Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

1 óra, zotya975 írta:

Autós boltban is tudsz benzincsövet venni, ( olyat kell kérni ami a tankba való és kivülről is benzinálló) nem csak fűnyíróhoz, kapáló géphez adják. De amúgy nem ez az: https://cromax.hu/uzemanyagcso_ac-tol_a_tankig_opel_astra_g_91500 ?

Lehet hogy igazad lesz, összemértem őket, mérethosszra nincs nagy eltérés, csak máshogy kanyarog.

Asszem veszek sima benzinálló csövet.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, panizzi írta:

Lehet hogy igazad lesz, összemértem őket, mérethosszra nincs nagy eltérés, csak máshogy kanyarog.

Asszem veszek sima benzinálló csövet.

Arra figyelj hogy kivülről is benzinálló legyen, pölö ilyen: https://osz-car.hu/webaruhaz/htmls/termekcsoport__Méret+szerinti++__Benzincső%2Cgégecső%2Cvízcső%2Cműszaki+cső__Benzincső__+__+?cikkkod=00.161534.008-EUR 

De amúgy sok a gyatra minőségű, ( fészen, egyéb fórumokon is panaszkodnak rájuk) kismotorra vettem nemrég átlátszót, pár hét alatt megkeményedett és megrövidült, ami szép ívben hajlott az most feszül a csap és a karbi között. 

Link to comment
Megosztás:

Kedves Fórumtársak!

Z12XE motor. Majd 300 ezer km van benne.  Erősen csörgött. Vezérműláncot is éppen kellett cserélni, cseréltettem az 5 ezer km-t futott SWAG szelepemelőket is INA márkájúra. 5 ezer km után újra elviselhetetlen tik-tak szelephangtól mászom a falra.

A motor előéletéhez hozzátartozik, hogy 210 e Km -nél részleges felújítást kapott az olajpumpa meghibásodása miatt. Most is meglepően erős, hibakódot nem ad. A hengerfej síkolásra került, szelepvezetők is cserélve lettek, de a vezérműtengelyek és a himbák nem. A szerelőm elmondása szerint az egyik vezérműtengely bütykén bemart barázda látható. (Csak gondolom, hogy a kipufogószelepeket vezérlőn, mivel jó erős a motor.)  Az INA szelephimbákért még csak ki tudnám fizetni a 3,5 ezer Ft-ot 16 -szor, ha kell.  Viszont egy gyári vezérműtengely 150 ezer, és 2 kell belőle. Alig ér többet a kocsi. Lehet kapni 35-45 ezerért is utángyártottat. Arról viszont olvastam a neten, hogy az utángyártottak megmunkálási pontossága meg sem közelíti a gyárit. Marad még a kicsit viseltes bontott alkatrész. Vagy: Gaál Motorsport - vezérműtengelyek felújítását vállalja 15-45 ezer Ft/db áron.  

Én hajlok a felújításra, a gyárit újítja fel gondos kisipari módszerrel, és az ára nem több, mint egy utángyártotté. Az INA BMW beszállító, bízom a szelephimbák minőségében.

Szeretném a véleményeteket kérni, jól látom -e a világot?

Érdekes, az x12xe, z12xe, z12xep motorok vezérműtengelye ugyanaz, sős az 1,4 -é is! Legjobb lenne persze keveset használt  (mondjuk 60 e km-t futott) motor megfelelő alkatrészeit megszerezni.

Minden segítő tanácsot előre is hálásan megköszönök.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, panizzi írta:

Nem. Forditva raktam be a rugót és a zárófedelet a pohár aljába.

Amikor annyi felgyűlt a csőben, hogy kinyomta a rugót, akkor volt ez az öblítő hang.

Jók ezek az apróságok amik aztán szivatják az embert. Én egy szerelés alkalmából ( egyszerűen csak ránéztem a szintjelzőre)nem dugtam rá a visszafolyó csövet, és fél tank alatt nagygáznál kiszívta a benzint a pohárból és levegőt szívott a pumpa amitől fulladt a motor. Olyan fél év volt mire rájöttem mi a gond.

2878184-20180721-4dFmnA.jpg

2878185-20180721-r0FfUV.jpg

2878186-20180721-vuag4r.jpg

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Az alábbi kérdéssel fordulok hozzátok: az új g astrank gyujtotrafo csere után az alábbi hibát produkálja. A motor felül alapjáraton és menet közben is nagyon magas nyomorgó, sípoló hang hallatszik. Épp egy nyaralás közepén vagyunk ez volt a kocsi első hosszabb útja és már a trafocsere sem esett jol. A vezérműszíj cserélve volt 30e km ezelőtt és átvizsgálták az út előtt a kocsit, hibát nem találtak. Van valakinek ötlete milyen hiba lehet ez. Megpróbálok videót feltölteni.koszi

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On 2018. 05. 09. at 13:06, K86Opel írta:

Sziasztok,

Remélem ez a jó téma a kérdésemhez. Nem rég vettünk egy 2005-ös 1.6-os G Astrát Z16XEP motorral. Eddig nagyon szépen teljesít, vétel után vezérműszíj / szűrők / olaj cserélve lett.

A következő a probléma: a motor 3-as és 4-es fokozatban rángat, amikor a gázpedál csak nagyon kicsit van lenyomva és a fordulat is alacsonyan van, mintha a pedálnak lenne holtjátéka. Alapjáraton üresben viszont ez nem tapasztalható, egyből felpörög a motor a legkisebb gázadásra is.

Olvasgattam a fórumot, meg külföldi oldalakat is, ami eddig megvolt:

  • Benéztünk a pillangó-szelepházba, fentről patyolattisztának tűnik, azért nagyjából kitöröltük karbitisztítóval
  • Kipucoltuk az EGR szelepet, elég kormos volt, illetve leteszteltük, hogy működik-e (rákötve 12V-ot) és nyitott-zárt
  • Ellenőriztem a vákuumcsöveket, mintha újak lennének, olyan jó állapotban vannak

A probléma ezek után is fennáll, noha a rángatás picit rendszertelenebb lett, mintha véletlenszerű lenne és csak bizonyos fordulaton jön elő, a pedál kis benyomására.

A következő a gyertyák ellenőrzése lenne, illetve gyertyacserét tervezek, de gondoltam kikérem a profik véleményét előbb :) egyébként ezzel együtt is bőven használható az autó, amint az említett 3-as 4-es sebességekben picivel beljebb toljuk a gázt, máris megszűnik a rángatás. Csak egyszerűen nem hagy nyugodni a dolog. (3-asban olyan 40 km/h környékén jelentkezik, 4-esben pedig 50 környékén - 3-asban 50-el nem, illetve 4-esben 50 fölött sem)

Mit gondoltok, mi lehet a gond?

Még annyit tennék hozzá, hogy volt egyszer egy check engine világítás, szerelő ismerős ránézett a hibakódokra, azt mondta, lambda szonda gyanús, de kitörölte, azóta (hetek teltek el) nem jött elő újra.

Szia! Egr-nél hová kötötted a 12V-ot, mert a csatlakozóban több tüske is van és nem szeretném leégetni.

A twinport szelep hiba elért engem is. Tábori Zolinál kicseréltettem, de kb. 3-5km után elkezdett rángatni az autó, elment az alapjárat, azonnal visszamentem és igyekezett segíteni. Fals levegőre gyanakodva minden szereléssel érintett részt átnézett, körbe fújkált féktisztítóval, alapos volt, mégsem találtunk semmi konkrét okot. Az egr-ről lehúzott csati után megszünt (jelentősen csökkent) a rángatás és volt alapjárat, így arra a következtetésre jutottunk, hogy mivel a twinport  sor már teljesen el volt tömítődve korommal és nem jutott át rajta semennyi kipufogó gáz, ezt szép lassan megtanulta a gép és ennek megfelelően dolgozott. A csere után viszont akadály nélkül eljutott az EGR-hez, ami valószínűleg már rossz lehetett és ezt érzékelte a rendszer, amit igyekezett korrigálni. 1405-ös hibakódott dobott, amit törölve vissza is jött. Péntek du. EGR-t kicseréltem este kb. 50 km-es út alatt minden rendben öröm és boldogság. Szombaton mentünk vidékre M5-ön néha elkezdett egyet-egyet rántani a motor, a vízhőfok lement 80-85 fok közé (előtte 95 fölött volt, a szokásos tartományban), félreálláskor már nem volt alapjárat, a hűtővíz szintje a tartályban kb. felére csökkent, a klímakompresszor felső része nedves volt (a vízpumpa alatt van). Nehezen indult, de lejutottunk, az EGR csatlakozót lehúzva javult a helyzet, de a 4-es úton a hőfok csak 78-86 fok között mozgott (ELM327-el nézve). Haza indulás előtt tartály feltöltve zabszem a s....ben. A víz egész úton (135 km) nem érte el az üzemi szintet, a víz viszont alig fogyott kb. 1 centit. Magasabb fordulaton megy rendesen, csak nem melegszik az óra szerint. Bocs, hogy ilyen hosszú lett.

A kérdésem az lenne, hogy merre keressem a hibát, mert hétvégén nincs szervíz nyitva, az autó meg hétfőn reggel (4 -kor indulok) meg már kellene. Jövő hét végén pedig lenne egy 600 km-es túra (esküvő).

A termosztát nyitva maradhatott és azért nem melegszik, akkor a hűtő elé tehetnék takarást, de ha ahogy régebben valaki írta a vízpumpa lapátja lelazult a tengelyről és nem áramoltatja rendesen a vizet, akkor viszont megfőzném a hengerfejet? Ez utóbbit hogyan tudnám ellenőrizni? A vízhőfok kijelző honnan kapja a jelet, a motortól vagy a hűtőtől? Az EGR-nek lehet ezekhez köze, vagy ettől független probléma? Akinek van ötlete, az ne tartsa magában, mindent köszönök.

2005 Z16XEP

Módosítva : Bmájki
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
21 órája, delfin0514 írta:

Üdv. Új vagyok itt segítséget szeretnék kérni! Az az Úriember aki az Astra g Z16Xep rájött mitől rángat az autója szívósor takarítás. Fel tudnám vele venni a kapcsolatot? Köszönöm előre is! Szép napot

Arra gondolsz, hogy szívósort kellene takarítani? Miben kérnéd a segítséget?

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Bmájki írta:

Arra gondolsz, hogy szívósort kellene takarítani? Miben kérnéd a segítséget?

Igen arra! Mutattam férjemnek lehet ez a mi gondunkraos a megoldás. Ő az autóhoz nem nyúl.Autószerelőt kérdeztem mennyiért vállalná ezt 20.e ft mondott rá. Nincs esetleg heves megyébe olyan aki olcsóbban megcsinálná nekem? Nem a disel autókra jellemző ez a kormolásos probléma? A benzines autót is érinti? A miénk benzines.Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

1 óra, delfin0514 írta:

Igen arra! Mutattam férjemnek lehet ez a mi gondunkraos a megoldás. Ő az autóhoz nem nyúl.Autószerelőt kérdeztem mennyiért vállalná ezt 20.e ft mondott rá. Nincs esetleg heves megyébe olyan aki olcsóbban megcsinálná nekem? Nem a disel autókra jellemző ez a kormolásos probléma? A benzines autót is érinti? A miénk benzines.Köszönöm

Felétek van szerelő aki 20000Ft-ért kijön a házából egyáltalán? Felénk -Székesfehérvár- szabad szervizt/szerelőt nem találsz, de ha véletlenül el is vállal valami munkát, akkor 20000Ft-ért gyakorlatilag még a motorháztető sem nyitja fel... 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, delfin0514 írta:

Igen arra! Mutattam férjemnek lehet ez a mi gondunkraos a megoldás. Ő az autóhoz nem nyúl.Autószerelőt kérdeztem mennyiért vállalná ezt 20.e ft mondott rá. Nincs esetleg heves megyébe olyan aki olcsóbban megcsinálná nekem? Nem a disel autókra jellemző ez a kormolásos probléma? A benzines autót is érinti? A miénk benzines.Köszönöm

Gyöngyös? 

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 09. 11. at 17:17, delfin0514 írta:

Igen arra! Mutattam férjemnek lehet ez a mi gondunkraos a megoldás. Ő az autóhoz nem nyúl.Autószerelőt kérdeztem mennyiért vállalná ezt 20.e ft mondott rá. Nincs esetleg heves megyébe olyan aki olcsóbban megcsinálná nekem? Nem a disel autókra jellemző ez a kormolásos probléma? A benzines autót is érinti? A miénk benzines.Köszönöm

A motornak van csörgő hangja is vagy "csak" rángat? Ahogy írtam nekem twinport szelepet kellett cserélnem, de a szívósor is cserélve lett (78e Ft). A rángatás lehet attól is, ha alacsony fordulaton használjátok, ettől ellustul.

Link to comment
Megosztás:

18 órája, Bmájki írta:

A motornak van csörgő hangja is vagy "csak" rángat? Ahogy írtam nekem twinport szelepet kellett cserélnem, de a szívósor is cserélve lett (78e Ft). A rángatás lehet attól is, ha alacsony fordulaton használjátok, ettől ellustul.

Volt csörgő hangja de 100as benzint tankolok bele az azóta megszünt. Igy csak rángat ha óvatos gáz van adva 50-60 közötti tempónál.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.