Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

Egyre több olajat eszik az autó... Még ránézek holnap, de ha az összes olaj visszakerült a teknőbe (tehát nem tartja vissza bármilyen szelep), akkor sajna 500 km alatt 0,5 Liter. Már egy éve rendszeresen autópályázom, volt hogy nagyobb tempóban (140km/h), de mostanában visszaálltam a 110-120 km/h-s utazó sebességre. Ezt nagyon sok (1 L/1000 km), korábban 2-3 dl/1000 km volt csupán. Gyűrű vagy szelepszár szimering lehet az oka?

Link to comment
Megosztás:

19 perce, gedikart írta:

Egyre több olajat eszik az autó... Még ránézek holnap, de ha az összes olaj visszakerült a teknőbe (tehát nem tartja vissza bármilyen szelep), akkor sajna 500 km alatt 0,5 Liter. Már egy éve rendszeresen autópályázom, volt hogy nagyobb tempóban (140km/h), de mostanában visszaálltam a 110-120 km/h-s utazó sebességre. Ezt nagyon sok (1 L/1000 km), korábban 2-3 dl/1000 km volt csupán. Gyűrű vagy szelepszár szimering lehet az oka?

Mindegyik / is. Nálam is pont így alakul lassan az olajfogyasztás 5w30-ból. Mármint eddig elvolt 2-3dl-el, múlt nyár óta inkább 3-4, de mostanság mintha még több lenne. Őszintén megvallva, én már elkezdtem szemezni egy Motul Synergie 10w40-el ill. a Valvoline Max life 10w40-el, ezek csak nem annyira csapnivaló kenőanyagok... Nem űrtechnika, öregszik is.... Ez van... Lassan 16 éves, csodák nincsenek, már-mér néha a közelgő elválás pillanatain elmélkedem... De nehezen tudom elengedni, de az előzővel is így voltam mégis néha ki tudta húzni a gyufát mígnem megfogalmazódott hogy akkor "valami véget ért"... 

Link to comment
Megosztás:

1 perc, Janó32 írta:

Mindegyik / is. Nálam is pont így alakul lassan az olajfogyasztás 5w30-ból. Mármint eddig elvolt 2-3dl-el, múlt nyár óta inkább 3-4, de mostanság mintha még több lenne. Őszintén megvallva, én már elkezdtem szemezni egy Motul Synergie 10w40-el ill. a Valvoline Max life 10w40-el, ezek csak nem annyira csapnivaló kenőanyagok... Nem űrtechnika, öregszik is.... Ez van... Lassan 16 éves, csodák nincsenek, már-mér néha a közelgő elválás pillanatain elmélkedem... De nehezen tudom elengedni, de az előzővel is így voltam mégis néha ki tudta húzni a gyufát mígnem megfogalmazódott hogy akkor "valami véget ért"... 

Én megpróbálnék előtte egy 5w40-t. Pl. Eneos, ha már mindegy a dexos 2.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

8 perce, Janó32 írta:

Mindegyik / is. Nálam is pont így alakul lassan az olajfogyasztás 5w30-ból. Mármint eddig elvolt 2-3dl-el, múlt nyár óta inkább 3-4, de mostanság mintha még több lenne. Őszintén megvallva, én már elkezdtem szemezni egy Motul Synergie 10w40-el ill. a Valvoline Max life 10w40-el, ezek csak nem annyira csapnivaló kenőanyagok... Nem űrtechnika, öregszik is.... Ez van... Lassan 16 éves, csodák nincsenek, már-mér néha a közelgő elválás pillanatain elmélkedem... De nehezen tudom elengedni, de az előzővel is így voltam mégis néha ki tudta húzni a gyufát mígnem megfogalmazódott hogy akkor "valami véget ért"... 

Köszi, most lesz aktuális a vezérlés csere, így egyszerűbb lenne hozzányúlni a motorhoz, de csak akkor költenék rá, ha van értelme. Csak az olajfogyasztás zavar, minden más rendben van, kasztni is rozsdamentes. Korábban próbálgattam az olajokat, amikor még csupán 2 dl-t fogyasztott. 0w40, 5w30, 5w40, Mobil1, Castrol, Fuchs. Az étvágya nem változott egyiktől sem, ill itt a fórumon olvastam, hogy valaki az 5w50-es Mobil1-et is próbálta, de azt is ugyanúgy csipegette.

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

8 perce, Cs. Zoltán írta:

Én megpróbálnék előtte egy 5w40-t. Pl. Eneos, ha már mindegy a dexos 2.

Meglátjuk.. mondjuk 5w40-nél maradnék a Mobil vonalon... 

3 perce, gedikart írta:

Köszi, most lesz aktuális a vezérlés csere, így egyszerűbb lenne hozzányúlni a motorhoz, de csak akkor költenék rá, ha van értelme. Csak az olajfogyasztás zavar, minden más rendben van, kasztni is rozsdamentes. Korábban próbálgattam az olajokat, amikor még csupán 2 dl-t fogyasztott. 0w40, 5w30, 5w40, Mobil1, Castrol, Fuchs. Az étvágya nem változott egyiktől sem, ill itt a fórumon olvastam, hogy valaki az 5w50-es Mobil1-et is próbálta, de azt is ugyanúgy csipegette.

Hát, azért nem kis bontás és költség az összes gyűrű és szelepszár szimering csere a tömítésekkel, folyadékokkal és egyéb menet közben beköszönő nem tervezettel. Egy 150ezret számolhatsz rá... Nem tudom, azért nem mindegy melyikből mennyit csipeget... 

Link to comment
Megosztás:

15 órája, gedikart írta:

Egyre több olajat eszik az autó... Még ránézek holnap, de ha az összes olaj visszakerült a teknőbe (tehát nem tartja vissza bármilyen szelep), akkor sajna 500 km alatt 0,5 Liter. Már egy éve rendszeresen autópályázom, volt hogy nagyobb tempóban (140km/h), de mostanában visszaálltam a 110-120 km/h-s utazó sebességre. Ezt nagyon sok (1 L/1000 km), korábban 2-3 dl/1000 km volt csupán. Gyűrű vagy szelepszár szimering lehet az oka?

 

14 órája, Janó32 írta:

Meglátjuk.. mondjuk 5w40-nél maradnék a Mobil vonalon... 

Hát, azért nem kis bontás és költség az összes gyűrű és szelepszár szimering csere a tömítésekkel, folyadékokkal és egyéb menet közben beköszönő nem tervezettel. Egy 150ezret számolhatsz rá... Nem tudom, azért nem mindegy melyikből mennyit csipeget... 

Nekem eljutott egy szelepszárszimmering csere után 1L/100 km-re (elb...ták a cserét). Másik helyre vittem, gyűrű-, szimmering csere hengerfej felújítás stb. 170 lett. Most 9000 km után kb. 0,5L fogyott.

Link to comment
Megosztás:

Na , a termosztátot kicseréltem , mostmár rendben felmegy a mutató üzemi hőmérsékletre ...

Az autó (Opel Zafira A 1.8 benzin) random megáll menet közben . Leveszem az akksi sarut majd vissza és pöcc - röff indúl . Azt a tanácsot kaptam , hogy valószinű nem Bosch vagy gyári gyertyák vannak benne és az lehet a baj. Mert a többi gyertya valami rendelleneséget okoz és a számitógép letilt ....

 Van itt olyan aki már találkozott a hiba jelenséggel és túl van már a javításon?

Módosítva : dominus
Link to comment
Megosztás:

31 perce, dominus írta:

Na , a termosztátot kicseréltem , mostmár rendben felmegy a mutató üzemi hőmérsékletre ...

Az autó (Opel Zafira A 1.8 benzin) random megáll menet közben . Leveszem az akksi sarut majd vissza és pöcc - röff indúl . Azt a tanácsot kaptam , hogy valószinű nem Bosch vagy gyári gyertyák vannak benne és az lehet a baj. Mert a többi gyertya valami rendelleneséget okoz és a számitógép letilt ....

 Van itt olyan aki már találkozott a hiba jelenséggel és túl van már a javításon?

Nálam pl NGK gyertyák vannak és semmi hibát nem produkált másfél év alatt a kocsi, de hát más motorról van szó,

Link to comment
Megosztás:

10 órája, dominus írta:

Na , a termosztátot kicseréltem , mostmár rendben felmegy a mutató üzemi hőmérsékletre ...

Az autó (Opel Zafira A 1.8 benzin) random megáll menet közben . Leveszem az akksi sarut majd vissza és pöcc - röff indúl . Azt a tanácsot kaptam , hogy valószinű nem Bosch vagy gyári gyertyák vannak benne és az lehet a baj. Mert a többi gyertya valami rendelleneséget okoz és a számitógép letilt ....

 Van itt olyan aki már találkozott a hiba jelenséggel és túl van már a javításon?

Hát ez a hiba biztos nem attól van,hogy nem gyári gyertya van benne:huh:

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok!

Van egy 1,4 16 szelepes 60 kw Z14Xe motorrl felszerelt G Astrám. Megadta magát a motorvezérlő és az lenne a kérdésem, hogy hogyan keresek bele? Elég ennyi adat róla vagy kell a motorvezérlőről is valami? Találtam a motorvezérlőn számokat, betüket de ugyan olyat nem találok sehol

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Attila91 írta:

Sziasztok!

Van egy 1,4 16 szelepes 60 kw Z14Xe motorrl felszerelt G Astrám. Megadta magát a motorvezérlő és az lenne a kérdésem, hogy hogyan keresek bele? Elég ennyi adat róla vagy kell a motorvezérlőről is valami? Találtam a motorvezérlőn számokat, betüket de ugyan olyat nem találok sehol

Javíttasd meg az eredetit.

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 04. 08. at 14:49, nemo003 írta:

Sziasztok! Kellene egy kis segítség után gyártott egr szeleppel kapcsolatban, kinek melyik márka vált be, vagy egyáltalán ajánlott-e után gyártottat venni? Motorkód:x14xe

Segítségeteket előre is köszönöm!

Olcsó utángyártottat kell venni aztán egyből lefalazni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

Z14XEP motor esetében mi okozhat melegen csörgő/csattogó hangot? Hidegen oké, klasszikus láncos Opelmotorhangja van kb fél percig.

0km-es korától családban van az autó, olaj rendszeresen cserélve van, jelenleg GM 0w-30 van benne. Valakinek volt már hasonló tapasztalata? Személyesen még nem hallgattam meg a kocsit hogy milyen jellegű csörgés.

üdv!

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 01. 06. at 16:18, Jaszo írta:

Örömmel jelentem az olajnyomás kiváló, olajgomba kicserèlve ès minden jó!:)

Üdv. Új vagyok itt. Olyan kérdésem lenne hogy a x14xe motornál hol található az olajgomba?

Nagyon esélyes , hogy nekem is csak annyi a hibája.(nekem csak akkor villan ki ha felmelegszik, és vissza esik alapjáratra a motor. Akkor is van hogy az elején csak pislákol.)

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Bundee írta:

Sziasztok! 

Z14XEP motor esetében mi okozhat melegen csörgő/csattogó hangot? Hidegen oké, klasszikus láncos Opelmotorhangja van kb fél percig.

0km-es korától családban van az autó, olaj rendszeresen cserélve van, jelenleg GM 0w-30 van benne. Valakinek volt már hasonló tapasztalata? Személyesen még nem hallgattam meg a kocsit hogy milyen jellegű csörgés.

üdv!

a nem megfeleően feszes lánc melegen is csattog rendesen.

Hidegen indítás után pár másodpercig nagyon kerepel utána elhallgat.

Ha ezeket produkálja akkor elérkezett a vezérműlánc szett cseréje:(

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 04. 13. at 19:45, csicsó írta:

a nem megfeleően feszes lánc melegen is csattog rendesen.

Hidegen indítás után pár másodpercig nagyon kerepel utána elhallgat.

Ha ezeket produkálja akkor elérkezett a vezérműlánc szett cseréje:(

Ezzel az a probléma, hogy 15 ezer km-el ezelőtt lett cserélve a szett :( Nem füleltem még meg a kocsit, nem jutottam előbbre.

Link to comment
Megosztás:

On 2005. 05. 21. at 12:07, grep írta:

Sziasztok!

 

Eddig csak "read only" módban működtem, de most nekem is lenne néhány kérdésem.

Az alany egy 1.6 16V TwinPort motor, amely egy H Astrában lakozik, 7 hónapos, és 10ekm van benne.

Főleg uhuhu véleménye érdekelne, mert látom, hogy szakember, de más ötletét, véleményét is szívesen veszem. Szóval a problémái a motorral kapcsolatban:

1. Kezdetektől fogva hosszabb állás után nehezen indul a gép. A pontos jelenség az, hogyha hosszabb ideig áll a gép (a hosszabb idő olyan 2-3 óra), akkor a beindítás során olyan 2-2.5 sec-ig "reszel" az önindító, mire beindul. Ha az előző leállítás óta eltelt idő kevesebb, mint mondjuk fél óra, akkor "pöcre" indul a motor. És minél jobban közelít az idő a fentebb említett 2-3 órához, annál nehezebben indul. Előtte egy 1.4 16V Ecotec motoros gépem volt, és az még 4 évesen, mikor eladtam is mindig pöcre indult. Ez másnál is így működik, mint nekem (azaz ez a normális) vagy valami probléma van a géppel? És ezt -15 fokban és +20-ban is hasonló, úgy vettem észre külső hömérséklettől nem függ.

2. A másik dolog, hogy kb. 6ekm óta van egy olyan jelenség, hogy 2500 fordulattól gyorsítás esetén minden sebesség fokozatban érezni a sebesség váltón, a gázpedálon remegést (nehéz leírnom pontosan. A gázpedálon, a talpamon olyat érzek, mintha valami talpmasszás gépen állnék :lol:. Ekkor a motor hangja is olyan "ércesre", "érdesre" változik. Normál egyenletes fordulat esetében ezek nem jelentkeznek, kizárólag gyorsítás esetén.

Amióta ez a jelenség feltűnt, akörül szereltettem be utólag tempomatot a gépbe. Hivatalos Opel márkaszervízbe szerelték be, tehát nem valami sufni helyen. Amikor beszerelték elkérték a biztonsági kódót, mert programoztak, állítottak rajta, a tempomat működéséhez. Nem tudom pontosan ehhez az időponthoz kötni, de mivel nem történt semmi egyéb változás ekkor, meg se előtt, ill. utánna, tehát nem lett hozzányúlva a géphez, azon kívül, hogy benzint kapott, ezért talán akkor konfiguráltak el valamit. Nem szándékosan persze, hanem véletlenül.

Hát ennyi. Persze voltam mind a két dologgal a márkaszervízbe, de azt mondták a computer nem jelez hibát, kvázni nincs is semmi baja a motornak. Sajnos elég rossz tapasztalatom van a márkakereskedőkkel, pontosabban a szervízekkel. Ez a 6. év, hogy márkaszervízbe hordom a gépet, 3 szervízt probóltam ki, de vagy át akartak vágni (és egy párszor meg is tették), vagy le se sz..ták a problémákat, és elhajtottak azzal, hogy ez így jó. Mivel nem értek hozzá, ezért nehéz vitatkoznom velük.

Ezért is írtam ide, hátha van valakinek valami tapasztalata, ötlete.

És főleg uhuhu kollega véleménye érdekelne mind a két jelenséggel kapcsolatban, hogy az első normális-e, vagy ha nem, akkor mi okozhatja? Ill. a második esetében elképzelhető-e, hogy az útólagos tempomat beszerelés miatt pl. új motorvezérlő software-t tettek rá, mely nem igazán odavaló, stb.? Tudom, hogy a "távgyógyítás" nem igazán használható, de hátha volt, van valakinek hasonló problémája.

Kicsit hosszú sikeredett így elsőre, sorry :lol:

 

Köszönettel

grep

Szia, sikerült annó megtalálni mi okozta a gáz pedál remegést? Nagyon megköszönném, ha megosztanád. Tudom régi poszt, de hátha ....

Link to comment
Megosztás:

13 perce, monostorifoto írta:

Üdv. A segítségeteket szeretném kérni olyan témában,hogy 1998-as  Opel Corsa B 1.4 X14XE motorkóddal rendelkező autóban ,hol található az olajgomba? Esetleg egy fotót kaphatnák? Előre is köszönöm a választ.

Szerintem az olajpumpán, tehát lent az anyósoldalon hátul a főtengely szíjtárcsa mellett. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.