outsider Elküldve Március2, 2017 Megoszt Elküldve Március2, 2017 59 perce, gezoli írta: A Tiéd lehet! Az enyém még soha nem volt! Nálam sem volt olyan soha! Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve Március2, 2017 Megoszt Elküldve Március2, 2017 8 órája, szopcsi13 írta: Az mindig olyan... Helyesbítek: az enyém mindig olyan volt. Meg láttam még pár olyat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kishenceg Elküldve Március2, 2017 Megoszt Elküldve Március2, 2017 Ma néztem, félórával leállítás után nem volt habos az olajbetöltő sapka. A másiknak sem szokott ilyen lenni, szóval ennél ez valami extra hülye eredménye lehetett a körülmények együttállásának. (Szép mondat lett.) Néztem a vízszintet, pont ott van, ahol nemrég volt. Miután az utántöltés "kifogyott", meg is állt a fogyás a kiegyenlítő tartály aljánál. Nem nedves a szőnyeg. Azt hogy van-e összefüggés a fűtés és a fogyás között, nem tudom. A fűtés tavaly télen sem volt valami fickós, a fogyás kérdés viszont csak most került elő (illetve elsőként még nyáron, de akkor azt hittem, meg is oldódott, így nem foglalkoztam vele mostanáig). Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Március2, 2017 Megoszt Elküldve Március2, 2017 6 órája, szopcsi13 írta: Helyesbítek: az enyém mindig olyan volt. Meg láttam még pár olyat. Nekem évekig habos volt többféle olajjal is(10w-40,5w-40,mobil,shell,castrol) Aztán hfejtömités csere+ GM 10-40 olaj és eltűnt a capuccino Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Március2, 2017 Megoszt Elküldve Március2, 2017 11 órája, Janó32 írta: 2013 óta van meg a G Astra, sosem volt habos pedig hétközben csak városi rövidtávokat megyek... Már lassan kezdem azt hinni h nálam van gebasz amiért nincs trutyi.... Nekem sem volt soha trutyis.Napi 2x10 km-t megyek többnyire. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krovamat Elküldve Március4, 2017 Megoszt Elküldve Március4, 2017 (edited) Sziasztok!! Nemrég tulajdonosa lettem egy 2005-ös Astra G Kombi z16xp motoros autónak. Olyat csinál, hogy megyek vele 20-30 km-t, kivillan a Check Engine, néha berángat. Volt olyan is hogy menet közben még pislogott is. Soha nem fulladt le, nem ment fel magától a motorfordulat! Ha megállok egy piros lámpánál, az autó dadog alapjáraton, de nincs alapjárat ingadozás. Hidegen ez nem fordult elő! Eléri az üzemi fokot, akkor néha-néha berángat . A hiba ki lett olvasva, amik ezek voltak: -lambda szonda hibás működés -oxigén szenzor fűtés 2 szakadt -gyújtáskimaradás alacsony üzemanyagszintnél Lett benne cserélve PRÓBÁRA gyújtótrafó (ERA), de akkor is bedadogott . Holnap megpróbálom kipucolni féktisztítóval a fojtószelepházat, hogy hátha változni fog-e valami. Volt-e valakinek ehhez hasonló problémája vagy találkozott-e ilyen esettel, Kérlek írjatok! Válaszotokat előre is köszönöm!!! Módosítva Március4, 2017 : Krovamat Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Március4, 2017 Megoszt Elküldve Március4, 2017 (edited) 12 perce, Krovamat írta: Sziasztok!! Nemrég tulajdonosa lettem egy 2005-ös Astra G Kombi z16xp motoros autónak. Olyat csinál, hogy megyek vele 20-30 km-t, kivillan a Check Engine, néha berángat. Volt olyan is hogy menet közben még pislogott is. Soha nem fulladt le, nem ment fel magától a motorfordulat! Ha megállok egy piros lámpánál, az autó dadog alapjáraton, de nincs alapjárat ingadozás. Hidegen ez nem fordult elő! Eléri az üzemi fokot, akkor néha-néha berángat . A hiba ki lett olvasva, amik ezek voltak: -lambda szonda hibás működés -oxigén szenzor fűtés 2 szakadt -gyújtáskimaradás alacsony üzemanyagszintnél Lett benne cserélve PRÓBÁRA gyújtótrafó (ERA), de akkor is bedadogott . Holnap megpróbálom kipucolni féktisztítóval a fojtószelepházat, hogy hátha változni fog-e valami. Volt-e valakinek ehhez hasonló problémája vagy találkozott-e ilyen esettel, Kérlek írjatok! Válaszotokat előre is köszönöm!!! A lambda szonda hibás, akkor csere főleg ha szétégett a fűtőköre. A gyújtáskimaradás meg lehet fordítási hiba is, mert ha mondjuk égéskimaradás van alacsony benzinszintnél és levegőbuborékot is szállít a szivattyú, az már egészen más. Akkor érdemes a tankban is szétnézni, és akkor hiába cserélsz trafót aminek semmi köze hozzá. Módosítva Március4, 2017 : HaPetya Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve Március4, 2017 Megoszt Elküldve Március4, 2017 1 órával ezelőtt, Krovamat írta: Sziasztok!! Nemrég tulajdonosa lettem egy 2005-ös Astra G Kombi z16xp motoros autónak. Olyat csinál, hogy megyek vele 20-30 km-t, kivillan a Check Engine, néha berángat. Volt olyan is hogy menet közben még pislogott is. Soha nem fulladt le, nem ment fel magától a motorfordulat! Ha megállok egy piros lámpánál, az autó dadog alapjáraton, de nincs alapjárat ingadozás. Hidegen ez nem fordult elő! Eléri az üzemi fokot, akkor néha-néha berángat . A hiba ki lett olvasva, amik ezek voltak: -lambda szonda hibás működés -oxigén szenzor fűtés 2 szakadt -gyújtáskimaradás alacsony üzemanyagszintnél Lett benne cserélve PRÓBÁRA gyújtótrafó (ERA), de akkor is bedadogott . Holnap megpróbálom kipucolni féktisztítóval a fojtószelepházat, hogy hátha változni fog-e valami. Volt-e valakinek ehhez hasonló problémája vagy találkozott-e ilyen esettel, Kérlek írjatok! Válaszotokat előre is köszönöm!!! Meg kell cserélni a két szondát. Az megmutatja, hogy az döglött-e meg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március6, 2017 Megoszt Elküldve Március6, 2017 Mielőtt szondát cserélgetnél, elárulom hogy majdnem biztos hogy nem az a baja. Lefogadom hogy P0136 hibakódod van, ami valóban szakadt áramkörre utal, de akkor is ezt jelzi, ha a kipufogógáz oxigéntartalma magasabb az előírt értéknél (szegénykeverékes üzemmód), ez pedig nagy valószínűséggel attól van hogy valahol falsot szív az autód a légtömegmérő után - ezért is dadog alapjáraton, túl sok a levegő a motorban a befecskendezett üzemanyaghoz képest. A megoldás hogy nagyon alaposan át kell nézni a szívóoldalt, legjobb ha járó motor mellett féktisztítóval megfújkálod a légtömegmérőtől a fojtószelepházig terjedő részt, beleértve a vákuumcsöveket is, és ahol felpörög a motor, ott lesz a folytonossági hiány! Link to comment Megosztás: More sharing options...
galzoltan96 Elküldve Március7, 2017 Megoszt Elküldve Március7, 2017 Sziasztok ! Újj vagyok még itt a fórumon , nemrégiben vettem egy Opel Astra G- 1.6 16 V-t .. és azt vettem észre az utóbbi időben hogy alapjáraton rángat az autó .. Kicseréltem a gyertyákat .. de nem szüntette meg a rángatást .. szerintetek mi lehet a probléma gyökere ? ui: Katalizátor kivan égve /törve/ nemtudom befolyásolhatja .-e az autót ez.. ? ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március8, 2017 Megoszt Elküldve Március8, 2017 Van hibakód? Check lámpa világít? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Március12, 2017 Megoszt Elküldve Március12, 2017 Legkésőbb 6 évenként vagy 90 ezer km-enként. A régebbi típusoknál 60 ezerenként,de nem tudom mikortól ugrott 90 ezerre a csere intervallum Mikor megvettem a kocsit akkor cseréltettem ki.A Bond autónál vettem gyárit. http://bondauto.hu/astra-g-vezermuszij-keszlet-gyari 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Március12, 2017 Megoszt Elküldve Március12, 2017 44 perce, zolikaDB írta: Udv mindenki! 5 eve es 55e km-el ezelott volt vezerles cserelve. Mikor esedekes Z14XE eseten? Illetve milyen markat ajanlotok, ha cserere kerul a sor? 32 perce, Geopake írta: Legkésőbb 6 évenként vagy 90 ezer km-enként. A régebbi típusoknál 60 ezerenként,de nem tudom mikortól ugrott 90 ezerre a csere intervallum Mikor megvettem a kocsit akkor cseréltettem ki.A Bond autónál vettem gyárit. http://bondauto.hu/astra-g-vezermuszij-keszlet-gyari Ha jól rémlik 2002 őszétől van a 90k km vagy 6év. Nekem ezért is klafa a helyzet, mert az autóm 2002/07-es és a szakszerviz a 90k km/6év-et jelölte meg intervallumnak (ezt irták a szervizkönyvbe 2013-ban), ellenben én meg úgy tudom h most nyáron cserélni kellene. Igaz, a mostani komplett (SKF) vezérlésben 25k km-van de a 4év lejár... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Március12, 2017 Megoszt Elküldve Március12, 2017 2 órája, Janó32 írta: Ha jól rémlik 2002 őszétől van a 90k km vagy 6év. Nekem ezért is klafa a helyzet, mert az autóm 2002/07-es és a szakszerviz a 90k km/6év-et jelölte meg intervallumnak (ezt irták a szervizkönyvbe 2013-ban), ellenben én meg úgy tudom h most nyáron cserélni kellene. Igaz, a mostani komplett (SKF) vezérlésben 25k km-van de a 4év lejár... 2012-be cseréltettem ki amikor vettem a kocsit.112 ezer km volt benne.Most van 176 ezer.Jövőre lecseréltetem megint.Letelik a 6 év. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bmájki Elküldve Március16, 2017 Megoszt Elküldve Március16, 2017 On 2017.01.06. at 6:12, zotya975 írta: Nem, ez egy utólagos külső szűrő egy kedves fórumtárs útmutatása alapján készült. Ez utóbbi a nyári vizesebb trutyi. Sajna még nem találtam olyan megoldást ami felválthatná így marad az utóbbi években bevált uborkásüveg verzió. Szia! Én is szeretnék egy hasonlót ideiglenesen. Hogyan lehetne hozzájutni vagy megcsinálni házilag? Magas az olajfogyim és ki akarom zárni a kartergáz szelepet (Z16XEP). Ha jól értem a működését, akkor a kartercsőbe kell beiktatni és kiszűri a motorba jutó olajat és vizet. Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március16, 2017 Megoszt Elküldve Március16, 2017 1 óra, Bmájki írta: Szia! Én is szeretnék egy hasonlót ideiglenesen. Hogyan lehetne hozzájutni vagy megcsinálni házilag? Magas az olajfogyim és ki akarom zárni a kartergáz szelepet (Z16XEP). Ha jól értem a működését, akkor a kartercsőbe kell beiktatni és kiszűri a motorba jutó olajat és vizet. Köszi. Igazából ennyi a történet amennyit látsz. Közben beépítettem egy plusz vékony csövet is a vékonyabbik kartergáz csőnek. A vastag a szivacs alá vezeti a trutyit és az elszívás meg a szivacson felülről van. A szivacsot rögzítettem egy tárcsável és egy kábelkötegelővel a csőre, mert amúgy a trutyi súlyától lecsúszna. Ez a kész 3 csöves verzió. A szelepfedélnél a vékony cső le lett dugózva, csak a vastag lett bekötve a vékony közvetlenül a bödönről jön. A piros nyilak az eredeti csövek helyét mutatja persze a te motorodon minden máshol van. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bmájki Elküldve Március16, 2017 Megoszt Elküldve Március16, 2017 1 óra, zotya975 írta: Igazából ennyi a történet amennyit látsz. Közben beépítettem egy plusz vékony csövet is a vékonyabbik kartergáz csőnek. A vastag a szivacs alá vezeti a trutyit és az elszívás meg a szivacson felülről van. A szivacsot rögzítettem egy tárcsável és egy kábelkötegelővel a csőre, mert amúgy a trutyi súlyától lecsúszna. Ez a kész 3 csöves verzió. A szelepfedélnél a vékony cső le lett dugózva, csak a vastag lett bekötve a vékony közvetlenül a bödönről jön. A piros nyilak az eredeti csövek helyét mutatja persze a te motorodon minden máshol van. Köszi! Azért még kérdeznék. Ha a szivacs fogja fel a trutyit, és az telítődik, akkor nem fog csökkenni az áteresztő képessége? Közben még olvasgattam a neten és ott szűrőnek vörösréz drótot írnak, mert az nem csökkenti az ellenállást. (Bocs, kicsit összezavart a sok infó) Az én csöveim tényleg máshol vannak, pláne, hogy csak egy van. Tudom: ez van! (még ezen is spóroltak) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március16, 2017 Megoszt Elküldve Március16, 2017 22 perce, Bmájki írta: Köszi! Azért még kérdeznék. Ha a szivacs fogja fel a trutyit, és az telítődik, akkor nem fog csökkenni az áteresztő képessége? Közben még olvasgattam a neten és ott szűrőnek vörösréz drótot írnak, mert az nem csökkenti az ellenállást. (Bocs, kicsit összezavart a sok infó) Az én csöveim tényleg máshol vannak, pláne, hogy csak egy van. Tudom: ez van! (még ezen is spóroltak) Hát erre nem tudok határozottan válaszolni, évek óta működik, ( olyan 8 éve) néha cserélem a szivacsot, ( előbb utóbb megeszi az olaj)ahogy telítődik kicsorog belőle a trutyi az üveg aljára. DE: 2-3 évente szivárogni kezd a szelepfedél tömítésem ami lehet akár az eltömődött szivacs miatt megnövekedett kartergáz nyomástól is. Ennek mondjuk ellentmond hogy alu szelepfedélnél gyakori ez a probléma olyannak is akinek nincs szűrője. Igen szoktak használni leblankolt, szétzilált és összegubancolt rézdrótot is, az is jó szűrőnek, sőt volt aki üveg golyókat tett a bödön aljára neki mondjuk kissé "csilingelt". Szűrő nélkül többszöri iránytörés is sokat kicsap már a gázból, ami nem koszolja a pillangó szelepet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve Március16, 2017 Megoszt Elküldve Március16, 2017 És ha egy olyan szűrőházat használnátok, mint például az öntözőberendezéseknél? Vagy ülepítőpoharat,mint a sűrített levegőhöz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március16, 2017 Megoszt Elküldve Március16, 2017 7 perce, szopcsi13 írta: És ha egy olyan szűrőházat használnátok, mint például az öntözőberendezéseknél? Vagy ülepítőpoharat,mint a sűrített levegőhöz? Az is jó, van ( vagy volt) egy oldal ahol meg is lehetett rendelni a komplett szettet. Némi fúrás-faragás kell hozzá, de kivitelezhető. Itt pölö az 1048-as hsz :http://forum.index.hu/Article/showArticle?go=80112438&t=9128597 Csak én megépítettem azt az uborkásüveg verziót, ( Epk 947 projekt)aztán úgy is maradt, használom, de nem lett tovább fejlesztve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Március17, 2017 Megoszt Elküldve Március17, 2017 16 órája, zotya975 írta: Igazából ennyi a történet amennyit látsz. Közben beépítettem egy plusz vékony csövet is a vékonyabbik kartergáz csőnek. A vastag a szivacs alá vezeti a trutyit és az elszívás meg a szivacson felülről van. A szivacsot rögzítettem egy tárcsável és egy kábelkötegelővel a csőre, mert amúgy a trutyi súlyától lecsúszna. Ez a kész 3 csöves verzió. A szelepfedélnél a vékony cső le lett dugózva, csak a vastag lett bekötve a vékony közvetlenül a bödönről jön. A piros nyilak az eredeti csövek helyét mutatja persze a te motorodon minden máshol van. Ez mi a f..... (franc) Nagyon kemény... Most pontosan nem vágom ez mire jó, de szerintem egy jó olaj használata sokat segít abban, hogy ilyet ne kelljen használni. Hacsak nem valami motor típushibáról vagy működési rendellenességről van szó. De én mindenképp tüneti kezelésnek érzem :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március17, 2017 Megoszt Elküldve Március17, 2017 17 perce, outsider írta: Ez mi a f..... (franc) Nagyon kemény... Most pontosan nem vágom ez mire jó, de szerintem egy jó olaj használata sokat segít abban, hogy ilyet ne kelljen használni. Hacsak nem valami motor típushibáról vagy működési rendellenességről van szó. De én mindenképp tüneti kezelésnek érzem :D Hát, a kartergáz a motor működésének a velejárója, ezt környezetvédelmi okokból megetetik a motorral, tehát először felvezetik a karterből a szelepfedél alá, ( emlékezz vissza valakinek belefagyott a csőbe télen és nyomta ki az olajat a nívópácánál)onnan meg a fojtószelepházba vagy eléje a szívócsőhöz motorja válogatja. Ettől aztán koszolódik a pillangószelep, alapjárati motor és amikor már akad, ingadozik az alapjárat szét kell szedni kitakarítani. Ezt előzi meg a kartergáz szűrő ami csak a gáz halmazállapotú anyagokat engedi be a motorba a folyadékot ( olaj, víz, és egyebek) lecsapatja. Tehát ha a szűrő beépítése előtt kitakarítod utána többet nem kell vele foglalkozni: Mindegy milyen olajat használsz kartergázad akkor is van, hogy milyen és mennyi, autó, időjárás, ( télen több) használat, kopottság és nyilván olajfüggő is. Opeloknál inkább vizes emulzió, ha jól tudom Suzukinál meg inkább több benne az olaj. Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Március17, 2017 Megoszt Elküldve Március17, 2017 10 perce, zotya975 írta: Hát, a kartergáz a motor működésének a velejárója, ezt környezetvédelmi okokból megetetik a motorral, tehát először felvezetik a karterből a szelepfedél alá, ( emlékezz vissza valakinek belefagyott a csőbe télen és nyomta ki az olajat a nívópácánál)onnan meg a fojtószelepházba vagy eléje a szívócsőhöz motorja válogatja. Ettől aztán koszolódik a pillangószelep, alapjárati motor és amikor már akad, ingadozik az alapjárat szét kell szedni kitakarítani. Ezt előzi meg a kartergáz szűrő ami csak a gáz halmazállapotú anyagokat engedi be a motorba a folyadékot ( olaj, víz, és egyebek) lecsapatja. Tehát ha a szűrő beépítése előtt kitakarítod utána többet nem kell vele foglalkozni: Mindegy milyen olajat használsz kartergázad akkor is van, hogy milyen és mennyi, autó, időjárás, ( télen több) használat, kopottság és nyilván olajfüggő is. Opeloknál inkább vizes emulzió, ha jól tudom Suzukinál meg inkább több benne az olaj. Volt egy (1990-es) Peugeot-m (most már ki lehet írni, mert Opel), abban az olajbetöltő sapkába ment egy kartercső, és a sapkában volt egy drótszivacsféleség, ami lecsapatta a trutyit. Nem tudom, nekem sosem kapucsínózott az autó pl, gondolom az is nagyban hozzájárul a kartergáz szennyezettségéhez. Ami nekem dzsuva megjelenik a fojtószelepnél, az egyérteműen olajos jellegű. Én mondjuk, mióta nálam van az autó, odafigyelek rá, hogy mit töltök az autóba (bármilyen folyadékról legyen szó). Én még mindig úgy látom tüneti kezelés. De kell egy hobbi az embernek A munkahelyen mi is mindig kókányolunk (pedig ez elvileg egy gyár), növeli az ember improvizatív készségét, és néha sikerélmény, ha sikerült sz.rból várat csinálni (ezt most nem a te tevékenységedre értettem, mielőtt mellre szívnád) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március17, 2017 Megoszt Elküldve Március17, 2017 3 perce, outsider írta: Volt egy (1990-es) Peugeot-m (most már ki lehet írni, mert Opel), abban az olajbetöltő sapkába ment egy kartercső, és a sapkában volt egy drótszivacsféleség, ami lecsapatta a trutyit. Nem tudom, nekem sosem kapucsínózott az autó pl, gondolom az is nagyban hozzájárul a kartergáz szennyezettségéhez. Ami nekem dzsuva megjelenik a fojtószelepnél, az egyérteműen olajos jellegű. Én mondjuk, mióta nálam van az autó, odafigyelek rá, hogy mit töltök az autóba (bármilyen folyadékról legyen szó). Én még mindig úgy látom tüneti kezelés. De kell egy hobbi az embernek A munkahelyen mi is mindig kókányolunk (pedig ez elvileg egy gyár), növeli az ember improvizatív készségét, és néha sikerélmény, ha sikerült sz.rból várat csinálni (ezt most nem a te tevékenységedre értettem, mielőtt mellre szívnád) Hát figyelj, én beszereltem, lassan 8 éve használom, néha találkozón szoktak vigyorogni rajta, ekkor megkérem az emberkét mutassa meg már az ő fojtószelepházát, ekkor szokott ráfagyni a mosoly az arcukra. Aztán aki ismer és rafkósabb az kitakarítja előre, így nem tudom megcopatni, mert ugye a tiszta pillangószelepet mutogatja nekem. De persze ez csak pillanatnyi állapot ezt mindketten tudjuk én is ő is. Nagyjából ennyi a dolog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bmájki Elküldve Március17, 2017 Megoszt Elküldve Március17, 2017 3 órája, outsider írta: Ez mi a f..... (franc) Nagyon kemény... Most pontosan nem vágom ez mire jó, de szerintem egy jó olaj használata sokat segít abban, hogy ilyet ne kelljen használni. Hacsak nem valami motor típushibáról vagy működési rendellenességről van szó. De én mindenképp tüneti kezelésnek érzem :D Én is, mint írtam tünetinek szánom. Tünetem, hogy fogy az olajam. Sok. Nagyon sok. Több félét is kipróbáltam. Szelepszár szimering, olajlehúzó gyűrű, és nálam (Z16XEP) meg az a drága jó kartergáz szelep is lehet az oka. Ezek közül az utóbbit szeretném kizárni, mert ha a BÖDÖN-ben gyűlni kezd az olaj, akkor rossz a szelep, amiben a membránt cserélném (15e. anyag, + munkadíj). Ha nem gyűlik jelentősen, akkor nagyobb falat: hengerfej le ...... Na ekkor 100-tól kezdődik a számolás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts