Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok,

Még új vagyok itt nálatok.

Ma volt lehetőségem a kocsi alá kukkantani és átnézni, rendben is van vele nagyjából minden, egy javítandó hibát véltem felfedezni a flexicső el van szakadva, kiégett a és kifúj.

Ezt csak az első csővel együtt lehet cserélni vagy külön a flexicsövet is lehet cserélni, mert az összes autósbolt egyben az első csővel együtt 27-40e HUF között árulja.

Köszi a választ.

Dávid

Elküldve
2 órája, mate.greksza írta:
On 2016. 11. 19. at 21:36, outsider írta:

Nem jól váltasz.

Ezt jobban ki kell pörgetni, na meg szokni kell az elektronikus gázpedált...

Ne erőltesd alacsony fordulaton.

Még 1-es fokozatban is szokni kell a jó váltást, ott is ki kell pörgetni kuplungozásnál.

 

Újabb fejlemény.

Csak üzem melegen csinálja alapjárat és 2000-es fordulat között.

Üresben, túráztatva is csinálja. Beremeg a motor.

No a kérdés, lehet-e trafó hiba?

Ha igen, akkor melyik márka ajánlott? ERA vagy HÜCO jó lehet?

Gyertyából milyet célszerű venni? Kb 30e km-rel ezelőtt volt cserélve.

Azt hiszem 60e km a gyertya csereperiódusa. Csak megfelelő típusú gyári gyertyát tennék bele. A legolcsóbb, és a legjobb.

Trafóból szerintem Delphi-nél nem érdemes alább adni...

14 perce, Corky írta:

Sziasztok,

Még új vagyok itt nálatok.

Ma volt lehetőségem a kocsi alá kukkantani és átnézni, rendben is van vele nagyjából minden, egy javítandó hibát véltem felfedezni a flexicső el van szakadva, kiégett a és kifúj.

Ezt csak az első csővel együtt lehet cserélni vagy külön a flexicsövet is lehet cserélni, mert az összes autósbolt egyben az első csővel együtt 27-40e HUF között árulja.

Köszi a választ.

Dávid

Nekem cserélték külön a flexi részt ha jól rémlik 10 körül volt. Hozzá kell hegeszteni...

  • Like 1
Elküldve (edited)
22 perce, outsider írta:

Nekem cserélték külön a flexi részt ha jól rémlik 10 körül volt. Hozzá kell hegeszteni...

Okés köszönöm a válaszod, akkor lehet megkérdezem a kipufogó klinikát, ők gyorsak és megbízhatóak.

Módosítva : Corky
hibajavítás
Elküldve
10 órája, Corky írta:

Sziasztok,

Még új vagyok itt nálatok.

Ma volt lehetőségem a kocsi alá kukkantani és átnézni, rendben is van vele nagyjából minden, egy javítandó hibát véltem felfedezni a flexicső el van szakadva, kiégett a és kifúj.

Ezt csak az első csővel együtt lehet cserélni vagy külön a flexicsövet is lehet cserélni, mert az összes autósbolt egyben az első csővel együtt 27-40e HUF között árulja.

Köszi a választ.

Dávid

Szia! Én is cseréltem már, 2500-ért vettem a flexicsövet, a munkadíjat megspóroltam mert magamnak csináltam, szóval a 10 000Ft még reális is lehet ha szerelőhöz viszed.

  • Like 1
Elküldve
7 órája, toma2105 írta:

Szia! Én is cseréltem már, 2500-ért vettem a flexicsövet, a munkadíjat megspóroltam mert magamnak csináltam, szóval a 10 000Ft még reális is lehet ha szerelőhöz viszed.

Nekem más is volt akkor cserélve, illetve az is lehet, hogy nem emlékszem pontosan :)

  • Like 1
Elküldve
On 2016. 12. 09. at 6:40, toma2105 írta:

Szia! Én is cseréltem már, 2500-ért vettem a flexicsövet, a munkadíjat megspóroltam mert magamnak csináltam, szóval a 10 000Ft még reális is lehet ha szerelőhöz viszed.

Szia ,

Köszönöm a válaszokat, esetleg megtudod még mondani ,hogy hol vetted vagy mik a méretek ?

Köszi.

Dávid

Elküldve
2 órája, Corky írta:

Szia ,

Köszönöm a válaszokat, esetleg megtudod még mondani ,hogy hol vetted vagy mik a méretek ?

Köszi.

Dávid

Szerintem bármelyik autósboltban meg tudod venni, Pontos méretre már nem emlékszem, de azt hiszem 250mm hosszú, és 50-es cső átmérő (nem biztos, már rég volt)

A legjobb az ha leméred azt ami most fent van.

  • Like 1
Elküldve (edited)

Sziasztok!

A véleményeteket szeretném kérni.

Olyanra lettem figyelmes, már egy ideje, hogy indulásnál, gyorsításnál (2000-es fordulat környékén) a kiegyenlítő felől bugyogó, folyadék lötyögős hangot hallok. Egyszer -kétszer csinálja, utána nem.

Havonta egy-két dl. folyadékot pótolok, ennélfogva lehet levegős a rendszer?

Esetleg ez ilyen, ne gondoljak többre...? Mit gondoltok?

Módosítva : Cs. Zoltán
Elküldve
32 perce, Cs. Zoltán írta:

Sziasztok!

A véleményeteket szeretném kérni.

Olyanra lettem figyelmes, már egy ideje, hogy indulásnál, gyorsításnál (2000-es fordulat környékén) a kiegyenlítő felől bugyogó, folyadék lötyögős hangot hallok. Egyszer -kétszer csinálja, utána nem.

Havonta egy-két dl. folyadékot pótolok, ennélfogva lehet levegős a rendszer?

Esetleg ez ilyen, ne gondoljak többre...? Mit gondoltok?

Igen,általában levegő jelenléte okozza a kutyorgást többnyire középről a radiátor felől, vagy csak ott jön be a hang. Nekem 4000-körül jön elő, volt hogy hűtőfolyadék cserekor megszűnt, most megint hallom...lassan 8 éve ilyen. Motortípustól függ hogy kell külön légteleníteni vagy kidolgozza magából.

Elküldve
5 órája, zotya975 írta:

Igen,általában levegő jelenléte okozza a kutyorgást többnyire középről a radiátor felől, vagy csak ott jön be a hang. Nekem 4000-körül jön elő, volt hogy hűtőfolyadék cserekor megszűnt, most megint hallom...lassan 8 éve ilyen. Motortípustól függ hogy kell külön légteleníteni vagy kidolgozza magából.

Kössz! Neked is fogyogat a fagyállód? Lehet, hogy a szivárgás végett jut be levegő?

Elküldve
17 órája, Cs. Zoltán írta:

Kössz! Neked is fogyogat a fagyállód? Lehet, hogy a szivárgás végett jut be levegő?

Minimálisan fogy, ( fél évente 1-2 deci)de valamennyi párolgás van , mert a kiegyenlítő tartály tetejében tud kifelé-befelé közlekedni a nyomás egy érték után. Amikor melegszik és megnő a nyomás kinyit a szelep, aztán amikor hűl vissza beenged levegőt ezért nem horpadnak össze a csövek. Hát ezt passzolom, egyszer sikerült nekem kutyorgás mentesen feltölteni-légteleníteni, azóta sem. 

  • Like 1
Elküldve

A hideg beköszöntével nálam is előjött egykét probléma. Tegnapeste beakartam indítani, de megint olyan volt mint mikor az akksi lemerült, keccegtetett szinte szinte beindult de aztán megadta magát és csak egyet kattant mikor akartam inditani. Otthagytam, ma megint akartam menni vele, lementünk, hogy toljuk meg hátha beindul de nem sikerült. Egy fickó jött s felajánlotta, hogy megbikáztatja. Nagy nehezen valahogy beindult a kocsi, de az öreg aztmondta levolt fulladva és elég fekete füst is jött belőle (én nemláttam de 2en igen), ezt nemnagyon értem, hogy érti hogy levolt fulladva? Utána elindultunk ment rendesen de megint megkellett álljak 10 percig kb de addig le se mertem állítani a motort. Elindultunk és menetközben mikor visszaváltottam kettesbe és átmentem egy fekvőrendőrhöz hasonló akadályon (nagyobb betonból készült kaptató, nemtudom pontos nevét) akartam gyorsítani és éreztem hogy nem reagál a gázra és megint leállt, betoltuk a parkolóba hívtunk ismerőst, megint megbikáztattuk de csak egyszer-egyszer volt mintha beakart volna indulni de a végén megint csak egyet kattant gyújtáskor. A dologban bennevan azis, hogy 2 vagy 3 napja villogott a töltésjelző, de azóta csak 2szer vezettem pár kmt a város egyik feléből a másikba, szóval elméletileg meg sem közelítettük azt a 30-50 utolsó kilómétert amennyit lehet még menni a villogás után. (Hét elejétől csak ez a táv volt megtéve, el a korházig látogatóba s vissza). Kicsivel több, mint féléve amikor megvettük még zöld volt az akksi, és utána is, meg állítólag saját kerekén jött be az országba, szóval nemtudom gyanakodjak-e arra, hogy alapból a végét járta az akksi csak a másik feltöltötte s azért volt zöld.. 

Mit gondoltok, mit javasoltok?

Z16SE

Elküldve

Sziasztok. E36 fűtött üléseket be lehet szerelni astrába?

presidentÁkos : próbáld meg valahol feltenni akksi teszterre, az majd megmondja a tutit, és nem árt ha megméritek a töltést a verdán. 

Elküldve
12 perce, Zig írta:

Sziasztok. E36 fűtött üléseket be lehet szerelni astrába?

presidentÁkos : próbáld meg valahol feltenni akksi teszterre, az majd megmondja a tutit, és nem árt ha megméritek a töltést a verdán. 

Keress inkább gyári üléseket. Nem lesz egyszerű, de megéri. Tapasztalatból mondom, leégeti a szőrt a hátsómról. :)

Elküldve
Just now, gezoli írta:

Keress inkább gyári üléseket. Nem lesz egyszerű, de megéri. Tapasztalatból mondom, leégeti a szőrt a hátsómról. :)

Keresgetem én, de  a közelbe egyetlen értelmes van kinézetre, de az Bertonból van, bőr és az nem tetszik, nem beszélve az áráról :D

Elküldve
9 perce, Zig írta:

Keresgetem én, de  a közelbe egyetlen értelmes van kinézetre, de az Bertonból van, bőr és az nem tetszik, nem beszélve az áráról :D

Én 40-ért vettem az üléseket (első-hátsó)+ kapcsolók+ az összes kábelköteg. Nagyon sokáig keresgéltem.

Ha találsz esetleg és szakadt a kárpit nem gond, mert egyszerű kicserélni.

Elküldve
17 órája, presidentÁkos írta:

A hideg beköszöntével nálam is előjött egykét probléma. Tegnapeste beakartam indítani, de megint olyan volt mint mikor az akksi lemerült, keccegtetett szinte szinte beindult de aztán megadta magát és csak egyet kattant mikor akartam inditani. Otthagytam, ma megint akartam menni vele, lementünk, hogy toljuk meg hátha beindul de nem sikerült. Egy fickó jött s felajánlotta, hogy megbikáztatja. Nagy nehezen valahogy beindult a kocsi, de az öreg aztmondta levolt fulladva és elég fekete füst is jött belőle (én nemláttam de 2en igen), ezt nemnagyon értem, hogy érti hogy levolt fulladva? Utána elindultunk ment rendesen de megint megkellett álljak 10 percig kb de addig le se mertem állítani a motort. Elindultunk és menetközben mikor visszaváltottam kettesbe és átmentem egy fekvőrendőrhöz hasonló akadályon (nagyobb betonból készült kaptató, nemtudom pontos nevét) akartam gyorsítani és éreztem hogy nem reagál a gázra és megint leállt, betoltuk a parkolóba hívtunk ismerőst, megint megbikáztattuk de csak egyszer-egyszer volt mintha beakart volna indulni de a végén megint csak egyet kattant gyújtáskor. A dologban bennevan azis, hogy 2 vagy 3 napja villogott a töltésjelző, de azóta csak 2szer vezettem pár kmt a város egyik feléből a másikba, szóval elméletileg meg sem közelítettük azt a 30-50 utolsó kilómétert amennyit lehet még menni a villogás után. (Hét elejétől csak ez a táv volt megtéve, el a korházig látogatóba s vissza). Kicsivel több, mint féléve amikor megvettük még zöld volt az akksi, és utána is, meg állítólag saját kerekén jött be az országba, szóval nemtudom gyanakodjak-e arra, hogy alapból a végét járta az akksi csak a másik feltöltötte s azért volt zöld.. 

Mit gondoltok, mit javasoltok?

Z16SE

Hát, inkább az öreg volt egy kicsit lefulladva. A füstöt be lehet tudni annak, hogy sok sikertelen indítás volt de a benzin ment bele aztán mikor indult az füstölt ahogy elégett/kiégett. Annak millió oka lehet ha leáll, pláne menet közben, ezt csak tippelgetni lehet, szerelővel kell megnézetni. Lehet hogy ideje lenne egy új akkumulátornak ill. a töltés kimérésének (töltéskör ellenőrzés). Amit vastagon jelöltem, azt meg nem is értem. Az üzemanyag jelző villogása és a "töltésjelző" villogása nagyon két különböző terület. 

  • Like 1
Elküldve
6 órája, Janó32 írta:

...sok sikertelen indítás volt de a benzin ment bele...

Az hogy? :blink: Elvileg azért van az AC-relé, hogy ezt megakadályozza: ha nincs szikra, akkor tiltja a benzinpumpát, épp azért hogy ne szívhassa tele magát benzinnel. Ha meg szikra is volt és benzin is, akkor meg nem értem miért nem indult be?

Elküldve
4 órája, tgabika76 írta:

Az hogy? :blink: Elvileg azért van az AC-relé, hogy ezt megakadályozza: ha nincs szikra, akkor tiltja a benzinpumpát, épp azért hogy ne szívhassa tele magát benzinnel. Ha meg szikra is volt és benzin is, akkor meg nem értem miért nem indult be?

Nem tudom itt már hogyan van de nálam ha van forgásjel ( hall-jeladó), akkor nyomja a benzint szikra nélkül is. 

  • Like 1
Elküldve
14 órája, tgabika76 írta:

Az hogy? :blink: Elvileg azért van az AC-relé, hogy ezt megakadályozza: ha nincs szikra, akkor tiltja a benzinpumpát, épp azért hogy ne szívhassa tele magát benzinnel. Ha meg szikra is volt és benzin is, akkor meg nem értem miért nem indult be?

Lehet hogy tévedek, ha jól rémlik a Z16SE még a 8 szelepes konstrukció, és anno az 1.6 8 szelepesemnél gond nélkül ment bele szikra nélkül is az üzemanyag. 

  • Like 2
Elküldve
On 2016. 12. 19. at 12:35, Janó32 írta:

Hát, inkább az öreg volt egy kicsit lefulladva. A füstöt be lehet tudni annak, hogy sok sikertelen indítás volt de a benzin ment bele aztán mikor indult az füstölt ahogy elégett/kiégett. Annak millió oka lehet ha leáll, pláne menet közben, ezt csak tippelgetni lehet, szerelővel kell megnézetni. Lehet hogy ideje lenne egy új akkumulátornak ill. a töltés kimérésének (töltéskör ellenőrzés). Amit vastagon jelöltem, azt meg nem is értem. Az üzemanyag jelző villogása és a "töltésjelző" villogása nagyon két különböző terület. 

Óóigen, üzemanyagra gondoltam csak errefelé sokan így, hibásan használják a kifejezést és énis rászoktam. 

 

7 órája, Janó32 írta:

Lehet hogy tévedek, ha jól rémlik a Z16SE még a 8 szelepes konstrukció, és anno az 1.6 8 szelepesemnél gond nélkül ment bele szikra nélkül is az üzemanyag. 

Igen, 8 szelepes.

 

Lehet a következő kérdést nem is ide kéne feltennem, de ha már elkezdtem ne legyen szanaszét.

Szóval gyorstöltővel kb. 15 óráig töltődött a pincébe és a töltőn kigyulladt a Full-led, azaz tele van de ugyanúgy fekete maradt az állapotjelző. Valami magyarázat? (Egyébként GM akksi,  2003.01.12.- én volt gyártva :hehe: )

Köszönöm a válaszokat.

Elküldve
27 perce, presidentÁkos írta:

Óóigen, üzemanyagra gondoltam csak errefelé sokan így, hibásan használják a kifejezést és énis rászoktam. 

 

Igen, 8 szelepes.

 

Lehet a következő kérdést nem is ide kéne feltennem, de ha már elkezdtem ne legyen szanaszét.

Szóval gyorstöltővel kb. 15 óráig töltődött a pincébe és a töltőn kigyulladt a Full-led, azaz tele van de ugyanúgy fekete maradt az állapotjelző. Valami magyarázat? (Egyébként GM akksi,  2003.01.12.- én volt gyártva :hehe: )

Köszönöm a válaszokat.

14 éves,kiszolgálta az idejét jócskán,keress újat

Elküldve
21 órája, zotya975 írta:

Nem tudom itt már hogyan van de nálam ha van forgásjel ( hall-jeladó), akkor nyomja a benzint szikra nélkül is. 

Mea culpa, rosszul fogalmaztam: igazából ugyanarra gondoltunk, azaz hogy ha forog a rotor a gyújtáselosztóban, csak akkor ad üzemanyagot az AC-relé. Csak én feltételeztem hogy ha a trafó-gyertyakábel-gyertyák jók, akkor az hogy forog a rotor, egyben azt is jelenti hogy szikra is van.

Elküldve
2 órája, tgabika76 írta:

Mea culpa, rosszul fogalmaztam: igazából ugyanarra gondoltunk, azaz hogy ha forog a rotor a gyújtáselosztóban, csak akkor ad üzemanyagot az AC-relé. Csak én feltételeztem hogy ha a trafó-gyertyakábel-gyertyák jók, akkor az hogy forog a rotor, egyben azt is jelenti hogy szikra is van.

Nekem egyszer olyan hibám volt hogy a trafó leadta a szikrát hengeren kívül, a helyén viszont már nem, vagy legalábbis gyenge volt és nem gyújtott. 

Elküldve (edited)

Sziasztok. Fűtésem csak úgy gondolt egyet és nem fúj csak ha  a négyesre van tekerve. Multkor kesztyütartó alatti rész úgy nézett ki mint ahol bomba robbant. Próbáltam helyretenni, de nem jártam sikerrel. Esetleg ekkor mozdulhatott el valami amiért nem megy csak maxon a ventillátor?

Szerk: látom ez nem az a topic ahova szántam de remélem nem gáz ha itt marad :)

Módosítva : Zig
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.