Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2017. 04. 08. at 5:41, Opel-Csabii írta:

Üdv emberek uj tag vagyok a forumon szoval koszontok minden kedves markatarsat! rogton kezdenek is egy kis problemaval ugyanis van egy Astra G 1.4 16V Z14XE motorkodu autom es kb 1 honapja olyat csinal hogy nyomom neki a gazt rendesen es 4000-es fordulatnal fentebb nem megy szoval ott olyan mintha letiltana ez vajon mitol lehet? illetve ha egy olyat csinalok hogy megyek pl 4.be 4000es fordulattal ahol ugye tilt es enyhe fekkel visszateszem pl 3.ba es akkor felmegy pl 4500ra de nyomom a gazt neki es amig vissza nem lassul 4000es fordulatig addig a gaz adasra nem is reagal olyan mintha nem is nyomnam neki! Eddig csereltem a motorterbe az osszes csovet a vizcsoveken kivul,folytoszelephaz tomitest illetve ki is lett tisztitva az Egrrel egyutt ami le is lett zarva meg volt a kocsi diagnosztikan is de ott se talaltak semmit es tovabbra is fent all a hiba es ami furcsa hogy nincs semmilyen hibakodom sem! valakinek otlet/tapasztalat esetleg ezzel kapcsolatban?

ui:nem tudom hogy ezt jo temaba irtam e de ha nem akkor sorry :D

Expand  

Én megnézném az üzemanyagszűrőket, a tartályban lévőt is!

Elküldve (edited)
  On 2017. 04. 08. at 9:18, gezoli írta:

Én megnézném az üzemanyagszűrőket, a tartályban lévőt is!

Expand  

pont most vegeztem mindkettovel kicsereltem a tanknal levot alul aztan a tankbol is kivettem azt meg kitisztitottam szepen majd meg most fogom probalni hogy jo lett e

ui:kiprobaltam es sajnos nem lett jo :( masnak esetleg meg valami otlet?

Módosítva : Opel-Csabii
Elküldve
  On 2017. 04. 08. at 6:08, zotya975 írta:

Hát én kiszedném a tőkéket elmosni normálisan, itt ha jól tudom viszonylag egyszerű , és talán jobban működik a dolog mint az olajba önthető folyadék. Főleg mivel a tőkén keresztül különösebb olaj áramlás ha jól tudom nincs. Leírás a Gyik-ben. 

Expand  

Dehogy nincs. Az a miliméternyi olajjárat tud eltömődni, ami benne van.

Ha magának meg tudja az ember oldani a szétszedést, tisztást, akkor jó. Amennyiben nem, akkor a legolcsóbb megoldás lehet a hidrotőke tisztító.

Elküldve
  On 2017. 04. 08. at 10:07, Cs. Zoltán írta:

Dehogy nincs. Az a miliméternyi olajjárat tud eltömődni, ami benne van.

Ha magának meg tudja az ember oldani a szétszedést, tisztást, akkor jó. Amennyiben nem, akkor a legolcsóbb megoldás lehet a hidrotőke tisztító.

Expand  

Hát, mivel azt írta hidrotőkék ellenőrizve és kettő cserélve feltételeztem hogy meg tudja oldani a mosást is. Nem gondoltam hogy van rajta keresztül áramlás, hol jön ki belőle az olaj? Amúgy itt van róla egy elég korrekt leírás:http://www.opelforum.hu/topic/225-általános-műszaki-problémák/?page=1109 Kicsit lefelé kell görgetni.

Elküldve (edited)
  On 2017. 04. 08. at 10:11, zotya975 írta:

Hát, mivel azt írta hidrotőkék ellenőrizve és kettő cserélve feltételeztem hogy meg tudja oldani a mosást is. Nem gondoltam hogy van rajta keresztül áramlás, hol jön ki belőle az olaj? 

Expand  

Bocs, rosszul értelmeztelek. Igazad van, olaj nem fut át rajta, csupán feltöltődik (ha tud).

Módosítva : Cs. Zoltán
Elküldve
  On 2017. 04. 08. at 10:18, Cs. Zoltán írta:

Bocs, rosszul értelmeztelek. Igazad van, olaj nem fut át rajta, csupán feltöltődik (ha tud).

Expand  

Mondjuk utólag belegondolva a mosás mellett, át lehetne fújatni a hengerfej olajcsatornáit, mert hiába van kimosva ha nem jut el hozzá elegendő olajnyomás. Azért utólag, mert én is nemrég mostam ki őket, de nem nyomattam át az olajjáratokat kompresszorral. 

Elküldve (edited)
  On 2017. 04. 08. at 9:18, gezoli írta:

Én megnézném az üzemanyagszűrőket, a tartályban lévőt is!

Expand  

pont most vegeztem mindkettovel kicsereltem a tanknal levot alul aztan a tankbol is kivettem azt meg kitisztitottam szepen majd meg most fogom probalni hogy jo lett e

ui:sajnos a hiba tovabbra is fent all valakinek esetleg van meg otlete?? illetve katalizator dugulast mondott meg nekem valaki hogy lehet az is a hiba forrasa azt hogyan tudom megallapitani hogy az elvan dugulva illetve lehet ez is a baj ha elvan dugulva illetve azt lehet tisztitani ha eldugult? elore is koszonom a segitseget!!

 

Módosítva : Opel-Csabii
Elküldve
  On 2017. 04. 08. at 17:38, Opel-Csabii írta:

pont most vegeztem mindkettovel kicsereltem a tanknal levot alul aztan a tankbol is kivettem azt meg kitisztitottam szepen majd meg most fogom probalni hogy jo lett e

ui:sajnos a hiba tovabbra is fent all valakinek esetleg van meg otlete?? illetve katalizator dugulast mondott meg nekem valaki hogy lehet az is a hiba forrasa azt hogyan tudom megallapitani hogy az elvan dugulva illetve lehet ez is a baj ha elvan dugulva illetve azt lehet tisztitani ha eldugult? elore is koszonom a segitseget!!

 

Expand  

Szó szerinti leszabályzás van 4000 ezernél, vagy csak nem pörög ki jobban a motor? Mert ha leszabályoz akkor a motorvezérlő veszi vissza valamiért a fordulatszámot, nem hiszem hogy olyan "inteligens" hogy észrevegye a katalizátor dugulást. Üresben pörgetve is eddíg pörög ki?  Ha a motorvezérlő avatkozott be akkor viszont kell lennie hibakódnak is. Ha összeszakadt dobra-katalizátorra gyanakszol: lekötöd, üresben megpörgeted, a szomszédok mielőtt kiérnek leállítod, azt már egyből észre lehet venni, feljebb megy-e a fordulatszám. Illetve levett hátsó dobbal lehet menni egy próbakört, az nem olyan hangos. ( halkabb mint egy lyukas dob)A cső végét fel kell kötni ideiglenesen. 

Elküldve
  On 2017. 04. 08. at 17:38, Opel-Csabii írta:

pont most vegeztem mindkettovel kicsereltem a tanknal levot alul aztan a tankbol is kivettem azt meg kitisztitottam szepen majd meg most fogom probalni hogy jo lett e

ui:sajnos a hiba tovabbra is fent all valakinek esetleg van meg otlete?? illetve katalizator dugulast mondott meg nekem valaki hogy lehet az is a hiba forrasa azt hogyan tudom megallapitani hogy az elvan dugulva illetve lehet ez is a baj ha elvan dugulva illetve azt lehet tisztitani ha eldugult? elore is koszonom a segitseget!!

 

Expand  

Tankban az U alakú benzincsövet megnézted a harisnya alatt? Nincs kirepedve?

Nekem két AC-t kinyírt, mire megtaláltam, dadogással kezdődött ez is.

Elküldve
  On 2017. 04. 08. at 19:53, zotya975 írta:

Szó szerinti leszabályzás van 4000 ezernél, vagy csak nem pörög ki jobban a motor? Mert ha leszabályoz akkor a motorvezérlő veszi vissza valamiért a fordulatszámot, nem hiszem hogy olyan "inteligens" hogy észrevegye a katalizátor dugulást. Üresben pörgetve is eddíg pörög ki?  Ha a motorvezérlő avatkozott be akkor viszont kell lennie hibakódnak is. Ha összeszakadt dobra-katalizátorra gyanakszol: lekötöd, üresben megpörgeted, a szomszédok mielőtt kiérnek leállítod, azt már egyből észre lehet venni, feljebb megy-e a fordulatszám. Illetve levett hátsó dobbal lehet menni egy próbakört, az nem olyan hangos. ( halkabb mint egy lyukas dob)A cső végét fel kell kötni ideiglenesen. 

Expand  

 

  On 2017. 04. 08. at 20:10, panizzi írta:

Tankban az U alakú benzincsövet megnézted a harisnya alatt? Nincs kirepedve?

Nekem két AC-t kinyírt, mire megtaláltam, dadogással kezdődött ez is.

Expand  

na szoval a tankban az osszes csovet megneztem es egyik sincs kirepedezve illetve igen 4000nél van a vége onnét felfele nem megy akárhogy nyomom neki a gázt tehát ott letilt de ha megyek pl: 4.be 4000-es fordulaton és pici fékkel visszaváltok 3.ba és felmegy a fordulat 4500 körülre akkor hiába nyomom neki a gázt nem reagál csak akkor ha visszalassult 4000ig illetve üresen pörgetve is csak 4000ig pörög tovább nem illetve semmilyen hibakódom sincs. na ezt fejtse meg valaki XDD
 

Elküldve
  On 2017. 04. 09. at 11:37, Opel-Csabii írta:

 

na szoval a tankban az osszes csovet megneztem es egyik sincs kirepedezve illetve igen 4000nél van a vége onnét felfele nem megy akárhogy nyomom neki a gázt tehát ott letilt de ha megyek pl: 4.be 4000-es fordulaton és pici fékkel visszaváltok 3.ba és felmegy a fordulat 4500 körülre akkor hiába nyomom neki a gázt nem reagál csak akkor ha visszalassult 4000ig illetve üresen pörgetve is csak 4000ig pörög tovább nem illetve semmilyen hibakódom sincs. na ezt fejtse meg valaki XDD
 

Expand  

Konkrétan ez a leszabályzás, ezt hallod 4000-nél? 

 

Elküldve
  On 2017. 04. 09. at 12:18, zotya975 írta:

Konkrétan ez a leszabályzás, ezt hallod 4000-nél? 

 

Expand  

nem nem ilyen mivel ezt 7000 körül kellene neki csinálni tudtommal nem? de amúgy nincsen tiltás hangja csak 4000nél fentebb egyszerűen sehogy se megy a fordulatszám
nemtudom az számít e hogy decemberben volt teljes vezérlés cserém illetve hengerfej felújítás és január közepe fele kezdte ezt el de már át lett nézetve a vezérlés másik szerelővel is nem csak azzal aki decemberben csinálta hogy biztos minden jelre lett e visszarakva és mindent jól rakott össze az első szerelő szóval 2 szerelő is nézte a kocsit és nem tudtak rá mit mondani de a vezérlésem a helyén van de lehet ez most pont nem kapcsolódik a hibámhoz esetleg még valakinek ötlet?

Elküldve
  On 2017. 04. 09. at 13:39, Opel-Csabii írta:

nem nem ilyen mivel ezt 7000 körül kellene neki csinálni tudtommal nem? de amúgy nincsen tiltás hangja csak 4000nél fentebb egyszerűen sehogy se megy a fordulatszám
nemtudom az számít e hogy decemberben volt teljes vezérlés cserém illetve hengerfej felújítás és január közepe fele kezdte ezt el de már át lett nézetve a vezérlés másik szerelővel is nem csak azzal aki decemberben csinálta hogy biztos minden jelre lett e visszarakva és mindent jól rakott össze az első szerelő szóval 2 szerelő is nézte a kocsit és nem tudtak rá mit mondani de a vezérlésem a helyén van de lehet ez most pont nem kapcsolódik a hibámhoz esetleg még valakinek ötlet?

Expand  

Ha üresben, álló helyzetben is ugyanez a jelenség, kösd le a kipufogót a leömlőről, és pörgesd meg úgy. Ha el van dugulva valahol, kiderül.

Elküldve
  On 2017. 04. 09. at 13:59, zotya975 írta:

Ha üresben, álló helyzetben is ugyanez a jelenség, kösd le a kipufogót a leömlőről, és pörgesd meg úgy. Ha el van dugulva valahol, kiderül.

Expand  

rendben van lehet kipróbálom de amúgy üresben is ezt csinálja de a kipufogó nélküli inditásért agyon fognak vágni a szomszédok kb XDD
más ötlet esetleg erre a hibára ha ez nem jönne be?

Elküldve
  On 2017. 04. 09. at 14:02, Opel-Csabii írta:

rendben van lehet kipróbálom de amúgy üresben is ezt csinálja de a kipufogó nélküli inditásért agyon fognak vágni a szomszédok kb XDD
más ötlet esetleg erre a hibára ha ez nem jönne be?

Expand  

Hát nem sok...elektronikus hibának, ( égéskimaradás, egyebek) hibakódot kellene generálnia. A mechanikus hibának, pölö a dugulás katalizátorban dobban nem, ezért mondtam hogy pörgesd meg nélkülük. 

Elküldve
  On 2017. 04. 09. at 14:09, zotya975 írta:

Hát nem sok...elektronikus hibának, ( égéskimaradás, egyebek) hibakódot kellene generálnia. A mechanikus hibának, pölö a dugulás katalizátorban dobban nem, ezért mondtam hogy pörgesd meg nélkülük. 

Expand  

rendben van ha másnem kimegyek valamerre a határba aztán ott leműtöm a leömlőt és akkor hagy menjen tiltásig és akkor elválik hogy az e a baja XDD 
amúgy régebben volt egy hibakódom kb 2 hónapja amit feltételeztem hogy kapcsolódhat hozzá de törölték és nem jött vissza azóta se viszont alkatrész se lett cserélve és akkor kopogás szenzor hibakódom volt ez az alkatrész amúgy mi célt szolgálna vagy mire való? nem lehet hogy köze van a hibához de nem dob hibakódot?
 

Elküldve
  On 2017. 04. 09. at 14:16, Opel-Csabii írta:

rendben van ha másnem kimegyek valamerre a határba aztán ott leműtöm a leömlőt és akkor hagy menjen tiltásig és akkor elválik hogy az e a baja XDD 
amúgy régebben volt egy hibakódom kb 2 hónapja amit feltételeztem hogy kapcsolódhat hozzá de törölték és nem jött vissza azóta se viszont alkatrész se lett cserélve és akkor kopogás szenzor hibakódom volt ez az alkatrész amúgy mi célt szolgálna vagy mire való? nem lehet hogy köze van a hibához de nem dob hibakódot?
 

Expand  

A kopogás szenzor valahol a blokk hátulján van középen kissé az önindítótól feljebb. A kopogásos égést ( öngyulladást) igyekszik kiküszöbölni a gyújtási idő tologatásával, végülis egy akusztikus érzékelő. A régi motorokon használatos oktánszám dugót váltotta fel. Előfordul hogy lelazul így "nem hall" rendesen. Ha már nem dob hibakódot akkor jelenleg nem áll fen ez a hiba.

Elküldve

Sziasztok!

Vettünk egy 4,5 éves 1,4 turbó zafira tourert 125000 ezer km-el úgy tűnik hogy csúszik a kuplung a kérdésem az hogy kell-e

mindent cserélni mert nincs semmi  zaj vagy rángatás.  A szerviz ajánlatában mindent cserére írtak ami  nagyon durvának hangzik

köszönöm ha valaki tud segíteni

Elküldve
  On 2017. 04. 10. at 17:56, ifacsiga írta:

Sziasztok!

Vettünk egy 4,5 éves 1,4 turbó zafira tourert 125000 ezer km-el úgy tűnik hogy csúszik a kuplung a kérdésem az hogy kell-e

mindent cserélni mert nincs semmi  zaj vagy rángatás.  A szerviz ajánlatában mindent cserére írtak ami  nagyon durvának hangzik

köszönöm ha valaki tud segíteni

Expand  

Általában célszerű cserélni amit ilyenkor illik, nem azért, hogy a zsebedből minél több pénzt húzzanak ki, hanem mert hiába cserélem ki ma a kuplungtárcsát, ha jövő héten szétmegy a csapágy stb. Az akkor még több, mert annyiszor kell szétszedni, összerakni. Szervíz ajánlat durva? Faragni az alkatrész áron tudsz ha van valami kontaktod valahol, a munkadíj ebben az esetben lehet magasabb lesz, mert hát a szerelőknek is meg kell élni valamiből.... vagy kicseréled at HOME.....

Elküldve

Sziasztok!

Egy Astra G 1.4 16V Ecotec-m van. Erősebb gázadásra rángat. Ha óvatosan nyomom a gázpedált, akkor szépen megy magasabb fodulatszámom még jobb. Az EGR szenzorra gyanakszom. Tesztelés okán szeretném ideiglenesen kiiktatani (kikötni/lefalazni stb.). Milyen hatása van ha ki van kötve az EGR szenzor? Hogy kell járnia a motornak? Esetleg az motorvezérlő vészüzemmódra kapcsol, és szar lesz így is - úgy is? Tudom, hogy ki kell olvasni a hibakódot, csak érdekel mik a vélemények ilyen gyakorlati oldalról megközelítve.

Üdv, Zoli

Elküldve
  On 2017. 04. 12. at 16:24, korponaiz írta:

Sziasztok!

Egy Astra G 1.4 16V Ecotec-m van. Erősebb gázadásra rángat. Ha óvatosan nyomom a gázpedált, akkor szépen megy magasabb fodulatszámom még jobb. Az EGR szenzorra gyanakszom. Tesztelés okán szeretném ideiglenesen kiiktatani (kikötni/lefalazni stb.). Milyen hatása van ha ki van kötve az EGR szenzor? Hogy kell járnia a motornak? Esetleg az motorvezérlő vészüzemmódra kapcsol, és szar lesz így is - úgy is? Tudom, hogy ki kell olvasni a hibakódot, csak érdekel mik a vélemények ilyen gyakorlati oldalról megközelítve.

Üdv, Zoli

Expand  

Nagyon nem mindegy hogy melyik 1.4 16v... Mert lehet X14..; Z14XE; Z14XEP.... 

Elküldve
  On 2017. 04. 12. at 16:24, korponaiz írta:

Sziasztok!

Egy Astra G 1.4 16V Ecotec-m van. Erősebb gázadásra rángat. Ha óvatosan nyomom a gázpedált, akkor szépen megy magasabb fodulatszámom még jobb. Az EGR szenzorra gyanakszom. Tesztelés okán szeretném ideiglenesen kiiktatani (kikötni/lefalazni stb.). Milyen hatása van ha ki van kötve az EGR szenzor? Hogy kell járnia a motornak? Esetleg az motorvezérlő vészüzemmódra kapcsol, és szar lesz így is - úgy is? Tudom, hogy ki kell olvasni a hibakódot, csak érdekel mik a vélemények ilyen gyakorlati oldalról megközelítve.

Üdv, Zoli

Expand  

EGR hiba éppen finom gázadásra jön elő.

Üzemanyagszűrők?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.