outsider Elküldve Március17, 2017 Elküldve Március17, 2017 2 órája, Bmájki írta: Én is, mint írtam tünetinek szánom. Tünetem, hogy fogy az olajam. Sok. Nagyon sok. Több félét is kipróbáltam. Szelepszár szimering, olajlehúzó gyűrű, és nálam (Z16XEP) meg az a drága jó kartergáz szelep is lehet az oka. Ezek közül az utóbbit szeretném kizárni, mert ha a BÖDÖN-ben gyűlni kezd az olaj, akkor rossz a szelep, amiben a membránt cserélném (15e. anyag, + munkadíj). Ha nem gyűlik jelentősen, akkor nagyobb falat: hengerfej le ...... Na ekkor 100-tól kezdődik a számolás. Mennyi a fogyás?
outsider Elküldve Március17, 2017 Elküldve Március17, 2017 4 órája, zotya975 írta: Hát figyelj, én beszereltem, lassan 8 éve használom, néha találkozón szoktak vigyorogni rajta, ekkor megkérem az emberkét mutassa meg már az ő fojtószelepházát, ekkor szokott ráfagyni a mosoly az arcukra. Aztán aki ismer és rafkósabb az kitakarítja előre, így nem tudom megcopatni, mert ugye a tiszta pillangószelepet mutogatja nekem. De persze ez csak pillanatnyi állapot ezt mindketten tudjuk én is ő is. Nagyjából ennyi a dolog. Igazából a fojtószelep azért fojtószelep, hogy koszos legyen Engem nem zavar. Időnként ki kell takarítani, ahogy az ubisüveget is... Normál használat mellet (G-nél) ez több 10E km.
zotya975 Elküldve Március17, 2017 Elküldve Március17, 2017 1 órával ezelőtt, outsider írta: Igazából a fojtószelep azért fojtószelep, hogy koszos legyen Engem nem zavar. Időnként ki kell takarítani, ahogy az ubisüveget is... Normál használat mellet (G-nél) ez több 10E km. Addig nincs gond amíg rendesen zár és az alapjárati motor nem akad a dzsuvától.
szopcsi13 Elküldve Március17, 2017 Elküldve Március17, 2017 Már megbocsássatok, de én sem kínlódnék ilyesmivel. 120e km-t mentem az Astrámmal 6 év alatt, kétszer takarítottam ki a pillangószelepet, azt is inkább az agr-nek tudom be. Van a motortérben így is elég ló****...
Bmájki Elküldve Március17, 2017 Elküldve Március17, 2017 4 órája, outsider írta: Mennyi a fogyás? Alig merem leírni. 4-5 liter. Ahogy az egyik fórumon olvastam, a kartergáz szelepben ha elszakad a membrán, akkor tud ilyen fogyasztást produkálni. Csak a szelepfedél cserével lehetett megoldani, mert a szelep szétszedhető viszont nem volt hozzá javító készlet. Most viszont találtam a neten membránt (valaki elkezdte gyártani) és ha "csak" ez lenne a baja, akkor csere öröm és boldogság. A hiba megállapításra viszont nem találtam megoldást, ezért gondoltam a bödönre. 1
zotya975 Elküldve Március17, 2017 Elküldve Március17, 2017 3 órája, szopcsi13 írta: Már megbocsássatok, de én sem kínlódnék ilyesmivel. 120e km-t mentem az Astrámmal 6 év alatt, kétszer takarítottam ki a pillangószelepet, azt is inkább az agr-nek tudom be. Van a motortérben így is elég ló****... Az egr elszennyezte a pillangószelepet? Milyen motornál van elékötve?
csicsó Elküldve Március18, 2017 Elküldve Március18, 2017 12 órája, zotya975 írta: Az egr elszennyezte a pillangószelepet? Milyen motornál van elékötve? Közvetve minden motornál amiben van egr
zotya975 Elküldve Március18, 2017 Elküldve Március18, 2017 4 órája, csicsó írta: Közvetve minden motornál amiben van egr Ilyennel még nem találkoztam. Amit láttam ott a pillangószelep után volt visszavezetve. Nem szokták a forró kipufogó gázt ráengedni az injektorra-pillangószelepre. 1
KMilán Elküldve Március18, 2017 Elküldve Március18, 2017 Ha a jobb oldali (váltó felőli) főtengely szimeringgel van gond, elképzelhető, hogy nem csak alul jön ki az olaj a váltó és a motor illesztésénél, hanem felül az olajszűrő ház tövénél, vagy valahol a motor jobb oldalán? Az olaj megjelent még az akku mellett elhaladó a vastag vízcsövön is, ami a kiegyenlítőtartály aljából jön ki. Vagy lehet csak a szűrőház tövében lévő tömítés sérülhetett az olajcserénél és valahonnan onnan spriccelhet az olaj?
szopcsi13 Elküldve Március19, 2017 Elküldve Március19, 2017 On 2017. 03. 17. at 23:01, zotya975 írta: Az egr elszennyezte a pillangószelepet? Milyen motornál van elékötve? Nem, nincs elékötve. Közvetlen mögötte van, vagy inkább alatta. 1
zotya975 Elküldve Március19, 2017 Elküldve Március19, 2017 10 órája, KMilán írta: Ha a jobb oldali (váltó felőli) főtengely szimeringgel van gond, elképzelhető, hogy nem csak alul jön ki az olaj a váltó és a motor illesztésénél, hanem felül az olajszűrő ház tövénél, vagy valahol a motor jobb oldalán? Az olaj megjelent még az akku mellett elhaladó a vastag vízcsövön is, ami a kiegyenlítőtartály aljából jön ki. Vagy lehet csak a szűrőház tövében lévő tömítés sérülhetett az olajcserénél és valahonnan onnan spriccelhet az olaj? Szerintem a váltóharang zárt annyira, hogy a főtengely szimering szivárgásakor ne tudja szétcsapni az olajat a tengely-lendkerék. Inkább csak lent csepeg ki a legalsó ponton. Nyilván a menetszél elviszi, de inkább hátra .
csicsó Elküldve Március19, 2017 Elküldve Március19, 2017 On 2017. 03. 18. at 15:59, zotya975 írta: Ilyennel még nem találkoztam. Amit láttam ott a pillangószelep után volt visszavezetve. Nem szokták a forró kipufogó gázt ráengedni az injektorra-pillangószelepre. Ok,igaz 1
KMilán Elküldve Március19, 2017 Elküldve Március19, 2017 11 órája, zotya975 írta: Szerintem a váltóharang zárt annyira, hogy a főtengely szimering szivárgásakor ne tudja szétcsapni az olajat a tengely-lendkerék. Inkább csak lent csepeg ki a legalsó ponton. Nyilván a menetszél elviszi, de inkább hátra . Köszi, tehát nem valószínű, hogy a szimering lesz a gond. A menetszél csak nem viszi fel annyira az olajat. Valószínű, hogy az olajszűrőház tömítésével lesz gond.
individor Elküldve Március20, 2017 Elküldve Március20, 2017 Üdv! Tudja valaki hogy az x14xe motor szelepfedelének a csavarjainál mekkora az o-gyűrű? Köszi!
outsider Elküldve Március20, 2017 Elküldve Március20, 2017 4 perce, individor írta: Üdv! Tudja valaki hogy az x14xe motor szelepfedelének a csavarjainál mekkora az o-gyűrű? Köszi! Mire gondolsz? Nem tömítés van alatta? http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/224/2513/25768,25769/
individor Elküldve Március20, 2017 Elküldve Március20, 2017 1 órával ezelőtt, outsider írta: Mire gondolsz? Nem tömítés van alatta? http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/224/2513/25768,25769/ A tömítés ilyen csak nekem(f astra) a csavarok a vezérműtengely lefogatásaihoz csatlakoznak és itt van minden csavarnál egy kis o-gyűrű Akkor a g-astránál a szélén vannak a csavarok a tömítésen kívül mint némelyik vectránál? Az f-es tulajokat kérdeztem már, nem tudják
Krovamat Elküldve Március20, 2017 Elküldve Március20, 2017 Sziasztok! (2005 Astra G 1.6 Twinport Z16XEP) Nem olyan régen tettem itt fel kérdést, hogy az autóm üzem meleg állapotban alapjáraton rángatott, dadogott. Meglett a hiba -> EGR szelep. Próbára kipucoltam az EGR-t, hogy hátha változik valami, de sajnos semmi változás Lehúztam róla a stekkert, azóta az autó nem rángat. Mentem vele 30-50 km-t a rángatás nem jött elő. Reggelente 2-3-szor lefullad, de aztán minden jó lesz. Olyan kérdésem volna, hogy az EGR-t levakoljam, vegyek bontottat vagy áldozzak rá kb 70.000 Ft-ot az újra. Ki hogy oldotta meg a problémát??? Válaszotokat előre is köszönöm!!!
outsider Elküldve Március20, 2017 Elküldve Március20, 2017 10 órája, individor írta: A tömítés ilyen csak nekem(f astra) a csavarok a vezérműtengely lefogatásaihoz csatlakoznak és itt van minden csavarnál egy kis o-gyűrű Akkor a g-astránál a szélén vannak a csavarok a tömítésen kívül mint némelyik vectránál? Az f-es tulajokat kérdeztem már, nem tudják http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/7/222/2387/23841,23822,23823/ Azt nem mondtad, hogy F.
individor Elküldve Március20, 2017 Elküldve Március20, 2017 1 órával ezelőtt, outsider írta: http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/7/222/2387/23841,23822,23823/ Azt nem mondtad, hogy F. Köszi mindenkinek, de sajna még cikkszám szerint sincs méret sehol sem, pedig még az orosz oldalakat is átnéztem.
Cs. Zoltán Elküldve Március21, 2017 Elküldve Március21, 2017 (edited) 4 órája, Krovamat írta: Sziasztok! (2005 Astra G 1.6 Twinport Z16XEP) Nem olyan régen tettem itt fel kérdést, hogy az autóm üzem meleg állapotban alapjáraton rángatott, dadogott. Meglett a hiba -> EGR szelep. Próbára kipucoltam az EGR-t, hogy hátha változik valami, de sajnos semmi változás Lehúztam róla a stekkert, azóta az autó nem rángat. Mentem vele 30-50 km-t a rángatás nem jött elő. Reggelente 2-3-szor lefullad, de aztán minden jó lesz. Olyan kérdésem volna, hogy az EGR-t levakoljam, vegyek bontottat vagy áldozzak rá kb 70.000 Ft-ot az újra. Ki hogy oldotta meg a problémát??? Válaszotokat előre is köszönöm!!! Rossz EGR-t már fölösleges lefalazni. Újat vegyél vagy leellenőrizhető bontottat! Módosítva Március21, 2017 : Cs. Zoltán
outsider Elküldve Március21, 2017 Elküldve Március21, 2017 10 órája, individor írta: Köszi mindenkinek, de sajna még cikkszám szerint sincs méret sehol sem, pedig még az orosz oldalakat is átnéztem. Most 40-100 Ft-on vacillálsz?? https://cromax.hu/o-gyuru_szelepfedel_csavar_ala_opel_x14xe_34216?kereso_modell=0 Ha jól látom ez 400-1000 Ft körüli összeg... https://alkatreszek.hu/gyariszam/90411826 De itt az Elring is 53 Ft. Mennyit spórolsz vele ha máshol veszed?
ginola Elküldve Március22, 2017 Elküldve Március22, 2017 Z14XEP-t le lehet egyáltalán úgy falazni, hogy műszakin átmenjen?
outsider Elküldve Március22, 2017 Elküldve Március22, 2017 5 órája, ginola írta: Z14XEP-t le lehet egyáltalán úgy falazni, hogy műszakin átmenjen? Ebayen lehet hozzá kapni blankoló lemezt...
zotya975 Elküldve Március22, 2017 Elküldve Március22, 2017 6 órája, ginola írta: Z14XEP-t le lehet egyáltalán úgy falazni, hogy műszakin átmenjen? Igazából nem konkrétan a falazással van gond, mert azt nem veszik észre, de ha hibalámpát gyújt, az bukta műszakin.
gezoli Elküldve Március22, 2017 Elküldve Március22, 2017 7 perce, zotya975 írta: Igazából nem konkrétan a falazással van gond, mert azt nem veszik észre, de ha hibalámpát gyújt, az bukta műszakin. Csak tájékoztatásul! Az XEP-et nem lehet lefalazni (tudomásom szerint) mivel be van kötve a hűtővíz körbe! A másik miért dobna hibakódot? Az enyém is le van falazva (XE), de mivel az EGR csak ki van fordítva és nincs lekötve így az ECU úgy érzékeli mintha normalno működne.
Recommended Posts