outsider Elküldve December25, 2017 Elküldve December25, 2017 (edited) On 2017. 12. 24. at 23:28, Corp írta: Sajnos más olajam nem volt itthon csak a Q8 10W-40. Kedden adok neki 90km-t ,aztán kiderül, hogy mi is van. Csöveken semmi különöset nem láttam. A megtorpanáson kívül semmi semmi furcsát nem csinált.(+nem melegedett..) Olaj folyást se láttam. -már amennyire ilyen időben észre lehet venni. Nem is füstölt, annyira. Nincsen égett motorolaj szaga. Fogyasztásom kb. 6,9-7,7l/100 (Nyáron kevesebb, mostanában 7,5-7,6) - Tehát akkor a donor motorommal semmit se tudok kezdeni, nem segít nekem. A szelepszár szimeringek, gyűrűk cseréje és ha már ott van az ember akkor a csapágyak + tömítések +csavarok+ olaj + munkadíj + ha kell hengerfej sikoltatás, hát nem hangzik túl vidáman.... Köszönöm a segítséget. Azért majd még visszaírok, hogy mi lett/lesz az eredmény. Érdemes a mechanikus állapotát vizsgálni a motornak. Lehet csak a hengerfejről eszi az olajat, és elég neki a szelepszár szimeringek cseréje, és a blokk oldalon nem kell hozzányúlni. Nekem 140E Ft volt Z14XE esetén 16 szelep és szelepszár szimering cseréje félig meddig számlásan. Ugyanaz a hengerfej, mint a tied. Szelepszár szimeringet elvileg a hengerfej levétele nélkül is lehet cserélni. Bár lehet jobb levenni, mert legalább látszanak a szelepek is. Nekem így néztek ki a szelepek: https://photos.app.goo.gl/uzi4kyp34FirDlzY2 Csere után a fennmaradó 1500 km-en amíg még megvolt nem evett semmi olajat a korábbi 5-6 deci/1000 km ellenében. http://injektor.hu/technikai-info/13-alapok/19-a-motor-mechanikus-vizsgalata-i Ez is javasolt olvasmány. Szerk: A beru gyertyát én eldobnám, és beru-háznék 4 db Bosch-ra Módosítva December25, 2017 : outsider
Fort Elküldve Január1, 2018 Elküldve Január1, 2018 Sziasztok! Először is BUÉK mindenkinek. Kis segítséget szeretnék kérni olyan embertől,akinek Z12XE motorkóddal rendelkező autója van. (Vagy akinek jól látható helyen van az olajnyomás érzékelő) Probléma a következő:Nagy esőzések alkalmával vagy ha sok víz áll az úton,az autóban menet közben halványan el kezd villogni az olajnyomás lámpa. Csak és kizárólag ebben az esetben villog halványan. Száraz időben vagy kis esőzéskor rendben működik.Olajszint megfelelő az autóban. Megnéztem az olajgombát,száraz.Úgy gondolom hogy a szervízben az utolsó olajgomba cseréjekor (mondjuk ez már több éve volt) a csatlakozónál kihagytak egy gumi tömítést.Elég laza a csatlakozó is az érzékelőn. Talán ettől jut oda pára és csinálja ezt a dolgot az autó.Ha valakinek van más ötlete vagy járt már hasonlóan,annak szívesen meghallgatnám a tanácsát. Sajnos képet csak az olajgombáról találtam,ami nem mutatja hogy kellene e a csatlakozóhoz tömítés,EPC-m pedig nincs hogy meg tudjam nézni. Ha valaki esetleg ellenőrzi az olajszintet a napokban és egy pillantást vetne a motor elején lévő csatlakozóra,hogy van e ott tömítés,azt megköszönném. Ha pedig tud mutatni egy robbantott képet,alkatrészszámmal,azt főleg. ;)
outsider Elküldve Január1, 2018 Elküldve Január1, 2018 http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/600/2541/26853/ http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/ Itt is meg tudod nézni. A főoldalon oldalt beírod az alvázszámot, és akkor csak a tiedre vonatkozó alkatrészek jönnek fel.
Cs. Zoltán Elküldve Január3, 2018 Elküldve Január3, 2018 Sziasztok! Z14xep-nél a vékonybb kartergázcsőt mi rögzíti a motorhoz csatlakozásnál? A vastag cső mindkét végén bilincs van, a vékony szelepfedél felőli végénél úgyszint ezzel rögzül, de a lenti, motor felőli végén nem látok semmit rajta. Cserélni szeretném.
Fort Elküldve Január3, 2018 Elküldve Január3, 2018 On 2018. 01. 01. at 18:25, outsider írta: http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/600/2541/26853/ http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/ Itt is meg tudod nézni. A főoldalon oldalt beírod az alvázszámot, és akkor csak a tiedre vonatkozó alkatrészek jönnek fel. Köszönöm,sajnos nem találtam meg az alkatrészt amit kerestem. Beviszem az Opelbe,mérjenek egy olajnyomást biztos ami biztos és rakatok a csatlakozóhoz egy tömítést vagy keresek bontottan! ;)
zotya975 Elküldve Január3, 2018 Elküldve Január3, 2018 57 perce, Cs. Zoltán írta: Sziasztok! Z14xep-nél a vékonybb kartergázcsőt mi rögzíti a motorhoz csatlakozásnál? A vastag cső mindkét végén bilincs van, a vékony szelepfedél felőli végénél úgyszint ezzel rögzül, de a lenti, motor felőli végén nem látok semmit rajta. Cserélni szeretném. Gyárilag mindenhol a rugós rögzítést alkalmazzák utólag szoktak feltenni Awab-bilincset is. ( visszafelé nem ajánlják a cserét)Ha eddig sem volt ott semmi akkor ezután sem fog hiányozni a kartergáznak alapesetben nincs nagy nyomása.
tgabika76 Elküldve Január3, 2018 Elküldve Január3, 2018 4 órája, zotya975 írta: Gyárilag mindenhol a rugós rögzítést alkalmazzák utólag szoktak feltenni Awab-bilincset is. ( visszafelé nem ajánlják a cserét)Ha eddig sem volt ott semmi akkor ezután sem fog hiányozni a kartergáznak alapesetben nincs nagy nyomása. Nem lepődnék meg ha semmi nem rögzítené, a Z10XE-nél legalábbis így volt. Én azért tettem rá egy AWAB-bilincset amikor a falslevegő-parám volt, de nem változott a helyzet, úgyhogy ott biztos nem szív falsot gyári állapotában sem.
Cs. Zoltán Elküldve Január3, 2018 Elküldve Január3, 2018 4 órája, zotya975 írta: Gyárilag mindenhol a rugós rögzítést alkalmazzák utólag szoktak feltenni Awab-bilincset is. ( visszafelé nem ajánlják a cserét)Ha eddig sem volt ott semmi akkor ezután sem fog hiányozni a kartergáznak alapesetben nincs nagy nyomása. 32 perce, tgabika76 írta: Nem lepődnék meg ha semmi nem rögzítené, a Z10XE-nél legalábbis így volt. Én azért tettem rá egy AWAB-bilincset amikor a falslevegő-parám volt, de nem változott a helyzet, úgyhogy ott biztos nem szív falsot gyári állapotában sem. Köszönöm srácok! Akkor húzhatom bátran, nincs különösebb titok ott lenn.
Jaszo Elküldve Január5, 2018 Elküldve Január5, 2018 Sziasztok, Folyamatosan èg a motorolajnyomas lámpám alapjáraton is ha megpörgetem ùgy is. Kb 5 km -t jöttem így haza a hangján nem hallottam semmit. Olajszint maximumot van.Motor x14xe.olajgomba hiba lehet vagy lehet vmi komolyabb?
Krajcso Elküldve Január5, 2018 Elküldve Január5, 2018 3 órája, Jaszo írta: Sziasztok, Folyamatosan èg a motorolajnyomas lámpám alapjáraton is ha megpörgetem ùgy is. Kb 5 km -t jöttem így haza a hangján nem hallottam semmit. Olajszint maximumot van.Motor x14xe.olajgomba hiba lehet vagy lehet vmi komolyabb? Olajnyomást kell méretni egy szerelővel, de elég gyakori az olajgomba hiba is. Tud úgy is rossz lenni a gomba, hogy nem szivárog, sőt nekem csak melegen volt rossz. 1
zotya975 Elküldve Január5, 2018 Elküldve Január5, 2018 7 órája, Jaszo írta: Sziasztok, Folyamatosan èg a motorolajnyomas lámpám alapjáraton is ha megpörgetem ùgy is. Kb 5 km -t jöttem így haza a hangján nem hallottam semmit. Olajszint maximumot van.Motor x14xe.olajgomba hiba lehet vagy lehet vmi komolyabb? 3 órája, Krajcso írta: Olajnyomást kell méretni egy szerelővel, de elég gyakori az olajgomba hiba is. Tud úgy is rossz lenni a gomba, hogy nem szivárog, sőt nekem csak melegen volt rossz. Meg lehet nézni a túlnyomás szelepet is, az viszont mondjuk nem túl gyakori hiba.
Jaszo Elküldve Január6, 2018 Elküldve Január6, 2018 On 2018. 01. 05. at 15:59, Krajcso írta: Olajnyomást kell méretni egy szerelővel, de elég gyakori az olajgomba hiba is. Tud úgy is rossz lenni a gomba, hogy nem szivárog, sőt nekem csak melegen volt rossz. Örömmel jelentem az olajnyomás kiváló, olajgomba kicserèlve ès minden jó!:) 3
TomH Elküldve Január12, 2018 Elküldve Január12, 2018 (edited) Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy: a hibakódom P0130 O2 sensor bank1 circuit1. Ilyenkor az alapjáratom ugrál, mint a mérgezett egér (általában meleg motornál jön elő, ég a MIL), de ha gázt adok az autó szépen megy. Csak az alapjárata lesz ilyen. Most volt cserélve lambdaszonda, gyújtótrafó, gyertya, leömlő. Van valahol még valami szenzor ami ezt csinálhatja? Z16 XE Módosítva Január12, 2018 : TomH
outsider Elküldve Január14, 2018 Elküldve Január14, 2018 On 2018. 01. 12. at 18:57, TomH írta: Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy: a hibakódom P0130 O2 sensor bank1 circuit1. Ilyenkor az alapjáratom ugrál, mint a mérgezett egér (általában meleg motornál jön elő, ég a MIL), de ha gázt adok az autó szépen megy. Csak az alapjárata lesz ilyen. Most volt cserélve lambdaszonda, gyújtótrafó, gyertya, leömlő. Van valahol még valami szenzor ami ezt csinálhatja? Z16 XE Lambda milyen márka lett? Fojtószelep tisztítás volt már?
TomH Elküldve Január14, 2018 Elküldve Január14, 2018 7 órája, outsider írta: Lambda milyen márka lett? Fojtószelep tisztítás volt már? Sajnos a márkát nem tudom, igen, azt kitisztították.
HaPetya Elküldve Február20, 2018 Elküldve Február20, 2018 Sziasztok! Meg tudja valaki mondani, hogy Z14XE motornál a vezérműtengely csapágyfedeleket és a bordás kerekek csavarjait mekkora nyomatékkal kell lehúzni? Köszönöm.
Oszt Elküldve Február20, 2018 Elküldve Február20, 2018 Sziasztok! A következő problémáim lennének, hátha valaki tud segíteni. 1.6 16v 99es g astra, x16xe. Bemelegedes után rángat de nem kicsit. Hibaolvasas volt, fordulatszám jeladót dobott, erre a szerelő azt mondta hogy főtengely jeladó csere, ki is lett cserélve kB egy hónapig nem is rángatott, azóta újra. De csak ha már 80fok fölé melegszik a víz. A másik kérdés az lenne hogy gazadasra szuszog valami (talán vakumcső) erről megorobalok egy videót is feltolteni, a kérdés hogy ez normális e. Válaszaitokat előre is köszönöm. Tomi
dominus Elküldve Március5, 2018 Elküldve Március5, 2018 Üdv mindenkinek ! Boldog tulajdonosa vagyok egy Opel Zafira A 1.8 benzin 2001 -es autónak , de mostanában összekötöttük már néhányszor a "bajszunk" ... Ma például azt csinálta , hogy az alapjárat majdnem leállt konkrétan dadogott . Egyébként is csak ilyen 700-900 körül van. Ez volt reggel. Este elindultam vele és minden szépen ment is de egyszercsak menet közben leállt a motor és nem akart elindúlni ... Villogott rajta a "motor jel" . Jött néhány kedves ember akik félre tóltak és neki láthattam gondolkodni mi lehet a baj. Mondanom sem kell , hogy nem jutottam semmire .... Néhány perc múlva (30 :D) , arra gondoltam , hogy hátha egy "reboot" segít neki így lehuztam az akksi saruit majd vissza és láss csodát pöcc - röff . Mintha mi sem történt volna .... Persze nem mondom , hogy megszereltem a kocsit biztos van vele valami gond! Ebben kérném a segítségetek. Hátha van itt olyan aki már járt így és tudja a megoldást . Csinált olyat is hogy 2esből 3asba váltáskor a fordulatszám megugrott 2000 fölé és ott is maradt addig míg a kuplungot elnem vettem és adtam neki gázt. Elvittem akkor szerelőhöz de nem igazán tudtak nekem segíteni , akkor nem találtak hibakodot sem .A motorvezérlő értékei állitották vissza alapértékre .... Akármit is jelentsen ez. Ja és a viz höfok mutatója sem akar megmozdulni. Kb. 1 hónapja van nálam azóta természetesen mikor megvettem csináltattam rajta : egy olaj cserét az összes szűrővel együtt , egy teljes vezérlés cserét vizpumpával együtt. Ha van itt olyan aki tudna nekem segíteni hogy merre indúljak el a szerelés tekintetében azt nagyon megköszönném.
Janó32 Elküldve Március5, 2018 Elküldve Március5, 2018 24 perce, dominus írta: Üdv mindenkinek ! Boldog tulajdonosa vagyok egy Opel Zafira A 1.8 benzin 2001 -es autónak , de mostanában összekötöttük már néhányszor a "bajszunk" ... Ma például azt csinálta , hogy az alapjárat majdnem leállt konkrétan dadogott . Egyébként is csak ilyen 700-900 körül van. Ez volt reggel. Este elindultam vele és minden szépen ment is de egyszercsak menet közben leállt a motor és nem akart elindúlni ... Villogott rajta a "motor jel" . Jött néhány kedves ember akik félre tóltak és neki láthattam gondolkodni mi lehet a baj. Mondanom sem kell , hogy nem jutottam semmire .... Néhány perc múlva (30 :D) , arra gondoltam , hogy hátha egy "reboot" segít neki így lehuztam az akksi saruit majd vissza és láss csodát pöcc - röff . Mintha mi sem történt volna .... Persze nem mondom , hogy megszereltem a kocsit biztos van vele valami gond! Ebben kérném a segítségetek. Hátha van itt olyan aki már járt így és tudja a megoldást . Csinált olyat is hogy 2esből 3asba váltáskor a fordulatszám megugrott 2000 fölé és ott is maradt addig míg a kuplungot elnem vettem és adtam neki gázt. Elvittem akkor szerelőhöz de nem igazán tudtak nekem segíteni , akkor nem találtak hibakodot sem .A motorvezérlő értékei állitották vissza alapértékre .... Akármit is jelentsen ez. Ja és a viz höfok mutatója sem akar megmozdulni. Kb. 1 hónapja van nálam azóta természetesen mikor megvettem csináltattam rajta : egy olaj cserét az összes szűrővel együtt , egy teljes vezérlés cserét vizpumpával együtt. Ha van itt olyan aki tudna nekem segíteni hogy merre indúljak el a szerelés tekintetében azt nagyon megköszönném. Csak egy kérdés: szerinted miként szabályozzon ha mondjuk egy hőfok jeladó nem működik? Lehet h a termosztátot is meg kellene nézni...
dominus Elküldve Március6, 2018 Elküldve Március6, 2018 9 órája, Janó32 írta: Csak egy kérdés: szerinted miként szabályozzon ha mondjuk egy hőfok jeladó nem működik? Lehet h a termosztátot is meg kellene nézni... Rendben , köszönöm . Van esetleg jól bevált márka ?
Janó32 Elküldve Március6, 2018 Elküldve Március6, 2018 (edited) 50 perce, dominus írta: Rendben , köszönöm . Van esetleg jól bevált márka ? Esetemben ezt az alkatrészt még pont nem kellett cserélni... De elnézve az árakat, mondjuk egy Febi-ről vagy Swag-ról nem gondolnám hogy gond lenne vele, de a gyári sem egy horror összeg. https://cromax.hu/elektromos_rendszer/jelado_erzekelo_gomba/vizhofok_jelado/vizhofok_jelado_opel_szogletes_csatlakozoval_33793 Módosítva Március6, 2018 : Janó32
KMilán Elküldve Március9, 2018 Elküldve Március9, 2018 Üdv! Amennyiben hengerfej tömítést kellene cserélni Z14XEP esetében, miket kellene még kicserélni? Illetve mit érdemes a motor szétbontása során cserélni? Járt már valaki úgy, hogy az olaj a tömítésnél kifelé szivárog? Mitől jöhet létre ez?
Cs. Zoltán Elküldve Március9, 2018 Elküldve Március9, 2018 (edited) 7 órája, KMilán írta: Üdv! Amennyiben hengerfej tömítést kellene cserélni Z14XEP esetében, miket kellene még kicserélni? Illetve mit érdemes a motor szétbontása során cserélni? Járt már valaki úgy, hogy az olaj a tömítésnél kifelé szivárog? Mitől jöhet létre ez? Hengerfejtömítéssel nem nagyon lehet gond, ha jól tudom itt az tisztán fém. Hengerfejjel viszont lehet gond, de ott a hűtőfolyadék szokott szivárogni! Módosítva Március9, 2018 : Cs. Zoltán
KMilán Elküldve Március10, 2018 Elküldve Március10, 2018 5 órája, Cs. Zoltán írta: Hengerfejtömítéssel nem nagyon lehet gond, ha jól tudom itt az tisztán fém. Hengerfejjel viszont lehet gond, de ott a hűtőfolyadék szokott szivárogni! Sajnos nekem onnan szivárog az olaj Jobb oldalt az EGR szelep mögötti részről, pont a sarokban. A szerelőm azt mondja, ott visszatérő olajcsatorna van.
Janó32 Elküldve Március10, 2018 Elküldve Március10, 2018 Nem tudjátok véletlenül, hogy mennyi hűtőfolyadék kell egy 1.6-os -kílmás- Astra-ba?
Recommended Posts