az alapjárat tök stabil lett 750 és a "kulcsoskocsi" sem világít. Csak a korábban tárolt hibák vannak.

Szerintem a rángatás az EGR szelep elkormolódása miatt volt, de mivel nem mai darab a kocsi és egy rakás csatit szétszedtem kontakthiba okozhatta az ingadozó alapjáratot és a menet közbeni lefulladást.

Örülök ha megoldódni látszik a problémád.Néha csak egyszerű banális dolgokon múlik de azt nehéz eltalálni.

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 10. 28. at 13:11, kingblue írta:

Örülök ha megoldódni látszik a problémád.Néha csak egyszerű banális dolgokon múlik de azt nehéz eltalálni.

Most megint elkezdte. 600 km után hirtelen elgyengült a motor az alapjárat ingadozik inkább alacsony és fulladós hangja van. De most annyi a különbség, hogy néha nem lehet elindítani, csak kínlódik az önindító. Itt-ott átmozgattam pár csövet és helyreállt az alapjárat és pöccre indult...

 

Milyen cső az, ami a levegőszűrő mögött megy, annak a házára van rögzítve és utána van benne egy gumi szakasz majd megint kemény cső és a szívósor mögött csatlakozim rá valami kis cuccra, amire egy kéteres kábel megy.

Link to comment
Megosztás:

17 órája, Bender írta:

Most megint elkezdte. 600 km után hirtelen elgyengült a motor az alapjárat ingadozik inkább alacsony és fulladós hangja van. De most annyi a különbség, hogy néha nem lehet elindítani, csak kínlódik az önindító. Itt-ott átmozgattam pár csövet és helyreállt az alapjárat és pöccre indult...

 

Milyen cső az, ami a levegőszűrő mögött megy, annak a házára van rögzítve és utána van benne egy gumi szakasz majd megint kemény cső és a szívósor mögött csatlakozim rá valami kis cuccra, amire egy kéteres kábel megy.

Szerintem az a tankszellőztetés amit nézegetsz, és az egy vákumcső.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kb. fél éve megoldatlan problémám.

A masina: Opel Astra G, 2005, 1.6 16V Z16XE (szíjas), 120ekm-es első tulajos.

A problémám, hogy zörgő, fura hangot ad a motor.

Készítettem egy videót is róla, leginkább az olajteknőnél, ott is az olajpumpa környékéről hallani.

A hang csak meleg motornál jelentkezik és fordulatszám nővelésre azzal együtt változik.

A kuplung benyomására nincs változás (kinyomó csapágy...)

Amit eddig megnéztem:

- Hosszbordás szíj és az álltala hajtott dolgok, feszítő

- Komplett vezérlés

- Olajpumpa

- Szívótömb, a benne lévő lemezek rögzítése is rendben

- Hajtókar csapágyak

Tehát ezeket végnéztem, nem találtam rajtuk hibát.

Szerintetek még mit bontsak szét rajta? :confused:

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Bandy81 írta:

Sziasztok!

Lenne egy kb. fél éve megoldatlan problémám.

A masina: Opel Astra G, 2005, 1.6 16V Z16XE (szíjas), 120ekm-es első tulajos.

A problémám, hogy zörgő, fura hangot ad a motor.

Készítettem egy videót is róla, leginkább az olajteknőnél, ott is az olajpumpa környékéről hallani.

A hang csak meleg motornál jelentkezik és fordulatszám nővelésre azzal együtt változik.

A kuplung benyomására nincs változás (kinyomó csapágy...)

Amit eddig megnéztem:

- Hosszbordás szíj és az álltala hajtott dolgok, feszítő

- Komplett vezérlés

- Olajpumpa

- Szívótömb, a benne lévő lemezek rögzítése is rendben

- Hajtókar csapágyak

Tehát ezeket végnéztem, nem találtam rajtuk hibát.

Szerintetek még mit bontsak szét rajta? :confused:

Alapjáraton gyorsabban követik egymást a kattogások mint a motor forgásából adódó ( csapágy, hajtókar, szelep..stb) esetleges zajok szerintem. 

Link to comment
Megosztás:

40 perce, zotya975 írta:

Alapjáraton gyorsabban követik egymást a kattogások mint a motor forgásából adódó ( csapágy, hajtókar, szelep..stb) esetleges zajok szerintem. 

Olyan mintha fellazult volna valami.Vagy beleér valami valamihez.Ékszij nélkül próbálnám ki aztán belenéznék a vezérlés burkolat mögé is.Elsőkörben legalábbis.

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 11. 06. at 13:09, kingblue írta:

Olyan mintha fellazult volna valami.Vagy beleér valami valamihez.Ékszij nélkül próbálnám ki aztán belenéznék a vezérlés burkolat mögé is.Elsőkörben legalábbis.

Ma összeraktam, délután (még köt az olajteknő tömítő) kipróbálom, kiváncsi leszek.

Ékszij nélkül is próbáltam, akkor is volt hang, a vezérlés burkolat mögött sem találtam semmi rendelenes dolgot.

Igazából nem találtam semmi konkrétumot, de hátha időközben rányúltam a hibára.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 11. 11. at 10:51, Bandy81 írta:

Ma összeraktam, délután (még köt az olajteknő tömítő) kipróbálom, kiváncsi leszek.

Ékszij nélkül is próbáltam, akkor is volt hang, a vezérlés burkolat mögött sem találtam semmi rendelenes dolgot.

Igazából nem találtam semmi konkrétumot, de hátha időközben rányúltam a hibára.

 

Siker! :)

Jó lett, a hang megszünt.

Az okot igazából csak találgatni tudom. Leginkább az olajteknőben lévő olajterelő lemez kihajtás melletti furataira tudnám fogni.

Ezeket megvágtam, hogy a furatok melletti kis repedt fémlemezek ne érjenek össze és így ne tudjanak rezonálni.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok.

Adott egy 1.4 benzines 2003-as astra. Minden előzmény nélkül általában 110-120-as tempó felett fogja magát és le akar fulladni. Ha lefullad nehezen indul. Ha nem fullad le akkor 100 alatt teszi a dolgát. Ami cserélve lett eddig: gyertya, ac pumpa, annak a reléje,  üzemanyagszűrő. Hibakód nincs. Esetleg ötlet hogy mi lehet?

Link to comment
Megosztás:

On ‎2019‎.‎10‎.‎17‎. at 15:44, kingblue írta:

Szia.5w-30-as olajjal próbálkozz.Az való bele.Az enyém is ilyen gép. Opel 5w-30as olaj semmi gondom vele.Egyszer én is próbálkoztam Mobil 5w 40-el de sokára épült fel az olajnyomás.Rögtön le is cseréltem gyári Opel olajra.Azzal szépen működik.Láncos motor különösen érzékeny az olaj viszkozitásra.

 

On ‎2019‎.‎10‎.‎17‎. at 15:44, kingblue írta:

Szia.5w-30-as olajjal próbálkozz.Az való bele.Az enyém is ilyen gép. Opel 5w-30as olaj semmi gondom vele.Egyszer én is próbálkoztam Mobil 5w 40-el de sokára épült fel az olajnyomás.Rögtön le is cseréltem gyári Opel olajra.Azzal szépen működik.Láncos motor különösen érzékeny az olaj viszkozitásra.

Sziasztok,

megoldódott a problémám, "hosszas" hiba keresgélés után végül az olajszűrő ház komplett cseréje után lett újra a "régi" az Astrám, 10W 40-es olajjal is tökéletesen működik, ahogy korábban is. A szűrőházban több szepel is található, az aljában lévő egy nyomástartó szelep, ami azért felelős, hogy megtartja a motor leállításakor az olajszintet a szivattyú felett egészen a szűrőházig. Nekem minden indítás után újra fel kellett töltenie a rendszert ezen szelep nem megfelelő zárása miatt.. 

Többi szelep is műanyagból készült a szűrőházban, ez elég gyenge konstrukcióra utal opeléknál. Találtam nagy nehezen egy részleges felújító szettet, de az sem segített az esetemben, mivel pont az alsó szelepet nem lehet sehonnan beszerezni, csak egyben az egész olajszűrőházat.

 

Ha valakinek esetleg szüksége lenne ilyen felújító szettre, szívesen eladom neki, csak jelezze (GM 55 560 748-ba való):

https://www.ebay.co.uk/itm/5X-Engine-Oil-Cooler-Filter-One-Way-Valve-For-Cruze-Sonic-Aveo-Opel-Vauxhall-A-W-/233286330891

Eredetileg a GM 90 530 259-es ház volt rajta, de ahhoz már egyáltalán semmit nem lehet kapni, de szerencsére kompatibilis a két ház, ebből kifolyólag már újabbat tettem bele, hogy ha kell legyen még lehetőség a műanyag elemek cseréjére..

 

További szép napot!

 

Üdv.

Axel

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

4 órája, Axel84 írta:

 

Sziasztok,

megoldódott a problémám, "hosszas" hiba keresgélés után végül az olajszűrő ház komplett cseréje után lett újra a "régi" az Astrám, 10W 40-es olajjal is tökéletesen működik, ahogy korábban is. A szűrőházban több szepel is található, az aljában lévő egy nyomástartó szelep, ami azért felelős, hogy megtartja a motor leállításakor az olajszintet a szivattyú felett egészen a szűrőházig. Nekem minden indítás után újra fel kellett töltenie a rendszert ezen szelep nem megfelelő zárása miatt.. 

Többi szelep is műanyagból készült a szűrőházban, ez elég gyenge konstrukcióra utal opeléknál. Találtam nagy nehezen egy részleges felújító szettet, de az sem segített az esetemben, mivel pont az alsó szelepet nem lehet sehonnan beszerezni, csak egyben az egész olajszűrőházat.

 

Ha valakinek esetleg szüksége lenne ilyen felújító szettre, szívesen eladom neki, csak jelezze (GM 55 560 748-ba való):

https://www.ebay.co.uk/itm/5X-Engine-Oil-Cooler-Filter-One-Way-Valve-For-Cruze-Sonic-Aveo-Opel-Vauxhall-A-W-/233286330891

Eredetileg a GM 90 530 259-es ház volt rajta, de ahhoz már egyáltalán semmit nem lehet kapni, de szerencsére kompatibilis a két ház, ebből kifolyólag már újabbat tettem bele, hogy ha kell legyen még lehetőség a műanyag elemek cseréjére..

 

További szép napot!

 

Üdv.

Axel

Örülök hogy megoldódott a problémád. Ezeket a szelepeket nem lehet esetleg tisztitani?Gondolom olajsártól szennyeződik főleg ha hosszú az olajcsere periódus.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On ‎2019‎.‎12‎.‎06‎. at 14:21, kingblue írta:

Örülök hogy megoldódott a problémád. Ezeket a szelepeket nem lehet esetleg tisztitani?Gondolom olajsártól szennyeződik főleg ha hosszú az olajcsere periódus.

Szia!

A műanyag részei törnek, mint a ropi, nem csoda, hiszen folyamatosan kontaktban vannak a forró olajjal és minden olajszűrő cserekor megmozgatja az ember őket. Elfáradtak és ezért írtam, hogy nem egy szerencsés konstrukció szerintem. 

Az alsó szelepen, amivel valószínűleg nekem gondom volt, látszólag nem volt semmi olajsár, megmozgatva (összehasonlítva az újjal) semmi különbséget nem tapasztaltam. Én rendszeresen 10 ezrenként cserélem a motorolajat és szűrőt, valószínűleg ez is elfáradhatott, mert a csere után mégiscsak megszűnt a problémám. Szerencsére.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
15 órája, tgabika76 írta:

A gond eleve ott van hogy az X16SZR nem 16 szelepes, hanem 8...

Motorkód alapján kerestem rá, de igazából egyik listában sem találtam ilyen kódot. Itt szerintem félre lett számolva a villogás, már ha így nézték meg. Az X16SZR-nek alapból 12-tól 93-ig vannak a hibakódjai. Gondoltam még arra is hogy esetleg a TID-hibakódjait találták meg ( előfordul hogy összekeverik őket az ECU-kódokkal) de ott sincs 149-es kód. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.