gedikart Elküldve Február13, 2017 Elküldve Február13, 2017 (edited) A motorban lehet valami kokszosodás vagy a katalizátor kezdi kilehelni magát, mert emelt fordulaton 0,3%-os CO-t produkált az autó a mérésnél (alapjáraton sem volt olyan alacsony az érték, de már nem emlékszem)? Első szonda 2 éves, gyári. Létezik egy BG motortisztító kúra illetve egy Protec katalizátor tisztító, az utóbbihoz meg kell bontani a katalizátort (szondánál) és úgy beleküldeni az adalékot. Jó lenne tudni melyik lehet inkább esélyes. Módosítva Február13, 2017 : gedikart
zotya975 Elküldve Február13, 2017 Elküldve Február13, 2017 1 órával ezelőtt, gedikart írta: A motorban lehet valami kokszosodás vagy a katalizátor kezdi kilehelni magát, mert emelt fordulaton 0,3%-os CO-t produkált az autó a mérésnél (alapjáraton sem volt olyan alacsony az érték, de már nem emlékszem)? Első szonda 2 éves, gyári. Létezik egy BG motortisztító kúra illetve egy Protec katalizátor tisztító, az utóbbihoz meg kell bontani a katalizátort (szondánál) és úgy beleküldeni az adalékot. Jó lenne tudni melyik lehet inkább esélyes. Na és a lambda érték milyen volt?
gedikart Elküldve Február13, 2017 Elküldve Február13, 2017 (edited) 20 perce, zotya975 írta: Na és a lambda érték milyen volt? Lambda ideális-közeli volt, 1.0x, illetve HC is alacsonyan. Az volt az érdekes, hogy 3000-es fordulaton tartva nem akart a CO 0,3%-ról elmozdulni (üzemmeleg motor, tartva a fordulatot), majd ugyanezt picivel 4000-es fordulat felett is eljátszva, szépen lassan csökkenni kezdett a CO, lement 0,1-re, majd visszaállva a kötelező 3000-es fordulatra ismét emelkedett 0,24-0,27-re. Viszont a következő próbálkozás során (4000+ fordulat), nem nagyon csökkent, maradt a 0,2-0,3 között. Módosítva Február13, 2017 : gedikart
paprikab4 Elküldve Február20, 2017 Elküldve Február20, 2017 Üdv! G astra z18xe mociba piros fagyálló kell? Valamint gyertyából jó minőség a GM vagy esetleg mást érdemes venni? (ngk, beru, stb...) Köszi!
csicsó Elküldve Február20, 2017 Elküldve Február20, 2017 34 perce, paprikab4 írta: Üdv! G astra z18xe mociba piros fagyálló kell? Valamint gyertyából jó minőség a GM vagy esetleg mást érdemes venni? (ngk, beru, stb...) Köszi! Igen "piros",gyertya csak GM vagy Bosch FQR8LEU2 1
marton.csaba2 Elküldve Február20, 2017 Elküldve Február20, 2017 T csicsó! "... Z18XE ... gyertya ..." Majdnem. FR91X FLR8LDCU FLR8LDCU+ FR7DC+ (gázüzem, 15 ekm) FR7KI332S (gázüzem, 30 ekm)
csicsó Elküldve Február20, 2017 Elküldve Február20, 2017 8 órája, marton.csaba2 írta: T csicsó! "... Z18XE ... gyertya ..." Majdnem. FR91X FLR8LDCU FLR8LDCU+ FR7DC+ (gázüzem, 15 ekm) FR7KI332S (gázüzem, 30 ekm) 1 pólusu nem jó bele?
tgabika76 Elküldve Február20, 2017 Elküldve Február20, 2017 1 óra, csicsó írta: 1 pólusu nem jó bele? Még ezek helyettesítőivel sem mindig jó... Nekem egyszer volt benne NGK BKR5EK, de többet fogyasztott és "lustább" is volt vele... Valamiért a Z18XE a Bosch-t szereti (ezek fentebb mind Bosch gyertyák, a gyári FLR8LDCU is az). Amúgy elvileg még ezek jók bele, de én nem javaslom egyiket se: http://hu.sparkplug-crossreference.com/convert/BOSCH_PN/FLR8LDCU 1
gezoli Elküldve Február21, 2017 Elküldve Február21, 2017 7 órája, tgabika76 írta: Még ezek helyettesítőivel sem mindig jó... Nekem egyszer volt benne NGK BKR5EK, de többet fogyasztott és "lustább" is volt vele... Valamiért a Z18XE a Bosch-t szereti (ezek fentebb mind Bosch gyertyák, a gyári FLR8LDCU is az). Amúgy elvileg még ezek jók bele, de én nem javaslom egyiket se: http://hu.sparkplug-crossreference.com/convert/BOSCH_PN/FLR8LDCU Z14XE is!
marton.csaba2 Elküldve Február21, 2017 Elküldve Február21, 2017 (edited) T paprikab4! A Bosch gyártja a GM feliratosat is. Módosítva Február21, 2017 : marton.csaba2
paprikab4 Elküldve Február23, 2017 Elküldve Február23, 2017 Ma vettem meg a gyertyákat GM feliratos de champion gyártmány. RC10DMC4 a száma, lehet nem az enyémbe valót kaptam? Z18xe
tgabika76 Elküldve Február23, 2017 Elküldve Február23, 2017 Elvileg az a Bosch FLR8LDCU helyettesítője Championéknál, szóval akár jó is lehet, de nekem nincs vele tapasztalatom. 1
Kishenceg Elküldve Február27, 2017 Elküldve Február27, 2017 Felmerült némi probléma, amivel kapcsolatban kérdeznék. Z12XE, nyár óta (olajcserekor a szerelő észrevette a hiány és pótolta) a hűtőfolyadék szintje annyit csökkent, hogy a "KALT" jelzés helyett kb a kiegyenlítőtartály alsó csőcsatlakozásánál áll hidegen. Utánatöltöttem mikor észrevettem, pár nap elteltével a szint ugyanott volt, azóta (egy-másfél hete) nem csökkent tovább, használatban van az autó. A fűtés gyenge (mindig az volt, mióta megvan, gondolom a hiba már régóta fennállhat, csak nekem (sem) tűnt fel.) Járó motor mellett sem látok sehol szivárgást, nincs fagyálló szag benn, az autó tök jól megy. (Ja igen, ez egy Corsa C, de odaát elég nagy csend van...) Mi lehet a gond?
bluemirage Elküldve Március1, 2017 Elküldve Március1, 2017 A víz bekerülhet a motorba is... hengerfejtömítés miegymás. Ez egy kicsit növelheti az olajszintet vagy más szóval amennyi olajat eszik a kocsi, annyi vizet meg kap... és ha nincs masszív és hosszú használat, akkor az olajteknőből ki sem tud párologni. Így voltak és lesznek tulajok, akiknél a viszonylag jónak gondolt olajfogyás mögött, kevésbé jó vízfogyás áll. Ez az én tippem... F-Astra-val jártam így. Én ebbe az irányba nyomoztatnék szakemberrel, hogy nem-e kerül a víz a motorba, azaz egy része az olajba.
zotya975 Elküldve Március1, 2017 Elküldve Március1, 2017 40 perce, bluemirage írta: A víz bekerülhet a motorba is... hengerfejtömítés miegymás. Ez egy kicsit növelheti az olajszintet vagy más szóval amennyi olajat eszik a kocsi, annyi vizet meg kap... és ha nincs masszív és hosszú használat, akkor az olajteknőből ki sem tud párologni. Így voltak és lesznek tulajok, akiknél a viszonylag jónak gondolt olajfogyás mögött, kevésbé jó vízfogyás áll. Ez az én tippem... F-Astra-val jártam így. Én ebbe az irányba nyomoztatnék szakemberrel, hogy nem-e kerül a víz a motorba, azaz egy része az olajba. Nyomás alá kell helyezni a kiegyenlítő tartályt, aztán ha csökken a nyomás ereszt valahol. Ha forró helyen szivárog egy bilincsnél annak sincs nyoma, egyből elpárolog. A nyár óta az már lassan fél év, ha ennyi idő alatt eltűnik fél liter folyadék nem akkora tragédia szerintem. Valamennyit párolog is.
Janó32 Elküldve Március1, 2017 Elküldve Március1, 2017 3 órája, zotya975 írta: Nyomás alá kell helyezni a kiegyenlítő tartályt, aztán ha csökken a nyomás ereszt valahol. Ha forró helyen szivárog egy bilincsnél annak sincs nyoma, egyből elpárolog. A nyár óta az már lassan fél év, ha ennyi idő alatt eltűnik fél liter folyadék nem akkora tragédia szerintem. Valamennyit párolog is. A hűtőfolyadék egy zárt -túlnyomásos- rendszerből tud párologni? Hm... Nem is tudom...
zotya975 Elküldve Március1, 2017 Elküldve Március1, 2017 29 perce, Janó32 írta: A hűtőfolyadék egy zárt -túlnyomásos- rendszerből tud párologni? Hm... Nem is tudom... A kiegyenlítő sapkában van két szelep, az egyik nyomás alatt tartja a rendszert a másik levegőt tud beengedni. Nyomás alatt van a hűtőrendszer de egy bizonyos nyomás után a szelep kiengedi a nyomást és vele együtt némi hűtőfolyadék gőzt is . F astránál a nyomás 1.0-1.3 bar ( 125 fok a folyadék forráspontja ekkor)ekkor nyit a szelep és 0,06-0,1barnal enged be levegőt hogy ne horpadjanak össze a csövek amikor hűl és térfogatát csökkenti a folyadék. G astránál lehet mások az értékek ( bár miért lennének mások?)de ez részletkérdés. Mivel gőz kerül ki van folyadék veszteség is, nem jelentős, de itt pölö "nyár óta" időtartalomról beszélünk. Általánosságban havonta ajánlják az ellenőrzést, tehát ha fél éve nem néztünk rá, és azt látjuk félig elfogyott, az nem jelent semmit.
szopcsi13 Elküldve Március1, 2017 Elküldve Március1, 2017 On 2017. 02. 27. at 19:04, Kishenceg írta: Felmerült némi probléma, amivel kapcsolatban kérdeznék. Z12XE, nyár óta (olajcserekor a szerelő észrevette a hiány és pótolta) a hűtőfolyadék szintje annyit csökkent, hogy a "KALT" jelzés helyett kb a kiegyenlítőtartály alsó csőcsatlakozásánál áll hidegen. Utánatöltöttem mikor észrevettem, pár nap elteltével a szint ugyanott volt, azóta (egy-másfél hete) nem csökkent tovább, használatban van az autó. A fűtés gyenge (mindig az volt, mióta megvan, gondolom a hiba már régóta fennállhat, csak nekem (sem) tűnt fel.) Járó motor mellett sem látok sehol szivárgást, nincs fagyálló szag benn, az autó tök jól megy. (Ja igen, ez egy Corsa C, de odaát elég nagy csend van...) Mi lehet a gond? A vezérmű dekni tömítésénél is át tud jutni a víz az olajtérbe. Vagy az agr tömítésnél, akkor pedig bekerül az égéstérbe, és távozik a füsttel.
Kishenceg Elküldve Március1, 2017 Elküldve Március1, 2017 Köszi a tippeket, mindenkinek! Az a fura az egészben, hogy az a fél kiegyenlítőtartálynyi mennyiség pár nap alatt el tud tűnni, onnantól viszont nem fogy. Olajbetöltő sapkán cappucino-szerű habos trutyi, olajszint max felett (annyit azért hozzátennék, hogy a jóképességű szerelő olajcserekor beletöltött 4 litert a 3,5 liter helyett...). Ideje keresnem egy normális szerelőt... Hengerfejtömítés? Valaki kérdezte/írta: igen, rövideket fut, napi fix 2*15km, hosszabbat meg sem tudom mondani, mikor ment.
Geopake Elküldve Március1, 2017 Elküldve Március1, 2017 24 perce, Kishenceg írta: Köszi a tippeket, mindenkinek! Az a fura az egészben, hogy az a fél kiegyenlítőtartálynyi mennyiség pár nap alatt el tud tűnni, onnantól viszont nem fogy. Olajbetöltő sapkán cappucino-szerű habos trutyi, olajszint max felett (annyit azért hozzátennék, hogy a jóképességű szerelő olajcserekor beletöltött 4 litert a 3,5 liter helyett...). Ideje keresnem egy normális szerelőt... Hengerfejtömítés? Valaki kérdezte/írta: igen, rövideket fut, napi fix 2*15km, hosszabbat meg sem tudom mondani, mikor ment. A céges Tranzit is ezt csinálja.500 km alatt lemegy a szint max-ról min-re.Aztán nem fogy tovább.Nemsokára megy szervizbe,mert lejár a műszaki is.Van elég baja szegénynek
szopcsi13 Elküldve Március2, 2017 Elküldve Március2, 2017 9 órája, Kishenceg írta: Olajbetöltő sapkán cappucino-szerű habos trutyi, Az mindig olyan...
Janó32 Elküldve Március2, 2017 Elküldve Március2, 2017 4 órája, szopcsi13 írta: Az mindig olyan... 2013 óta van meg a G Astra, sosem volt habos pedig hétközben csak városi rövidtávokat megyek... Már lassan kezdem azt hinni h nálam van gebasz amiért nincs trutyi.... 1
gezoli Elküldve Március2, 2017 Elküldve Március2, 2017 4 órája, szopcsi13 írta: Az mindig olyan... A Tiéd lehet! Az enyém még soha nem volt!
Handbrake Elküldve Március2, 2017 Elküldve Március2, 2017 On 2017. 02. 27. at 19:04, Kishenceg írta: Felmerült némi probléma, amivel kapcsolatban kérdeznék. Z12XE, nyár óta (olajcserekor a szerelő észrevette a hiány és pótolta) a hűtőfolyadék szintje annyit csökkent, hogy a "KALT" jelzés helyett kb a kiegyenlítőtartály alsó csőcsatlakozásánál áll hidegen. Utánatöltöttem mikor észrevettem, pár nap elteltével a szint ugyanott volt, azóta (egy-másfél hete) nem csökkent tovább, használatban van az autó. A fűtés gyenge (mindig az volt, mióta megvan, gondolom a hiba már régóta fennállhat, csak nekem (sem) tűnt fel.) Járó motor mellett sem látok sehol szivárgást, nincs fagyálló szag benn, az autó tök jól megy. (Ja igen, ez egy Corsa C, de odaát elég nagy csend van...) Mi lehet a gond? Y17DT-nél nálam is volt ilyen gond. Anyósülés lábterében nincs víz? A víz fűtéstől függetlenül fogy? Vagy csak ha fűtesz? ( ha van benne egyáltalán csap). A generátor mögött itt is van egy csőcsönk? Nálam ott folyt, csepegett a víz évekig, teljesen ki volt kristályosodva a fagyálló mellette........
Recommended Posts