Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
2 órája, Bmájki írta:

Én is, mint írtam tünetinek szánom. Tünetem, hogy fogy az olajam. Sok. Nagyon sok. Több félét is kipróbáltam. Szelepszár szimering, olajlehúzó gyűrű, és nálam (Z16XEP) meg az a drága jó kartergáz szelep is lehet az oka. Ezek közül az utóbbit szeretném kizárni, mert ha a BÖDÖN-ben gyűlni kezd az olaj, akkor rossz a szelep, amiben a membránt cserélném (15e. anyag, + munkadíj). Ha nem gyűlik jelentősen, akkor nagyobb falat: hengerfej le ...... Na ekkor 100-tól kezdődik a számolás.

Mennyi a fogyás?

Elküldve
4 órája, zotya975 írta:

Hát figyelj, én beszereltem, lassan 8 éve használom, néha találkozón szoktak vigyorogni rajta, ekkor megkérem az emberkét mutassa meg már az ő fojtószelepházát, ekkor szokott ráfagyni a mosoly az arcukra. Aztán aki ismer és rafkósabb az kitakarítja előre, így nem tudom megcopatni, mert ugye a tiszta pillangószelepet mutogatja nekem. De persze ez csak pillanatnyi állapot ezt mindketten tudjuk én is ő is. Nagyjából ennyi a dolog.

Igazából a fojtószelep azért fojtószelep, hogy koszos legyen :)

Engem nem zavar. Időnként ki kell takarítani, ahogy az ubisüveget is... :-)

Normál használat mellet (G-nél) ez több 10E km.

Elküldve
1 órával ezelőtt, outsider írta:

Igazából a fojtószelep azért fojtószelep, hogy koszos legyen :)

Engem nem zavar. Időnként ki kell takarítani, ahogy az ubisüveget is... :-)

Normál használat mellet (G-nél) ez több 10E km.

Addig nincs gond amíg rendesen zár és az alapjárati motor nem akad a dzsuvától. 

Elküldve

Már megbocsássatok, de én sem kínlódnék ilyesmivel. 120e km-t mentem az Astrámmal 6 év alatt, kétszer takarítottam ki a pillangószelepet, azt is inkább az agr-nek tudom be. Van a motortérben így is elég ló****...

Elküldve
4 órája, outsider írta:

Mennyi a fogyás?

Alig merem leírni. 4-5 liter. :brooding: Ahogy az egyik fórumon olvastam, a kartergáz szelepben ha elszakad a membrán, akkor tud ilyen fogyasztást produkálni. Csak a szelepfedél cserével lehetett megoldani, mert a szelep szétszedhető viszont nem volt hozzá javító készlet. Most viszont találtam a neten membránt (valaki elkezdte gyártani) és ha "csak" ez lenne a baja, akkor csere öröm és boldogság. A hiba megállapításra viszont nem találtam megoldást, ezért gondoltam a bödönre.

  • Like 1
Elküldve
3 órája, szopcsi13 írta:

Már megbocsássatok, de én sem kínlódnék ilyesmivel. 120e km-t mentem az Astrámmal 6 év alatt, kétszer takarítottam ki a pillangószelepet, azt is inkább az agr-nek tudom be. Van a motortérben így is elég ló****...

Az egr elszennyezte a pillangószelepet?  Milyen motornál van elékötve?

Elküldve
4 órája, csicsó írta:

Közvetve minden motornál amiben van egr

Ilyennel még nem találkoztam. Amit láttam ott a pillangószelep után volt visszavezetve. Nem szokták a forró kipufogó gázt ráengedni az injektorra-pillangószelepre.

  • Like 1
Elküldve

Ha a jobb oldali (váltó felőli) főtengely szimeringgel van gond, elképzelhető, hogy nem csak alul jön ki az olaj a váltó és a motor illesztésénél, hanem felül az olajszűrő ház tövénél, vagy valahol a motor jobb oldalán? Az olaj megjelent még az akku mellett elhaladó a vastag vízcsövön is, ami a kiegyenlítőtartály aljából jön ki.

Vagy lehet csak a szűrőház tövében lévő tömítés sérülhetett az olajcserénél és valahonnan onnan spriccelhet az olaj?

Elküldve
On 2017. 03. 17. at 23:01, zotya975 írta:

Az egr elszennyezte a pillangószelepet?  Milyen motornál van elékötve?

Nem, nincs elékötve. Közvetlen mögötte van, vagy inkább alatta. 

  • Like 1
Elküldve
10 órája, KMilán írta:

Ha a jobb oldali (váltó felőli) főtengely szimeringgel van gond, elképzelhető, hogy nem csak alul jön ki az olaj a váltó és a motor illesztésénél, hanem felül az olajszűrő ház tövénél, vagy valahol a motor jobb oldalán? Az olaj megjelent még az akku mellett elhaladó a vastag vízcsövön is, ami a kiegyenlítőtartály aljából jön ki.

Vagy lehet csak a szűrőház tövében lévő tömítés sérülhetett az olajcserénél és valahonnan onnan spriccelhet az olaj?

Szerintem a váltóharang zárt annyira, hogy a főtengely szimering szivárgásakor ne tudja szétcsapni az olajat a tengely-lendkerék. Inkább csak lent csepeg ki a legalsó ponton. Nyilván a menetszél elviszi, de inkább hátra .

Elküldve
On 2017. 03. 18. at 15:59, zotya975 írta:

Ilyennel még nem találkoztam. Amit láttam ott a pillangószelep után volt visszavezetve. Nem szokták a forró kipufogó gázt ráengedni az injektorra-pillangószelepre.

Ok,igaz:)

  • Like 1
Elküldve
11 órája, zotya975 írta:

Szerintem a váltóharang zárt annyira, hogy a főtengely szimering szivárgásakor ne tudja szétcsapni az olajat a tengely-lendkerék. Inkább csak lent csepeg ki a legalsó ponton. Nyilván a menetszél elviszi, de inkább hátra .

Köszi, tehát nem valószínű, hogy a szimering lesz a gond. A menetszél csak nem viszi fel annyira az olajat. Valószínű, hogy az olajszűrőház tömítésével lesz gond.

Elküldve
1 órával ezelőtt, outsider írta:

Mire gondolsz? Nem tömítés van alatta?

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/224/2513/25768,25769/

A tömítés ilyen csak nekem(f astra) a csavarok a vezérműtengely lefogatásaihoz csatlakoznak és itt van minden csavarnál egy kis o-gyűrű

Akkor a g-astránál a szélén vannak a csavarok a tömítésen kívül mint némelyik vectránál?

Az f-es tulajokat kérdeztem már, nem tudják

Elküldve

Sziasztok!
(2005 Astra G 1.6 Twinport Z16XEP)
Nem olyan régen tettem itt fel kérdést, hogy az autóm üzem meleg állapotban alapjáraton rángatott, dadogott. Meglett a hiba -> EGR szelep.
Próbára kipucoltam az EGR-t, hogy hátha változik valami, de sajnos semmi változás :( Lehúztam róla a stekkert, azóta az autó nem rángat. Mentem vele 30-50 km-t a rángatás nem jött elő. Reggelente 2-3-szor lefullad, de aztán minden jó lesz.

Olyan kérdésem volna, hogy az EGR-t levakoljam, vegyek bontottat vagy áldozzak rá kb 70.000 Ft-ot az újra.

Ki hogy oldotta meg a problémát???

Válaszotokat előre is köszönöm!!! 

:icon13::icon13::icon13::icon13:

Elküldve
10 órája, individor írta:

A tömítés ilyen csak nekem(f astra) a csavarok a vezérműtengely lefogatásaihoz csatlakoznak és itt van minden csavarnál egy kis o-gyűrű

Akkor a g-astránál a szélén vannak a csavarok a tömítésen kívül mint némelyik vectránál?

Az f-es tulajokat kérdeztem már, nem tudják

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/7/222/2387/23841,23822,23823/

Azt nem mondtad, hogy F.

Elküldve (edited)
4 órája, Krovamat írta:

Sziasztok!
(2005 Astra G 1.6 Twinport Z16XEP)
Nem olyan régen tettem itt fel kérdést, hogy az autóm üzem meleg állapotban alapjáraton rángatott, dadogott. Meglett a hiba -> EGR szelep.
Próbára kipucoltam az EGR-t, hogy hátha változik valami, de sajnos semmi változás :( Lehúztam róla a stekkert, azóta az autó nem rángat. Mentem vele 30-50 km-t a rángatás nem jött elő. Reggelente 2-3-szor lefullad, de aztán minden jó lesz.

Olyan kérdésem volna, hogy az EGR-t levakoljam, vegyek bontottat vagy áldozzak rá kb 70.000 Ft-ot az újra.

Ki hogy oldotta meg a problémát???

Válaszotokat előre is köszönöm!!! 

:icon13::icon13::icon13::icon13:

Rossz EGR-t már fölösleges lefalazni. Újat vegyél vagy leellenőrizhető bontottat!

Módosítva : Cs. Zoltán
Elküldve
10 órája, individor írta:

Köszi mindenkinek, de sajna még cikkszám szerint sincs méret sehol sem, pedig még az orosz oldalakat is átnéztem.

Most 40-100 Ft-on vacillálsz??

https://cromax.hu/o-gyuru_szelepfedel_csavar_ala_opel_x14xe_34216?kereso_modell=0

Ha jól látom ez 400-1000 Ft körüli összeg...

https://alkatreszek.hu/gyariszam/90411826

De itt az Elring is 53 Ft.

Mennyit spórolsz vele ha máshol veszed?

Elküldve
6 órája, ginola írta:

Z14XEP-t le lehet egyáltalán úgy falazni, hogy műszakin átmenjen?

Igazából nem konkrétan a falazással van gond, mert azt nem veszik észre, de ha hibalámpát gyújt, az bukta műszakin. 

Elküldve
7 perce, zotya975 írta:

Igazából nem konkrétan a falazással van gond, mert azt nem veszik észre, de ha hibalámpát gyújt, az bukta műszakin. 

Csak tájékoztatásul!

Az XEP-et nem lehet lefalazni (tudomásom szerint) mivel be van kötve a hűtővíz körbe!

A másik miért dobna hibakódot? Az enyém is le van falazva (XE), de mivel az EGR csak ki van fordítva és nincs lekötve így az ECU úgy érzékeli mintha normalno működne.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.