Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

On 2017. 12. 24. at 23:28, Corp írta:

Sajnos más olajam nem  volt itthon csak a Q8 10W-40. Kedden adok neki 90km-t ,aztán kiderül, hogy mi is van.

Csöveken semmi különöset nem láttam. A megtorpanáson kívül semmi semmi furcsát nem csinált.(+nem melegedett..)

Olaj folyást se láttam. -már amennyire ilyen időben észre lehet venni. Nem is füstölt, annyira. Nincsen égett motorolaj szaga.  Fogyasztásom kb. 6,9-7,7l/100 (Nyáron kevesebb, mostanában 7,5-7,6)


- Tehát akkor a donor motorommal semmit se tudok kezdeni, nem segít nekem. A szelepszár szimeringek, gyűrűk cseréje és ha már ott van az ember akkor a csapágyak + tömítések +csavarok+ olaj + munkadíj + ha kell hengerfej sikoltatás, hát nem hangzik túl vidáman.... 

 

Köszönöm a segítséget. Azért majd még visszaírok, hogy mi lett/lesz az eredmény.

 

Érdemes a mechanikus állapotát vizsgálni a motornak. Lehet csak a hengerfejről eszi az olajat, és elég neki a szelepszár szimeringek cseréje, és a blokk oldalon nem kell hozzányúlni.

Nekem 140E Ft volt Z14XE esetén 16 szelep és szelepszár szimering cseréje félig meddig számlásan. Ugyanaz a hengerfej, mint a tied. Szelepszár szimeringet elvileg a hengerfej levétele nélkül is lehet cserélni. Bár lehet jobb levenni, mert legalább látszanak a szelepek is.

Nekem így néztek ki a szelepek:

https://photos.app.goo.gl/uzi4kyp34FirDlzY2

Csere után a fennmaradó 1500 km-en amíg még megvolt nem evett semmi olajat a korábbi 5-6 deci/1000 km ellenében.

http://injektor.hu/technikai-info/13-alapok/19-a-motor-mechanikus-vizsgalata-i

Ez is javasolt olvasmány.

Szerk:

A beru gyertyát én eldobnám, és beru-háznék 4 db Bosch-ra :)

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is BUÉK mindenkinek. Kis segítséget szeretnék kérni olyan embertől,akinek  Z12XE motorkóddal rendelkező autója van. (Vagy akinek jól látható helyen van az olajnyomás érzékelő)

Probléma a következő:Nagy esőzések alkalmával vagy ha sok víz áll az úton,az autóban menet közben halványan el kezd villogni az olajnyomás lámpa. Csak és kizárólag ebben az esetben villog halványan. Száraz időben vagy kis esőzéskor rendben működik.Olajszint megfelelő az autóban.

Megnéztem az olajgombát,száraz.Úgy gondolom hogy a szervízben az utolsó olajgomba cseréjekor (mondjuk ez már több éve volt) a csatlakozónál kihagytak egy gumi tömítést.Elég laza a csatlakozó is az érzékelőn. Talán ettől jut oda pára és csinálja ezt a dolgot az autó.Ha valakinek van más ötlete vagy járt már hasonlóan,annak szívesen meghallgatnám a tanácsát.

Sajnos képet csak az olajgombáról találtam,ami nem mutatja hogy kellene e a csatlakozóhoz tömítés,EPC-m pedig nincs hogy meg tudjam nézni.

Ha valaki esetleg ellenőrzi az olajszintet a napokban és egy pillantást vetne a motor elején lévő csatlakozóra,hogy van e ott tömítés,azt megköszönném. Ha pedig tud mutatni egy

robbantott képet,alkatrészszámmal,azt főleg. ;)

 

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 01. 01. at 18:25, outsider írta:

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/600/2541/26853/

http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/

Itt is meg tudod nézni.

A főoldalon oldalt beírod az alvázszámot, és akkor csak a tiedre vonatkozó alkatrészek jönnek fel.

Köszönöm,sajnos nem találtam meg az alkatrészt amit kerestem.

Beviszem az Opelbe,mérjenek egy olajnyomást biztos ami biztos és rakatok a csatlakozóhoz egy tömítést vagy keresek bontottan! ;)

Link to comment
Megosztás:

57 perce, Cs. Zoltán írta:

Sziasztok! 

Z14xep-nél a vékonybb kartergázcsőt mi rögzíti a motorhoz csatlakozásnál?

A vastag cső mindkét végén bilincs van, a vékony szelepfedél felőli végénél úgyszint ezzel rögzül, de a lenti, motor felőli végén nem látok semmit rajta.

Cserélni szeretném.

Gyárilag mindenhol a  rugós rögzítést alkalmazzák utólag szoktak feltenni Awab-bilincset is. ( visszafelé nem ajánlják a cserét)Ha eddig sem volt ott semmi akkor ezután sem fog hiányozni a kartergáznak alapesetben nincs nagy nyomása.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, zotya975 írta:

Gyárilag mindenhol a  rugós rögzítést alkalmazzák utólag szoktak feltenni Awab-bilincset is. ( visszafelé nem ajánlják a cserét)Ha eddig sem volt ott semmi akkor ezután sem fog hiányozni a kartergáznak alapesetben nincs nagy nyomása.

Nem lepődnék meg ha semmi nem rögzítené, a Z10XE-nél legalábbis így volt. Én azért tettem rá egy AWAB-bilincset amikor a falslevegő-parám volt, de nem változott a helyzet, úgyhogy ott biztos nem szív falsot gyári állapotában sem.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, zotya975 írta:

Gyárilag mindenhol a  rugós rögzítést alkalmazzák utólag szoktak feltenni Awab-bilincset is. ( visszafelé nem ajánlják a cserét)Ha eddig sem volt ott semmi akkor ezután sem fog hiányozni a kartergáznak alapesetben nincs nagy nyomása.

 

32 perce, tgabika76 írta:

Nem lepődnék meg ha semmi nem rögzítené, a Z10XE-nél legalábbis így volt. Én azért tettem rá egy AWAB-bilincset amikor a falslevegő-parám volt, de nem változott a helyzet, úgyhogy ott biztos nem szív falsot gyári állapotában sem.

Köszönöm srácok! 

Akkor húzhatom bátran, nincs különösebb titok ott lenn.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Jaszo írta:

Sziasztok,

Folyamatosan èg a motorolajnyomas lámpám alapjáraton is ha megpörgetem ùgy is. Kb 5 km -t jöttem így haza a hangján nem hallottam semmit. Olajszint maximumot van.Motor x14xe.olajgomba hiba lehet vagy lehet vmi komolyabb?

Olajnyomást kell méretni egy szerelővel, de elég gyakori az olajgomba hiba is. Tud úgy is rossz lenni a gomba, hogy nem szivárog, sőt nekem csak melegen volt rossz.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

7 órája, Jaszo írta:

Sziasztok,

Folyamatosan èg a motorolajnyomas lámpám alapjáraton is ha megpörgetem ùgy is. Kb 5 km -t jöttem így haza a hangján nem hallottam semmit. Olajszint maximumot van.Motor x14xe.olajgomba hiba lehet vagy lehet vmi komolyabb?

 

3 órája, Krajcso írta:

Olajnyomást kell méretni egy szerelővel, de elég gyakori az olajgomba hiba is. Tud úgy is rossz lenni a gomba, hogy nem szivárog, sőt nekem csak melegen volt rossz.

Meg lehet nézni a túlnyomás szelepet is,  az viszont mondjuk nem túl gyakori hiba.

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 01. 05. at 15:59, Krajcso írta:

Olajnyomást kell méretni egy szerelővel, de elég gyakori az olajgomba hiba is. Tud úgy is rossz lenni a gomba, hogy nem szivárog, sőt nekem csak melegen volt rossz.

Örömmel jelentem az olajnyomás kiváló, olajgomba kicserèlve ès minden jó!:)

  • Like 3
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy: a hibakódom P0130 O2 sensor bank1 circuit1. Ilyenkor az alapjáratom ugrál, mint a mérgezett egér (általában meleg motornál jön elő, ég a MIL), de ha gázt adok az autó szépen megy. Csak az alapjárata lesz ilyen. Most volt cserélve lambdaszonda, gyújtótrafó, gyertya, leömlő. Van valahol még valami szenzor ami ezt csinálhatja? Z16 XE

Módosítva : TomH
Link to comment
Megosztás:

On 2018. 01. 12. at 18:57, TomH írta:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy: a hibakódom P0130 O2 sensor bank1 circuit1. Ilyenkor az alapjáratom ugrál, mint a mérgezett egér (általában meleg motornál jön elő, ég a MIL), de ha gázt adok az autó szépen megy. Csak az alapjárata lesz ilyen. Most volt cserélve lambdaszonda, gyújtótrafó, gyertya, leömlő. Van valahol még valami szenzor ami ezt csinálhatja? Z16 XE

Lambda milyen márka lett?

Fojtószelep tisztítás volt már?

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok! A következő problémáim lennének, hátha valaki tud segíteni. 1.6 16v 99es g astra, x16xe. Bemelegedes után rángat de nem kicsit. Hibaolvasas volt, fordulatszám jeladót dobott, erre a szerelő azt mondta hogy főtengely jeladó csere, ki is lett cserélve kB egy hónapig nem is rángatott, azóta újra. De csak ha már 80fok fölé melegszik a víz. A másik kérdés az lenne hogy gazadasra szuszog valami (talán vakumcső) erről megorobalok egy videót is feltolteni, a kérdés hogy ez normális e. Válaszaitokat előre is köszönöm. Tomi 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdv mindenkinek ! 

Boldog tulajdonosa vagyok egy Opel Zafira A 1.8 benzin 2001 -es autónak , de mostanában összekötöttük már néhányszor a "bajszunk" ...

Ma például azt csinálta , hogy az alapjárat majdnem leállt  konkrétan dadogott . Egyébként is csak ilyen 700-900 körül van. Ez volt reggel. Este elindultam vele és minden szépen ment is de egyszercsak menet közben leállt a motor és nem akart elindúlni ... Villogott rajta a "motor jel" . Jött néhány kedves ember akik félre tóltak és neki láthattam gondolkodni mi lehet a baj. Mondanom sem kell , hogy nem jutottam semmire .... Néhány perc múlva (30 :D) , arra gondoltam , hogy hátha egy "reboot" segít neki így lehuztam az akksi saruit majd vissza és láss csodát pöcc - röff . Mintha mi sem történt volna ....

Persze nem mondom , hogy megszereltem a kocsit biztos van vele valami gond! Ebben kérném a segítségetek. Hátha van itt olyan aki már járt így és tudja a megoldást . 

Csinált olyat is hogy 2esből 3asba váltáskor a fordulatszám megugrott 2000 fölé és ott is maradt addig míg a kuplungot elnem vettem és adtam neki gázt. Elvittem akkor szerelőhöz de nem igazán tudtak nekem segíteni , akkor nem találtak hibakodot sem .A motorvezérlő értékei állitották vissza alapértékre .... Akármit is jelentsen ez. Ja és a viz höfok mutatója sem akar megmozdulni.

Kb. 1 hónapja van nálam azóta természetesen mikor megvettem csináltattam rajta : egy olaj cserét az összes szűrővel együtt , egy teljes vezérlés cserét vizpumpával együtt.

Ha van itt olyan aki tudna nekem segíteni hogy merre indúljak el a szerelés tekintetében azt nagyon megköszönném.

Link to comment
Megosztás:

24 perce, dominus írta:

Üdv mindenkinek ! 

Boldog tulajdonosa vagyok egy Opel Zafira A 1.8 benzin 2001 -es autónak , de mostanában összekötöttük már néhányszor a "bajszunk" ...

Ma például azt csinálta , hogy az alapjárat majdnem leállt  konkrétan dadogott . Egyébként is csak ilyen 700-900 körül van. Ez volt reggel. Este elindultam vele és minden szépen ment is de egyszercsak menet közben leállt a motor és nem akart elindúlni ... Villogott rajta a "motor jel" . Jött néhány kedves ember akik félre tóltak és neki láthattam gondolkodni mi lehet a baj. Mondanom sem kell , hogy nem jutottam semmire .... Néhány perc múlva (30 :D) , arra gondoltam , hogy hátha egy "reboot" segít neki így lehuztam az akksi saruit majd vissza és láss csodát pöcc - röff . Mintha mi sem történt volna ....

Persze nem mondom , hogy megszereltem a kocsit biztos van vele valami gond! Ebben kérném a segítségetek. Hátha van itt olyan aki már járt így és tudja a megoldást . 

Csinált olyat is hogy 2esből 3asba váltáskor a fordulatszám megugrott 2000 fölé és ott is maradt addig míg a kuplungot elnem vettem és adtam neki gázt. Elvittem akkor szerelőhöz de nem igazán tudtak nekem segíteni , akkor nem találtak hibakodot sem .A motorvezérlő értékei állitották vissza alapértékre .... Akármit is jelentsen ez. Ja és a viz höfok mutatója sem akar megmozdulni.

Kb. 1 hónapja van nálam azóta természetesen mikor megvettem csináltattam rajta : egy olaj cserét az összes szűrővel együtt , egy teljes vezérlés cserét vizpumpával együtt.

Ha van itt olyan aki tudna nekem segíteni hogy merre indúljak el a szerelés tekintetében azt nagyon megköszönném.

Csak egy kérdés: szerinted miként szabályozzon ha mondjuk egy hőfok jeladó nem működik? Lehet h a termosztátot is meg kellene nézni...

Link to comment
Megosztás:

50 perce, dominus írta:

Rendben , köszönöm . Van esetleg jól bevált márka ?

Esetemben ezt az alkatrészt még pont nem kellett cserélni... De elnézve az árakat, mondjuk egy Febi-ről vagy Swag-ról nem gondolnám hogy gond lenne vele, de a gyári sem egy horror összeg. https://cromax.hu/elektromos_rendszer/jelado_erzekelo_gomba/vizhofok_jelado/vizhofok_jelado_opel_szogletes_csatlakozoval_33793

 

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

7 órája, KMilán írta:

Üdv!

Amennyiben hengerfej tömítést kellene cserélni Z14XEP esetében, miket kellene még kicserélni? Illetve mit érdemes a motor szétbontása során cserélni?

Járt már valaki úgy, hogy az olaj a tömítésnél kifelé szivárog? Mitől jöhet létre ez?

Hengerfejtömítéssel nem nagyon lehet gond, ha jól tudom itt az tisztán fém.

Hengerfejjel viszont lehet gond, de ott a hűtőfolyadék szokott szivárogni!

 

Módosítva : Cs. Zoltán
Link to comment
Megosztás:

5 órája, Cs. Zoltán írta:

Hengerfejtömítéssel nem nagyon lehet gond, ha jól tudom itt az tisztán fém.

Hengerfejjel viszont lehet gond, de ott a hűtőfolyadék szokott szivárogni!

 

Sajnos nekem onnan szivárog az olaj :( Jobb oldalt az EGR szelep mögötti részről, pont a sarokban. A szerelőm azt mondja, ott visszatérő olajcsatorna van.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.